ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 30
  1. #1
    2014/10/05
    1,549
    1,098

    [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    با سلام و درود
    تا چند سال پیش وقتی بحث خودروهای الکتریکی به میان می آمد تفکر عمومی اینگونه بود که باتری ها نمی توانند جایگرین سوخت های فسیلی در خودروها شوند. اما با گذشت چند سال خودروهایی ساخته شد که در عرض چند دقیقه می توانند باتری های خود را شارژ کنند و صدها کیلومتر را بپیمایند.



    این تصاویر چند خودروی الکتریکی را نشان می دهد:
    منابع:
    1-

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    2-

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت




    (تصویر1: خودرو هوشمند الکتریک آریانا ۸۰۰)



    (تصویر2: ایستگاه شارژ هوشمند زیبا کنار)



    (تصویر3: خودرو هوشمند الکتریک IEV2)


    (تصویر4: خودرو هوشمند الکتریک IEV2)


    (تصویر5: ایستگاه شارژ هوشمند بروکسل - بلژیک)


    (تصویر6: مارس پنج IEV MARS 5S)


    (تصویر7: مارس هفت IEV MARS 7S)

  2. #2
    2013/03/18
    babol
    1,396
    672

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    این همون خودرو سفیدی هست که انداختنش تو سد دیگه !!! الان چی شد باز داستانش.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  3. #3
    2016/05/25
    471
    488

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    خداییش خیلی دلم می خواد یه تکنولوژی در حوزه انرژی انقلابی به پا کنه.تا نفت و فراوردههای اون بعنوان تامین انرژی برای خودرو ها کلا بازنشسته بشن.نه بخاطرالودگیش بلکه بخاطر اینکه این نفت لعنتی باعث شده این همه استعداد تو این مملکت نادیده گرفته بشن .چون نیازی به نیرو های انسانی ندارند.نیازی به نیروی مهندسی ندارند.من یادمه زمانی که انتخاب رشته می کردیدم در دبیرستان نوابغ کلاس رو می فرستادند رشته ریاضی کسانی که وضعیت درسی متوسطی داشتند و به تجربی می فرستادند.سیاست انتخاب رشته اینجوری بود.کسی که رشته ریاضی می خوند یه سرو گردن بالاتر از بقیه رشته ها بودند.حالا این همه فارغ التحصیل مهندسی اومدن بازار که همشون نوابغ کشور ماهستن.ولی جالبه کار براشون نیست.خداییش اگه مااین انرژی ها رو نداشتیم یا اینکه نفت اینقدر خواهان نداشت .مهندس هارو اینجوری سلاخی نمی کردند.مهندسی که نابغه کلاس بود حالا یه شرکت زده و کرایه مغازه هم درنمیاد.چون تمام قطعات و محصولات که باید مهندس ایرانی تولید کنه باافتخار و تشکراز تولیدکنندگان چین کمونیست وارد می کنند.این مهندس الان داره بلدرچین پرورش میده.خداییش به کی باید بگی این بدبختی رو.
  4. #4
    2015/11/26
    445
    686

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    آقای مهندس جمشید آرین عیب اصلی کارشان این بود که توقع حمایت های دولتی و استقبال از سوی خودروسازان داخلی داشت وگرنه اگر شرکت خود را سهامی عام می کرد و رأسا با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام به تولید انبوه محصول می کرد الان در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشت . لابی فاسد خودروسازان داخلی هرگز حاضر به همکاری با ایشان نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Namvar14

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    خداییش خیلی دلم می خواد یه تکنولوژی در حوزه انرژی انقلابی به پا کنه.تا نفت و فراوردههای اون بعنوان تامین انرژی برای خودرو ها کلا بازنشسته بشن.نه بخاطرالودگیش بلکه بخاطر اینکه این نفت لعنتی باعث شده این همه استعداد تو این مملکت نادیده گرفته بشن .چون نیازی به نیرو های انسانی ندارند.نیازی به نیروی مهندسی ندارند.من یادمه زمانی که انتخاب رشته می کردیدم در دبیرستان نوابغ کلاس رو می فرستادند رشته ریاضی کسانی که وضعیت درسی متوسطی داشتند و به تجربی می فرستادند.سیاست انتخاب رشته اینجوری بود.کسی که رشته ریاضی می خوند یه سرو گردن بالاتر از بقیه رشته ها بودند.حالا این همه فارغ التحصیل مهندسی اومدن بازار که همشون نوابغ کشور ماهستن.ولی جالبه کار براشون نیست.خداییش اگه مااین انرژی ها رو نداشتیم یا اینکه نفت اینقدر خواهان نداشت .مهندس هارو اینجوری سلاخی نمی کردند.مهندسی که نابغه کلاس بود حالا یه شرکت زده و کرایه مغازه هم درنمیاد.چون تمام قطعات و محصولات که باید مهندس ایرانی تولید کنه باافتخار و تشکراز تولیدکنندگان چین کمونیست وارد می کنند.این مهندس الان داره بلدرچین پرورش میده.خداییش به کی باید بگی این بدبختی رو.
    الان را نمی دانم اما زمانی که ما درس می خواندیم دانش آموزان ضعیف به رشته ی علوم انسانی اجبارا فرستاده می شدند .
    محصلان درسخوانتر در سال دوم دبیرستان باید خود انتخاب می کردند علوم تجربی بخوانند یا ریاضی فنی اما معتقدم محتوای درسی رشته ی علوم تجربی کامل تر است (فیزیک ، شیمی ، بیولوژی ، ژئولوژی) لذا شخصا بیشتر پیشنهاد می کنم درسخوان ها به این رشته بروند الان هم آمار نشان می دهد اکثرا همینگونه است گرچه ریاضی فنی هم چون مبنای ریاضی قویتری دارد در جای خود بسیار مهم است . اما علوم تجربی و ریاضی در جوامع پیشرفته بدرد کسانی می خورد که می خواهند ساینتیست و دانشمند و پژوهشگر شوند. در آلمان حدود %۶۰ درصد محصلان در پایان دبیرستان، تکنسین فنی هستند و بسرعت جذب بازار کار و کارخانجات پرشمار می شوند.
    در کشورهای جهان سوم اوضاع وارونه است.
    ویرایش توسط Skylake : 2016/11/20 در ساعت 22:03
  5. #5
    2014/10/05
    1,549
    1,098

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    با سلام و درود
    متنی با عنوان Local electric car charges ahead که در تاریخ 24August 2010 پیرامون خودروی Ariana 796-iEV منتشر شده است:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    متنی با عنوان ?Fuel bill $100 a year. Top speed 160 km/h. Is this car the future که در تاریخ 12/08/2006 پیرامون خودروی Aryana IEV 800 منتشر شده است:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ویرایش توسط فکر : 2017/01/12 در ساعت 21:23
  6. #6
    2011/07/01
    230
    105

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Skylake

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    آقای مهندس جمشید آرین عیب اصلی کارشان این بود که توقع حمایت های دولتی و استقبال از سوی خودروسازان داخلی داشت وگرنه اگر شرکت خود را سهامی عام می کرد و رأسا با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام به تولید انبوه محصول می کرد الان در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشت . لابی فاسد خودروسازان داخلی هرگز حاضر به همکاری با ایشان نیست.
    جناب اسکای لیک عزیز من با بیشتر نقطه نظرات شما موافق هستم اما در این مورد فکر میکنم این چیزی که شما میفرمایید در ایران کمی متفاوت از دیگر نقاط دنیاست. شما واقعن فکر میکنیدکسی مثل اقای ارین یا حتا موسس تسلا اگر در ایران بدون وصل بودن به بدنه حکومت میخواست کارش رو پیش ببره میتونست در کارش هیچ موفقیتی بدست بیاره؟
    پشتیبانی دولتی تنها به معنی کمکهای مالی از نوع وام یا تخفیفهای گمرکی و غیره نیست. همین که دولت شرایطی رو بوجود بیاره که طرف بتونه برای 5 یا 10 سال آینده برنامه ریزی کنه خودش خیلیه.
    حالا مسائل دیگری که باعث زمین گیر شدن اینجور نوآوریها، خلاقیت ها، فرصت ها و و و میشه بماند
    من با این صحبتها یاد یک سریالی میوفتم که خانمه تکیه کلامش این بود
    تو جیب ما رو نزن ...
  7. #7
    2015/01/24
    Telegram: @Ashit_Axar
    395
    294

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    هر جور حساب کنیم بزرگترین مشکل خودروهای برقی باتری ها هستن.
    اینکه برای کاهش تلفات بجای زنجیر چرخ از تسمه و پولی استفاده میکنن.
    یا اینکه پولی چرخ پشتی رو بزرگ میگیرن تا مجبور نباشن از گیربکس استفاده کنن.
    ولی باز بنظرم هیچکدوم از اینها به اندازه باتری کارگر نیست.
    باتری ها سنگین هستن و زمان زیادی برای شارژ نیاز دارن.
    در این زمان بزرگترین پیشرفتی که میتونه خودرو های برقی رو مطرح کنه کاهش زمان شارژ هستش.
    اگه باتری ها بتونن در زمان کوتاهی شارژ بشن محدودیت های دیگه کمرنگ میشن.
  8. #8
    2011/07/01
    230
    105

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    نقل قول نوشته اصلی توسط ASHIT AXAR

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    هر جور حساب کنیم بزرگترین مشکل خودروهای برقی باتری ها هستن.
    اینکه برای کاهش تلفات بجای زنجیر چرخ از تسمه و پولی استفاده میکنن.
    یا اینکه پولی چرخ پشتی رو بزرگ میگیرن تا مجبور نباشن از گیربکس استفاده کنن.
    ولی باز بنظرم هیچکدوم از اینها به اندازه باتری کارگر نیست.
    باتری ها سنگین هستن و زمان زیادی برای شارژ نیاز دارن.
    در این زمان بزرگترین پیشرفتی که میتونه خودرو های برقی رو مطرح کنه کاهش زمان شارژ هستش.
    اگه باتری ها بتونن در زمان کوتاهی شارژ بشن محدودیت های دیگه کمرنگ میشن.
    درسته باتری ها یک گلوگاه حساب میشن
    خودرو های تمام برقی یا pure electric فکر نکنم از گیر بکس استفاده کنن. موتورهای الکتریکی برعکس موتور های درونسوز در دور موتور صفر هم ماکزیمم گشتاور رو میتونن ارائه بدن . تا جایی که میدونم از حدود شاید 10-12 سال گذشته به اینور برای هر چرخ موتور مستقل قرار داده میشه که مزایای خیلی زیادی داره اولیش کنترل بهتر در هر نوع جاده ای هست. بعد ترمز مغناطیسی بهتر اون و تلفات کمتر یعنی راندمان بیشتر.
    با اینکار تا حدودی هم از پیچیدگی مکانیکی (مثل سیستم انتقال نیرو یا دیفرانسیل و غیره) و وزن خودرو کم میشه
  9. #9
    2015/11/26
    445
    686

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    جناب اسکای لیک عزیز من با بیشتر نقطه نظرات شما موافق هستم اما در این مورد فکر میکنم این چیزی که شما میفرمایید در ایران کمی متفاوت از دیگر نقاط دنیاست. شما واقعن فکر میکنیدکسی مثل اقای ارین یا حتا موسس تسلا اگر در ایران بدون وصل بودن به بدنه حکومت میخواست کارش رو پیش ببره میتونست در کارش هیچ موفقیتی بدست بیاره؟
    پشتیبانی دولتی تنها به معنی کمکهای مالی از نوع وام یا تخفیفهای گمرکی و غیره نیست. همین که دولت شرایطی رو بوجود بیاره که طرف بتونه برای 5 یا 10 سال آینده برنامه ریزی کنه خودش خیلیه.
    حالا مسائل دیگری که باعث زمین گیر شدن اینجور نوآوریها، خلاقیت ها، فرصت ها و و و میشه بماند
    من با این صحبتها یاد یک سریالی میوفتم که خانمه تکیه کلامش این بود
    تو جیب ما رو نزن ...
    بله تایید می شود . و سرنوشت تلخ کیش خودرو که کم و بیش حدود یک دهه قبل با شوق و ذوق و سرمایه گذار خصوصی اقدام به ساخت خودروی سیناد با پلتفورم محصولات رنو می کرد گواه این واقعیت.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درسته باتری ها یک گلوگاه حساب میشن
    خودرو های تمام برقی یا pure electric فکر نکنم از گیر بکس استفاده کنن. موتورهای الکتریکی برعکس موتور های درونسوز در دور موتور صفر هم ماکزیمم گشتاور رو میتونن ارائه بدن . تا جایی که میدونم از حدود شاید 10-12 سال گذشته به اینور برای هر چرخ موتور مستقل قرار داده میشه که مزایای خیلی زیادی داره اولیش کنترل بهتر در هر نوع جاده ای هست. بعد ترمز مغناطیسی بهتر اون و تلفات کمتر یعنی راندمان بیشتر.
    با اینکار تا حدودی هم از پیچیدگی مکانیکی (مثل سیستم انتقال نیرو یا دیفرانسیل و غیره) و وزن خودرو کم میشه
    بله اصلا جعبه دنده نیازی نیست (حتی جعبه دنده ی CVT ضریب متغیر که تدریجا دارد رایج می شود) و برخلاف موتورهای درونسوز که منحنی گشتاور دارند، موتور برقی در هر دور موتور حداکثر گشتاور خود را تولید می کند! ضمنا چون باتری در شاسی تعبیه شده نقطه ی ثقل هم در پایینترین مکان ممکنه واقع شده و نیروی جانبی (G) بسیار بالایی را بدون چپ کردن می تواند تحمل کند
  10. #10
    2015/01/24
    Telegram: @Ashit_Axar
    395
    294

    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درسته باتری ها یک گلوگاه حساب میشن
    خودرو های تمام برقی یا pure electric فکر نکنم از گیر بکس استفاده کنن. موتورهای الکتریکی برعکس موتور های درونسوز در دور موتور صفر هم ماکزیمم گشتاور رو میتونن ارائه بدن . تا جایی که میدونم از حدود شاید 10-12 سال گذشته به اینور برای هر چرخ موتور مستقل قرار داده میشه که مزایای خیلی زیادی داره اولیش کنترل بهتر در هر نوع جاده ای هست. بعد ترمز مغناطیسی بهتر اون و تلفات کمتر یعنی راندمان بیشتر.
    با اینکار تا حدودی هم از پیچیدگی مکانیکی (مثل سیستم انتقال نیرو یا دیفرانسیل و غیره) و وزن خودرو کم میشه
    چه جالب، اینو نمیدونستم.
    ولی اونوقت تلفات جریان موتور در اینرسی چطور میشه ؟ (وقتی موتور دورش کم بشه شاید گشتاور رو داشته باشه ولی آیا جریان کشی نداره ؟ )
    البته اونو بخاطر این گفتم که دیدم پولی چرخ پشتی رو خیلی بزرگ گذاشته بود که بنظرم زیاد جالب نیومد. ( تقریبا هم اندازه قطر چرخ بود کمی کوچکتر)
    وقتی پرسیدم چرا از یه پولی میانی برای تبدیل استفاده نکردی گفت برای اینکه تلفات رو کاهش بدم.
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 30

موضوعات مشابه

  1. [گفتگو و تبادل نظر] مقایسه کامپایلرهای CCS و MIKRO C
    توسط mobin_m در انجمن میکروکنترلرهای PIC
    پاسخ: 23
    آخرين نوشته: 2019/01/25, 13:05
  2. [گفتگو و تبادل نظر] کامپایل کد آماده با GCC؟
    توسط ادرنالین در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2016/10/07, 01:37
  3. [گفتگو یا تبادل نظر]TDA7294
    توسط yoosefheidari در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2016/09/23, 23:22
  4. [گفتگو و تبادل نظر] لوبیس در خانه!
    توسط Amir_h_ در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2016/08/07, 14:08
  5. خودروهای الکتریکی و هیبریدی
    توسط ahmadpashaei در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2011/07/24, 10:14

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •