اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

    با سلام:
    و عرض معذرت از مسئولین محترم این سایت. چون من این مطلب را می بایست در قسمت برق خودرو بیان می کردم، اما چون این سایت، فاقد گزینه برق خودرو می باشد، مجبور شدم، در قسمت منبع تغذیه بیان کنم. امید وارم مسئولین محترم ، گزینه برق خودرو را هم به زودی راه اندازی کنند، البته با توجه به نظر مسئولین و کاربران عزیز.
    وقتی یک خودرو، روشن نمی شود و یا ضعیف استارت می خورد، اولین عیب مشکوک ضعف ولتاژ باتری می باشد، بلافاصله به نشان دهنده ولتاژ سطح باتری ( باتری سیلد شده) که یک چراغ دایره سبز رنگ ( هیدرو متر) است نگاه می کنید، با کمال تعجب می بینید رنگ چراغ سبز است، اما ولتاژ باتری حتی، در حدود 10.5 ولت هم نیست.!!!!
    علت چیست.؟
    علت اینست که یک باتری 12 ولت از 6 خانه 2 ولتی تشکیل شده است، اما نشان دهنده هیدرومتر، فقط به یک خانه باتری متصل شده ( معمولا نزدیک ترین خانه به قطب باتری) و احتمال خرابی اگر در خانه های بین 2 و5 باشد، هیدرو متر همان ولتاژ خانه سالم سر قطب باتری را نشان می دهد و مردم فکر می کنند، شارژ باتری در وضعیت مطلوب است، اما وقتی که با ولتمتر اندازه گیری می شود به این فاجعه پی می برند. در چنین زمانی فقط از ولت متر استفاده کنید.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    #2
    پاسخ : علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

    عمرباتری های ماشین تقریبا 2 ساله .به نظر شماچرا تعویض اسید داخل باتری باعث افزایش طول عمرباتی نمی شود؟با وجود اینکه بعد از 2 سال اسید خاصیت اسیدیته خودش رو از دست میده و نمی تونه در داخل باتری الکترونها رو ازیک قطب به قطب دیگه هدایت کنه.حالا سوال اینجاست با وجود تعویض اسید، باتری نمی تونه ولتاژو جریان لازم رو تامین کنه ؟چه عاملی در داخل باتری هست که علاوه بر اسید اونم تاثیر داره؟
    به نظر من یه قانون هست بنام الکترون دهی و اکترون گیری در فلزات که دو قطب باتری این کارو انجام میدهند.یک قطب باید الکترون دهی ان از اسید بیشتر باشه و در نتیجه الکتون های خودش و به اسید منتقل می کنه.و همین الکترون های سرگردان در داخل اسید توسط قطب دیگه ای که از نوع فلزالکترون گیری قوی تی برخوردارهست وجمع می کنه .
    ایا می شود گفت که این فلزات هم با افزایش طول عم باتری خاصیت الکترو نگاتیوی خود را از دست می دهند؟
    eshop-hodhod.ir

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

      سلام
      منم دقیقا چنین مشکلی برا ماشینم پیش اومده بود
      وقتی که ماشین خاموش بود ولتاژ باتری 12 ولت بود و چراغ سبز هم اوکی بود.( من باطری اتمی استفاده میکنم )
      ولی وقتی ماشین رو روشن میکردم ولتاژ باتری افت میکرد به عبارتی باتری زیر بار قرار میگرفت
      ! Life doesn't get easier , you just get stronger

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

        نوشته اصلی توسط Amirlopez نمایش پست ها
        سلام
        منم دقیقا چنین مشکلی برا ماشینم پیش اومده بود
        وقتی که ماشین خاموش بود ولتاژ باتری 12 ولت بود و چراغ سبز هم اوکی بود.( من باطری اتمی استفاده میکنم )
        ولی وقتی ماشین رو روشن میکردم ولتاژ باتری افت میکرد به عبارتی باتری زیر بار قرار میگرفت
        با سلام:
        بله این ضعف تمام باتری های اسیدی سیلد شده، یا باتری های اتمی داخلی و خارجی می باشد، پیشنهاد اینجانب برای حل این مشکل 2 راه است، یا تک تک خانه های باتری را مجهز به نشان دهنده هیدرو متر کنند، یا یک نشان دهنده ولتاژ ، در داخل خودرو ها نصب کنند.
        رنگ وضعیت نشان دهنده چراغ هیدرو متر باتری بشرح ذیل است.
        1- رنگ سبز فول شارژ باتری.
        2- رنگ مشکی احتیاج به شارژ باتری.
        3- رنگ نقره ای یا سفید، دشارژ یا تخلیه باتری.
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

          نوشته اصلی توسط Namvar14 نمایش پست ها
          عمرباتری های ماشین تقریبا 2 ساله .به نظر شماچرا تعویض اسید داخل باتری باعث افزایش طول عمرباتی نمی شود؟با وجود اینکه بعد از 2 سال اسید خاصیت اسیدیته خودش رو از دست میده و نمی تونه در داخل باتری الکترونها رو ازیک قطب به قطب دیگه هدایت کنه.حالا سوال اینجاست با وجود تعویض اسید، باتری نمی تونه ولتاژو جریان لازم رو تامین کنه ؟چه عاملی در داخل باتری هست که علاوه بر اسید اونم تاثیر داره؟
          به نظر من یه قانون هست بنام الکترون دهی و اکترون گیری در فلزات که دو قطب باتری این کارو انجام میدهند.یک قطب باید الکترون دهی ان از اسید بیشتر باشه و در نتیجه الکتون های خودش و به اسید منتقل می کنه.و همین الکترون های سرگردان در داخل اسید توسط قطب دیگه ای که از نوع فلزالکترون گیری قوی تی برخوردارهست وجمع می کنه .
          ایا می شود گفت که این فلزات هم با افزایش طول عم باتری خاصیت الکترو نگاتیوی خود را از دست می دهند؟
          با سلام :
          و ضمن تائید فرمایش شما، باتری های اسیدی متداول ترین باتری در بین خودرو ها می باشند. در یک باتری اسیدی، قطب مثبت دی اکسید سرب یا PBO2 و قطب منفی همان سرب یا PB و الکترولیت باتری اسید سولفریک رقیق شده با آب مقطر با یک نسبت تعین شده یا SO4H2 می باشد. اما در هنگام تجزیه :
          O2 از PB O2 جدا می شود. ( اکسیژن یا O2 از اکسید سرب جدا می شود و به سرب خالی تبدیل می شود، یعنی در حقیقت تبدیل قطب مثبت به منفی)
          H2 از SO4 H2 جدا می گردد. ( هیدروژن 2 مولوکولی از اسید سولفریک جدا می شود و تبدیل به SO4 می شود.)
          ترکیب :
          O2 با 2H2 ترکیب می شود و در نهایت H2O2 می دهد.
          Pb صفحه مثبت با SO4 ترکیب شده و SO4PB می دهد.
          Pb صفحه منفی با SO4 ترکیب شده و SO4PB می دهد.
          صفحه مثبت و منفی هر دو تبدیل به SO4PB می شود.
          الکترولیت تبدیل به H2O (آب) می شود.
          تجزیه :
          SO4PB صفحه مثبت و منفی به Pb با دو بار مثبت و SO4 با دو بار منفی تجزیه می شود .
          H2O به 2H با بار مثبت و O با دو بار منفی .
          ترکیب :
          Pb صفحه مثبت با دو تا O ترکیب شده و PbO2 می دهد.
          SO4 صفحات مثبت و منفی با 2H ترکیب شده و H2SO4 می دهد.
          و در نهایت دوباره همان حالت اولیه پس از شارژ شده باتری بوجود می آید.
          این ساده ترین روش شارژ و دشارژ یک باتری می باشد. اما وقتی که این فرایند، در عرض جند ماه یا سال تکرار می شود، فلزات باتری خورده شده بصورت گلی با رنگ قهوه ای ته باتری ته نشین می شوند و کارایی خود را از دست می دهند.
          جدیدترین ویرایش توسط علي تحيری; ۲۰:۲۴ ۱۳۹۵/۰۹/۱۱.
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

            نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
            با سلام :
            تجزیه :
            SO4PB صفحه مثبت و منفی به Pb با دو بار مثبت و SO4 با دو بار منفی تجزیه می شود .
            H2O به 2H با بار مثبت و O با دو بار منفی .
            ترکیب :
            Pb صفحه مثبت با دو تا O ترکیب شده و PbO2 می دهد.
            SO4 صفحات مثبت و منفی با 2H ترکیب شده و H2SO4 می دهد.
            و در نهایت دوباره همان حالت اولیه پس از شارژ شده باتری بوجود می آید.
            این ساده ترین روش شارژ و دشارژ یک باتری می باشد. اما وقتی که این فرایند، در عرض جند ماه یا سال تکرار می شود، فلزات باتریخورده شده بصورت گلی با رنگ قهوف ای ته باتری ته نشین می شوند و کارایی خود را از دست می دهند.
            سپاس از توضیحات علمی شما .
            من چند وقت پیش در صفحه اصلی سایت eca یه تبلیغاتی دیدم که نوشته بودند باتری هایی که به ضخامت یه صفحه کاغذن .و درداخل البسه جاسازی میشن و حتی به نظر من میشه لباسهایی رو درست کرد که الیاف شون از باتری باشه وبرای کسانیکه دیالیز میشن ودستگاه دیالیز دارند مناسب باشه و یا باتری هایی که از عناصر موجود درجو بعنوان پلاریته استفاده میکنند.
            eshop-hodhod.ir

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : علت روشن نشدن خودرو ها با توجه به علامت سبز رنگ باتری ها

              نوشته اصلی توسط Namvar14 نمایش پست ها
              سپاس از توضیحات علمی شما .
              من چند وقت پیش در صفحه اصلی سایت eca یه تبلیغاتی دیدم که نوشته بودند باتری هایی که به ضخامت یه صفحه کاغذن .و درداخل البسه جاسازی میشن و حتی به نظر من میشه لباسهایی رو درست کرد که الیاف شون از باتری باشه وبرای کسانیکه دیالیز میشن ودستگاه دیالیز دارند مناسب باشه و یا باتری هایی که از عناصر موجود درجو بعنوان پلاریته استفاده میکنند.
              با سلام:
              چنین باتری های در دهه هایگذشته در دوربین پولاروید SX-70 مورد استفاده واقع می شد، زمانی که با دوربین پلاروید 10 عکس می گرفتیم ، جعبه فیلم را از دوربین خارج و با باتری کاغدی بلا استفاده آن برای ساخت چراغ قوه دستی استفاده می کردیم. لازم به ذکر است دوربین های پولاروید پس از عکس برداری بلافاصله عکس ظاهر شده را از دوربیین خارج می کردند و نیازی به ظاهر کردن در عکاسی نداشتند.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X