اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    با سلام
    باوجود اینکه در کشور ما صدها هزار خودروی گوناگون فاقد بخاری برقی (المنتی) هستند با اینحال جستجوی اینجانب برای یافتن طرحی عملی بجایی نرسید. پس خود دست بکار شده و از الف تا ی نقشه و ساخت و سر هم کردن قطعات را صورت دادم و خروجی قابل قبولی هم از آب درآمد
    گرچه بی نقص نیست اما مزایایی هم نسبت به خودروهای بخاری المنتی دار بازار ما دارد از جمله امکان استفاده از این بخاری در حالت خاموش بودن خودرو و همچنین بخاری کاملا جداگانه برای راننده و سرنشین جلو که امکان فعال/غیرفعال کردن هر کدام مستقل از دیگری مقدور است
    تصاویر ذیل بعنوان چکیده ی مراحل کار تا حدی گویاست فقط راجع به نوع و شیوه ی استفاده از خود المنت گرمایی مذکور که در سر راه هوای خروجی از بخاری خودرو نصب شده است توضیحاتی لازم بذکر است که شاید در پست بعدی گفته شود
    1.






    3.


    4.


    5.


    6.


    7.


    8.
    جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۲۲:۰۸ ۱۳۹۵/۰۸/۱۷.

    #2
    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

    بخاریارو از کجا گرفتینt
    فیوز میخواد سر راهش؟
    برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
    راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

    دیدگاه


      #3
      تقریبا همه چیزها دست ساز است
      حتی اصلاحات کلیدهای موجود در شکل 5 ، نصف روز زمان برده است چون احتیاج به تغییرات داخلی از جمله تغییر منبع نور ضعیف التهابی به SMD قرمز و همچنین ساخت طلق مشکی نیم شفاف رنگ شده جلوی آن وجود داشت
      مراحل کار مجموعا دو هفته بطول انجامید زیرا از پیش نقشه ی مدار یا طرح و مراحل ساخت بطور آماده شده وجود نداشته است تا بخواهم از روی آن اجرا کنم
      الان که در این تاپیک مراحل کار مشخص شده از تهیه ی قطعات، ساخت، باز کردن تریم ایرکاندیشن داشبورد بمنظور الحاق مدار، سیمکشی و نصب نهایی احتمالا بیش از 3-2 روز طول نمی کشد
      در تصویر 2 نشان داده شده خود بخاری را چگونه باید ساخت. در همان تصویر کاغذهای نسوز ضخیم (از جنس کانی آزبست) و تعدادی هم ورقه ی طلق سماور (کانی میکای سفید) حسب نیاز دیده می شود که برای چند لایه عایقکاری گرمایی و الکتریکی داخل و بین دو ورقه فلزی لازم است. عدم عایقکاری کافی می تواند اتصالی، داغ شدن بدنه و خطرات بعدی را بهمراه داشته باشد
      فیوز 30 یا 40A هم سر راه باتری لازمست نصب شود
      بجز سیمهای تغذیه ی رله ها که بهمراه یکسوساز به خروجی سلکتور ایرکاندیشن ملحق می شوند، سایر سیمهای اصلی مورد استفاده احتیاج است دستکم توان تحمل 20A جریان را داشته باشند. به همین سبب پیشنهاد می شود ورودی دو رله نیز از مسیرهای مستقل با فیوزهای جداگانه تامین شود (در مدار تصویر 1 ورودی ها و فیوز مشترک در نظر گرفته شده است)
      جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۰۶:۱۷ ۱۳۹۵/۰۸/۱۸.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

        این بخاری بیشتر برای زمانی که موتور ماشین سرد هست کاربرد داره و طرح جالبی هم هست.
        المنتها رو از کجا تهیه کردید و با جه مواومت و توانی هستش؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

          نوشته اصلی توسط Skylake نمایش پست ها
          تقریبا همه چیزها دست ساز است
          حتی اصلاحات کلیدهای موجود در شکل 5 ، نصف روز زمان برده است چون احتیاج به تغییرات داخلی از جمله تغییر منبع نور ضعیف التهابی به SMD قرمز و همچنین ساخت طلق مشکی نیم شفاف رنگ شده جلوی آن وجود داشت
          مراحل کار مجموعا دو هفته بطول انجامید زیرا از پیش نقشه ی مدار یا طرح و مراحل ساخت بطور آماده شده وجود نداشته است تا بخواهم از روی آن اجرا کنم
          الان که در این تاپیک مراحل کار مشخص شده از تهیه ی قطعات، ساخت، باز کردن تریم ایرکاندیشن داشبورد بمنظور الحاق مدار، سیمکشی و نصب نهایی احتمالا بیش از 3-2 روز طول نمی کشد
          در تصویر 2 نشان داده شده خود بخاری را چگونه باید ساخت. در همان تصویر کاغذهای نسوز ضخیم (از جنس کانی آزبست) و تعدادی هم ورقه ی طلق سماور (کانی میکای سفید) حسب نیاز دیده می شود که برای چند لایه عایقکاری گرمایی و الکتریکی داخل و بین دو ورقه فلزی لازم است. عدم عایقکاری کافی می تواند اتصالی، داغ شدن بدنه و خطرات بعدی را بهمراه داشته باشد
          فیوز 30 یا 40A هم سر راه باتری لازمست نصب شود
          بجز سیمهای تغذیه ی رله ها که بهمراه یکسوساز به خروجی سلکتور ایرکاندیشن ملحق می شوند، سایر سیمهای اصلی مورد استفاده احتیاج است دستکم توان تحمل 20A جریان را داشته باشند. به همین سبب پیشنهاد می شود ورودی دو رله نیز از مسیرهای مستقل با فیوزهای جداگانه تامین شود (در مدار تصویر 1 ورودی ها و فیوز مشترک در نظر گرفته شده است)

          سلام
          سلکتور ایرکاندیشن دقیقا چیه؟
          ورقه هایی که میگین از کجا بگیرم؟
          هزینش چند درمیاد؟
          المنتاش رو از کجا بگیرم؟
          برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
          راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

            المنت هاش که همون المنتهای اتو یا سماور هست که تو الکتریکی ها موجوده.
            اون کلید های2 وsw1 کجا ی مدارت گذاشتی ورو خود ماشین هستن؟
            منظورازsw3 سلکتور هیتره دیگه ؟ خوب اون وقت هیترش کجای مدارشیه سازه؟
            مقاومت های r1وr2 چند اهم و چند واته ؟
            رله ها هم مدلشون و چی گذاشتین ؟از همین 12 ولت ؟
            یکم بیشتر تو ضیح بدهید .اخه ما بی صوادیم.
            eshop-hodhod.ir

            دیدگاه


              #7
              مقاومتهای R1 و R2 طبعا المنتهای گرمازا هستند
              SW1 , SW2 هم در شکل 5 ملاحظه می شوند
              SW3 هم کلید گردان روشن کردن فن است (سلکتور ایرکاندیشن) . این سلکتور یک ورودی منفی و سه خروجی فن دارد
              رله ی 30A دارای 5 پایه در برخی لوازم خودرو فروشها موجود است (شخصا به اسم 30A گرفتم اما رویش حک شد 80A، ساخت مجد). از رله ی شیشه بالابر خودرو که ضعیف و 6 سیم دارد استفاده نشود

              شرح مربوط به المنت استفاده شده

              المنتهای متنوعی در تعمیرگاههای لوازم برقی و مغازه های الکتریکی وجود دارد و همه ی لوازم لازم را می توانید بالاخره گیر بیاورید و یا بسازید تنها ممکنست برای خرید چیزی بی نهایت ساده و پیش پا افتاده یعنی سوکتهای برق نری-مادگی که تعدادی لازم داریم و در تصویر 3 و 4 هم دیده می شوند زیاد راه بروید و اذیت شوید. "سوکت پرتوان با کابلهای اتصالی قوی کاملا واجب است چون امکان جدا و وصل کردن سریع و آسان اتصالات بخاری باید در حال در نظر گرفته شود"

              اما می دانیم کل این المنتهای موجود در بازار برای کار با برق شهر ساخته شده اند و انحصارا برای برق 12V المنتی نیافتم
              پس باید همینها را برای 12V متناسب کرد
              درباره ی المنت مناسب، دامنه ی انتخاب وسیع است
              ابتدا از یونیت المنت سشوار کمک گرفتم

              9.


              سیم المنت فنری سشوارها هم الیاژ خوب و سبکی دارد و هم نسبت به انواع دیگری که چند نمونه اش را تست کردم سریعتر سرخ می شود
              ساختار آن وقتی تهیه می کنید با تشویر بالا قدری تفاوت دارد. اینطور است که دو رشته ی مستقل با حلقه های کاملا متراکم روی یونیت نسوز پیچیده شده. یک رشته را باز کرده و کنار گذاشته و سپس رشته ی دوم را آنقدر از دو طرف کشیدم تا به دو برابر طول اول خود رسید و سپس آنرا مطابق تصویر فوق دوباره دور یونیت بستم
              برای سازگار شدنش با 12V همانطور که در تصویر 9 می بینید در فواصل کوتاه به سیم مفتولی مثبت تماس داده شده . البته مفتول دیگری هم در پشت قرار دارد که منفی است . سیم المنت ما، یک در میان به ایندو مفتول باید خوب متصل و محکم شود :

              10


              اینکه این فواصل چطور باید تعیین شود نکته ی کلیدی کار است چون در تولید گرما و مصرف برق موثر است
              اگر از سیم المنت سشوار استفاده شود هر 23 حلقه (حلقه های فنری المنت) حدود 2.5A جریان می کشد و سریع هم سرخ می شود و در هر حال از نظر من ایده آل است . اگر 10 بخش 23 حلقه ای استفاده کنیم نتیجه ی نهایی خوب است گرچه در یکی از دو عدد بخاری که نصب کردم فکر کنم 15 بخش و یا بیشتر استفاده شد و در بخاری مربوط به سرنشین 8 بخش .

              مساله ی مهم دیگر، استوار و محکم کردن المنت فوق داخل لوله ی بخاری دست ساز است
              همین مساله باعث شد نهایتا مانند تصویر 11 سه عدد سفال نسوز را کنار هم محکم کرده و سپس سیم المنت فنری آماده شده ی فوق را از یونیت سشوار جدا کرده و دور این سفال سه گانه پیچیده و سپس اتصالات بخشها مطابق تصویر 10 را به مفتولها دوباره برقرار کنم
              استوار کردن این سفال وسط استوانه ی بخاری قدری راحت تر است. هر چند یونیت نسوز سشوار بسیار سبکتر و بهتر از سفالهای سنگین است و ضمنا چون گرما را اصلا بخود نمی گیرد با روشن کردن بخاری بلافاصله گرما را پس می دهد در حالیکه سفالها در ابتدای روشن کردن بخاری شروع به جذب گرما می کنند و طبعا پاسخدهی گرمایی بخاری را در ابتدا کندتر می کنند در عوض محکم کردن سفالها در میانه ی استوانه ی بخاری(آنهم در خودرو که تکانهای زیادی دارد) قدری راحت تر است ضمنا طول بیشتری هم دارند . یونیست سشوار از جنس مقوای نسوز است و با فشار آوردن پاره می شود اما اگر بتوان آنرا بنحوی محکم کرد که با دیواره های لوله تماس نداشته باشد، از سفالها از هر نظر می تواند بهتر باشد

              نکته :استفاده از سیم المنت فنری، باعث سریعتر گرم شدن هوا و بازده بهتر می شود. پس حتی الامکان از سیمهای صاف المنتی استفاده نشود

              11.



              ■ بخاریهای دو گانه ی فوق با شرحی که رفت در آخرین تست خودرو خاموش (سوییچ باز) که دیشب پس از نصب المنتی قویتر و جدید سمت راننده انجام دادم حدود 40A جریان می کشند چون در میانه ی تست در حالیکه هر دو بخاری روشن بود فیوز 40A دو مرتبه سوخت که نشان از توان مصرفی جمعا حدودا 500W دارد که رقم خوبیست. طبعا با روشن شدن خودرو توان افزایش هم می یابد.

              ■■ هر چند سیمهای استاندارد متصل به سوکتها (که در تصاویر دیدیم) از نوع نسبتا ضخیم است اما برای اینکار چندان مناسب نیست و قدری گرم بود که نیاز به بازنگری دارد . پس از همان ابتدای کار ضروریست در استفاده از کابل قویتر مضایقه و صرفه جویی بی جهت اعمال نشود تا بعدا نیاز به دوباره کاری و اتلاف وقت و هزینه پیش آید. از کابل ضخیم و مرغوب استفاده کنید

              ■■■ همانطور هم که قبلا بعنوان پیشنهاد مطرح شد اگر بخاری پرمصرف و دو تایی ساختید مسیرهای مستقل برق از باتری به رله در نظر بگیرید و فیوز 30A در مسیر هر کدام فراموش نشود
              جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۰۹:۱۲ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                درود بر شما.
                کار بسیار زیبایی انجام دادین.مشخصه که روش وقت صرف شده.
                فقط نکته ای که خیلی مهمه مصرف توان این بخاری هست.
                هدف ساخت این بخاری اینه که وقتی ماشین خاموشه بخاری روشن باشه.
                اما با مصرف توان 500 وات بخاری بیشتر از 1.5 ساعت روشن نمیمونه و باطری خالی میشه.
                آیا راه حلی برای این موضوع دارین ؟؟؟
                ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                  نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
                  درود بر شما.
                  کار بسیار زیبایی انجام دادین.مشخصه که روش وقت صرف شده.
                  فقط نکته ای که خیلی مهمه مصرف توان این بخاری هست.
                  هدف ساخت این بخاری اینه که وقتی ماشین خاموشه بخاری روشن باشه.
                  اما با مصرف توان 500 وات بخاری بیشتر از 1.5 ساعت روشن نمیمونه و باطری خالی میشه.
                  آیا راه حلی برای این موضوع دارین ؟؟؟
                  متشکرم
                  طبعا در لوکس ترین خودروهای میلیاردی دنیا هم نمی توان انتظار داشت باتری در چنین وضعی که خودرو هم خاموش است چندان دوان بیاورد منهای خودروهای برقی (EV) مثل Tesla و نیسان Leaf که متکی به باتریهای غول پیکری هستند ... و اگر دستکم در خودروهای تولید داخل ملاحظه کنیم هیچکدام امکان روشن کردن بخاری در حالت خاموش بودن خودرو ندارند
                  باتری مورد استفاده ی اینجانب هم از نوع خشک کلسیمی 74Ah کره ای است که سال 90 و پیش از وقوع بحران ارزی تهیه کرده بودم و بعد از 5 سال بعلت استفاده کم از خودرو همچنان کاملا سرحال و قویست. البته از آنسو هم برای کاهش چشمگیر مصرف برق خودرو، کل لامپهای داخل و خارج کابین با انواع Power LED همگی دست ساز جایگزین کرده ام (http://www.eca.ir/forums/thread73707.html) پس راه اندازی این بخاری ها در چنین شرایطی برای مدت زمان زیادتر اصلا دردسرساز نیست
                  ضمنا این نوعی راه حل موثر است تا مثل اکثر مردم عمل نکنیم که در فصول سرد مدت زیادی خودرو را درجا روشن نگه می دارند تا کابین گرم شود و استهلاک ، مصرف سوخت و آلودگی شدید هوا را در پی دارد

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                    توصیه هایی پس از بازنگری:
                    ● پیشنهاد به استفاده از کابل رشته ای نمره ی 4 مسی در کابل کشی تا خود اتصالات و مفتولی در بخش اتصال به المنت
                    ●● در صورت استفاده از مقوا و کاغذ نسوز از جنس آزبست، سعی شود این کاغذ در مسیرهای عبور هوا مستقیما با هوای عبوری در تماس نباشد زیرا خرده ها و پودر این کانی نسوز در ریه ها برای همیشه باقی می ماند و می توان به بافت ریه ها آسیب زده و در آن سرطان درست کند (به همین دلیل قانونا استفاده از آزبست در لنت ترمز و صفحات ایرانیت ممنوع است گرچه همچنان ...) پس ضروریست ضمن رعایت ملاحظات بهداشتی حین کار با آن، مجاوری عبوری هوا را نیز پس از ایزوله کردن با چند لایه ورق آزبست، توسط فویل چسب دار آلومینیومی (چسب آلومینیوم) پوشاند تا هوای عبوری مستقیما با خود آزبست در تماس نباشد. و البته در این حالت هم دقت کافی در نصب المنت باید خرج داد تا در زمان روشن شدن به بدنه که با آلومینیوم مفروش شده تماس پیدا نکند. استفاده از فویل مذکور می تواند به بازتاب گرمای المنت و سریعتر داغ شدن هوای عبوری کمک هم بکند
                    ●●●چنانکه در پست 7# شرح داده شد بهتر است توان نهایی المنت گرمایی را بالا در نظر گرفت طوریکه دستکم جریان 25A از آن عبور کند تا در روزهای سرد کارایی مطلوبی از خود بروز دهد.
                    طرح نهایی اینجانب مشتمل شد بر دو بخاری که هر کدام بین 30-40A جریان می کشند که طبعا در صورت روشن بودن همزمان شاید بتوانند باتری را در نیمساعت خالی کنند. پس در صورتی که باتری خودرو ضعیف است بهتر است در حالت روشن بودن خودرو از آن استفاده شود مگر اینکه بخواهیم از باتری دوم هم کمک بگیریم
                    ●●●● استفاده از مفتول مسی برای رساندن جریان به بخشهای 23 حلقه ای المنت (که پیشتر شرح آن رفت) ایراد دارد : سطح این مفتول مسی بعلت در تماس بودن با بخشهای داغ المنت، زود اکسیده و سیاه می شود که باعث روشن نشدن بخشهایی از المنت و کاهش محسوس گرمای خروجی می شود
                    برای جایگزین بهتر است از خود سیمهای المنتی حتی الامکان با ضخامت بالا استفاده کرد : حداقل 10 رشته سیم المنتی صاف را روی هم گذاشته و بکمک انبردست بشکل یک کابل بافته شده به دور هم می تابیم تا یک کابل بافته و قوی از جنس آلیاژ المنتی داشته باشیم. این کابل اگر ضخامت کافی داشته باشد نسبت به مفتول مسی کارایی بهتری دارد و اکسیده هم نخواهد شد .
                    ●●●●● در پایان کار باید مطمئن شد که حلقه های فنری المنت، شل و ول نباشند و بکمک یک پنس با چفت کردن حلقه ها بهم از شلی و حرکت کردن بخشهای گرمازا باید جلوگیری کرد
                    جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۱۳:۰۹ ۱۳۹۵/۰۸/۲۱.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                      نوشته اصلی توسط Skylake نمایش پست ها
                      توصیه هایی پس از بازنگری:
                      ● پیشنهاد به استفاده از کابل رشته ای نمره ی 4 مسی در کابل کشی تا خود اتصالات و مفتولی در بخش اتصال به المنت
                      ●● در صورت استفاده از مقوا و کاغذ نسوز از جنس آزبست، سعی شود این کاغذ در مسیرهای عبور هوا مستقیما با هوای عبوری در تماس نباشد زیرا خرده ها و پودر این کانی نسوز در ریه ها برای همیشه باقی می ماند و می توان به بافت ریه ها آسیب زده و در آن سرطان درست کند (به همین دلیل قانونا استفاده از آزبست در لنت ترمز و صفحات ایرانیت ممنوع است گرچه همچنان ...) پس ضروریست ضمن رعایت ملاحظات بهداشتی حین کار با آن، مجاوری عبوری هوا را نیز پس از ایزوله کردن با چند لایه ورق آزبست، توسط فویل چسب دار آلومینیومی (چسب آلومینیوم) پوشاند تا هوای عبوری مستقیما با خود آزبست در تماس نباشد. و البته در این حالت هم دقت کافی در نصب المنت باید خرج داد تا در زمان روشن شدن به بدنه که با آلومینیوم مفروش شده تماس پیدا نکند. استفاده از فویل مذکور می تواند به بازتاب گرمای المنت و سریعتر داغ شدن هوای عبوری کمک هم بکند
                      ●●●چنانکه در پست 7# شرح داده شد بهتر است توان نهایی المنت گرمایی را بالا در نظر گرفت طوریکه دستکم جریان 25A از آن عبور کند تا در روزهای سرد کارایی مطلوبی از خود بروز دهد.
                      طرح نهایی اینجانب مشتمل شد بر دو بخاری که هر کدام بین 30-40A جریان می کشند که طبعا در صورت روشن بودن همزمان شاید بتوانند باتری را در نیمساعت خالی کنند. پس در صورتی که باتری خودرو ضعیف است بهتر است در حالت روشن بودن خودرو از آن استفاده شود مگر اینکه بخواهیم از باتری دوم هم کمک بگیریم
                      ●●●● استفاده از مفتول مسی برای رساندن جریان به بخشهای 23 حلقه ای المنت (که پیشتر شرح آن رفت) ایراد دارد : سطح این مفتول مسی بعلت در تماس بودن با بخشهای داغ المنت، زود اکسیده و سیاه می شود که باعث روشن نشدن بخشهایی از المنت و کاهش محسوس گرمای خروجی می شود
                      برای جایگزین بهتر است از خود سیمهای المنتی حتی الامکان با ضخامت بالا استفاده کرد : حداقل 10 رشته سیم المنتی صاف را روی هم گذاشته و بکمک انبردست بشکل یک کابل بافته شده به دور هم می تابیم تا یک کابل بافته و قوی از جنس آلیاژ المنتی داشته باشیم. این کابل اگر ضخامت کافی داشته باشد نسبت به مفتول مسی کارایی بهتری دارد و اکسیده هم نخواهد شد .
                      ●●●●● در پایان کار باید مطمئن شد که حلقه های فنری المنت، شل و ول نباشند و بکمک یک پنس با چفت کردن حلقه ها بهم از شلی و حرکت کردن بخشهای گرمازا باید جلوگیری کرد
                      سلام
                      من هم دنبال اجرای همین پروژه هستم ولی نحوه اجرای من یکمقدار فرق داره و ساده تر هست!
                      شما سیستم هیتر و المنت رو توی خروجی بخاری نصب کردید
                      درصورتی که من همین سیستم هیتر و المنت رو میخوام توی ورودی هوای بخاری نصب کنم
                      یعنی المنت قبل از رادیاتور بخاری نصب میشه
                      محل نصبش هم درست زیر داشبورد سمت شاگرد و کانال ورودی هوای بخاری هست
                      (همون دریچه سفید رنگی که انتخاب کننده هوای ورودی از داخل یا خارج از ماشین هست)

                      المنت داخل محفظه نصب میشه و با روشن شدنش تمام خروجی های بخاری (زیر پا و یا زیر شیشه جلو) باد گرم خواهیم داشت
                      برقش رو هم من چون سیستم دارم از همان سیم آمپلی که به صندوق رفته میگیرم

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                        خسته نباشید جالب بود . اما فقط یک سویچ حرارتی کم داره که در صورت بالا رفتن حرارت در اثر عدم کار کرد فن،,, المنتها را از مدار خارج کنه . اگر توجه کرده باشید سشوارها هم این سوبچ حرارتی را دارن . چون اگر جریان هوا نباشه المنتها سرخ میشن و احتمال خسارت و حتی اتش سوزی هم هست

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                          سلام کسی اشاره نکرده که این دیود چه شماره ای هست و دیگه هم طریقه نصب رله یعنی شماتیک نصب رله با که مشخص باشه هر سیم به کدام ورودی فیش رله وصل شده

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                          منبع تغذیه مشخص نشده که مثب و منفیش به کجا وصل میشه یعنی از منبع تغذیه فقط یک سیم گرفته شده گیج شده اصلا؟

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                            دوستان چرا اینقدر بخودتان زحمت می دهید بجای اجرای المنت دست ساز 12v که ازتبدیل المنت 220 v درست شده از المنتهای مطمئن و مناسب 12v استفاده کنید مثل اینی که عکسش را می گذارم. ضمنا اگر در گوگل جستجو کنید انواع و اقسام بخاری های برقی آماده برای استفاده داخل خودرو (بخاری درجا) را هم می توانید پیدا کنید ...
                            جدیدترین ویرایش توسط مهندس ربانی; ۱۵:۲۲ ۱۳۹۷/۰۹/۱۶.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : اتمام پروژه ی ساخت بخاری برقی خودرو

                              سلام
                              وقتتون بخیر
                              چرا تصاویر قابل مشاهده نیست

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X