ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 15 از 15
  1. #11
    2006/10/29
    1
    1

    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط Skylake

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    توصیه هایی پس از بازنگری:
    ● پیشنهاد به استفاده از کابل رشته ای نمره ی 4 مسی در کابل کشی تا خود اتصالات و مفتولی در بخش اتصال به المنت
    ●● در صورت استفاده از مقوا و کاغذ نسوز از جنس آزبست، سعی شود این کاغذ در مسیرهای عبور هوا مستقیما با هوای عبوری در تماس نباشد زیرا خرده ها و پودر این کانی نسوز در ریه ها برای همیشه باقی می ماند و می توان به بافت ریه ها آسیب زده و در آن سرطان درست کند (به همین دلیل قانونا استفاده از آزبست در لنت ترمز و صفحات ایرانیت ممنوع است گرچه همچنان ...) پس ضروریست ضمن رعایت ملاحظات بهداشتی حین کار با آن، مجاوری عبوری هوا را نیز پس از ایزوله کردن با چند لایه ورق آزبست، توسط فویل چسب دار آلومینیومی (چسب آلومینیوم) پوشاند تا هوای عبوری مستقیما با خود آزبست در تماس نباشد. و البته در این حالت هم دقت کافی در نصب المنت باید خرج داد تا در زمان روشن شدن به بدنه که با آلومینیوم مفروش شده تماس پیدا نکند. استفاده از فویل مذکور می تواند به بازتاب گرمای المنت و سریعتر داغ شدن هوای عبوری کمک هم بکند
    ●●●چنانکه در پست 7# شرح داده شد بهتر است توان نهایی المنت گرمایی را بالا در نظر گرفت طوریکه دستکم جریان 25A از آن عبور کند تا در روزهای سرد کارایی مطلوبی از خود بروز دهد.
    طرح نهایی اینجانب مشتمل شد بر دو بخاری که هر کدام بین 30-40A جریان می کشند که طبعا در صورت روشن بودن همزمان شاید بتوانند باتری را در نیمساعت خالی کنند. پس در صورتی که باتری خودرو ضعیف است بهتر است در حالت روشن بودن خودرو از آن استفاده شود مگر اینکه بخواهیم از باتری دوم هم کمک بگیریم
    ●●●● استفاده از مفتول مسی برای رساندن جریان به بخشهای 23 حلقه ای المنت (که پیشتر شرح آن رفت) ایراد دارد : سطح این مفتول مسی بعلت در تماس بودن با بخشهای داغ المنت، زود اکسیده و سیاه می شود که باعث روشن نشدن بخشهایی از المنت و کاهش محسوس گرمای خروجی می شود
    برای جایگزین بهتر است از خود سیمهای المنتی حتی الامکان با ضخامت بالا استفاده کرد : حداقل 10 رشته سیم المنتی صاف را روی هم گذاشته و بکمک انبردست بشکل یک کابل بافته شده به دور هم می تابیم تا یک کابل بافته و قوی از جنس آلیاژ المنتی داشته باشیم. این کابل اگر ضخامت کافی داشته باشد نسبت به مفتول مسی کارایی بهتری دارد و اکسیده هم نخواهد شد .
    ●●●●● در پایان کار باید مطمئن شد که حلقه های فنری المنت، شل و ول نباشند و بکمک یک پنس با چفت کردن حلقه ها بهم از شلی و حرکت کردن بخشهای گرمازا باید جلوگیری کرد
    سلام
    من هم دنبال اجرای همین پروژه هستم ولی نحوه اجرای من یکمقدار فرق داره و ساده تر هست!
    شما سیستم هیتر و المنت رو توی خروجی بخاری نصب کردید
    درصورتی که من همین سیستم هیتر و المنت رو میخوام توی ورودی هوای بخاری نصب کنم
    یعنی المنت قبل از رادیاتور بخاری نصب میشه
    محل نصبش هم درست زیر داشبورد سمت شاگرد و کانال ورودی هوای بخاری هست
    (همون دریچه سفید رنگی که انتخاب کننده هوای ورودی از داخل یا خارج از ماشین هست)

    المنت داخل محفظه نصب میشه و با روشن شدنش تمام خروجی های بخاری (زیر پا و یا زیر شیشه جلو) باد گرم خواهیم داشت
    برقش رو هم من چون سیستم دارم از همان سیم آمپلی که به صندوق رفته میگیرم
  2. #12
    2017/08/27
    648
    522

    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    خسته نباشید جالب بود . اما فقط یک سویچ حرارتی کم داره که در صورت بالا رفتن حرارت در اثر عدم کار کرد فن،,, المنتها را از مدار خارج کنه . اگر توجه کرده باشید سشوارها هم این سوبچ حرارتی را دارن . چون اگر جریان هوا نباشه المنتها سرخ میشن و احتمال خسارت و حتی اتش سوزی هم هست
  3. #13
    2018/02/06
    12
    0

    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    سلام کسی اشاره نکرده که این دیود چه شماره ای هست و دیگه هم طریقه نصب رله یعنی شماتیک نصب رله با که مشخص باشه هر سیم به کدام ورودی فیش رله وصل شده

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    منبع تغذیه مشخص نشده که مثب و منفیش به کجا وصل میشه یعنی از منبع تغذیه فقط یک سیم گرفته شده گیج شده اصلا؟
  4. #14
    2017/12/01
    286
    206

    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    دوستان چرا اینقدر بخودتان زحمت می دهید بجای اجرای المنت دست ساز 12v که ازتبدیل المنت 220 v درست شده از المنتهای مطمئن و مناسب 12v استفاده کنید مثل اینی که عکسش را می گذارم. ضمنا اگر در گوگل جستجو کنید انواع و اقسام بخاری های برقی آماده برای استفاده داخل خودرو (بخاری درجا) را هم می توانید پیدا کنید ...
    ویرایش توسط مهندس ربانی : 2018/12/07 در ساعت 15:22
  5. #15
    2020/10/18
    1
    0

    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    سلام
    وقتتون بخیر
    چرا تصاویر قابل مشاهده نیست
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 15 از 15

موضوعات مشابه

  1. [پروژه] ساخت پخش خودرو دست ساز+PCB
    توسط real_ahmadi در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 114
    آخرين نوشته: 2020/07/24, 20:56
  2. ساخت بخاری برقی و سشوار با برق 12 ولت DC
    توسط pouya.bp در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 2017/02/23, 00:09
  3. سوال در مورد بخاری برقی با میکرو
    توسط elect2 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2014/02/15, 09:31
  4. پروژه ساخت شیر برقی آب
    توسط ami!n در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2013/04/16, 00:28
  5. بخاری های برقی تابشی
    توسط aliyaghoobi88 در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2009/11/01, 15:26

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •