اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

    با سلام:
    بنظر شما چرا در پمپ باد های 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز برای برق مثبت و مشکی برای برق منفی استفاده می کنند.؟
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    #2
    پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

    سلام
    منظورتون اینه که چرا سوسماری ؟؟
    رنگش که خوبه !!!
    بله منم دیدم ...
    شاید برای سهولت در استفاده باشه
    ! Life doesn't get easier , you just get stronger

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

      نوشته اصلی توسط Amirlopez نمایش پست ها
      سلام
      منظورتون اینه که چرا سوسماری ؟؟
      رنگش که خوبه !!!
      بله منم دیدم ...
      شاید برای سهولت در استفاده باشه
      با سلام:
      کاربر گرامی :
      درموتور های D.C رنگ گیره سوسماری قرمز برای وصل شدن به قطب مثبت 12 ولت باتری و رنگ گیره سوسماری مشکی برای وصل شدن به قطب منفی باتری بکار می رود. با توجه به این که موتور مورد استفاده در این پمپ ها از نوع یونیورسال بوده که هم با برق 12 ولت D.C و هم با برق 12 ولت A.C کار می کند و حتی شما اگر جای گیره های سوسماری را بر عکس ببندید موتور در یک جهت کار کرده و تغیر در فشار باد و آمپر مصرفی پمپ ندارد, پس رعایت انتخاب رنگ گیره سوسماری برای قطب مثبت و منفی در چیست>؟
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

        با سلام
        با توجه به تجربه بنده و با توجه به این که موتور استفاده شده در این سیستم موتور دیسی با قطب ثابت یا همان اهن ربا یی هستند ، عدم رعایت قطب مثبت و منفی باعث برعکس چرخیدن موتور میشود و تولید باد نمیکند
        در نتیجه باید قطبین رعایت شود از این رو رنگ قرمز را برای قطب مثبت و رنگ مشکی برای قطب منفی در نظر میگیرند تا موتور در جهت موذد نظر بچرخد .
        آرزو دارم روزی این حقیقت به واقعیت مبدل شود که همهآ‌ی انسانآ‌ها برابرند.

        ما دیگران را فقط تا آن قسمت از جاده که خود پیمودهآ‌ایم میآ‌توانیم هدایت کنیم.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

          نوشته اصلی توسط sot-27 نمایش پست ها
          با سلام
          با توجه به تجربه بنده و با توجه به این که موتور استفاده شده در این سیستم موتور دیسی با قطب ثابت یا همان اهن ربا یی هستند ، عدم رعایت قطب مثبت و منفی باعث برعکس چرخیدن موتور میشود و تولید باد نمیکند
          در نتیجه باید قطبین رعایت شود از این رو رنگ قرمز را برای قطب مثبت و رنگ مشکی برای قطب منفی در نظر میگیرند تا موتور در جهت موذد نظر بچرخد .
          با سلام:
          عکس پمپ باد دوسیلندر با موتور یونیورسال را برای آگاهی شما ارسال می کنم. این پمپ فاقد آهنربا به جای سیم پیچ استاتور بوده و از دو سیم پییچ بالشتک یا استاتور به جای آهنربا و آرمیچر سیم پیچی شده استفاده می کند به همین جهت این موتور هم با ولتاژ A.C و هم با ولتاژ D.C کار می کند و اگر جای گیره های سوسماری قرمز و مشکی را عوض کنید هیچ تغیری در مسیر فشار باد بوجود نیامده و آمپر مصرفی فرقی نمی کند و فقط موتور در یک جهت حرکت می کند. اما اگر طبق فرمایش شما با عوض کردن قطب های باتری جهت چرخش عوض می شد به جای باد زدن ماننده جارو برقی مکش و خلا. ایجاد می کرد نه فشار باد. من آزمایش کردم و به این نتیجه رسیدم آیا شما هم عملا آزمایش کرده اید.؟؟

          Click image for larger version

Name:	pomp bad.JPG
Views:	1
Size:	28.2 کیلو بایت
ID:	1125338
          جدیدترین ویرایش توسط علي تحيری; ۱۵:۴۳ ۱۳۹۶/۰۵/۱۰.
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

            با سلام خدمت همه دوستان به خصوص اقای تحیری
            من طبق گفته های شما به این نتیجه رسیدم که دلیلش میتونه فقط استفاده راحت ازش باشه یعنی وقتی میخوان وصل کنن گین نشن بگن فرق داره یا .. . . .با خیال راخت سوسماری هارو به باتری وصل کنن مثلا اگر هردو مشکی میبود کسانی که اطلاعات کامل ندارن ممکن بود هردوتاشو به منفی بزنن یا . . . از این قبیل چیز ها نظر من این بود
            موفق باشید
            Proudly @real_ahmadi
            #real_ahmadi

            واسه اسمت بجنگ

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

              شاید یه مدار جانبی توش باشه

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                شاید یه مدار جانبی توش باشه
                خیر, دارای مدار جانبی نمی باشد.
                علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                  پل دیودم نداره؟؟

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                    نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                    پل دیودم نداره؟؟
                    با سلام:
                    خیر. چون موتور های یونیورسال از دو سیم پیچ بالشتک ( استاتور) و آرمیچر استفاده می کنند, به این خاطر می توانند هم با ولتاژ A.C و هم با ولتاژ D.C کار کنند, وجهت چرخش موتور فقطیک طرفه بوده و با تغیر قطب های ولتاژ تغیری در جهت چرخش بوجود نمی آید.
                    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                      نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                      با سلام:
                      خیر. چون موتور های یونیورسال از دو سیم پیچ بالشتک ( استاتور) و آرمیچر استفاده می کنند, به این خاطر می توانند هم با ولتاژ A.C و هم با ولتاژ D.C کار کنند, وجهت چرخش موتور فقطیک طرفه بوده و با تغیر قطب های ولتاژ تغیری در جهت چرخش بوجود نمی آید.
                      پس با این حساب چرخ گوشت و همزن و دلر باید با برق دی سی روشن بشن . درسته ؟ پس چرا بعضی از چرخ گوشتها دور موتور برعکس دارن ؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                        با سلام
                        من یک دلر را به برق 315 ولت DC وصل کردم بدون هیچ مشکلی روشن شد منتهی وقتی دو شاخه رو از یه جهت وصل میکنم روی دور کند روشن نمیشه و فقط روی دور تند روشن میشه.وقتی هم که دو شاخه رو برعکس وصل میکنم روی دور کند روشن میشه ولی دیگه خاموش نمیشه انگار ماشه اش یه سره شده باشه . کسی میدونه دلیلش چیه؟

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                          نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                          پس با این حساب چرخ گوشت و همزن و دلر باید با برق دی سی روشن بشن . درسته ؟ پس چرا بعضی از چرخ گوشتها دور موتور برعکس دارن ؟
                          جهت قطبها عوض میشه توسط کلید

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                          نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                          با سلام
                          من یک دلر را به برق 315 ولت DC وصل کردم بدون هیچ مشکلی روشن شد منتهی وقتی دو شاخه رو از یه جهت وصل میکنم روی دور کند روشن نمیشه و فقط روی دور تند روشن میشه.وقتی هم که دو شاخه رو برعکس وصل میکنم روی دور کند روشن میشه ولی دیگه خاموش نمیشه انگار ماشه اش یه سره شده باشه . کسی میدونه دلیلش چیه؟
                          از دیمرشه

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                            باسلام و احترام
                            از اونجائی که در این نوع پمپ باد حرکت چرخشی موتور توسط میل لنگ تبدیل به حرکت رفت و برگشتی برای پیستون میشه حتی اگر موتور از نوع آهنربای ثابت بوده و یونیورسال هم نباشه و اتصال مثبت و منفی رعایت نشه پمپ تولید باد خواهد کرد . تنها اتفاقی که ممکنه بیافته اینه که اگر پمپ مجهز به چراغ تامین کننده نور برای شب از نوع LED باشه این چراغ بدلیل نیاز قطب های کاتد و آند ال ای دی به پلاریته صحیح روشن نخواهد شد .

                            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                            نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                            با سلام:
                            کاربر گرامی :
                            درموتور های D.C رنگ گیره سوسماری قرمز برای وصل شدن به قطب مثبت 12 ولت باتری و رنگ گیره سوسماری مشکی برای وصل شدن به قطب منفی باتری بکار می رود. با توجه به این که موتور مورد استفاده در این پمپ ها از نوع یونیورسال بوده که هم با برق 12 ولت D.C و هم با برق 12 ولت A.C کار می کند و حتی شما اگر جای گیره های سوسماری را بر عکس ببندید موتور در یک جهت کار کرده و تغیر در فشار باد و آمپر مصرفی پمپ ندارد, پس رعایت انتخاب رنگ گیره سوسماری برای قطب مثبت و منفی در چیست>؟
                            همانطور که عرض کردم برای روشن شدن قسمت تامین نور در تاریکی از نوع LED که قطب های کاتد و آند آن نیاز به رعایت اتصال مثبت و منفی دارد.
                            جدیدترین ویرایش توسط bob350; ۱۴:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۰۸.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : چرا در پمپ باد 12 ولتی خودرو از گیره سوسماری قرمز و مشکی استفاده می کنند.؟

                              نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                              با سلام
                              من یک دلر را به برق 315 ولت DC وصل کردم بدون هیچ مشکلی روشن شد منتهی وقتی دو شاخه رو از یه جهت وصل میکنم روی دور کند روشن نمیشه و فقط روی دور تند روشن میشه.وقتی هم که دو شاخه رو برعکس وصل میکنم روی دور کند روشن میشه ولی دیگه خاموش نمیشه انگار ماشه اش یه سره شده باشه . کسی میدونه دلیلش چیه؟
                              دوست گرامی
                              در ساختار دیمر (مدارتنظیم ولتاژAC) داخل دستگاه دریل سوراخ کن (DRILL) شما از قطعه ای بنام تریستور یا تری یاک استفاده شده خاصیت این قطعه این است که برای عبور دادن جریان DC از آند به کاتد یا برعکس کافی است پایه گیت آنرا یکبار تحریک کنید مانند همین مطلب که گفتید انگار ماشه یکسره شده باشه اما این قطعه هنگام عبور دادن جریان AC با کم و زیاد کردن جریان فرمان در پایه گیت عبور برق قوی را از پایه های آند و کاتد قابل کنترل میکنه . پس بزبان ساده تر تریستور در جریان DC مثل یک کنتاکتور فقط میتونه برق را قطع یا وصل کنه اما در جریان AC مثل یک ترانزیستور قادر به تنظیم میزان جریان عبوری از خودش هست . ضمنا اتصال یک دریل 220 ولت AC که برای کار با فرکانس 50هرتز برق شهر طراحی و ساخته شده به برق 315 ولت DC با فرکانس 0 بمدت طولانی قطعا به موتور آن صدمه خواهد زد .
                              جدیدترین ویرایش توسط bob350; ۱۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۰۸.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X