ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 24
  1. #11
    2016/07/17
    69
    73

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    نقل قول نوشته اصلی توسط SSTK

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    75 درصد یه صوت خوب از آمپلی وبلندگو مرغوبه ولی کسایی که حرفه ای هستند میدونند که اگه چند تا آمپلی با کیفیت بسازند که دارای تفکیک فرکانسی باشه وباند هایی که فرکانسهای مختلف رو پخش کنه به حداکثر خواستشون میرسند
    سلام.
    در سیستم هایی که صدا تفکیک میشه صدا از جذابیت میوفته.
    زود خسته میکنه آدمو.
    این سیستم ها بیشتر به درد Movie میخوره تا Music.
    برعکس فرمایش شما، سیستم های حرفه ای حتی 2.1 نیستن. صرفا استریو هستن.
    من خودم یه زمانی فرکانس های تفکیک شده گوش میکردم و اوایلش برام جذاب بود، ولی خیلی زود صداش برام تهی شده.

    سیستم های 5 طبقه قدیمی کنوود و سونی و... رو یادتونه، هنوز هم خواهان دارند، با اینکه فرسوده شده اند، ولی صدای گرمی دارند.
    هرچه منبع تولید صوت بیشتر بشه، صدای پخش شده خام تر و بی روح تر میشه.
    صدای فول رنج ها رو شنیدید؟
  2. #12
    2013/07/24
    اهل خوانسارم من ( اورشلیم ایران)
    252
    40

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    خوب این نظر شماست ولی فعلا تا اونجا که من پیگیر هستم دارند رو تفکیک وپخش مجزای فرکانسی پیش میرند مخصوصا باند های اکتیو گرون قیمت به قدری تفکیک صدایی جالبی ایجاد میکنند که حتی میشود آکورد زمینه آهنگ را شنید من خودم تا حالا انواع آمپلی ها را ساخته ام ولی در آخر به این نتیجه رسیدم که صدای فول رنج هیچ وقت جذابیت لازم را در مقابل بلندگوهای 3 رنج فرکانسی نداره به هر حال هر کس با یه چیزی حال میکنه حتی در این دوران بعضی ها اصلا از ضبط دیجیتال متنفر هستند وهنوز عاش صدای فیش صدای نوارهای مغناطیسی هستند والا فیزیک صوت همین بود که عرض کردم
  3. #13
    2014/06/12
    اصفهان
    540
    143

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    نقل قول نوشته اصلی توسط SSTK

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    75 درصد یه صوت خوب از آمپلی وبلندگو مرغوبه ولی کسایی که حرفه ای هستند میدونند که اگه چند تا آمپلی با کیفیت بسازند که دارای تفکیک فرکانسی باشه وباند هایی که فرکانسهای مختلف رو پخش کنه به حداکثر خواستشون میرسند
    افرین دقیقا
    به این روش هم میگن روش اکتیو بستن
    تنها مشکلی هم ک داره هزینه نسبتا زیادش میشه
    مثلا برای ی باند با کراس اور پسیو نیاز به 1 کانال امپ دارین و برای 4 طرف و ی ساب نیاز به ی امپ 4.1 دارین
    ولی برای اکتیو هر باند نیاز به 3 تا امپ یا 4 تا امپ داره ک هزینه ساخت امپ 4 برابر میشه

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهندس احمدی

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    ماژول های امپلی فایر کلاس D هم ماژول های خوبین خودم استفاده نکردم ولی تعریفشئو خیلی شنیدم...از اون ها هم می تونید استفاده کنید
    کلاس دی فقط و فقط به درد ماشین و قسمت ساب با توان بالا میخوره به هیچ درد دیگه ای نمیخوره و کیفیتش اشغاله

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط chico67

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام.
    در سیستم هایی که صدا تفکیک میشه صدا از جذابیت میوفته.
    زود خسته میکنه آدمو.
    این سیستم ها بیشتر به درد Movie میخوره تا Music.
    برعکس فرمایش شما، سیستم های حرفه ای حتی 2.1 نیستن. صرفا استریو هستن.
    من خودم یه زمانی فرکانس های تفکیک شده گوش میکردم و اوایلش برام جذاب بود، ولی خیلی زود صداش برام تهی شده.

    سیستم های 5 طبقه قدیمی کنوود و سونی و... رو یادتونه، هنوز هم خواهان دارند، با اینکه فرسوده شده اند، ولی صدای گرمی دارند.
    هرچه منبع تولید صوت بیشتر بشه، صدای پخش شده خام تر و بی روح تر میشه.
    صدای فول رنج ها رو شنیدید؟
    کاملا این حرف اشتباه هست
    فقط کافیه کلمه HI-FI HOME یا کلمه CAR AUDIO HIFI رو سرچ کنید و فقط عکس هاش رو ببینید متوجه میشید
    فول رنج رو هم همه صداش رو شنیدن توی مسجد!!! توی مجلس های عروسی
  4. #14
    2016/07/17
    69
    73

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    نقل قول نوشته اصلی توسط SSTK

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    خوب این نظر شماست ولی فعلا تا اونجا که من پیگیر هستم دارند رو تفکیک وپخش مجزای فرکانسی پیش میرند مخصوصا باند های اکتیو گرون قیمت به قدری تفکیک صدایی جالبی ایجاد میکنند که حتی میشود آکورد زمینه آهنگ را شنید من خودم تا حالا انواع آمپلی ها را ساخته ام ولی در آخر به این نتیجه رسیدم که صدای فول رنج هیچ وقت جذابیت لازم را در مقابل بلندگوهای 3 رنج فرکانسی نداره به هر حال هر کس با یه چیزی حال میکنه حتی در این دوران بعضی ها اصلا از ضبط دیجیتال متنفر هستند وهنوز عاش صدای فیش صدای نوارهای مغناطیسی هستند والا فیزیک صوت همین بود که عرض کردم
    سلام.
    SSTK عزیز.
    تو پست قبلی هم عرض کردم، اون سیستم هایی که تفکیک میکنند صدا رو، به درد Movie میخورن. اصلا برای همینه اسمشون رو میزارن Home Theater.
    به همین دلیله که خیلی روی فراگیر بودن صدا مانور میدن، این کار رو میکنن که صدا از جوانب مختلف تو فضا بپیچه و شباهت به فضای باز داشته باشه.
    شما تشریف ببر سینما، میبینی که اونجا هم صدا رو تفکیک میکنند، ولی یه سر هم برو یه کنسرت خوب، ببین آیا اونجا هم تفکیک میکنن؟
    فرض کن بری کنسرت صدای گیتار از سمت چپ بیاد، صدا خواننده از سمت راست، صدای درام از عقب، صدای طبل از کف سن، 20 تا هم توییر بزارن گوشه سالن تیس تیس کنن!
    اگر اینطوره کلاً میکسر های حرفه ای رو باید جمع کنند، از هر باند صدای یه ساز بیاد، حرفه ای تر هم هست!

    سیستم های صوتی مقاصد کاربری مختلف دارند، یکی برای آهنگ سازیه، یکی صدا برداری، یکی گیم، یکی موزیک، یکی فیلم و...
    برام سواله بر چه اساسی با دیدن یک باند اکتیوی که صدای آکورد رو جدا میکرد، به این نتیجه رسیدید که سیستم حرفه ای سیستمیه که صدا رو تفکیک کنه؟
    آیا اون باند رو برای منزل ساختن؟
    برای فیلم ساختن؟
    برای آهنگ سازی ساختن؟
    بدون درنظر گرفتن کاربردهای سیستم ها قضاوت میکنید، در آخر هم میگید فیزیک صوت اینیه که من میگم!

    فول رنجی هم که استفاده کردید و براتون جالب نبوده چه فول رنجی بوده؟
    یه فول رنج حرفه ای چند میلیونی ، یا فول رنج بازاری 100 هزارتومنی؟
    به هرحال باید وضعیت روشن باشه، ایا داریم در مورد سیستم حرفه ای صحبت میکنیم، یا آمپ هایی که شما ساختید و بلندگوهایی که شما دارید؟

    ممنون


    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط AMIR_N

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    کاملا این حرف اشتباه هست
    فقط کافیه کلمه HI-FI HOME یا کلمه CAR AUDIO HIFI رو سرچ کنید و فقط عکس هاش رو ببینید متوجه میشید
    فول رنج رو هم همه صداش رو شنیدن توی مسجد!!! توی مجلس های عروسی
    امیر جان واقعاً متاثر شدم.
    در حالی که فول رنج برای شما مترادف با بلندگوی مسجد و عروسیه، و احتمالا فول رنجی به جز بلندگوی مسجد ندیده اید و دنیای صوت رو از پشت صفحه مانیتور رصد میکنید و لمس سیستم ها برای شما صرفا با «سرچ» و تماشای عکس حاصل میشه، نمیدونم چه گفتگویی میشه با شما داشت.

    بهرحال ممنونم از پاسختون.
    ویرایش توسط chico67 : 2016/09/03 در ساعت 15:04
  5. #15
    2014/06/16
    1,156
    155

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    سلام

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    گرامی
    بلندگوی با کیفیت در حد فول رنج مانیتورینگ حد اقل من که تو بازار ندیدم.به قول دوستان اگه آمپ با کیفیت هم بسازید ولی بلندگوی خوب گیر نیارید نتیجه دلخواهتون بدست نمیاد.
    من صدای یه اسپیکر مانیتورینگ 2 میلیونی را گوش دادم واقعا روح آدم پرواز میکنه! اسپیکرهای حرفه ای تر در حد 12 میلیون هم هست اونها دیگه نمیدونم چیه؟!!
    این نکته را هم بگم که این اسپیکرها فقط یه توییتر و یه فول رنج دارن .از ساب و مید و ... خبری نیست.ولی صدایی که میدن واقعا کامل و با کیفیته حتی تا ولوم آخر.
  6. #16
    2016/07/17
    69
    73

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahpoori

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    گرامی
    بلندگوی با کیفیت در حد فول رنج مانیتورینگ حد اقل من که تو بازار ندیدم.به قول دوستان اگه آمپ با کیفیت هم بسازید ولی بلندگوی خوب گیر نیارید نتیجه دلخواهتون بدست نمیاد.
    من صدای یه اسپیکر مانیتورینگ 2 میلیونی را گوش دادم واقعا روح آدم پرواز میکنه! اسپیکرهای حرفه ای تر در حد 12 میلیون هم هست اونها دیگه نمیدونم چیه؟!!
    این نکته را هم بگم که این اسپیکرها فقط یه توییتر و یه فول رنج دارن .از ساب و مید و ... خبری نیست.ولی صدایی که میدن واقعا کامل و با کیفیته حتی تا ولوم آخر.
    سلام.
    اگر توان در حد 30 وات براتون کافی هست، باندهای بوکشلف پسیو حتی دست دوم خوب هم پیدا میشه.
    قیمت چندانی هم ندارند بین 150-200 تومن میشه پیداشون کرد.
    صدای معقولی هم دارند، حداقل از بلندگوهای بازاری خیلی بهترن.
    حداقل برای کسب تجربه در زمینه ساخت آمپ کیفیتی خوبن.
  7. #17
    2013/07/24
    اهل خوانسارم من ( اورشلیم ایران)
    252
    40

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    ببین دوست عزیر این طور که شما توضیح میدی درباره صدا تو سینما و غیره .... این امکان صدا برداری وپخش صدا رو بهش دالبی میگند مثلا داری تو فیلم یه آرایشگر میبینی که داره موهای یه نفر رو قیچی میکنه با چرخش آرایشگر دور سر اون شخص انگار سر شما رو داره اصلاح میکنه بنابر این صدای قیچی زدن رو با استفاده از تکنیک استدیو دالبی دیجیتال شبیه سازی میکنند وهر بار اسپیکر های جدا فرمان میگیرند وپخش صوت انجام میدهند طوری که شما اگه چشم هات رو ببندی صدای غرش هواپیما رو حس میکنی که در فیلم از کدوم سمت به کدوم سمت میره البته این تکنیک مخصوص همون سینما وMovi میخوره شما تفکیک صدایی رو درست متوجه نشدی البته قصد منم به رخ کشیدن اطلاعاتم نیست بلکه دوست دارم یک بار برای همیشه در این انجمن پرونده کیفیت صوتی برسی بشه وگفته بشه فرق یک آمپلی فایر 3 ملیونی با یک باند اکتیوی که فقط باکسش 3.5 ملیون پولشه در چیه اگه اینطوریه همه میرند اون سیستم سونی فلان مدل رو مهندسی معکوس میکنند حالشو میبرند یا میرند یه آمپلی لامپی یا هیبرید یا Hi Endمیسازند پرونده کیفیت رو میبندند ......خوب منظور من از تفکیک صدا منظور تفکیک صدای تن بک از ویالون نبود که هر کدوم با یک میکروفن مجزا وآمپلی مجزا وباند فول رنج مجزا صدا رو پخش کنند منظور من تفکیک فرکانس تشکیل دهنده سیگنال صوتی هستش اصلا قانون فیزیکی صوت میگه صوت از فرکانس 20 تا 25 کیلو هرتز تشکیل میشه حال برای پخش هر چه بهتر اون ولذت بردن از اون از اونجا که پاسخ فرکانسی همه آمپلی فایر ها یکسان نیست ودر فرکانسهای مختلف پاسخ های متفاوتی دارند ودر ثانی بعضی از فرکانسهای صوتی در حین تقویت گاها بد تقویت میشند یا اصلا تقویت نمیشند یا هم پوشانی فرکانسی رخ میده میاند فرکانسها رو بسته به کیفیت کاری به چند دسته (معمولا 3 دسته) تقسیم میکنند حال بعد از تقویت تقویت تخصصی اون سیگنال رو به اسپیکر مخصوص پخش اون فرکانس اعمال میکنند مثلا فرکانس های پایین رو به سابها وفرکانسهای متوسط رو به مید رنج ها وفرکانسهای بالا رو به تویتر ها میدهند شما در فیزیک صوت هیچ وقت نمیتونی فرکانس بالا رو توسط ساب وفر پخش وفرکانس پایین رو توسط توییتر پخش کنی این یک اصل کلی هستش که هر آدم حرفه ای میدونه درست مثل اینکه شما هر بیماری خدای ناکرده داری به پزشک عمومی مراجعه کنی خوب اون میتونه کارهای ابتدایی تشخیص رو انجام بده ولی برای بیماری های خاص کبد یا مغز یا کلیه باید به متخصص شون مراجعه در صوت هم همینه صوت خوب میخای باید هر فرکانس رو تخصصی تقویت وپخش کنی(توسط اسپیکر خاص)
  8. #18
    2014/11/19
    Kerman
    92
    45

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    سلام
    من به تفکیک فرکانسی اعتقاد دارم و منظورم از تفکیک فرکانسی یعنی اینکه هر محدوده فرکانسی رو به بلندگویی که مخصوص اون فرکانس هستش یا اون فرکانس رو بهتر پخش میکنه بدیم.

    چرا چون برای پخش هر فرکانس به بهترین نحوش بلندگو باید یکسری پارامترها داشته باشه(از جنس صفحه بلندگو گرفته تا اندازه بلندگو و یاT/S پارامتر و...) و اصولا بنظر من نمیشه بلندگویی ساخت که بتونه تمام رنج فرکانسی رو ب بهترین شکل پوشش بده. یعنی مثلا فرکانسهای پایین رو مثل ساب ووفر (که پارامترها و ویزگیهای داره که بالاخره فرکانس پایین رو بهتر اجرا میکنه )بتونه اجرا کنه یا بتونه فرکانس بالا رو عینا مثل یه تیوتر پوشش بده.
    و اگر هم همچین بلندگویی باشه مطمئنا" قیمت بسیار بالایی خواهد داشت که از نظر من شاید نمی ارزه که پول بابت همچین چیزی بدیم چون شاید بشه با یه سیستم که تفکیک شدست با قیمتی کمتر به اون کیفیت برسیم.

    البته بازم ب جیب شما و سلیقتون بستگی داره.
  9. #19
    2016/07/17
    69
    73

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir_h_

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    من به تفکیک فرکانسی اعتقاد دارم و منظورم از تفکیک فرکانسی یعنی اینکه هر محدوده فرکانسی رو به بلندگویی که مخصوص اون فرکانس هستش یا اون فرکانس رو بهتر پخش میکنه بدیم.

    چرا چون برای پخش هر فرکانس به بهترین نحوش بلندگو باید یکسری پارامترها داشته باشه(از جنس صفحه بلندگو گرفته تا اندازه بلندگو و یاT/S پارامتر و...) و اصولا بنظر من نمیشه بلندگویی ساخت که بتونه تمام رنج فرکانسی رو ب بهترین شکل پوشش بده. یعنی مثلا فرکانسهای پایین رو مثل ساب ووفر (که پارامترها و ویزگیهای داره که بالاخره فرکانس پایین رو بهتر اجرا میکنه )بتونه اجرا کنه یا بتونه فرکانس بالا رو عینا مثل یه تیوتر پوشش بده.
    و اگر هم همچین بلندگویی باشه مطمئنا" قیمت بسیار بالایی خواهد داشت که از نظر من شاید نمی ارزه که پول بابت همچین چیزی بدیم چون شاید بشه با یه سیستم که تفکیک شدست با قیمتی کمتر به اون کیفیت برسیم.

    البته بازم ب جیب شما و سلیقتون بستگی داره.
    سلام.
    امیر جان ما یه بحث فرکانس داریم، یه بحث فرکانس های سوار بر فرکانس اصلی داریم.
    ویولن 440 هرتز مینوازه، گیتار هم 440 هرتز مینوازه، پیانو هم 440 هرتز مینوازه.
    نت دقیقا یکیه، یک آهنگ رو با همشون میشه نواخت، ولی چرا زنگ صداشون فرق داره؟
    به دلیل فرکانس های فرعی هستش که روی فرکانس اصلی سوار میشن.
    وقتی میای تفکیک فرکانسی کنی، فرکانس اصلیه رو جدا میکنی؛ ولی فرکانس های فرعی رو خراب میکنی.
    سه تا فیلتر بساز، آهنگی نواخته شده مثلا با ویولن رو بده بهشون، اجازه بده اون سه تا فیلتر صدا رو به سه محدوده تقسیم کنند.
    حالا اون سه محدوده جدا شده رو مجدداً میکس کن در یک کانال، بعد با موسیقی اولیه مقایسه کن تا متوجه بشی چه دیتیلی رو از دست دادی.
    نمیدونم چرا باید پای ساب ووفر رو بیاریم وسط. من خودم شدیداً بیس دوستم، ولی واقعیت اینه که تو دنیای موسیقی، ساب ووفر قاطی آدمیزاد نیست!
    بیس از سیستم 70 واتی بکشیم بیرون، تا مرز 700 وات تقویت کنیم، دوباره تزریق کنیم به فضا، بعد دم از سیستم Hi-Fi بزنیم!
    ما وقتی دست به فرکانس ها و خطی بودنشون زدیم، دیگه حق نداریم نام Hi-fi و کیفیت رو به زبون بیاریم.
    اینکه من دوست دارم بیس سنگین باشه سلیقه منه نه معیار کیفیت.
    کیفیت در دنیای صوت فقط یک معیار داره، وفاداری به سیگنال اولیه.
    اون فردی که سیستم صوتی طراحی میکنه با قیمت های میلیون دلاری، فهم و شعور نداره بفهمه میتونه بیاد از پاساژ امجد یه دونه Pt2253 بخره تفکیک فرکانسی انجام بده و ساب ووفر و سوپر توییتر وصل کنه به بانداش!

    ممنونم
  10. #20
    2014/06/12
    اصفهان
    540
    143

    پاسخ : آمپیلی hi-fi 40W CLASS A

    سلام

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    جان
    همون طور ک فرمودید من سیستم صوتی رو فقط از پشت مانیتور لب تابم دیدم و هیچ گاه حتی ترانزیستور ی امپ رو هم لمس نکردم !!!
    ولی همون طور ک گفتم من تا الان از پشت مانیتور ندیدم توی استریو های حرفه ای از فول رنج استفاده کرده باشند و تمامش از بلند گو های چند قسمتی استفاده کردن
    نقل قول نوشته اصلی توسط chico67

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اون فردی که سیستم صوتی طراحی میکنه با قیمت های میلیون دلاری، فهم و شعور نداره بفهمه میتونه بیاد از پاساژ امجد یه دونه Pt2253 بخره تفکیک فرکانسی انجام بده و ساب ووفر و سوپر توییتر وصل کنه به بانداش!!!
    این حرفتون رو کاملا قبول دارم
    اون فردی ک از باند های چند قسمتی واسه فرکانس های مختلف استفده میکنه و گوش و ذهنش برای گوش دادن به بیت بیت اهنگ و اهنگ سازی اماده هست و صدا تمام ساز ها رو زنده شنیده و با کیفیت ترین صدا رو داره چون میخواد اهنگ بسازه و بده داخل بازار تا ملیون ها نفر گوش بدن عقل و شعورش باید پایین تر از شما باشه باید از فول رنج های با کیفیت پیشنهادی شما استفاده کنه!!!
    ویرایش توسط AMIR_N : 2016/09/04 در ساعت 18:36
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 24

موضوعات مشابه

  1. آمپیلی فایر
    توسط ali373710 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2015/07/17, 19:37
  2. انتخاب آمپیلی فایر برای ساب
    توسط sajad-falah در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 43
    آخرين نوشته: 2014/10/16, 04:50
  3. آمپیلی
    توسط lovetalkh در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2014/01/27, 00:19
  4. معرفی یک آمپیلی با کیفیت عالی تا 20 وات
    توسط hojamin2000 در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013/11/19, 00:22
  5. ساخت آمپیلی برای بلندگوی 15 وات
    توسط mahbod6400 در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2012/09/29, 17:19

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •