اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

    سلام بر همه
    وقت بخیر
    قصد دارم یک رادیوپخش ۱۲ولت رو داخل خودروی نیمه سنگین خاور
    که دارای برق ۲۴ولت هست نصب کنم.
    نمیخوام از یک باتری برق بگیرم چون تو کارکرد سیستم شارژر خودرو تأثیر منفی داره.
    لطفا اگه امکان داره مداری ارایه بفرمایید که
    علاوه بر تبدیل ولتاژ ۲۴به ۱۲، مقدار جریان ۵تا ۱۰آمپر هم خروجی بده.
    با تشکر از شما.

    #2
    پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

    نوشته اصلی توسط امین ریاضی نمایش پست ها
    سلام بر همه
    وقت بخیر
    قصد دارم یک رادیوپخش ۱۲ولت رو داخل خودروی نیمه سنگین خاور
    که دارای برق ۲۴ولت هست نصب کنم.
    نمیخوام از یک باتری برق بگیرم چون تو کارکرد سیستم شارژر خودرو تأثیر منفی داره.
    لطفا اگه امکان داره مداری ارایه بفرمایید که
    علاوه بر تبدیل ولتاژ ۲۴به ۱۲، مقدار جریان ۵تا ۱۰آمپر هم خروجی بده.
    با تشکر از شما.
    با سلام:
    در بنز خاور از 2 عدد باتری 12 ولت سری شده برای استارت 24 ولت استفاده می شود. در بنز خاور، رادیوی فابریک آلمانی آن ها هم با ولتاژ 12 ولت و حتی با پخش 12 ولت ، یعنی استفاده از شاسی بعنوان برق منفی و یکی از سر قطب های باتری بعنوان 12+ بدون مشکل چنین ساله استفاده می کنند. و چون باتری های سری شده حداقل 75 آمپر ساعت می باشند، می توانند، بدون مشکل یک پخش 12 ولت 10 آمپری را پوشش دهند، حالا شما بفرمائید، مشکل بوجود آمده در شارژ باتری چه تاثیر بدی داشته تا راهنمایی کنم.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

      نوشته اصلی توسط امین ریاضی نمایش پست ها
      سلام بر همه
      وقت بخیر
      قصد دارم یک رادیوپخش ۱۲ولت رو داخل خودروی نیمه سنگین خاور
      که دارای برق ۲۴ولت هست نصب کنم.
      نمیخوام از یک باتری برق بگیرم چون تو کارکرد سیستم شارژر خودرو تأثیر منفی داره.
      لطفا اگه امکان داره مداری ارایه بفرمایید که
      علاوه بر تبدیل ولتاژ ۲۴به ۱۲، مقدار جریان ۵تا ۱۰آمپر هم خروجی بده.
      با تشکر از شما.
      مبدلش بصورت اماده هست همینجا هم داره یکی داره 12 آمپر که قیمتش هم زده 24 هزارتومن
      فکر کنم راحت تر باشه بخری تا بسازی چون ساخت برد و تهیه قطعات و وقتی که میزاری دردسرش بیشتره
      آیسی های آماده برای این آمپر خیلی گرونه با ایسیهای معمولی هم کارکنی باید با ترانزیستور تقویت بشه و مدارش کمی پیچیده تر میشه

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
      با سلام:
      در بنز خاور از 2 عدد باتری 12 ولت سری شده برای استارت 24 ولت استفاده می شود. در بنز خاور، رادیوی فابریک آلمانی آن ها هم با ولتاژ 12 ولت و حتی با پخش 12 ولت ، یعنی استفاده از شاسی بعنوان برق منفی و یکی از سر قطب های باتری بعنوان 12+ بدون مشکل چنین ساله استفاده می کنند. و چون باتری های سری شده حداقل 75 آمپر ساعت می باشند، می توانند، بدون مشکل یک پخش 12 ولت 10 آمپری را پوشش دهند، حالا شما بفرمائید، مشکل بوجود آمده در شارژ باتری چه تاثیر بدی داشته تا راهنمایی کنم.
      سلام
      بننننننننزِ!!! خاور واقعن اینجوری سیم کشی شده
      یعنی از وسط باتریها یک انشعاب گرفتن برای پخش بنز خاور!
      این مطلبی که شما میفرمایید ممکنه درست باشه ولی اگر اینطور باشه من فکر میکنم مهندسای با ذوق ایرانی
      فکرشون رو بکار انداختن و پیش خودشون گفتن " چه کاریه بیخودی پول یک مبدل بدیم خب میایم از وسط دو باتری یک انشعاب میکشیم بیرون!"
      وگرنه این کار به هیچ وجه اصولی نیست. چون عمر باتری ها رو خیلی کاهش میده. شما در تمام دستگاهایی که هست کتابچه شون رو ببینید تاکید
      کرده که باتری های نو و کهنه(منظور پر و نیمه خالی) رو مخلوط استفاده نکنید برای شارژ هم به همین ترتیب اگر این ها با هم قاطی استفاده بشه
      باعث خرابی باتری ها میشه.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

        نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand نمایش پست ها
        مبدلش بصورت اماده هست همینجا هم داره یکی داره 12 آمپر که قیمتش هم زده 24 هزارتومن
        فکر کنم راحت تر باشه بخری تا بسازی چون ساخت برد و تهیه قطعات و وقتی که میزاری دردسرش بیشتره
        آیسی های آماده برای این آمپر خیلی گرونه با ایسیهای معمولی هم کارکنی باید با ترانزیستور تقویت بشه و مدارش کمی پیچیده تر میشه

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


        سلام
        بننننننننزِ!!! خاور واقعن اینجوری سیم کشی شده
        یعنی از وسط باتریها یک انشعاب گرفتن برای پخش بنز خاور!
        این مطلبی که شما میفرمایید ممکنه درست باشه ولی اگر اینطور باشه من فکر میکنم مهندسای با ذوق ایرانی
        فکرشون رو بکار انداختن و پیش خودشون گفتن " چه کاریه بیخودی پول یک مبدل بدیم خب میایم از وسط دو باتری یک انشعاب میکشیم بیرون!"
        وگرنه این کار به هیچ وجه اصولی نیست. چون عمر باتری ها رو خیلی کاهش میده. شما در تمام دستگاهایی که هست کتابچه شون رو ببینید تاکید
        کرده که باتری های نو و کهنه(منظور پر و نیمه خالی) رو مخلوط استفاده نکنید برای شارژ هم به همین ترتیب اگر این ها با هم قاطی استفاده بشه
        باعث خرابی باتری ها میشه.
        با سلام:
        این نوع استفاده، منحصر به بنز خاور های ایرانی نیست، خاور های وارداتی چند دهه گذشته که مستقیم از کشور آلمان غربی سابق هم وارد ایران شده بودن و اکثر به رنگ سورمه ای تیره بودند، بصورت سیم کشی فابریک، از رادیو ضبط های 12 ولت به این روش مورد استفاده قرار می گرفتند.
        اما در مودر شارژ دو باتری سری شده خالی و پر یا باتری نو کهنه روش کاملا منطقی است، اما بنظر شما کسی می آید روی یک خودروی دیزل یک باتری کهنه و نو یا باتری خالی و پر را سری کرده و اقدام به استارت زدن کند.!!! چون باتری های خاور از دو عدد باتری 12 ولت 75 آمپر ساعت بصورت سری استفاده می کند و چون دیزل ها بخاطر نداشتن شمع، پلاتین، کویل، دلکو و سیستم جرقه زن و ...ندارند، مصرف برقی آن ها بجز روشنایی خودرو، در حالت عادی ندارند و استفاده از ولتاژ 12 ولت 10 آمپری می شود، در مقابل باتری 12 ولت 75 آمپر ساعتی که حدود 7.5 برابر کم تر از توان باتری است، تقریبا کم اثر می باشد.
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

          نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
          با سلام:
          این نوع استفاده، منحصر به بنز خاور های ایرانی نیست، خاور های وارداتی چند دهه گذشته که مستقیم از کشور آلمان غربی سابق هم وارد ایران شده بودن و اکثر به رنگ سورمه ای تیره بودند، بصورت سیم کشی فابریک، از رادیو ضبط های 12 ولت به این روش مورد استفاده قرار می گرفتند.
          اما در مودر شارژ دو باتری سری شده خالی و پر یا باتری نو کهنه روش کاملا منطقی است، اما بنظر شما کسی می آید روی یک خودروی دیزل یک باتری کهنه و نو یا باتری خالی و پر را سری کرده و اقدام به استارت زدن کند.!!! چون باتری های خاور از دو عدد باتری 12 ولت 75 آمپر ساعت بصورت سری استفاده می کند و چون دیزل ها بخاطر نداشتن شمع، پلاتین، کویل، دلکو و سیستم جرقه زن و ...ندارند، مصرف برقی آن ها بجز روشنایی خودرو، در حالت عادی ندارند و استفاده از ولتاژ 12 ولت 10 آمپری می شود، در مقابل باتری 12 ولت 75 آمپر ساعتی که حدود 7.5 برابر کم تر از توان باتری است، تقریبا کم اثر می باشد.
          پس خیلی تاسف آوره که شرکتی آلمانی چنین کاری کرده.
          ببینیدمنظور از سری کردن باتریهای پر و نیمه پر همون اثری هست که با گرفتن انشعاب از وسط دو باتری ایجاد میشه.
          وقتی ضبط ماشین روشنه شما فرض کن 2-5 آمپر از باتری پایینی کشیده میشه اما از باتری بالایی مصرفی صورت نمیگیره
          پس وقتی موتور خاموشه و دینام کار نمیکنه در این حالت باتری پایینی شروع به تخلیه میکنه و باتری بالایی پر خواهد موند.
          بعد از گذشت مدتی باتری ها بالانسشون بهم میخوره و وضعیتی میشه که من در پست پیشین گفتم.
          مسئله ی بعدی اینکه، پخش ماشین 7.5 برابر جریان کمتری از ظرفیت باتری مصرف کنه اینجا بی معنی میشه
          از طرف دیگر ظرفیت باتری یعنی مقدار ماکزیمم انرژی باتری هست و اون 7.5 برابر رو نمیشه مقایسه کردچون اونیکی جریانه و نه ظرفیت
          در صورتیکه خودرو روشن بشه و دینام شروع به شارژ کنه باتری بالایی بسرعت شارژ شده اما باتری پایینی نیمه پر میمونه
          حالا اگر شارژ متوقف بشه باتری پایینی نیم پر هست و اگر شارژ بیش از حد ادامه پیدا کنه باتری پایینی پر میشه اما باتری بالایی
          شروع به جوشیدن میکنه که در دراز مدت مشکل ساز هست
          نتیجه اینکه اینکار باعث کاهش قابل توجه عمر مفید باتری ها خواهد شد. پس اگر شرکت بنز اینکار رو کرده باشه جای تاسف داره.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

            نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand نمایش پست ها
            پس خیلی تاسف آوره که شرکتی آلمانی چنین کاری کرده.
            ببینیدمنظور از سری کردن باتریهای پر و نیمه پر همون اثری هست که با گرفتن انشعاب از وسط دو باتری ایجاد میشه.
            وقتی ضبط ماشین روشنه شما فرض کن 2-5 آمپر از باتری پایینی کشیده میشه اما از باتری بالایی مصرفی صورت نمیگیره
            پس وقتی موتور خاموشه و دینام کار نمیکنه در این حالت باتری پایینی شروع به تخلیه میکنه و باتری بالایی پر خواهد موند.
            بعد از گذشت مدتی باتری ها بالانسشون بهم میخوره و وضعیتی میشه که من در پست پیشین گفتم.
            مسئله ی بعدی اینکه، پخش ماشین 7.5 برابر جریان کمتری از ظرفیت باتری مصرف کنه اینجا بی معنی میشه
            از طرف دیگر ظرفیت باتری یعنی مقدار ماکزیمم انرژی باتری هست و اون 7.5 برابر رو نمیشه مقایسه کردچون اونیکی جریانه و نه ظرفیت
            در صورتیکه خودرو روشن بشه و دینام شروع به شارژ کنه باتری بالایی بسرعت شارژ شده اما باتری پایینی نیمه پر میمونه
            حالا اگر شارژ متوقف بشه باتری پایینی نیم پر هست و اگر شارژ بیش از حد ادامه پیدا کنه باتری پایینی پر میشه اما باتری بالایی
            شروع به جوشیدن میکنه که در دراز مدت مشکل ساز هست
            نتیجه اینکه اینکار باعث کاهش قابل توجه عمر مفید باتری ها خواهد شد. پس اگر شرکت بنز اینکار رو کرده باشه جای تاسف داره.
            با سلام مجدد:
            کاربر گرامی، طبق پرسش هایی که از چند باتری ساز خودرو سنگین پرسیدم، به گفته آن ها تمام کامیون ها، اتوبوس های دهه های گذشته از 2 باتری 12 ولت استفاده بعنوان 24 ولت برای روشنایی و استارت خودرو استفاده کرده اند و برای استفاده رادیو ، و پخش از سیستم 12 ولت با یکی از تک باتری ها استفاده نموده اند و تا کنون مشکلی نداشته اند. ( بعلت ظرفیت بالای آمپر ساعت باتری). اما اگر ظرفیت 2 باتری 12 ولت مثلا 4 آمپر ساعت ( 24 ولت 4 آمپر ساعت برای استفاده غیر خودرو) باشد و از یکی بخواهیم جریان 3 الی 4 آمپر استفاده کنیم، بله مشکل ساز خواهد بود. لازم به ذکر است کامیون های دهه فعلی دیزلی با سیستم انژکتور و E.C.U استفاده می کنند و ولتاژ باتری آن ها 12 ولت 300 آمپر به بالا ( 3 عدد باتری 12 ولت 100 آمپر ساعت بصورت موازی) استفاده می کنند، نه سیستم 24 ولت.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

              نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
              با سلام مجدد:
              کاربر گرامی، طبق پرسش هایی که از چند باتری ساز خودرو سنگین پرسیدم، به گفته آن ها تمام کامیون ها، اتوبوس های دهه های گذشته از 2 باتری 12 ولت استفاده بعنوان 24 ولت برای روشنایی و استارت خودرو استفاده کرده اند و برای استفاده رادیو ، و پخش از سیستم 12 ولت با یکی از تک باتری ها استفاده نموده اند و تا کنون مشکلی نداشته اند. ( بعلت ظرفیت بالای آمپر ساعت باتری). اما اگر ظرفیت 2 باتری 12 ولت مثلا 4 آمپر ساعت ( 24 ولت 4 آمپر ساعت برای استفاده غیر خودرو) باشد و از یکی بخواهیم جریان 3 الی 4 آمپر استفاده کنیم، بله مشکل ساز خواهد بود. لازم به ذکر است کامیون های دهه فعلی دیزلی با سیستم انژکتور و E.C.U استفاده می کنند و ولتاژ باتری آن ها 12 ولت 300 آمپر به بالا ( 3 عدد باتری 12 ولت 100 آمپر ساعت بصورت موازی) استفاده می کنند، نه سیستم 24 ولت.
              شما لطف داشتید و باز هم در این مورد تحقیق کردید
              در این که اینها این کار رو کردن حرفی نیست اما به هر حال این کار اشتباه هست
              چه شرکت بنز انجام بده و چه شرکت ایرانی سازنده خودرو

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

                سلام
                اینطوریه بیان کردیددرست نیست
                خاورها و مینی بوسهای زیرسال 70برای استارت از برق 24 استفاده میکنند ولی برق خودخودرو 12ولته.البته استارت توسط انشل انجام میشه
                من ماشین سنگین بسیاری را پخش بستم از شرکتهای چینی گرفته تاایرانی تمامت دارای مبدل هستند.اگه شما باز کردیددیدید نیست براثر سوختگی بازوازمدارخارج شده و توسط باتریسازهای تجربیکار سیم ازوسط باتر های سری شده گرفته اند که کاربسیارغلطی هست
                دوستان خواسته باشندعکس این مدلهای مصرفی رااپلودمیکنم
                البته خودرو های هیوندای دیزل مونتاژایران ازمبدلهای ساخت وطن استفاده میکنند که روش و رچسب سفارش خودروساز خورده

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

                  نوشته اصلی توسط M.MaJiDi نمایش پست ها
                  سلام
                  اینطوریه بیان کردیددرست نیست
                  خاورها و مینی بوسهای زیرسال 70برای استارت از برق 24 استفاده میکنند ولی برق خودخودرو 12ولته.البته استارت توسط انشل انجام میشه
                  من ماشین سنگین بسیاری را پخش بستم از شرکتهای چینی گرفته تاایرانی تمامت دارای مبدل هستند.اگه شما باز کردیددیدید نیست براثر سوختگی بازوازمدارخارج شده و توسط باتریسازهای تجربیکار سیم ازوسط باتر های سری شده گرفته اند که کاربسیارغلطی هست
                  دوستان خواسته باشندعکس این مدلهای مصرفی رااپلودمیکنم
                  البته خودرو های هیوندای دیزل مونتاژایران ازمبدلهای ساخت وطن استفاده میکنند که روش و رچسب سفارش خودروساز خورده
                  مرسی از بابت توضیحاتتون و اینکه تجربیاتتون روهم با ما درمیون گذاشتید
                  پس من درست میگفتم و بعید بود که شرکتی مثل بنز بیاد از وسط باتری ها انشعاب بگیره
                  چون همونطور که در بالا هم توضیح دادم و شما هم اشاره کردید این کار کاملن اشتباهه

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تبدیل ۲۴ولتdc به ۱۲ولت dc

                    سلام خیلی ممنون از شما و همه دوستان که لطف کردند و نظرشون اعلام کردند.
                    فرمایش شما کاملا صحیح و بجاست.بنده باتریساز خودروهای سنگین و نیمه سنگین هستم.
                    نصب رادیو پخش با برق یک باتری بعنوان برق ۱۲ولت موجب تخلیه و کاهش عمر مفید باتری ای که منبع تغذیه شده است بسیار کاهش یافته و جوشیدن دیگر باتری نیز از عواقب این کار است.
                    فشار به آلترناتور هم نتیجه خسارت سنگین این مدل برق کشی برای رادیو پخش هاست.
                    بنابر این بهتربن راه نصب یک مدار رمبدل ۲۴ولت به ۱۲ولت با خروجی حداقل جریان ۵آمپر است.
                    طراحی مدار ۲۴ولت به ۱۲ولت dc به dc کار ساده ایست
                    اما خروجی جریان نهایتا۱۲۰۰میلی آمپر میشود.پی نیاز به افزایش جریان مشاهده میشود.
                    درخواست بنده هم چنین مداری با خروجی دست کم ۵آمپر است.
                    باز هم از نظرات کارشناسی و درست تشکر میکنم.
                    جدیدترین ویرایش توسط امین ریاضی; ۱۰:۴۸ ۱۳۹۵/۱۱/۱۸.

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X