اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

    سلام دوستان
    بنده می خواهم از رله های موجود در بازار که برای تقویت بالابر شیشه ی خودرو استفاده می شود برای ساخت یک بخاری المنتی داخل بخاری اصلی خودرو استفاده کنم.
    این رله 6 سیم خروجی دارد :
    1.
    سوکت نری
    2.
    سوکت مادگی
    3.سیم های
    سیاه و قرمز



    مورد 3 که بنظرم اتصال مستقیم به باتری است
    مورد 1 و 2 از لحاظ رنگ بندی هر دو شبیه هم هستند (رشته های آبی و زرد) و شماتیکی هم برای تشخیص ندارد
    آیا روش زیر شیوه ی اتصال درستی برای منظور گفته شده است؟ (R المنت حرارتی)

    جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۱۹:۵۷ ۱۳۹۵/۰۸/۰۵.

    #2
    پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

    سلام
    با ولتمتر میتونید ببینید کدوم پایه ها به هم وصل هستن و وقتی برق وصل میکنید کدوم پایه به کدوم وصل میشه
    من یک رله 6 پایه داشتم مثل همون 5 پایه ها بود و فقط یک پایه اش تکرار شده بود
    موفق باشید
    ................Fx7SAM................

    دیدگاه


      #3
      آقا متشکرم ولی یکجای کار می لنگه
      بجای مقاومت، یک لامپ کوچک گذاشتم هر طور امتحان کردم روشن نشد
      کلا یک چیزی مشکوک می زند :
      وقتی این رله را داخل درب خودرو برای بالا بردن شیشه استفاده می کنند اصولا اون رشته سیمهای سابق موتور بالابر بکجا نصب میشوند؟! آیا کور می شوند و در عوض نقشه ای مثل نقشه ی بالا پیاده می شوند؟ شک دارم!
      بعبارتی حس می کنم این مداری که رسم کردم یک ایراد اساسی دارد. یک برق ضعیفتری باید وارد شود تا رله را فعال کند تا برق قویتر منتقل شود
      در نقشه ای که کشیدم این برق ضعیفتر وجود ندارد!!!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

        من این مورد خاص رو نمیدونم
        اما قاعدتا باید با کلید شیشه بالابر به رله فرمان داد تا مستقیما برق را به موتور بدهد

        آخه تو نقشه بالا معلوم نیست اصلا چی به چیه!!!
        ................Fx7SAM................

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

          مساله همینست قربانت گردم : این رله به چه صورتی قرار است استفاده شود
          سازنده هیچ توضیح، شماتیک و بروشوری همراه رله قرار نداده . نقشه ی فوق تنها برداشت من است
          امیدوارم هر که می داند این رله دقیقا چگونه باید سیمهاش وصل شود راهنمایی دقیق کند که معطلیم
          با تشکر
          جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۲۰:۵۸ ۱۳۹۵/۰۸/۰۵.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

            هر طور سیمها را وصل می کنم جواب نمی گیرم !!!

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

              درود.
              سیم قرمز به 12 ولت
              سیم مشکی به منفی
              سوکتها یکی به کلید وصل میشه.یکی دیگه به موتور

              به همین راحتی

              جدیدترین ویرایش توسط majidmalvandi; ۰۰:۲۲ ۱۳۹۵/۰۸/۰۶.
              ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

              کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
                درود.
                سیم قرمز به 12 ولت
                سیم مشکی به منفی
                سوکتها یکی به کلید وصل میشه.یکی دیگه به موتور

                به همین راحتی

                این تصویرمربوط به رله ی 5 سیم است. اما رله ی ما 6 سیم دارد. از این گذشته طرحی که در اول گذاشتم شبیه همینست ولی همانطور که عرض کردم بازهم کار نکرد یعنی واقعا هنگ کردم
                ضمنا آیا تفاوتی نمیکند که سوکت نری به موتور وصل شود یا سوکت مادگی؟!
                -------
                جالبست که در خارجه حتی اگر یک اسباب بازی ارزان هم بسازند همراهش چندین صفحه بروشور و توضیح و تذکر و اخطار قرار می دهند اما حیف از نام تولید کننده بر ما ایرانیها که از نیم ورق کاغذ بازیافتی همراه این دست محصولات high-tecمان ! دریغ می کنیم تا ملت را گیج و مبهوت رها کرده باشیم. اینست فرق اساسی جهان اول با جهان سوم.
                جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۰۴:۵۶ ۱۳۹۵/۰۸/۰۶.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                  درود.
                  لطفا ابتدا آمپر المنت مصرفی المنت رو مشخص کنید.
                  این رله ها جوابگوی موتور هستند.نه المنت

                  همانطوری که در عکس بالا مشاهده میکنید.سوکت موتور با سوکت کلید کارکردش متفاوته.

                  من قبلا یک عدد از این تقویت کننده ها گرفته بودم.یک برگه توش بود از صفر تا صد توضیح داده بود.
                  ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                  کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                    بی خیال این شده و رله ی 5 سوکتی 30 آمپر گرفتم مشکل حل شد
                    فقط یکساعت تمام راسته ی استوک فروشها و قطعات خودرویی ها و ... و ... را پرس و جو کردم برای خرید سوکت های نری و مادگی که در شکل زیر هم می بینیم
                    اما هیچ جا سوکتهای برق به این سادگی را نداشت
                    سرامیک عایقکاری می خواهی نیست
                    هر چه می خواهی نیست
                    اینهم از بازار ما که در قحطی زدگی و بدبختی دستکمی از بازار کشورهای جنگ زده ندارد. فروشگاههای آنلاین درست و حسابی هم نداشتند
                    نتیجه ی اخلاقی اینکه همه چیز را بهتر است خودت بسازی تا اینکه وقتت را در بازار حرام کنی !

                    جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۱۸:۴۱ ۱۳۹۵/۰۸/۰۶.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                      بابا جعبشو باز کن ببینیم چی به چیه

                      سوکت پیدا نشد که غصه نداره....با سیم وصل میکنی خب
                      ................Fx7SAM................

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                        چیزی که عجیب است اینکه دو تا رله ی 30A گرفتم ولی رویشان نوشته 80A
                        وبسایت سازنده majdauto.com هم باز نمی شود تا صحت و سقم قضیه را چک کنم

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                          داداشم خب 80 امپر زیاده و رله و پین های گردن کلفتی میخاد
                          احتمالا اینجا پیک تکرار نشونده رو نوشته،که احتمالا کمی هم بزرگنمایی توش داره
                          کلا روی قطعات کم کیفیت چرت و پرت زیاد مینویسن
                          ................Fx7SAM................

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                            بله 80A خیلی بالاتر از نیاز ماست ولی اول به چشمان خودم شک کردم . البته چه بهتر چون دو عدد بخاری المنتی جدا و مستقل که دارم برای خودرو می سازم روی ولتاژ 14V هر کدام حداکثر 30A می کشد و رله ی قویتر خیلی بهتر است گرچه برای هر کدام یک رله ی مستقل در نظر گرفته شده 30Ax2 (حداکثر)

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : شیوه ی استفاده از رله ی تقویت پنجره ی خودرو

                              سلام
                              مدار رله ی تقویت موتوری که عکسش رو گذاشتید، به نظر میاد 2 رله داشته باشد.
                              از سوکتی که به کلید وصل می شود، هر یک از سیم های آبی و زرد، رله های مجزا را تحریک می کند. یعنی یک سر بوبین رله ها به بدنه متصل است و هر کدام از سیم ها که به + وصل شود، رله ی همان سیم تحریک می شود. (برای بخاری میتوانید از هر دو رله به صورت موازی استفاده کنید.)
                              در مورد سوکتی که به موتور وصل می شود، وضعیت به همین شکل است.

                              به عنوان مثال : سیم قرمز را به + و سیم مشکی را به بدنه متصل کنید. اگر سیم آبی سمت کلید را با + تحریک کنید، سیم آبی سمت موتور + خواهد شد. پس مقاومت R را باید بین سیم آبی و بدنه متصل کنید. (باز هم تأکید می کنم بهتر است با توجه به مشخصات بار، از هر 2 رله به صورت موازی استفاده کنید.)
                              جدیدترین ویرایش توسط K1.IEEE; ۱۱:۱۲ ۱۳۹۵/۰۸/۰۸.
                              *** يا راهي خواهم يافت، يا راهي خواهم ساخت ... ***

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X