اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

امپلی برای ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    امپلی برای ماشین

    با سلام
    من میخواستم یه امپلی برای ماشین بسازم که دو کانال باشه و هر کانالش حدود پنجاه وات بده و البته کیفیت بالایی داشته باشه
    من این مدار سوییچینگو ار 320v بر داشتم به نظرم بدنیس هستش هم مال پاور کامپیوتره الان بردشو دادم چاپ تا پس فردا به دستم میرسه
    نظرتون راجب این مدار چیه؟
    [IMG][/IMG]
    و این رو هم برا امپلی در نظر گرفتم لطفا نظرتونو بگید ممنون
    جدیدترین ویرایش توسط omid khakyar; ۱۵:۴۱ ۱۳۹۵/۰۳/۲۶.

    #2
    پاسخ : امپلی برای ماشین

    امپ رو دوستان قبلا در همین انجمن ساختن و ازش راضی بودن
    تغذیه هم بنده هم یه pcbبراش طراحی کردم اما وقت نکردم بسازمش
    طوری زندگی کن انگار امروز اخرین روز زندگیته!!!
    امروز رو کامل زندگی کن...
    (یه روز یعنی هیچوقت!)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : امپلی برای ماشین

      توی اصفهان بیشتر التیوم برای چاپ قبول میکنن برا همین خودم یه برد براش طراحی کردم فقط میخواستم بدونم طرح خوبیه یا نه
      ایا خروجیش به درد امپلی میخوره؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : امپلی برای ماشین

        باید تست بشه اما چون فکر نکنم برا ماشین جوابگویی خوبی داشته باشه.
        برا ماشین باید تو فید بکش یه سری تغییرات بدی سویچ هاشم تقویت کنی
        طوری زندگی کن انگار امروز اخرین روز زندگیته!!!
        امروز رو کامل زندگی کن...
        (یه روز یعنی هیچوقت!)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : امپلی برای ماشین

          شنیدم قبلا که فیدبک در سوییچنگ برای ساب مشکل ایجاد میکنه و ریپل میزنه ولی با توجه به این که من برا باند میخوام که فوق فوش 25 وات ازش میخوام

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : امپلی برای ماشین

            داداش مدارت خوبه اون سویچینگه
            فقط باید سلف های بعد از دیود های یک سو ساز رو حذف کنی
            روی پایه های 5 و4 ای سی 4N35 ی خازن 100 نانو بزاری تا فید بک خیلی بازی نکنه و ای سی بعد ی مدت هنگ کنه
            تعدا خازن های خروجی رو هم باید بیشتر کنی ظرفیت خازنیش خیلی خیلی کمه
            سعی کن با خازن های ظرفیت پایین و با تعداد بالا به ی بانک خازنی خوب برسی
            فرکانس سویچینگت خیلی پایینه و چون رو 8 کیلو هست شک نکن نویز خیلی بدی روی خروجی ظاهر میشه پیشنهاد میشه فرکانس خروجی رو ببری روی 22 کیلو هرتز اینطوری هم از محدود شنوایی انسان خارج میشه و هم فرانس خیلی بالا نیست ک روی ecu و قسمت های الکترونیکی تاثییر بزاره
            اون مقاومت 150 اهم نباید بین زمین اولیه و ثانویه مدار باشه باید 2 تا زمین ها اتصال کوتاه بشن دلیلش هم اگه میخوای تا بهت بگم

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : امپلی برای ماشین

              نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
              داداش مدارت خوبه اون سویچینگه
              فقط باید سلف های بعد از دیود های یک سو ساز رو حذف کنی
              روی پایه های 5 و4 ای سی 4N35 ی خازن 100 نانو بزاری تا فید بک خیلی بازی نکنه و ای سی بعد ی مدت هنگ کنه
              تعدا خازن های خروجی رو هم باید بیشتر کنی ظرفیت خازنیش خیلی خیلی کمه
              سعی کن با خازن های ظرفیت پایین و با تعداد بالا به ی بانک خازنی خوب برسی
              فرکانس سویچینگت خیلی پایینه و چون رو 8 کیلو هست شک نکن نویز خیلی بدی روی خروجی ظاهر میشه پیشنهاد میشه فرکانس خروجی رو ببری روی 22 کیلو هرتز اینطوری هم از محدود شنوایی انسان خارج میشه و هم فرانس خیلی بالا نیست ک روی ecu و قسمت های الکترونیکی تاثییر بزاره
              اون مقاومت 150 اهم نباید بین زمین اولیه و ثانویه مدار باشه باید 2 تا زمین ها اتصال کوتاه بشن دلیلش هم اگه میخوای تا بهت بگم
              سلام
              دلیل اتصال کوتاه کردن دو تا زمین برای چیه؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : امپلی برای ماشین

                سلام
                دوستان اگه مدار خوبی مد نظرتونه در اختیارمون بزارید ما هم استفاده کنیم
                یه تغذیه سوئیچینگ که تستش کرده باشید نویز نداشته باشه ولتاژشم حداقل 30ولت دوبل باشه ورودی ریموت و اگه بشه ولتاژشم تغییر داد (با ولوم بیشترش کرد مثلا بشه تا 50ولت دوبل بردش)عالی میشه فقط ترانسش از مال پاور کامپیوتر باشه
                پیشاپیش ممنون
                Proudly @real_ahmadi
                #real_ahmadi

                واسه اسمت بجنگ

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : امپلی برای ماشین

                  نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                  داداش مدارت خوبه اون سویچینگه
                  فقط باید سلف های بعد از دیود های یک سو ساز رو حذف کنی
                  روی پایه های 5 و4 ای سی 4N35 ی خازن 100 نانو بزاری تا فید بک خیلی بازی نکنه و ای سی بعد ی مدت هنگ کنه
                  تعدا خازن های خروجی رو هم باید بیشتر کنی ظرفیت خازنیش خیلی خیلی کمه
                  سعی کن با خازن های ظرفیت پایین و با تعداد بالا به ی بانک خازنی خوب برسی
                  فرکانس سویچینگت خیلی پایینه و چون رو 8 کیلو هست شک نکن نویز خیلی بدی روی خروجی ظاهر میشه پیشنهاد میشه فرکانس خروجی رو ببری روی 22 کیلو هرتز اینطوری هم از محدود شنوایی انسان خارج میشه و هم فرانس خیلی بالا نیست ک روی ecu و قسمت های الکترونیکی تاثییر بزاره
                  اون مقاومت 150 اهم نباید بین زمین اولیه و ثانویه مدار باشه باید 2 تا زمین ها اتصال کوتاه بشن دلیلش هم اگه میخوای تا بهت بگم

                  ممنون از اطلاعات مفیدتون
                  دلیل اتصال کوتاه رو هم خوشحال میشم بگید
                  حقیقتش به درجه ای نرسیدم که خودم سر خود بخوام تو فرکانس مدار تغییری ایجاد کنم ممنون میشم کمکم کنید
                  اگه الان مونتاژش کنم کار میکنه بدون تغییراتی که گفتید؟که اگه دیدم کار کرد اگه مشکلاتی که گفتید هست بعد دستکاریش کنم؟

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
                  سلام
                  دوستان اگه مدار خوبی مد نظرتونه در اختیارمون بزارید ما هم استفاده کنیم
                  یه تغذیه سوئیچینگ که تستش کرده باشید نویز نداشته باشه ولتاژشم حداقل 30ولت دوبل باشه ورودی ریموت و اگه بشه ولتاژشم تغییر داد (با ولوم بیشترش کرد مثلا بشه تا 50ولت دوبل بردش)عالی میشه فقط ترانسش از مال پاور کامپیوتر باشه
                  پیشاپیش ممنون
                  من امروز دارم برد همین سوییچینگ رو مونتاژ میکنم اگه کار کنه شما به مدار دلخواهت میرسی

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : امپلی برای ماشین

                    سلام برد رو مونتاژ کردم
                    خیلی راه اندازیش کار برد چند تا از خازنا تقلبی بودن یک روز به خاطرش سر کار بودم
                    ولی بالاخره جواب داد نتایج +42 -42 ولت بود توی حالت بدون بار 0.2 A امپر کشید
                    البته فعلا امپلی فایری ندارم که توی کار تستش کنم حتی نمیدونم نویز داره یانه
                    عکساشو اگه شد امشب میزارم
                    فعلا دلرم برد امپلی فایرشو طراحی میکنم
                    با تشکر از دوستان

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : امپلی برای ماشین

                      سلاممن با این تم جدید سایت مشکل دارم نمیدونم چطوری باید چک کنم تو کدوم تاپیک ک پست داشتم حواب دادن اگه کسی میدونه راهنمایی کنهدلیل اتصال کوتاه هم خیلی سادستقبول دارین 2 سر این مقاومت اختلاف پتانسیل یا ولتاژ هست ؟؟؟ بین زمین اولی و ثانویه مثلا 20 ولت اختلاف ولتاژ هست برا همین مقاومتش وات بالا هست اگه زمین اولیه رو 0 در نظر بگیریم زمین دومی مثلا مثبت یا منفی 20 ولته نسبت ب زمین اولیه خب مشکل حالا چیه؟؟؟مشکل اینجاست ورودی مدار امپلی فایر ی زمین داره از پخش میاد ((همون رمین اولیه هست ))و ی ورودی صدا ک این 2 تا با هم میشه rca دو مرتبه امپ ی زمین داره ک از سویچینگ میاد ک میشه زمین ثانویهخب مشکلی ک پیش میاد اینه ک جریانی از زمین ثانویه به سمت زمین اولیه میره توسط فیش های rca پخش و اون مقاومت 150 اهمم بای پس میشه و دیگه جریانی از اون نمیگزره و همه جریان ها از پخش میگزره توسط کابل rca اینجاست ک 2 تا اطفاق می افته ی ای سی داره ک میسوزه و پخش 30 تومن خرجشه و بعد از اون همیشه ی نویزی توی صداش هست این ای سی ک میگم خیلی به ولتاژ ورودی از طرف امپ حساسه و اینجا هم ولتاژش صد در صد بالستبه زبون ساده تر تو ی مدار 2 تا زمین داری ک اختلاف پتانسی داره

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : امپلی برای ماشین

                        نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                        سلاممن با این تم جدید سایت مشکل دارم نمیدونم چطوری باید چک کنم تو کدوم تاپیک ک پست داشتم حواب دادن اگه کسی میدونه راهنمایی کنهدلیل اتصال کوتاه هم خیلی سادستقبول دارین 2 سر این مقاومت اختلاف پتانسیل یا ولتاژ هست ؟؟؟ بین زمین اولی و ثانویه مثلا 20 ولت اختلاف ولتاژ هست برا همین مقاومتش وات بالا هست اگه زمین اولیه رو 0 در نظر بگیریم زمین دومی مثلا مثبت یا منفی 20 ولته نسبت ب زمین اولیه خب مشکل حالا چیه؟؟؟مشکل اینجاست ورودی مدار امپلی فایر ی زمین داره از پخش میاد ((همون رمین اولیه هست ))و ی ورودی صدا ک این 2 تا با هم میشه rca دو مرتبه امپ ی زمین داره ک از سویچینگ میاد ک میشه زمین ثانویهخب مشکلی ک پیش میاد اینه ک جریانی از زمین ثانویه به سمت زمین اولیه میره توسط فیش های rca پخش و اون مقاومت 150 اهمم بای پس میشه و دیگه جریانی از اون نمیگزره و همه جریان ها از پخش میگزره توسط کابل rca اینجاست ک 2 تا اطفاق می افته ی ای سی داره ک میسوزه و پخش 30 تومن خرجشه و بعد از اون همیشه ی نویزی توی صداش هست این ای سی ک میگم خیلی به ولتاژ ورودی از طرف امپ حساسه و اینجا هم ولتاژش صد در صد بالستبه زبون ساده تر تو ی مدار 2 تا زمین داری ک اختلاف پتانسی داره
                        درسته منم با این ورژن همین مشکلو دارم بگزریم
                        من این طرحو از سایت 320V برداشتم
                        یعنی این سایت فکر چنین مشکل بزرگی نبوده؟یا ایا اینقدر سواد این سایت کمه؟!
                        توی فیلم خود سایت دیدم که دو تا ای سی TDA7294 رو درایو میکرد
                        الان من ساختم با یه امپلی فایر خراب هم تستش کردم(درسنته خرابه اما صداش در میاد) تقریبا اگه درست فهمیده باشم نویزی توی خروجی نداریم
                        اما مشکلی که الان دارم اینه که ولتاژ باید 30 ولت باشه اما داره 42 ولت میده و مقاوت های R9 و R10 داغ میکنند مقاومتا عوض کردم خازنای اون طرفشو عوض کردم اما هیچ فرقی نمیکنه
                        یه صدای جیغی خیلی کمی هم از مدار بلند میشه خیلی کم
                        مشکل از فیدبک مداره؟
                        جدیدترین ویرایش توسط omid khakyar; ۲۲:۳۴ ۱۳۹۵/۰۴/۰۳.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : امپلی برای ماشین




                          عکس از مدار خودم

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : امپلی برای ماشین

                            r9 و r10 باید 1 وات باشن مقدارشون هم یکمی زیاده 47 اهم بزار
                            حواست باشه این 2تا مقاومت و خازن های 100 نانو ک باهاش سری شده خیلی توی طول عمر ماسفت ها تاثییر داره پس با ی ترفندی خنک نگشهون دار ک نسوزن!!!

                            راجب به سایت هم اونا خیلی چیز شاخی نیستن و قرار هم نیس ک هر سایتی به زبان اینگلیسی چیزی رو نوشت و اراعه داد درست باشه
                            این خیلی سادست ک بین 2 سر مقاومت ولتاژ هست پس ینی 2تا زمین اختلاف ولتاژ داره میتونی برا این ک ببینی چ اطفاقی می افته ورودی همون امپ رو با ی باطری مثلا 1.5 سری کنی تا متوجه بشی چی میشه

                            صدای جیغ واسه اینه ک فرکانس کاریش پایینه و تو محدوده شنوایی انسانه این فرکانس هم توی خروجی صدای امپ ضاهر میشه
                            هم روی قطعات الکترونیکی ماشین تاثییر میزاره مثلا اگه رو 206 ببندی ممکنه خود به خود چراغ های ماشین روشن خاموش بشه یا برف پاک کن هاش یا...

                            ولتاژ هم بله مال فید بکه
                            الان دقیقا ولتاژ ها متقارنه ؟؟؟
                            دیود زنر های روی فید بک رو چک کن سر هر دیود زنر چقدر افت پیدا کرده ((باید همون قدر باشه ک روی دیود زنر نوشته ))
                            جدیدترین ویرایش توسط AMIR_N; ۲۳:۳۴ ۱۳۹۵/۰۴/۰۳.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : امپلی برای ماشین

                              نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                              r9 و r10 باید 1 وات باشن مقدارشون هم یکمی زیاده 47 اهم بزار
                              حواست باشه این 2تا مقاومت و خازن های 100 نانو ک باهاش سری شده خیلی توی طول عمر ماسفت ها تاثییر داره پس با ی ترفندی خنک نگشهون دار ک نسوزن!!!

                              راجب به سایت هم اونا خیلی چیز شاخی نیستن و قرار هم نیس ک هر سایتی به زبان اینگلیسی چیزی رو نوشت و اراعه داد درست باشه
                              این خیلی سادست ک بین 2 سر مقاومت ولتاژ هست پس ینی 2تا زمین اختلاف ولتاژ داره میتونی برا این ک ببینی چ اطفاقی می افته ورودی همون امپ رو با ی باطری مثلا 1.5 سری کنی تا متوجه بشی چی میشه

                              صدای جیغ واسه اینه ک فرکانس کاریش پایینه و تو محدوده شنوایی انسانه این فرکانس هم توی خروجی صدای امپ ضاهر میشه
                              هم روی قطعات الکترونیکی ماشین تاثییر میزاره مثلا اگه رو 206 ببندی ممکنه خود به خود چراغ های ماشین روشن خاموش بشه یا برف پاک کن هاش یا...

                              ولتاژ هم بله مال فید بکه
                              الان دقیقا ولتاژ ها متقارنه ؟؟؟
                              دیود زنر های روی فید بک رو چک کن سر هر دیود زنر چقدر افت پیدا کرده ((باید همون قدر باشه ک روی دیود زنر نوشته ))
                              من وقتی دیدم مقاومت ها میسوزن دو وات گزاشتم و اتفاقا مقدار51 اهم نداشتم همون 47 اهم رو گزاشتم
                              ولی خوب چرا این مقاومتا داغ میکنند؟این یه عیب نیست؟؟
                              الان ولتاژ خروجی بله متقارنه
                              حقیقتش من به طرف کفتم زنر 22 و 20 میخوام یارو بهم داد رفتم خونه موقع مونتاژ دیدم یکیش نوشته 22 و اون یکی نوشته هاش پیدا نبود منم پیش خودم گفتم 20 حتما...غافل از اینکه فروشنده گنجشکو رنگ کرده بود!!!!!زنرو عوض کردم یه 22 گزاشتم اینطور که بوش میاد دیگه مقاومت داغ نمیکنه و الان تو خروجی 35 ولت داریم که خوبه برام
                              به گفته ی شما زمین رو هم اتصال کوتاه کردم
                              خوب فعلا برم امپ رو هم بسازم تا درستو حسابی تستش کنم

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X