اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

    سلام مدتی هست که میخوام مدارهایی رو به باطری ماشین وصل کنم که یا ماسفتام میسوزن یا شدید داغ میکنن یا اصلا کار نمیکنن!!!
    یا این مدار یا مدار تک ترانزیستوری .چیکار باید کنم تا بتونم راحت این کارو انجام بدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید .تشکر

    #2
    پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

    شما میخواید اینورتر بسازید ؟
    عایا ؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

      دوست عزیز این اصلا روش مناسبی برای ساختن یک مبدل نیست.اگه از کنترل کننده PWM مثل 494 یا 3525 نمیخواید استفاده کنیدحد اقل از CD4047 استفاده کنید.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

        نوشته اصلی توسط saiedrad نمایش پست ها
        سلام مدتی هست که میخوام مدارهایی رو به باطری ماشین وصل کنم که یا ماسفتام میسوزن یا شدید داغ میکنن یا اصلا کار نمیکنن!!!
        یا این مدار یا مدار تک ترانزیستوری .چیکار باید کنم تا بتونم راحت این کارو انجام بدم
        ممنون میشم راهنمایی کنید .تشکر
        با سلام:
        درنقشه شمابرق ورودی7.4ولت نوشته شده وشما به مدار12ولت می دهید.
        لطفا با سولات زیر پاسخ دهید.
        ترانس شما بر مبنای چند ولت به 220 ولت با ذکر توان طراحی شده است.؟
        آیا هیت سینک استفاده کرده اید؟
        شما برای شروع کار می توانید از مدار ساده عمل اینورتر زیر استفاده کنید

        Click image for larger version

Name:	12 TO 220 V 70W.jpg
Views:	1
Size:	49.3 کیلو بایت
ID:	1125335
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

          سلام .
          والا اینورتر که نمیخوام بسازم در سطح بالا .فقط میخوام یدونه آداپتور 220 ولت داخل ماشین داشته باشم .فقط در همین حد.
          جناب تحریری ممنونم از راهنماییتون.فقط میشه بگید چه قانونی رو باید رعایت کرد تا مدار با 12 ولت آمپر 70 هم کار کنه و هم خیلی داغ نکنه؟ممنون

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

            نوشته اصلی توسط saiedrad نمایش پست ها
            سلام .
            والا اینورتر که نمیخوام بسازم در سطح بالا .فقط میخوام یدونه آداپتور 220 ولت داخل ماشین داشته باشم .فقط در همین حد.
            جناب تحیری ممنونم از راهنماییتون.فقط میشه بگید چه قانونی رو باید رعایت کرد تا مدار با 12 ولت آمپر 70 هم کار کنه و هم خیلی داغ نکنه؟ممنون
            باسلام:
            برای استفاده از ا اینورتر با توان های بالاتر باید از اینورتر های سویچینگ بجای ترانس استفادن کنید که توان تلفاتی در آن ها بسیار کم بوده و داغ نمی کند. اینورتر های 12 ولت به 220 ولت با عمل کردسویچینگ با توان های مختلف بصورت آماده و بسیار ارزان وجود دارند که از قیمت ساخت هم ارزان تر تمام می شود.من منظورشما را از 12 ولت 70 آمپر متوجه نشدم، آیا خروجی 220 ولت حدود 840 وات می خواستید؟
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

              نوشته اصلی توسط saiedrad نمایش پست ها
              سلام مدتی هست که میخوام مدارهایی رو به باطری ماشین وصل کنم که یا ماسفتام میسوزن یا شدید داغ میکنن یا اصلا کار نمیکنن!!!
              یا این مدار یا مدار تک ترانزیستوری .چیکار باید کنم تا بتونم راحت این کارو انجام بدم
              ممنون میشم راهنمایی کنید .تشکر
              ببینید دوست عزیز دنبال چنین مدارات ساده ای نباشید. در معمولترین حالت یه مبدل تشکیل شده از دو واحد اسیلاتور و تبدیل. واحد تبدیل شما در این شکل میشه همون ترانستون ولی واحد اسیلاتور رو میتونید از آی سی های مناسب که فراوون هم توی بازار پیدا میشه استفاده کنید تا هم تلفات پایین تری داشته باشید و هم کارتون تقریبا استاندارد باشه


              نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
              شما برای شروع کار می توانید از مدار ساده عمل اینورتر زیر استفاده کنید
              شوخی میکنید استاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
              گرفتید مارو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                نوشته اصلی توسط Old_Man نمایش پست ها
                [...]
                شوخی میکنید استاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                گرفتید مارو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                با سلام و درود خدمت شما و با تشکر از فعالیت های شما در انجمن.
                بنده خود را در حدی نمی بینم که بخواهم خدمت حضرتعالی توصیه ای داشته باشم اما ذکر این نکته را لازم می بینم که: اگر با دیدگاه فنی شخصی موافق نیستیم نباید بگونه ای آن دیدگاه را نقد نماییم که احتمال دلخوری آن شخص پیش بیاید، بلکه می توانیم از او بپرسیم که چرا در مورد فلان مبحث فنی چنین دیدگاهی دارد تا دلایل و تجربیات خود را شرح دهد و ما نیز دلایل خود را شرح دهیم و دلیل موافق نبودن خود را اعلام نماییم. اینگونه نقد و بررسی دیدگاه های علمی و فنی، موجب رشد طرفین می شود اما اگر حتی مقدار کمی هم نقد و بررسی دارای چاشنی کنایه باشد ممکن است موجب دلخوری طرفین شود. طی سال ها دیده شده است که به دلیل دلخوری برخی اساتید، آن ها فعالیت خود را در انجمن کمتر کرده اند یا اینکه به کلی از انجمن رفته اند پس همه ی ما باید به این مسائل نوجه نماییم.
                با آرزوی موفقیت و سربلندی روز افزون برای شما.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                  نوشته اصلی توسط فکر نمایش پست ها
                  با سلام و درود خدمت شما و با تشکر از فعالیت های شما در انجمن.
                  بنده خود را در حدی نمی بینم که بخواهم خدمت حضرتعالی توصیه ای داشته باشم اما ذکر این نکته را لازم می بینم که: اگر با دیدگاه فنی شخصی موافق نیستیم نباید بگونه ای آن دیدگاه را نقد نماییم که احتمال دلخوری آن شخص پیش بیاید، بلکه می توانیم از او بپرسیم که چرا در مورد فلان مبحث فنی چنین دیدگاهی دارد تا دلایل و تجربیات خود را شرح دهد و ما نیز دلایل خود را شرح دهیم و دلیل موافق نبودن خود را اعلام نماییم. اینگونه نقد و بررسی دیدگاه های علمی و فنی، موجب رشد طرفین می شود اما اگر حتی مقدار کمی هم نقد و بررسی دارای چاشنی کنایه باشد ممکن است موجب دلخوری طرفین شود. طی سال ها دیده شده است که به دلیل دلخوری برخی اساتید، آن ها فعالیت خود را در انجمن کمتر کرده اند یا اینکه به کلی از انجمن رفته اند پس همه ی ما باید به این مسائل نوجه نماییم.
                  با آرزوی موفقیت و سربلندی روز افزون برای شما.
                  حرف شما کاملا درسته و بنده بعنوان شاگرد شما کاملا این نوع گفته رو قبول دارم
                  با عرض پوزش از جنابعالی
                  جدیدترین ویرایش توسط Old_Man; ۱۴:۵۰ ۱۳۹۶/۰۲/۲۲.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                    نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                    برای استفاده از ا اینورتر با توان های بالاتر باید از اینورتر های سویچینگ بجای ترانس استفادن کنید

                    سلام و تشکر مجدد. من به 380 وات توی خروجی نیاز دارم.خیلی از مدارات داخل اینورتر هارو باز کردم و دیدم که نوع 2 چوکه از 4تا ترانزیستور و 4تا ترانزیستور برای سوییچ کردنشون استفاده کرده بود ولی خیلی ضعیف عمل میکرد.




                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                      نوشته اصلی توسط saiedrad نمایش پست ها

                      سلام و تشکر مجدد. من به 380 وات توی خروجی نیاز دارم.خیلی از مدارات داخل اینورتر هارو باز کردم و دیدم که نوع 2 چوکه از 4تا ترانزیستور و 4تا ترانزیستور برای سوییچ کردنشون استفاده کرده بود ولی خیلی ضعیف عمل میکرد
                      برای چنین توانی به نظرم اگر مدلهای آماده تهیه کنید به صرفه تر باشه و راندمان بالاتری رو داشته باشید.
                      نوع ترانسهای موجود توی اینورترها و همچنین تعداد سوئیچ ها و نوعشون بحثی جداگانه هستش و نمیشه گفت که صرفا تعداد ترانزیستورها میتونه دلیلی بر کیفیت و یا توان خروجی باشه(البته توی این انجمن هستن نوابغی که با دو تا سوئیچ و یه ترانس و دو تا مقاومت توانایی طراحی مداراتی دارن که 70 وات توان میده و طرح هاشون رو هم واترمارک میزنن مبادا کسی بدون نام کپی کنه ازشون. بپرسید شاید اگر ترانزیستوراشون رو 4 تا کنن بتونن 140 وات توان بگیرن و همینطور بالاتر)
                      اگر صرفا قصد رفع مشکلتون رو دارید بهتره یه مدل 1000 وات آماده تهیه کنید و با خیال راحت ازش 400 وات توان بکشید. اما اگر بحث یادگیری هستش و ارضاء حس کنجکاوی باید عرض کنم هزینه ای به مراتب بالاتر از مدل آماده وهمچنین صرف وقت بسیار جهت تست و خطا و یا ایدگیری اصول و ... باید صرف کنید.
                      قبل از این موارد یه سرچ توی انجمن بزنید از این دست مطلب بسیار گفته شده و ممکنه راهنمایی خوبی براتون باشه
                      موفق باشید

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                        [QUOTE=Old_Man;652799]برای چنین توانی به نظرم اگر مدلهای آماده تهیه کنید به صرفه تر باشه و راندمان بالاتری رو داشته باشید.
                        ممنون از راهنماییتون.هم بحث یادگیری و هم بحث حل مشکلم دخیل هست توی این موضوع.البته من هم تو فکر اضافه کردن ترانزیستور توی مدار ترانس بودم ولی سوال برام پیش اومد که آیا باید از آی سی برای تولید پالس استفاده کنم یا همین 4تا ترانزیستور کافی هست؟

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                          [QUOTE=saiedrad;652804]
                          نوشته اصلی توسط Old_Man نمایش پست ها
                          برای چنین توانی به نظرم اگر مدلهای آماده تهیه کنید به صرفه تر باشه و راندمان بالاتری رو داشته باشید.
                          ممنون از راهنماییتون.هم بحث یادگیری و هم بحث حل مشکلم دخیل هست توی این موضوع.البته من هم تو فکر اضافه کردن ترانزیستور توی مدار ترانس بودم ولی سوال برام پیش اومد که آیا باید از آی سی برای تولید پالس استفاده کنم یا همین 4تا ترانزیستور کافی هست؟
                          باسلام:
                          اگر قصد استفاده از توان بالاتر را دارید، بله با اضافه کردن ترانزیستور های قدرت بصورت موازی در هر طرف ترانس و با توجه تغیر توان ترانس می توانید به توان های بالاتر برسید. مثلا برای ساخت یک اینورتر 500 وات با ترانس توان تلفاتی بسیار زیاد و وزن و حجم هم خیلی بالاتر می رود و از نظر قیمت بیش از چند برابر یک اینورتر آماده سویچینگ هزینه دارد. مثلا شما می توانید با مبلغ 134 هزار تومان یک اینورتر 500 وات تهیه کنید. لطفا لینک زیر را بررسی کنید.
                          دستگاه پاور اینورتر یا مبدل و تبدیل کننده برق باتری ماشین به 220 ولت شهری و برق خانگی برند TBE با توانهای مختلف برند قدیمی و معتبر، کیفیت خوب، مدار و برد طراحی شده در آمریکا   تصور کنید در طبیعت هستید و نیاز به نور و برق دارید؟ علامت و پیغام کمبود باطری battery Low در تلفن همراه خود میبینید و متاسفانه جایی هستید
                          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                            نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                            اگر قصد استفاده از توان بالاتر را دارید، بله با اضافه کردن ترانزیستور های قدرت
                            تشکر.امکانش هست یه نمونه مدار موازی کردن ترانزیستور بزارید تا بهتر متوجه بشم .

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راهنمایی برای وصل کردن مدار اسلایتور به باطری ماشین!

                              نوشته اصلی توسط saiedrad نمایش پست ها
                              تشکر.امکانش هست یه نمونه مدار موازی کردن ترانزیستور بزارید تا بهتر متوجه بشم .
                              با سلام:مدارزیر نقشه یک اینورتر 12 ولت به 220 ولت 500 وات می باشد. مدار از 2 اوسیلاتور مولتی ویبراتور آ استیبل تشکیل شده است کلیه قطعات در متن نقشه آمده است. سوالی بود در خدمتم.
                              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X