ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 2 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 32
  1. #11
    2014/08/28
    94
    24

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    نقل قول نوشته اصلی توسط halazoon110

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    این روش هم جواب میده ولی یه سوال دارم
    بنظر شما اینطوری باتری صدمه نمیبینه ؟؟ باتریم 9 امپر هست و توان مصرفی هدلایتم 1 امپر
    تو دورهای پایین بوبین توانایی شارژ باتری داره ؟؟؟
    نه فکر نکنم آسیب ببینه چون لامپهای زنونی که می بندند رو موتور جریانش حدود 4 امپر هست ولی صدمه ای به باتری نمی زنه تازه باتری 7 امپر هم دیدم با این روش. باتری بدون این که بوبین شارژش کنه حدود 9 ساعت لامپ رو روشن نگه می داره همیشه هم که با موتور با دور پایین حرکت نمی کنید که
  2. #12
    2011/01/01
    24
    10

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    نقل قول نوشته اصلی توسط امير اقا

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    نه فکر نکنم آسیب ببینه چون لامپهای زنونی که می بندند رو موتور جریانش حدود 4 امپر هست ولی صدمه ای به باتری نمی زنه تازه باتری 7 امپر هم دیدم با این روش. باتری بدون این که بوبین شارژش کنه حدود 9 ساعت لامپ رو روشن نگه می داره همیشه هم که با موتور با دور پایین حرکت نمی کنید که
    ممنون
    اگه سیم کشی رو بشه بدون بریدن تغییر داد همین روش انجام میدم
    اگه نشد مداری میشه طراحی کرد که سر راه لامپ.بزارم ؟؟؟
  3. #13
    2014/08/28
    94
    24

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    نقل قول نوشته اصلی توسط halazoon110

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ممنون
    اگه سیم کشی رو بشه بدون بریدن تغییر داد همین روش انجام میدم
    اگه نشد مداری میشه طراحی کرد که سر راه لامپ.بزارم ؟؟؟
    نه لازم نیست سیم کشی بریده بشه فقط باید سیم اصلی برق که به کلید راهنما رفته رو پیدا کرد برای آپاچی رو نمیدونم چه رنگیه ولی برای هندا فکر کنم سفید بود وبا یک سیم اون رو به جای سیم اصلی که به کلید چراغ جلو رفته وصل کرد
    مدار هم فکر کنم بشه یک پل دیود یک خازن و یک رگولاتور می خواد باز اساتید بهتر می تونند در این مورد راهنمایی کنند ولی من روش اول رو بهتون پیشنهاد می کنم هم خروجیش صاف تره هم دردسرش کمتره
  4. #14
    2012/01/02
    837
    106

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    درود بر شما.
    همانطور که دوستان گفتن برقی که به لامپ میره ac هست.ولتاژش هم همون 14 ولته نهایت 16 ولته.شما با گذاشتن پل دیود میتونی تبدیلش کنی به dc
    فقط دوتا نکته.
    1=برق وقتی از ac تبدیل بشه به dc افزایش ولتاژ پیدا میکنه امکان داره تا 18 یا 20 ولت هم برسه.
    هدلایت با 20 نمیسوزه ؟باید با مولتیمتر ولتاژ رو چک کنی.خرجش یک پل دیوده
    2=جریانی که دینام تولید میکنه تو دور های پایین خیلی کمه. انقدری که لامپ جلو موتور را روشن کنه و باتری موتور را شارژ کنه و برق کویل رو تامین کنه.حالا شما اگه یک هدلایت به این سیستم اضافه کنی با مصرف برق بیشتر امکان داره یا باتری خوب شارژ نشه یا کویل خوب کار نکنه.این رو هم باید توی عمل تست کنی.

    در مورد برق مستقیم از باتری مشکلی پیش نمیاد.راحت ترین کار همینه.
    اگه نگران اینی که یک وقت کسی تو خاموش بودن موتور چراغ رو روشن کنه و باتری خالی بشه میتونی از رله استفاده کنی و برق رله رو از دینام موتور بگیری تا وقتی موتور روشنه لامپ روشن بشه.

    بازم اگه سوالی بود در خدمتم.
    ویرایش توسط majidmalvandi : 2016/07/08 در ساعت 20:41
  5. #15
    2011/01/01
    24
    10

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    نقل قول نوشته اصلی توسط majidmalvandi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود بر شما.
    همانطور که دوستان گفتن برقی که به لامپ میره ac هست.ولتاژش هم همون 14 ولته نهایت 16 ولته.شما با گذاشتن پل دیود میتونی تبدیلش کنی به dc
    فقط دوتا نکته.
    1=برق وقتی از ac تبدیل بشه به dc افزایش ولتاژ پیدا میکنه امکان داره تا 18 یا 20 ولت هم برسه.
    هدلایت با 20 نمیسوزه ؟باید با مولتیمتر ولتاژ رو چک کنی.خرجش یک پل دیوده
    2=جریانی که دینام تولید میکنه تو دور های پایین خیلی کمه. انقدری که لامپ جلو موتور را روشن کنه و باتری موتور را شارژ کنه و برق کویل رو تامین کنه.حالا شما اگه یک هدلایت به این سیستم اضافه کنی با مصرف برق بیشتر امکان داره یا باتری خوب شارژ نشه یا کویل خوب کار نکنه.این رو هم باید توی عمل تست کنی.

    در مورد برق مستقیم از باتری مشکلی پیش نمیاد.راحت ترین کار همینه.
    اگه نگران اینی که یک وقت کسی تو خاموش بودن موتور چراغ رو روشن کنه و باتری خالی بشه میتونی از رله استفاده کنی و برق رله رو از دینام موتور بگیری تا وقتی موتور روشنه لامپ روشن بشه.

    بازم اگه سوالی بود در خدمتم.
    ممنونم از تمامی دوستانی که راهنمایی کردن
    په بهترین روش گرفتن برق مستقیم سیم هایی هست که از باتری اومدن مثل برقی که برای راهنما رفته
    در مورد رله ، رله با برق AC مشکلی نداره ؟
    روشی که یکی از دوستان گفتن برق راهنما که DC هست بعد سوییچ میاد تو کلید چراغ اینطوری سوییچم بسته باشه چراغا کار نمیکنه
    فکر کنم بهترین روش جابه جایی سیم ها باشه

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط امير اقا

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    نه لازم نیست سیم کشی بریده بشه فقط باید سیم اصلی برق که به کلید راهنما رفته رو پیدا کرد برای آپاچی رو نمیدونم چه رنگیه ولی برای هندا فکر کنم سفید بود وبا یک سیم اون رو به جای سیم اصلی که به کلید چراغ جلو رفته وصل کرد
    مدار هم فکر کنم بشه یک پل دیود یک خازن و یک رگولاتور می خواد باز اساتید بهتر می تونند در این مورد راهنمایی کنند ولی من روش اول رو بهتون پیشنهاد می کنم هم خروجیش صاف تره هم دردسرش کمتره
    برای اینکار هم سیم مثبت و هم منفی باید جا بجا بشه ؟؟
  6. #16
    2014/11/14
    ECA
    4,129
    2,560

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    سلام
    رله با برق دی سی کار می کنه از یه پل دیود استفاده کن و یه خازن صافی 470میکرو بزار واسش و دی سی شدش رو بده به رله

    موفق باشی
  7. #17
    2013/02/10
    37
    21

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    داداش بیا ی مدار کاملا مبتدی کشیدم راحت برو از روش ببند
  8. #18
    2011/01/01
    24
    10

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    نقل قول نوشته اصلی توسط peyman_gh_asl

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    داداش بیا ی مدار کاملا مبتدی کشیدم راحت برو از روش ببند
    اها دمت گرم مشخصات قطعاتی که باید بخرم میگی ؟؟ مدل دیود . مدل خازن و مدل رله
  9. #19
    2013/02/10
    37
    21

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    نقل قول نوشته اصلی توسط halazoon110

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اها دمت گرم مشخصات قطعاتی که باید بخرم میگی ؟؟ مدل دیود . مدل خازن و مدل رله

    بله عزیز

    پل دیود 1 آمپر
    خازن 470 میکرو
    رله 12 ولت تک کنتاکت

    فقط بعد این که پل دیود خازن رو زدی حتما ولتاژ رو بگیر ببین چنده اگه بالا 15 ولت بود حتما با مقاومت ولتاژ رو بکش پایین
    یا اینکه یدونه آیسی رگولاتور 7812 مثل نقشه زیر اضافه کن

  10. #20
    2012/01/02
    837
    106

    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    درود بر شما.
    نیاز به پل دیود و خازن و رگلاتور و رله و ........ نیست.

    ساده توضیح میدم.

    لامپ جلو موتور با یک کلید دو پل از روی فرمان موتور خاموش و روشن میشه.
    پل اول چراغ کوچیک داخل کاسه چراغ جلو و چراغ کوچیک عقب رو روشن میکنه.
    پل دوم چراغ اصلی (چراغ شب) رو روشن میکنه.

    این کلید با لامپ سری شده.(برق AC از دینام موتور میاد توی این کلید و از این کلید میره توی چراغ اصلی جلو) مثل کلید تک پل برق خونه.

    حالا شما اون برق AC که از دینام میره توی کلید رو قطع کن. و برق DC باتری رو بده به کلید تا برق DC بره سمت لامپ.(سوال=حالا برق DC رو از کجا بگیریم ، که وقتی موتور خاموش شد و سویچ موتور رو بستیم لامپ خاموش بشه ؟؟؟)

    اون سویچی که باهاش موتور را خاموش میکنی 4 عدد سیم بهش وصله.
    دوتاش مربوط به خاموش کن موتور هست که اگه به هم اتصال بدی موتور خاموش میشه.(برق شمع قطع میشه)
    دوتای دیگه برق DC باتری هست.یک رشته برق مستقیم از باتری میاد.رشته بعدی وقتی سویچ رو باز میکنی برق رو داخل موتور پخش میکنه.

    از همین سیم خروجی بعد از سویچ که برقش از باتری میاد وصل کن به کلید دو پل چراغ.

    حالا وقتی سویچ رو باز کنی برق باتری از سویچ موتور رد میشه میره پشت کلید دوپل ایست میکنه.به محض اینکه کلید رو بزنی لامپ روشن میشه.

    اگه جایش مبهم بود بگو تا بیشتر توضیح بدم.
صفحه 2 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 32

موضوعات مشابه

  1. طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت
    توسط sepehr63 در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2017/01/01, 14:57
  2. کویل موتور سیکلت هوندا 125
    توسط MohammadMers در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: 2016/02/05, 18:56
  3. کمک در تعمیر باتری اسیدی(موتور سیکلت)
    توسط soora73 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/11/13, 17:19
  4. لامپ ال ای دی موتور سیکلت
    توسط polixir در انجمن نورپردازی و روشنایی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2015/09/21, 16:32
  5. فلاشر با LED برای موتور سیکلت
    توسط naser021 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2010/12/03, 20:47

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •