ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    2013/04/06
    yazd
    1,020
    94

    مشكل در شناسايي سيم هاي استپ موتور

    با سلام
    يه استپ موتوري دارم كه از نوع 5 سيم ميباشد.و هر 4 عدد از سيم ها نسبت به هم 140 اهم داره (همگي به هم راه داره).فقط سيم پنجم هستش كه نسبت به بقيه 70 اهم داره.حالا نميدونم چه جوري ميشه و ميتونم سم هاي اونو به اي سي درايور وصل كنم.كسي از دوستان ميتونه كمكم كنه
  2. #2
    2015/01/24
    Telegram: @Ashit_Axar
    395
    297

    پاسخ : مشكل در شناسايي سيم هاي استپ موتور

    احتمالا این استپر موتور از نوع unipolar هستش
    واسه راه اندازیش اگه اون سیم تک رو مثبت بدی اونوقت باید اون چهار تا سیم رو به ترتیب زمین کنی تا بچرخه
    اگه جهت ترتیب رو برعکس کنی اونوقت برعکس میچرخه
  3. #3
    2016/05/24
    5
    1

    پاسخ : مشكل در شناسايي سيم هاي استپ موتور

    سلام
    استپ موتور رو میشه به دو دسته ی بی پلار و یونی پلار تقسیم کرد
    یونی پلار یا تک قطبی فقط از یک جهت میشه بهش جریان داد
    ولی در دو قطبی از هردو جهت میتونی جریان ایجاد کنی
    از نظر قدرتی بیشترین گشتاور در حالت استپ بودن موتور هست
    یعنی هرچی سرعت بیشتر بشه نیروی موتور پله ای هم کمتر میشه ولی توی فرکانس یکسان از بین دو مدل بی پلار و یونی پلار
    موتور پله ای بی پولار تغریبا 40 درصد ترک بیشتری نسبت به یونی پلار داره
    نوع 5 سیم با 6 سیم یکی هست در اصل از داخل دو سیم مشترک به هم متصل شدن
    4 سیمه همون نوع بی پلار هست
    5 سیمه و 6 سیمه رو هم میشه با روشهایی به بیپلار تبدیل کرد
    مثلا سیم مشترک رو بی خیال بشی و با اون یکی سیم ها کار کنی که این طوری میزان گامت دو برابر میشه
    یا اینکه سر مشترک هر سیم پیچ رو با یه سر از همون سیم پیچ بگیری و به اون یکی سیم کاری نداشته باشی
    در مورد 8 سیمه هم میتونی به 3 روش بی پلارش کنی
    یکی اینکه دو تا سیم از دوتا سیم پیچ بیرون بکشی
    دویم اینکه دو تا سیم مشترک سیم پیچ های کنار هم رو به هم متصل کنی یعنی نوع سری یه جورایی هم میشه گفت دوتا دوتا سیم پیچ ها رو یکی کردی
    مدل سوم حالت موازی هست یعنی اگر بخواهم به ترتیب بگم شما باید این سیمها رو بهم متصل کنی(1,3_2,4_5,7_6,8)
    در مورد قطب من نظری ندارم
    چون میشه دو جور نتیجه گرفت یکی همون بحث دو قطبی و تک قطبی بودن هست دویم اینکه تعداد مگنت های هر موتور هست که من این جور تصور میکنه
    که باید به تعداد پله ها باشه (شاید درست شاید غلط)
    اگر بگی کجا دیدی بهتر میشه کمک کرد
    اما در مورد فاز میشه گفت استپ یه سری سیم پیچ داره که به هر گروه از اونها فاز میگن اگر این فازها رو به یه ترتیب معین تحریک کنی با هر تحریک باعث میشه که یک
    گام به حرکت در بیاد
    ویرایش توسط (varan) : 2016/05/24 در ساعت 21:58
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوعات مشابه

  1. راه اندازي و شناسايي موتور براشلس
    توسط hamed35 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2015/08/07, 17:29
  2. شناسايي مشخصات موتور براش لس
    توسط aseok در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013/01/05, 10:57
  3. مشكل برگشت به عقب در راه اندازي استپ موتور
    توسط amir-ak در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2011/11/26, 17:49
  4. ساختمان داخلی سه نوع موتور (موتور dc و سروو موتور و استپ موتور)*انفجاری*
    توسط فرشاد اکرمی در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2010/10/07, 15:25
  5. سوال در مورد درايور استپ موتور (ميكرو استپ)
    توسط S_B_T در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2007/03/19, 02:16

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •