اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مدار لامپ تست برای خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مدار لامپ تست برای خودرو

    با سلام:
    در این پست شما را با مدار لامپ تست که در عیب یابی برق خودرو کمک می کند آشنا می کنم. امید است مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد.
    مدار بسیار ساده است و به راحتی قابل ساخت است .
    قطعات :
    2 عدد مقاومت 1 کیلو اهم 1/4 وات.
    1 عدد ال ای دی قرمز ( برای نشان دادن ولتاژ منفی)
    1 عدد ال ای دی سبز ( برای نشان دادن ولتاژ مثبت )
    2 متر سیم سیاه ( وصل به قطب منفی باتری)
    2 متر سیم قرمز ( وصل به قطب مثبت باتری)
    1 متر سیم زرد ( برای مشخص کردن نقطه مثبت یا منفی)
    کلیه قطعات در متن نقشه آمده است. سوالی بود در خدمتم.

    Click image for larger version

Name:	12 V LAMP TEST.jpg
Views:	1
Size:	45.5 کیلو بایت
ID:	1126229
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    #2
    پاسخ : مدار لامپ تست برای خودرو

    ممکنست موارد کاربرد در عیب یابی را بیشتر توضیح دهید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مدار لامپ تست برای خودرو

      نوشته اصلی توسط Skylake نمایش پست ها
      ممکنست موارد کاربرد در عیب یابی را بیشتر توضیح دهید
      با سلام:
      فرض کنید لامپ ترمز یک خودرو روشن نمی شود. لامپ ترمز یک سرش به شاسی یا برق منفی و سر دیگرش توسط یک سویچ فشاری در حالت عادی باز و با فشار دادن پدال ترمز، سویچ بسته می شود و برق مثبت 12 ولت را از طریق این سویچ به لامپ می رساند و چراغ ترمز روشن می شود.
      شما دو سیم مثبت و منفی تستر را به برق مثبت و منفی باتری متصل کنید سپس سیم پراپ زرد رنگ را بدون فشار دادن پدال ترمز به هر دو طرف لامپ متصل کنید. لامپ قرمز باید از هر دو طرف لامپ روشن شود. این آزمایش نشان می دهد که لامپ و سیم منفی آن درست وصل شده است، اما مشکل در ورودی برق مثبت 12 ولت است. سپس سیم پراپ زرد را به طرف لامپ که باید به سمت برق مثبت بیاید وصل کنید و پدال ترمز را فشار دهید، لامپ سبز باید روشن شو، اگر نشد کلید فشاری ترمز، فیوز و برق ورودی اشکال دارد.
      روش 2
      سیم های برق تستر را به دو سر باتری متصل کنید. با توجه به این که همیشه فیوز ها به برق مثبت 12 ولت متصل می باشند، سر پراپ را به سر تک تک فیوز ها ( اگر نمی دانید کدام فیوز سوخته) یا فیوز مربوطه متصل کنید، اگر لامپ سبز از دو طرف فیوز روشن شد، فیوز سالم است. اگر لامپ فرمز از یک طرف فیوز روشن شد، فیوز سوخته است. لازم به ذکر است این آزمایش ها را نمی توانید با ولت متر اندازه گیری کنید چون شما را به خطا می اندازد. علت اهم بالای داخلی میتر ها
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مدار لامپ تست برای خودرو

        نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
        لازم به ذکر است این آزمایش ها را نمی توانید با ولت متر اندازه گیری کنید چون شما را به خطا می اندازد. علت اهم بالای داخلی میتر ها
        توضیح شما مطلبی را روشن کرد
        مدتها پیش دیدم چراغهای دنده عقب که از نوع لامپ LED سفید هستند گاهی بین پرنور و کم نور نوسان می کنند (فقط لامپ LED که به ولتاز حساس است نشان می داد، لامپ رشته ای این نوسان را نشان نمی داد) چند بار همه چیز از لامپ تا سیمکشی و فیوز را بررسی کردم همه درست کار می کردند
        بعنوان آخرین احتمال، به سوکت خروجی از جعبه دنده شک کردم . شک وقتی به یقین تبدیل شد که با مولتیمتر ولتاژ خروجی سوکت جعبه دنده را اندازه گرفتم و پایینتر از 10 ولت بود
        ازیک برقکار خودروی مسن اما فوق العاده فرز و ماهر خواستم سوکت را بررسی کند اما بجایش غلاف دسته سیمی که کابل سوکت وارد آن می شد را شکافت و با ترمیم کابل که تحت فشار و کشیدگی بود مشکل را رفع کرد و اندازه گیری با مولتی متر را در این موارد اشتباه خواند ...

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مدار لامپ تست برای خودرو

          نوشته اصلی توسط Skylake نمایش پست ها
          توضیح شما مطلبی را روشن کرد
          مدتها پیش دیدم چراغهای دنده عقب که از نوع لامپ LED سفید هستند گاهی بین پرنور و کم نور نوسان می کنند (فقط لامپ LED که به ولتاز حساس است نشان می داد، لامپ رشته ای این نوسان را نشان نمی داد) چند بار همه چیز از لامپ تا سیمکشی و فیوز را بررسی کردم همه درست کار می کردند
          بعنوان آخرین احتمال، به سوکت خروجی از جعبه دنده شک کردم . شک وقتی به یقین تبدیل شد که با مولتیمتر ولتاژ خروجی سوکت جعبه دنده را اندازه گرفتم و پایینتر از 10 ولت بود
          ازیک برقکار خودروی مسن اما فوق العاده فرز و ماهر خواستم سوکت را بررسی کند اما بجایش غلاف دسته سیمی که کابل سوکت وارد آن می شد را شکافت و با ترمیم کابل که تحت فشار و کشیدگی بود مشکل را رفع کرد و اندازه گیری با مولتی متر را در این موارد اشتباه خواند ...
          با سلام:
          کاملا درست است. خیلی از عیوب با لامپ تست پیدا می شود ولی با مولتی میترخیر
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X