ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 4 از 5 نخست 12345 آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 44
  1. #31
    2011/05/07
    تبریز
    833
    167

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    برای باطری شما با مشخصات تصویر من این دیتا شیت رو پیدا کردم
    کد:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://datasheetz.com/data/Batteries/Lead%2520Acid/P164-datasheetz.html&ved=2ahUKEwix4emroPTjAhUP06YKHTTkBEMQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw36ungeMvMWJFhJSbtK0gqA&cshid=1565300963333
    تو نمودار Discharge characteristics برای دشارژ ۱۲ امپری زمان ۱۱ دقیقه ذکر شده و دشارژ ۴ امپری حدودا ۴۰ دقیقه با توجه به متقارن نبودن تقسیم بندی های نمودار نمیشه دقیقا مشخص کرد که با چه امپری اگه دشارژ بشه بیست دقیقه طول میکشه ولی حدودا میشه گفت ۸ تا ده امپر اگه مصرف بشه بیست دقیقه بعد باطری خالی میشه یعنی ولتاژ باطری به ۵.۲۵ ولت میرسه (تقریبا همون عددی که خودتون گفتید)
    ولی اینا همش حدس و گمانه شما اگه میخوای امپر مصرفی موتور رو بدونی باید عملا به کار بندازی و امپر رو ببینی .. با توجه به اینکه باطری شما اسیدیه میتونید ولتاژ ۳.۳ دو تا پاور کامپیوتر رو باهم سری کنید و ۶.۶ ولت رو بدید به موتور تا ببینید چند امپر میکشه

    یه مورد هم هست که نمیدونم چقدر عملیه یا برای پاور خطر داره یا نه .. باید دوستان با تجربه جواب بدن .. شاید بشه از اختلاف ولتاژ ۱۲ ولت و ۵ ولت یه ۷ ولت جور کرد چون باطری اسیدی بعد از شارژ ۷.۲ یا ۷.۴ ولت میشه و بنابراین تفاوتی نسبت به باطری نداره .. بهتره برای احتیاط یه مقاومت ۰.۵ یا یک اهم وات بالا با ۷ ولت سری کرد
    این روش رو فعلا امتحان نکنید ممکنه موتور یا پاور صدمه ببینن
    بعد از بدست اوردن امپر میتونید نسبت به تهیه منبع تغذیه اقدام کنید


    در مورد استفاده از ترانس ۴ امپر ۱۲ ولت برای موتور ۶ ولت هیچ نظری ندارم

    ضمنا
    تخلیه باطری به حدی که ولتاژش زیر ۵.۲۵ ولت باشه برای باطری خطرناکه .. باطری های اسیدی ۶ ولت در ۵.۲۵ ولت میران شارژشون به صفر میرسه و نباید بیشتر از این استفاده بشن
    زندگی پر ز وجود است ولی ..
    ما چه را می خواهیم چه را میجوییم که لب چشمه ی امید ، اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ می نگریم ...
  2. #32
    2019/07/26
    14
    3

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    نقل قول نوشته اصلی توسط afceaglee2013

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    برای باطری شما با مشخصات تصویر من این دیتا شیت رو پیدا کردم
    کد:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://datasheetz.com/data/Batteries/Lead%2520Acid/P164-datasheetz.html&ved=2ahUKEwix4emroPTjAhUP06YKHTTkBEMQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw36ungeMvMWJFhJSbtK0gqA&cshid=1565300963333
    تو نمودار Discharge characteristics برای دشارژ ۱۲ امپری زمان ۱۱ دقیقه ذکر شده و دشارژ ۴ امپری حدودا ۴۰ دقیقه با توجه به متقارن نبودن تقسیم بندی های نمودار نمیشه دقیقا مشخص کرد که با چه امپری اگه دشارژ بشه بیست دقیقه طول میکشه ولی حدودا میشه گفت ۸ تا ده امپر اگه مصرف بشه بیست دقیقه بعد باطری خالی میشه یعنی ولتاژ باطری به ۵.۲۵ ولت میرسه (تقریبا همون عددی که خودتون گفتید)
    ولی اینا همش حدس و گمانه شما اگه میخوای امپر مصرفی موتور رو بدونی باید عملا به کار بندازی و امپر رو ببینی .. با توجه به اینکه باطری شما اسیدیه میتونید ولتاژ ۳.۳ دو تا پاور کامپیوتر رو باهم سری کنید و ۶.۶ ولت رو بدید به موتور تا ببینید چند امپر میکشه

    یه مورد هم هست که نمیدونم چقدر عملیه یا برای پاور خطر داره یا نه .. باید دوستان با تجربه جواب بدن .. شاید بشه از اختلاف ولتاژ ۱۲ ولت و ۵ ولت یه ۷ ولت جور کرد چون باطری اسیدی بعد از شارژ ۷.۲ یا ۷.۴ ولت میشه و بنابراین تفاوتی نسبت به باطری نداره .. بهتره برای احتیاط یه مقاومت ۰.۵ یا یک اهم وات بالا با ۷ ولت سری کرد
    این روش رو فعلا امتحان نکنید ممکنه موتور یا پاور صدمه ببینن
    بعد از بدست اوردن امپر میتونید نسبت به تهیه منبع تغذیه اقدام کنید


    در مورد استفاده از ترانس ۴ امپر ۱۲ ولت برای موتور ۶ ولت هیچ نظری ندارم

    ضمنا
    تخلیه باطری به حدی که ولتاژش زیر ۵.۲۵ ولت باشه برای باطری خطرناکه .. باطری های اسیدی ۶ ولت در ۵.۲۵ ولت میران شارژشون به صفر میرسه و نباید بیشتر از این استفاده بشن
    بسیار ممنون از توضیحات و وقتی که گذاشتید.

    گفتید که "تخلیه باطری به حدی که ولتاژش زیر ۵.۲۵ ولت باشه برای باطری خطرناکه"، این عدد ۵.۲۵ از نمودار دیتاشیت بدست آوردید؟
    و همچنین تفاوت باتری سیلداسید و
    نیکل کادمیوم برای کار ما چیه؟ فرضاً اگه باتری من نیکل کادمیوم بود، چه تفاوتی با باتری سیلداسیدی داشت؟
    ویرایش توسط amir200 : 2019/08/09 در ساعت 10:42
  3. #33
    2011/05/07
    تبریز
    833
    167

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    خواهش میکنم :-)

    بله دیتاشیت هرباطری درسترین اطلاعات رو میده
    برای امپرهای مختلف ولتاژ های متفاوتی نوشتن .. به ازای هر سلول (باطری ۶ ولت ۳ سلول داره) از ۱.۶ تا ۱.۸ متغییره
    اگه دیتاشیت نباشه معمولا ۱.۷۵ ولت در نظر میگیرن
    زندگی پر ز وجود است ولی ..
    ما چه را می خواهیم چه را میجوییم که لب چشمه ی امید ، اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ می نگریم ...
  4. #34
    2019/07/26
    14
    3

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    نقل قول نوشته اصلی توسط 137889

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوست عزیز پاور کامپیوتر سیم هاش رنگ های مختلفی دارن. برای روشن شدن پاور سیم سبز(سبزابی)رو به مشکی متصل کنید، پاور روشن میشه. رنگ سیم ولتاژ ها 3.3نارنجی / 5ولت قرمز / 12ولت زرد / -12ولت سرمه ای یا ابی تیره / 0ولت یا زمین یا منفی مشکی
    خوب اگر به دوازده ولت نیاز دارید سیم مشکی به عنوان منفی و زرد به عنوان مثبت (برای 5ولت مشکی و قرمز و ...). خوب شما میتونید با استفاده از سیم زرد که 12 ولت هست و ابی که منفی 12 ولته ولتاز 24 ولت هم داشته باشید
    اختلاف بین دو ولتاژ میزان اختلاف پتانسیل هست
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammadreza09z

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اگر سایز براتون مهم نیست پاور کامپیوتر 5 ولت 20 امپر و بالاتر هم موجوده از اونم میتونید استفاده کنید

    نقل قول نوشته اصلی توسط afceaglee2013

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    برای تست اینکه چقدر جریان میکشه میتونید یه پاور امانت بگیرید و ۳.۳ ولتش رو با پاور خودتون سری ببندید ۶.۶ ولت داشته باشید. برای اینکار حتما پاور ها رو از سیستم جدا کنید
    احتمال داره بخاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور ها اتوماتیک خاموش بشن برای حلش میتونید اول جارو رو با مقاومت مناسب ( با وات مناسب) وصل کنید و بعد از شروع مقاومت رو از دور خارج کنید (مثلا با وصل کردن دو سیم به پایه های مقاومت)

    با تشکر از راهنمایی دوستان.
    با پاور کامپیوتر امتحان کردم. سیم قرمز (5 ولت) + سیم مشکی (منفی) رو به جارو متصل کردم. جارو با قدرت عالی شروع به کار کرد و موقع روشن شدن جارو، پاور قطع نشد. با حدود 4 متر سیم با ضخامت متوسط (حدود ضخامت سیم آنتن تلویزیون) هم تست کردم و جارو با 60 درصد قدرتش کار کرد. فقط حالا باید یه فکری برای روشن کردن پاور با استفاده از کلید کنم و سیم کوتاه تر و نازک تر پیدا کنم.
  5. #35
    2019/07/26
    14
    3

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    نقل قول نوشته اصلی توسط afceaglee2013

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    برای تست اینکه چقدر جریان میکشه میتونید یه پاور امانت بگیرید و ۳.۳ ولتش رو با پاور خودتون سری ببندید ۶.۶ ولت داشته باشید
    برای اینکار حتما پاور ها رو از سیستم جدا کنید
    احتمال داره بخاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور ها اتوماتیک خاموش بشن برای حلش میتونید اول جارو رو با مقاومت مناسب ( با وات مناسب) وصل کنید و بعد از شروع مقاومت رو از دور خارج کنید (مثلا با وصل کردن دو سیم به پایه های مقاومت)
    ببخشید من با یک پاور دیگه که خیلی قدیمی بود تست کردم، به خاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور اتوماتیک خاموش میشه. میشه بگید مقاومت رو چطوری باید در مدار قرار بدم؟ و چه مقاومتی تهیه کنم؟
  6. #36
    2011/05/07
    تبریز
    833
    167

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    نمیدونم روش بهتری هست یا نه .. روشی که من استفاده کردم و نتیجه داده رو توضیح میدم

    باید یجوری تنظیم کنید که یواش یواش جریان بکشه تا جریان لحظه شروع مدار حفاظت پاور رو فعال نکنه
    بسته به مقاومت های دم دستتون در یک یا دو مرحله اول مقاومت رو سری ببندید بعد دو سر مقاومت رو اتصال کوتاه کنید
    باید اول مقاومتی بذارید که به اندازه ای امپر بده* که موتور بتونه با سرعت کمتر بچرخه بعد دو سر مقاومت رو اتصال کوناه کنید
    مثلا اگه موتورتون با ۲ امپر بتونه چرخش ایجاد کنه ۲.۵ اهم بذارید که حداکثر جریان رو دو امپر محدود بشه و بعد که چرخید ، اتصال کوتاه دو سر مقاومت ...
    وات مقاومت هم بیشتر از ۱۰ وات باید باشه .. اینو به عنوان مثال عرض کردم .. باید با ازمایش و خطا و بسته به مقاومت های دم دست ببینید چیکار میشه کرد .. اگه موتور در ۵ ولت ده امپر بکشه امپدانسش ۰.۵ اهم ه پس در گام اول تقریبا همه تلفات میوفته رو مقاومت پس حتما وات مقاومت رو حساب کنید تا نسوزه
    مقاومت وات بالا میتونید از لامپ ماشین رشته ای هم استفاده کنید(تکی یا چنتا سری باهم) مدل ۶۰ وات احتمالا دو سه اهم باید باشه دوتاش موازی با هم ۱ یا ۱.۵ اهم میشه و جریان رو روی حدودا ۳ امپر محدود میکنه

    .....
    نمیدونم با افزایش مقدار خازن خروجی هم میشه پروتکشن پاور رو دور زد یا نه (برای من که جواب نداد)
    یه راهی هم هست ک جناب اروین استفاده کردن تو این پست

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    که باید یه خازن به مدار پروتکشن پاور اضافه بشه .. کجا چطور چه اندازه شو نمیدونم
    این روش رو اگه بتونید استفاده کنید بهترین راهه به نظر من
    زندگی پر ز وجود است ولی ..
    ما چه را می خواهیم چه را میجوییم که لب چشمه ی امید ، اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ می نگریم ...
  7. #37
    2019/07/26
    14
    3

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    @

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    ببخشید دوباره سوال می پرسم. پاورهایی که تست کردم، امانت گرفته بودم و پاور دست دوم که پروتکشنش جریان رو قطع نکنه فعلاً پیدا نکردم. تصمیم گرفتم سویچینگ صنعتی بخرم. الآن نمیدونم 5 ولت 10 آمپر بگیرم یا 5 ولت 20 آمپر؟!
    قیمت هر دو هم یکسانه. جریان مصرفی هم نتونستم اندازه بگیرم. 5 ولت 20 آمپر از نظر ساپورت آمپر مورد نیاز، اطمینان بیشتری داره ولی آیا احتمال سوختن موتور جارو به دلیل آمپر بالاتر و یا داغ شدن سیم های رابط، در 5 ولت 20 آمپر وجود داره؟!
  8. #38
    2019/08/13
    1
    1

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    سلام
    میشه موتور جارو شارژی با موتور هواکش عوض کرد و کلا برقیش کرد
  9. #39
    2016/06/27
    2
    2

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    من خیلی وقت پیش این کار رو واسه کسی کردم اون موقع باطری اینها گیر نمیومد یا نسبت به قیمت جارو خیلی گرون بود من تغذیه سوییچینگ هالوژن لوستری که 160 وات بود و ارزون بود و اندازش هم از باطری جارو کوچکتر بود استفاده کردم اما باید حوصله بخرج بدی و تغییراتی بدی چون خروجی اونا دی سی نیست و نمیشه با گذاشتن دیود راحت دی سیش کرد چون فیدبک در کار نیست وزنش هم چون کاورش رو لازم نداری شاید 50 گرم بشه اما ترانس 6ولت 10 آمپر فکر کنم بیش از یک کیلو بشه
  10. #40
    2019/07/26
    14
    3

    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Jalili7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    میشه موتور جارو شارژی با موتور هواکش عوض کرد و کلا برقیش کرد
    نقل قول نوشته اصلی توسط meyti2

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    من خیلی وقت پیش این کار رو واسه کسی کردم اون موقع باطری اینها گیر نمیومد یا نسبت به قیمت جارو خیلی گرون بود من تغذیه سوییچینگ هالوژن لوستری که 160 وات بود و ارزون بود و اندازش هم از باطری جارو کوچکتر بود استفاده کردم اما باید حوصله بخرج بدی و تغییراتی بدی چون خروجی اونا دی سی نیست و نمیشه با گذاشتن دیود راحت دی سیش کرد چون فیدبک در کار نیست وزنش هم چون کاورش رو لازم نداری شاید 50 گرم بشه اما ترانس 6ولت 10 آمپر فکر کنم بیش از یک کیلو بشه
    دانش فنی و الکترونیکی من خیلی کمه و متاسفانه تعمیرکاران شهر ما، ساده ترین اطلاعات هم ندارن. پس این گزینه ها نمیتونم استفاده کنم وگرنه اگه گزینه ای بود که جای باتری جارو قرار می گرفت، خیلی خوب میشد ولی با قراردادن منبع تغذیه خارج از محفظه باتری مشکلی ندارم اما سیمش رو نمیشه بیشتر از دو تا دو نیم متر در نظر گرفت.
صفحه 4 از 5 نخست 12345 آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 44

موضوعات مشابه

  1. تعمیر برد شارژر جارو شارژی
    توسط ali_3001 در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2018/08/18, 12:36
  2. نحوه ی تست هیتر سیمی(المنت)
    توسط reza kazemi68 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2017/01/30, 20:57
  3. ارمیچر جارو شارژی
    توسط moem در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/11/18, 18:52
  4. تبدیل باتری معمولی به باتری شارژی
    توسط tifoos در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2013/01/06, 23:47
  5. کاربرد رله به جای دزدگیر سیمی
    توسط سبحان در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2008/01/13, 17:16

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •