اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    سلام برای نصب هدلایت روی موتور میخوام برق که سر لامپ میاد از ac به dc با ولتاژ 12 تا 14 تبدیل کنم (فقط برق سر سوکت لامپ چون سیستم روشنایی موتورم ac هست)
    در مورد اینکه چند ولت بوبین تولید میکنه اطلاع ندارم

    #2
    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    با سلام و درود
    چرا از سیم تغذیه را مستقیم به باتری وصل نمی کنید؟
    آیا لزومی دارد که حتماً از تغذیه چراغ انشعاب گرفته شود؟
    موتور شما چه نوعی است که تغذیه چراغ هایش AC است؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

      نوشته اصلی توسط فکر نمایش پست ها
      با سلام و درود
      چرا از سیم تغذیه را مستقیم به باتری وصل نمی کنید؟
      آیا لزومی دارد که حتماً از تغذیه چراغ انشعاب گرفته شود؟
      موتور شما چه نوعی است که تغذیه چراغ هایش AC است؟
      سلام دوست عزیز
      دلیل انشعاب از تغذیه چراغ اینکه نمیخوام سیم کشی دستکاری بشه (اگه سوکت باشه اشکال نداره نمی خوام سیم کشی بریده بشه)
      بنظر شما باتری صدمه نمیبینه عین بوق و راهنما مستقیم از باتری بگیرم ؟؟ (روی جعبه هدلایت حداکثر جریان عبوری 1 امپر زده) باتری بعدها مشکل شارژ پیدا نمیکنه ؟ موتور روشن باشه چراغ بگیریم باتری نمیخوابه ؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

        نوشته اصلی توسط halazoon110 نمایش پست ها
        سلام دوست عزیز
        دلیل انشعاب از تغذیه چراغ اینکه نمیخوام سیم کشی دستکاری بشه (اگه سوکت باشه اشکال نداره نمی خوام سیم کشی بریده بشه)
        بنظر شما باتری صدمه نمیبینه عین بوق و راهنما مستقیم از باتری بگیرم ؟؟ (روی جعبه هدلایت حداکثر جریان عبوری 1 امپر زده) باتری بعدها مشکل شارژ پیدا نمیکنه ؟ موتور روشن باشه چراغ بگیریم باتری نمیخوابه ؟
        با سلام و درود
        قرار نیست سیمی بریده شود. روی باتری 2 تا پایانه وجود دارد که یا با گیره سوسماری یا با پیچ به 2 عدد سیم کلفت وصل شده اند. حالا شما می توانید به آن بخش، دو عدد سیم نازک وصل کنید و جریان مورد نیاز خود را تأمین نمایید. در خودروها هم گاهی اوقات از همین روش جهت روش کردم چراغ استفاده می شود.
        میزان روشن ماندن چراغ و مدت زمان خالی شدن باتری هم به میزان جریان مصرفی توسط مصرف کننده و ظرفیت باتری بستگی دارد مثلاً اگر جریان مورد استفاده مصرف کننده زیاد باشد ممکن است تمام شارژ باتری را خالی کند. همچنین برخی باتری ها به خالی شدن زیاد از حد حساس اند و موجب کاهش طول عمر آن ها می گردد.

        ولی اگر جریان مورد استفاده مصرف کننده شما کم است و اگر خاموش کردن وسیله را فراموزش نکنید می توانید از این روش استفاده نمایید.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

          نوشته اصلی توسط فکر نمایش پست ها
          با سلام و درود
          قرار نیست سیمی بریده شود. روی باتری 2 تا پایانه وجود دارد که یا با گیره سوسماری یا با پیچ به 2 عدد سیم کلفت وصل شده اند. حالا شما می توانید به آن بخش، دو عدد سیم نازک وصل کنید و جریان مورد نیاز خود را تأمین نمایید. در خودروها هم گاهی اوقات از همین روش جهت روش کردم چراغ استفاده می شود.
          میزان روشن ماندن چراغ و مدت زمان خالی شدن باتری هم به میزان جریان مصرفی توسط مصرف کننده و ظرفیت باتری بستگی دارد مثلاً اگر جریان مورد استفاده مصرف کننده زیاد باشد ممکن است تمام شارژ باتری را خالی کند. همچنین برخی باتری ها به خالی شدن زیاد از حد حساس اند و موجب کاهش طول عمر آن ها می گردد.

          ولی اگر جریان مورد استفاده مصرف کننده شما کم است و اگر خاموش کردن وسیله را فراموزش نکنید می توانید از این روش استفاده نمایید.
          اینطوری مستقیم از باتری بگیرم خیلی ناجور میشه کافیه یه بچه بیاد کلید چراغ بزنه روشن بشه باتری سریع خالی میشه
          باتریم 9 امپری هست توان مصرفی هدلایت هم رو جعبش زده 1 امپر مکس
          نمیشه با 4 تا دیدود کاری کرد که این AC به DC تبدیل بشه ؟؟؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

            نوشته اصلی توسط halazoon110 نمایش پست ها
            اینطوری مستقیم از باتری بگیرم خیلی ناجور میشه کافیه یه بچه بیاد کلید چراغ بزنه روشن بشه باتری سریع خالی میشه
            باتریم 9 امپری هست توان مصرفی هدلایت هم رو جعبش زده 1 امپر مکس
            نمیشه با 4 تا دیدود کاری کرد که این AC به DC تبدیل بشه ؟؟؟
            آیا کاملا اطمینان دارید که چراغ های جلو با جریان متناوب کار می کنند؟ آیا مقدار آن را اندازه گرفته اید؟

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

              با سلام
              تمام برق مصرفی لامپها و سایر قسمتها از ولتاژ DC و از سر باتری تامین میگردد فقط برق شمعها هست که AC است بنابراین شما از هر کجا که برق بگیرید DC است .

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                نوشته اصلی توسط فکر نمایش پست ها
                آیا کاملا اطمینان دارید که چراغ های جلو با جریان متناوب کار می کنند؟ آیا مقدار آن را اندازه گرفته اید؟
                بله روشنایی جلوی اپاچی AC هست مطمئن هستم ولی مقدار اون اندازه نگرفتم مقدارش با دور موتور متغییر هست

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
                با سلام
                تمام برق مصرفی لامپها و سایر قسمتها از ولتاژ DC و از سر باتری تامین میگردد فقط برق شمعها هست که AC است بنابراین شما از هر کجا که برق بگیرید DC است .
                سلام دوست عزیز
                موتوری که با باز کردن سوییچ چراغ اون روشن نشه برق از بیبین میگیره که برق بوبین هم AC هست

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                  سلام شما میتونید او سیمی که به قلوه ای چراغ راهنما رفته رو به سیم قلوه ای چراغ جلو وصل کنید چون اون از باتری میاد و dc هست و هم با خاموش شدن سوییچ خاموش میشه

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                    نوشته اصلی توسط امیر اقا نمایش پست ها
                    سلام شما میتونید او سیمی که به قلوه ای چراغ راهنما رفته رو به سیم قلوه ای چراغ جلو وصل کنید چون اون از باتری میاد و dc هست و هم با خاموش شدن سوییچ خاموش میشه
                    سلام
                    این روش هم جواب میده ولی یه سوال دارم
                    بنظر شما اینطوری باتری صدمه نمیبینه ؟؟ باتریم 9 امپر هست و توان مصرفی هدلایتم 1 امپر
                    تو دورهای پایین بوبین توانایی شارژ باتری داره ؟؟؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                      نوشته اصلی توسط halazoon110 نمایش پست ها
                      سلام
                      این روش هم جواب میده ولی یه سوال دارم
                      بنظر شما اینطوری باتری صدمه نمیبینه ؟؟ باتریم 9 امپر هست و توان مصرفی هدلایتم 1 امپر
                      تو دورهای پایین بوبین توانایی شارژ باتری داره ؟؟؟
                      نه فکر نکنم آسیب ببینه چون لامپهای زنونی که می بندند رو موتور جریانش حدود 4 امپر هست ولی صدمه ای به باتری نمی زنه تازه باتری 7 امپر هم دیدم با این روش. باتری بدون این که بوبین شارژش کنه حدود 9 ساعت لامپ رو روشن نگه می داره همیشه هم که با موتور با دور پایین حرکت نمی کنید که

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                        نوشته اصلی توسط امیر اقا نمایش پست ها
                        نه فکر نکنم آسیب ببینه چون لامپهای زنونی که می بندند رو موتور جریانش حدود 4 امپر هست ولی صدمه ای به باتری نمی زنه تازه باتری 7 امپر هم دیدم با این روش. باتری بدون این که بوبین شارژش کنه حدود 9 ساعت لامپ رو روشن نگه می داره همیشه هم که با موتور با دور پایین حرکت نمی کنید که
                        ممنون
                        اگه سیم کشی رو بشه بدون بریدن تغییر داد همین روش انجام میدم
                        اگه نشد مداری میشه طراحی کرد که سر راه لامپ.بزارم ؟؟؟

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                          نوشته اصلی توسط halazoon110 نمایش پست ها
                          ممنون
                          اگه سیم کشی رو بشه بدون بریدن تغییر داد همین روش انجام میدم
                          اگه نشد مداری میشه طراحی کرد که سر راه لامپ.بزارم ؟؟؟
                          نه لازم نیست سیم کشی بریده بشه فقط باید سیم اصلی برق که به کلید راهنما رفته رو پیدا کرد برای آپاچی رو نمیدونم چه رنگیه ولی برای هندا فکر کنم سفید بود وبا یک سیم اون رو به جای سیم اصلی که به کلید چراغ جلو رفته وصل کرد
                          مدار هم فکر کنم بشه یک پل دیود یک خازن و یک رگولاتور می خواد باز اساتید بهتر می تونند در این مورد راهنمایی کنند ولی من روش اول رو بهتون پیشنهاد می کنم هم خروجیش صاف تره هم دردسرش کمتره

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                            درود بر شما.
                            همانطور که دوستان گفتن برقی که به لامپ میره ac هست.ولتاژش هم همون 14 ولته نهایت 16 ولته.شما با گذاشتن پل دیود میتونی تبدیلش کنی به dc
                            فقط دوتا نکته.
                            1=برق وقتی از ac تبدیل بشه به dc افزایش ولتاژ پیدا میکنه امکان داره تا 18 یا 20 ولت هم برسه.
                            هدلایت با 20 نمیسوزه ؟باید با مولتیمتر ولتاژ رو چک کنی.خرجش یک پل دیوده
                            2=جریانی که دینام تولید میکنه تو دور های پایین خیلی کمه. انقدری که لامپ جلو موتور را روشن کنه و باتری موتور را شارژ کنه و برق کویل رو تامین کنه.حالا شما اگه یک هدلایت به این سیستم اضافه کنی با مصرف برق بیشتر امکان داره یا باتری خوب شارژ نشه یا کویل خوب کار نکنه.این رو هم باید توی عمل تست کنی.

                            در مورد برق مستقیم از باتری مشکلی پیش نمیاد.راحت ترین کار همینه.
                            اگه نگران اینی که یک وقت کسی تو خاموش بودن موتور چراغ رو روشن کنه و باتری خالی بشه میتونی از رله استفاده کنی و برق رله رو از دینام موتور بگیری تا وقتی موتور روشنه لامپ روشن بشه.

                            بازم اگه سوالی بود در خدمتم.
                            جدیدترین ویرایش توسط majidmalvandi; ۲۱:۴۱ ۱۳۹۵/۰۴/۱۸.
                            ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                            کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                              نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
                              درود بر شما.
                              همانطور که دوستان گفتن برقی که به لامپ میره ac هست.ولتاژش هم همون 14 ولته نهایت 16 ولته.شما با گذاشتن پل دیود میتونی تبدیلش کنی به dc
                              فقط دوتا نکته.
                              1=برق وقتی از ac تبدیل بشه به dc افزایش ولتاژ پیدا میکنه امکان داره تا 18 یا 20 ولت هم برسه.
                              هدلایت با 20 نمیسوزه ؟باید با مولتیمتر ولتاژ رو چک کنی.خرجش یک پل دیوده
                              2=جریانی که دینام تولید میکنه تو دور های پایین خیلی کمه. انقدری که لامپ جلو موتور را روشن کنه و باتری موتور را شارژ کنه و برق کویل رو تامین کنه.حالا شما اگه یک هدلایت به این سیستم اضافه کنی با مصرف برق بیشتر امکان داره یا باتری خوب شارژ نشه یا کویل خوب کار نکنه.این رو هم باید توی عمل تست کنی.

                              در مورد برق مستقیم از باتری مشکلی پیش نمیاد.راحت ترین کار همینه.
                              اگه نگران اینی که یک وقت کسی تو خاموش بودن موتور چراغ رو روشن کنه و باتری خالی بشه میتونی از رله استفاده کنی و برق رله رو از دینام موتور بگیری تا وقتی موتور روشنه لامپ روشن بشه.

                              بازم اگه سوالی بود در خدمتم.
                              ممنونم از تمامی دوستانی که راهنمایی کردن
                              په بهترین روش گرفتن برق مستقیم سیم هایی هست که از باتری اومدن مثل برقی که برای راهنما رفته
                              در مورد رله ، رله با برق AC مشکلی نداره ؟
                              روشی که یکی از دوستان گفتن برق راهنما که DC هست بعد سوییچ میاد تو کلید چراغ اینطوری سوییچم بسته باشه چراغا کار نمیکنه
                              فکر کنم بهترین روش جابه جایی سیم ها باشه

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                              نوشته اصلی توسط امیر اقا نمایش پست ها
                              نه لازم نیست سیم کشی بریده بشه فقط باید سیم اصلی برق که به کلید راهنما رفته رو پیدا کرد برای آپاچی رو نمیدونم چه رنگیه ولی برای هندا فکر کنم سفید بود وبا یک سیم اون رو به جای سیم اصلی که به کلید چراغ جلو رفته وصل کرد
                              مدار هم فکر کنم بشه یک پل دیود یک خازن و یک رگولاتور می خواد باز اساتید بهتر می تونند در این مورد راهنمایی کنند ولی من روش اول رو بهتون پیشنهاد می کنم هم خروجیش صاف تره هم دردسرش کمتره
                              برای اینکار هم سیم مثبت و هم منفی باید جا بجا بشه ؟؟

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X