ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 16
  1. #1
    2015/11/26
    438
    672

    پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    سلام به همه
    همونطور که می دونیم انرژی مصرفی لامپهای التهابی واقعا بالاست و در خودروها مزید بر علت . هم باعث مستهلک شدن تدریجی سامانه ی برق رسانی خودرو میشه و هم موجب کاهش قدرت احتراق و در پی اون مصرف بیشتر سوخت و طبعا افزایش آلایندگی

    من اوقات فراغت چند نوع لامپ LED برای چراغهای داخل و خارج کابین خودروی شخصی ساختم و دوست داشتم اینجا چند تاش رو مطرح کنم تا معایب و محدودیتهای کار رو به اشتراک بذاریم و برای طرحهای بعدی خودم و دیگران اسباب تجربه باشه
    این چند نمونه ی مختلف و متفاوت که مربوطه به چراغهای راهنما ، دنده عقب ، و خطر/ترمز

    در طول زمان و آزمون و خطاهای فراوان قدری تمیزتر ساختم
    مثلا در ردیف بالا : راهنمای 4 تایی برای جلو و 8 تایی وسط برای دنده عقب و 8 تایی چپ برای راهنمای عقب . اینها نیاز به مقاومت یا عنصر دیگری در مسیر سیم ندارند اما لازمه تایمر راهنما برای اصلاح زمان بندی کار رله مورد بازبینی قرار بگیره و تعدادی از خازنها و مقاومتها تغییر داده بشن



    در لامپهای ردیف پایین هم سمت راست یک لامپ خطر/ترمز رو می بینیم که البته نیازه برای هر کدام از چراغهای عقب در مسیر سیم خطرش یک فقره مقاومت آجری 47 اهم 10W و در مسیر سیم ترمزش هم یک عدد دیود
    6A10 قرار بگیره . شماتیکش اینطوره

    لامپ کناریش که اخیرا ساخته شد شامل دو عدد Power LED 12W 12V هست که در مسیر خطرش یک مقاومت 68 اهم 15W قرار داده شد و در مسیر ترمزش هم
    6A10 سری شده با یک مقاومت 12 اهم 10W

    این تا اینجا
    ساخت چراغهای داخل کابین و صندوق عقب و چراغ سوم ترمز پشت شیشه، داستانهای خاص خودش رو داره
    توی فکر هستم که در چراغهای خطر/ترمز که مقاومت آجری استفاده کردم چون نیاز به قطع سیم چراغ برای نصب مقاومت داره بجاشون در آینده داخل خود پاتروم لامپ یک مدار کوچک قرار بدم شامل ترانزیستور
    tip41 ، مقاومتهای 100 اهم و 5 کیلو و همچنین 6A10
    اینطوری خیلی بهتره و نیاز به قطع کابلها هم منتفی میشه

    دوستان نظراتتون رو اشتراک بذارین
    متشکرم
  2. #2
    2010/10/04
    تهران
    1,462
    388

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    با سلام
    کارهای قشنگی کردین. فقط یه نکته اینکه لامپهای راهنما و خطر و غیره، معمولا 21 وات هستن و چراغهای جلو هم 55 یا 65 وات هستن. حواستون به توانهای مصرفی باشه.
    ماکزیمم نور LED ها، تو یه نقطه ی خاص جریانی اتفاق میفته و افزایش جریان بیش از اون مقدار، فقط تلفات توان رو زیاد میکنه و بر میزان نور تاثیر ناچیزی داره.
    ماژول های آماده ی این لامپها هم موجوده و با قیمت کم قابل تهیه هست. من برای چراغ ترمز پشت شیشه سه تا ماژول 32 LED چراغ سقفی پراید رو با هم موازی کردم.
  3. #3
    2014/06/16
    1,156
    146

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    دوست عزیز اون 10 واتیه که بدون هیت سینک میسوزه؟!
    مدار با مقاومت هم که تلفاتش زیاده.بهتر نیست از یه مدار سویچینگ واسش استفاده بشه؟
  4. #4
    2010/12/14
    ایران زمین
    770
    57

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    با توجه اینکه سرعت روشن شدن و نوردهی led ها از لامپ های التهابی بیشتر است . مخصوصا وقتی ماشین سرعت حرکتش بیشتر باشه از لحاظ ایمنی چراغهای هشدار ، led ها برتری دارن
  5. #5
    2014/11/14
    ECA
    4,181
    2,734

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    سلام
    من هم برای ماشین شخصی لامپ ال ای دی گزاشتم.لامپ جلوی ماشین پراید کناریش همون کوچیکه که وقتی روشن می کنی همراه با پنل کیلومتر و...اینا روشن میشه یکیش که سوخت دوتاش رو به جاش ال ای دی ابی گزاشتم هر طرف 3تا ال ای دی ابی 10میلی متری هر سه موازی شدن و یه مقاومت820اهم سر راهشون قرار گرفته به راحتی با نور خوب دارن کار می کنن فقط خیلی باش کشتی گرفتم تا بتونم ال ای دی هارو جا بزنم چون سه تارو بقل هم گزاشته بودم و سوراخ اون پلاستیکه کوچیک بود سرواخ رو بزرگش کردم ال ای دی هارو که جازدم با چسب حرارتی قشنگ دورشو پر کردم ومحکم شد.
    قوی شدن و خوب ماندن خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است.
    Networker at PISC

  6. #6
    2015/11/26
    438
    672

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    با تشکر از توجه دوستان
    نقل قول نوشته اصلی توسط نو رسیده

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام
    کارهای قشنگی کردین. فقط یه نکته اینکه لامپهای راهنما و خطر و غیره، معمولا 21 وات هستن و چراغهای جلو هم 55 یا 65 وات هستن. حواستون به توانهای مصرفی باشه.
    ماکزیمم نور LED ها، تو یه نقطه ی خاص جریانی اتفاق میفته و افزایش جریان بیش از اون مقدار، فقط تلفات توان رو زیاد میکنه و بر میزان نور تاثیر ناچیزی داره.
    ماژول های آماده ی این لامپها هم موجوده و با قیمت کم قابل تهیه هست. من برای چراغ ترمز پشت شیشه سه تا ماژول 32 LED چراغ سقفی پراید رو با هم موازی کردم.
    چراغهای اصلی جلو خیر ، هیچکاری روی اونها نمیشه کرد و بهتره اگر واقعا کسی بدنبال تبدیل اونها به LED هست سراغ انواع متنوع و آماده که متاسفانه در ایران اصلا موجود نیست (در بازار ما فقط بازار کالاهای بنجل و نمایشی مثل چراغهای LED مطلقا بی کیفیت مضحک و باند و ساب و ... همیشه گرم و پر مشتری است ...) اما براحتی و با قیمت خوب میشه از فروشگاههای آنلاین خارجی تهیه کرد
    مثل این مورد

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    بنده تنها لامپهای هالوزن 50W جلو را با انواع هالوژن 100W که با رله ی دوبل فعال می شوند جایگزین کردم و فعلا راضی ام
    مواردی که بنده عکس گذاشتم همونطور که شرح کامل دادم فقط برای چراغهای کوچک بیرون هست و بس و بنظرم بیش از یکسال فقط کارم آزمون و خطا بوده تا اینکه تدریجا به نقطه ی به اصطلاح اپتیموم رسیده
    البته لازم به تاکیده که توان مصرفی این لامپهای دست ساخته نسبت به آنچه که لامپهای التهابی خودش مصرف می کنند بسیار کمتره لذا هیچ جای نگرانی نیست

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahpoori

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوست عزیز اون 10 واتیه که بدون هیت سینک میسوزه؟!
    مدار با مقاومت هم که تلفاتش زیاده.بهتر نیست از یه مدار سویچینگ واسش استفاده بشه؟
    راستش مدار سوییچینگ نیاز نیست و تلفات توان هم در کار نیست چون قبل از نصب، بارها و بارها و باز هم بارها (شاید روزانه گاه 5 ساعت و یا بیشتر) در کارگاه زیر انواع تستها قرار گرفتند تا به نقطه ی مناسبی برسم که گرمای کم و نور مناسب وجود داشته باشه ، به ویژه که کاسه ی چراغها محیط بسته و فاقد هرگونه تهویه هست و گرمای تولیدی اثری چند برابری خواهد داشت
    ملاحظه کنید در پست اول کاملا شرح دادم چه مقاومتهایی و چه راهکارهایی باید در نظر گرفت تا هیتسینک نیاز نباشه و لذا خب هدف این تاپیک هم همین بود چون این راهکارها چون زمان و انرژی زیاد برده ارزش اشتراک گذاری داشت
    اما اجمالا فعلا در پاسخ شما باید عرض کنم برای رفع معضل گرما هرگز در محیط بسته ی کاسه چراغها نباید از حداکثر توان کاری این LED ها بهره گرفت
    ضمنا چون هدف اینجانب از ابتدا مطلقا عدم جلب توجه های عوامانه روی خودرو بود، نوع نوردهی بازتابی (بازتاب از کاسه چراغ) مد نظر قرار گرفت نه اینکه مثل سایر چراغهای LED رایج نور LEDها مستقیم به بیرون هدایت شود لذا بشکلی ساخته شده که فرضا راننده های عقبی متوجه نور چشمگیر و هشدار آمیز چراغها از فاصله ی زیاد می شوند (که همین ضریب ایمنی را بالا می برد) اما بسادگی متوجه نوع منبع نور نخواهند!


    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهندس احمدی

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    من هم برای ماشین شخصی لامپ ال ای دی گزاشتم.لامپ جلوی ماشین پراید کناریش همون کوچیکه که وقتی روشن می کنی همراه با پنل کیلومتر و...اینا روشن میشه یکیش که سوخت دوتاش رو به جاش ال ای دی ابی گزاشتم هر طرف 3تا ال ای دی ابی 10میلی متری هر سه موازی شدن و یه مقاومت820اهم سر راهشون قرار گرفته به راحتی با نور خوب دارن کار می کنن فقط خیلی باش کشتی گرفتم تا بتونم ال ای دی هارو جا بزنم چون سه تارو بقل هم گزاشته بودم و سوراخ اون پلاستیکه کوچیک بود سرواخ رو بزرگش کردم ال ای دی هارو که جازدم با چسب حرارتی قشنگ دورشو پر کردم ومحکم شد.
    بنده دو فقره از لامپهای مد نظر شما صرفا محض تست از بازار تهیه کردم نور افشانی کاملا نمایشی و در عین حال بی کیفیت و بد رنگ شون حالم رو بد کرد روی 206 خانم بستم اتفاقا به 206 خیلی میاد
    برای چراغهای کوچک جلوی پراید پیشنهادی که دارم و شخصا هم پیاده کردم استفاده از پاور الیدی 5W آفتابی است . اصلا هم نیازی نیست داخل خود چراغهای کوچک وارد کنید بلکه مماس با حفره ی ورودی لامپ خودش قرار گرفته و پس از سری کردن با مقاومت آجری مناسب، با یک پیچ بسادگی محکمش می کنید و در عین نوردهی عالی و مصرف برق کم، اصلا هیچکس متوجه نمیشه که LED هستند (این نکته ی عدم جلب توجه های رایج خیلی برام مهمه)
    ویرایش توسط Skylake : 2016/10/01 در ساعت 15:59
  7. #7
    2014/11/14
    ECA
    4,181
    2,734

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط Skylake

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با تشکر از توجه دوستان

    چراغهای اصلی جلو خیر ، هیچکاری روی اونها نمیشه کرد و بهتره اگر واقعا کسی بدنبال تبدیل اونها به LED هست سراغ انواع متنوع و آماده که متاسفانه در ایران اصلا موجود نیست (در بازار ما فقط بازار کالاهای بنجل و نمایشی مثل چراغهای LED مطلقا بی کیفیت مضحک و باند و ساب و ... همیشه گرم و پر مشتری است ...) اما براحتی و با قیمت خوب میشه از فروشگاههای آنلاین خارجی تهیه کرد
    مثل این مورد

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    بنده تنها لامپهای هالوزن 50W جلو را با انواع هالوژن 100W که با رله ی دوبل فعال می شوند جایگزین کردم و فعلا راضی ام
    مواردی که بنده عکس گذاشتم همونطور که شرح کامل دادم فقط برای چراغهای کوچک بیرون هست و بس و بنظرم بیش از یکسال فقط کارم آزمون و خطا بوده تا اینکه تدریجا به نقطه ی به اصطلاح اپتیموم رسیده
    البته لازم به تاکیده که توان مصرفی این لامپهای دست ساخته نسبت به آنچه که لامپهای التهابی خودش مصرف می کنند بسیار کمتره لذا هیچ جای نگرانی نیست


    راستش مدار سوییچینگ نیاز نیست و تلفات توان هم در کار نیست چون قبل از نصب، بارها و بارها و باز هم بارها (شاید روزانه گاه 5 ساعت و یا بیشتر) در کارگاه زیر انواع تستها قرار گرفتند تا به نقطه ی مناسبی برسم که گرمای کم و نور مناسب وجود داشته باشه ، به ویژه که کاسه ی چراغها محیط بسته و فاقد هرگونه تهویه هست و گرمای تولیدی اثری چند برابری خواهد داشت
    ملاحظه کنید در پست اول کاملا شرح دادم چه مقاومتهایی و چه راهکارهایی باید در نظر گرفت تا هیتسینک نیاز نباشه و لذا خب هدف این تاپیک هم همین بود چون این راهکارها چون زمان و انرژی زیاد برده ارزش اشتراک گذاری داشت
    اما اجمالا فعلا در پاسخ شما باید عرض کنم برای رفع معضل گرما هرگز در محیط بسته ی کاسه چراغها نباید از حداکثر توان کاری این LED ها بهره گرفت
    ضمنا چون هدف اینجانب از ابتدا مطلقا عدم جلب توجه های عوامانه روی خودرو بود، نوع نوردهی بازتابی (بازتاب از کاسه چراغ) مد نظر قرار گرفت نه اینکه مثل سایر چراغهای LED رایج نور LEDها مستقیم به بیرون هدایت شود لذا بشکلی ساخته شده که فرضا راننده های عقبی متوجه نور چشمگیر و هشدار آمیز چراغها از فاصله ی زیاد می شوند (که همین ضریب ایمنی را بالا می برد) اما بسادگی متوجه نوع منبع نور نخواهند!


    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


    بنده دو فقره از لامپهای مد نظر شما صرفا محض تست از بازار تهیه کردم نور افشانی کاملا نمایشی و در عین حال بی کیفیت و بد رنگ شون حالم رو بد کرد روی 206 خانم بستم اتفاقا به 206 خیلی میاد
    برای چراغهای جلوی پراید پیشنهادی که دارم و شخصا هم پیاده کردم استفاده از پاور الیدی 5W آفتابی است . اصلا هم نیازی نیست داخل خود چراغهای کوچک وارد کنید بلکه مماس با حفره ی ورودی لامپ خودش قرار گرفته و پس از سری کردن با مقاومت آجری مناسب، با یک پیچ بسادگی محکمش می کنید و در عین نوردهی عالی و مصرف برق کم، اصلا هیچکس متوجه نمیشه که LED هستند (این نکته ی عدم جلب توجه های رایج خیلی برام مهمه)
    بله مردم اکثرا توجه نمی کنن به این چیزا (همون چیزی که میگه عقل مردم توی چشمشونه)واسه همین میگن قشنگه من از ال ای دی استفاده کردم به خاطر قیمت کمش گفتم این بقله ارزش پاور ال ای دی نداره...ولی حرف شمارم قبول دارم با پاور ال ای دی خیلی قشنگ میشه...هم نور بیشتر هم قشنگ تر اینا که الان هستن خوبن مشکلی نیست که فعلا
    قوی شدن و خوب ماندن خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است.
    Networker at PISC

  8. #8
    2015/11/26
    438
    672

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    دوستان من یک فروشگاه ایرانی که ظاهرا در آن سر ایران در کرمانشاه هست و نماد تجارت الکترونیک هم دارد گیر آوردم که انواع لامپ LED برای خودرو دارد حتی برای چراغ جلوی خودرو! (مجهز به نور بالا و پایین) :
    xenonmarket.ir
    تصویر چند نمونه از لامپهای جالبش




    اولش باورم نشد چون در پست قبلی گفته بودم در ایران این چیزها موجود نیست!
    امیدوارم eca و دوستان فعال در این انجمن هم دست بکار بشوند خودشان بهترش را بسازند و ما و ایران را سرافراز کنند و یا دستکم اقدام به وارد کردن انواع مناسبش از چین کنند
    شخصا بدنبال نوع پرنور لامپهای H4 و H7 برای چراغهای جلو هستم که بدون فن باشد خوشبختانه در آمازون آمریکا نوع 9600 لومن بدون فن گیر آوردم (البته درایور دارد) گرچه اگر در آمازون آلمان یا دستکم انگلیس می بود هزینه ی پست هنگفت آن بسیار کمتر و زمان رسیدنش هم سریعتر می شد

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت




  9. #9
    2015/11/26
    438
    672

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    چندی قبل در esam.ir که فروشگاه و حراجی موفق آنلاین ایرانی با هزاران فروشنده است فروشنده ای شیرازی را یافتم که مدعیست لامپهای smd ساخته ی وی قویترین در ایران است
    کنجکاو شده و محض تست یک جفت قرمز دو کنتاکت و یک جفت سفید تک کنتاکت گرفتم
    روی 14 ولت ، سفید 0.35A ، و قرمز 0.1A و 0.37A جریان می کشند
    گرچه لامپی که روش ساختش را نوشتم پرنورتر است اما کار ایشان از انواع بازاری رایج بهتر و قویتر است و نسبت به روش من مزیتهای خاص خودش را دارد از جمله ظرافت و اطمینان پذیری بالا، عدم نیاز به قطع سیمها برای نصب مقاومت آجری، و نصب مقاومتها و دیود توکار تا جریان هر کنتاکت وارد دیگری نشود



    ویرایش توسط Skylake : 2016/10/28 در ساعت 15:59
  10. #10
    2015/11/26
    438
    672

    پاسخ : پروژه ی ساخت چند نوع لامپ با Power LED برای خودرو

    پس از قریب یکماه از ثبت سفارش محصول مشروح در پست

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    در amazon.com اکنون نکات و تصاویر در پی خواهد آمد
    مطمئنا نکات و ریزه کاریها به ویژه در زمینه ی کولینگ برای دوستان متخصص اینجا که در کار تولید انبوه و حتی محدود محصولات صنعتی مشابه هستند مفید واقع می شود

    1


    2.
    با توجه به اطلاعات مندرج در صفحه ی کالا که رقم 9600LM ذکر شده نتیجه می گیریم هر لامپ 5000LM است که روی جعبه نیز قید شده


    3.
    H7 & H4


    4.
    در تستها مشخض شدHeatsink بسیار کارآمد اجازه ی Overheating نمی دهد. درایور نیز بخوبی وظیفه ی خود را انجام داد


    5


    6.
    راست : H4 . سمت چپ H7


    7.
    بخشی ازتفاوت سه فناوری موجود Halogen vs. HID Xenon vs. Light Emitter Diode


    8.
    دمای کاری سه فناوری مذکور بنابر اطلاعات بروشور


    9.
    جریان کشی یکی از دو Power LED روی H4


    10.
    مقایسه :H4 : LED vs. Halogen 100W


    11.
    LED H7


    12

    ویرایش توسط Skylake : 2016/12/01 در ساعت 10:44
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 16

موضوعات مشابه

  1. ساخت امپلی فایر برای خودرو
    توسط noorworkshop در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/11/04, 21:34
  2. کمک برای ساخت امپلی فایر خودرو
    توسط babak5452 در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 40
    آخرين نوشته: 2015/09/05, 22:31
  3. پاسخ: 15
    آخرين نوشته: 2014/02/12, 19:17
  4. کمک برای ساخت درایور power led
    توسط roohollah36 در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 67
    آخرين نوشته: 2012/10/31, 12:39
  5. ساخت ردیاب برای خودرو با کمک gps
    توسط abxzmh در انجمن سیستمهای مخابراتی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2011/01/26, 15:33

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •