ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
  1. #1
    2013/04/06
    yazd
    1,021
    94

    نقش خازن در موتورهای سه فاز

    با سلام
    تو یه سری از موتورهای سه فاز (البته نه همه انها) یه قطعه ای مثل شکل زیر داخل ان استفاده شده است که طبق نقشه شبیه خازن و مقاومت شاید باشه.میخواستم بدونم نقش این خازنها و اصلا این مجموعه چی هستش.ممنون میشم دوستان کمک کنند(درضمن این نکته هم بگم شاید بتونه کمک کنه.اکثر موتورهایی که بیشتر عملیات کنترلی را انجام میدند و دایم باید باز وبسته بشند این مجموعه را دارند)

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  2. #2
    2017/03/25
    29
    16

    پاسخ : نقش خازن در موتورهای سه فاز

    این یه بانک خازنی برای اصلاح ضریب توان است. چون موتورهای القایی از نوع بارهای القایی هستند ضریب توانشون کمتر از یکه و بنابراین برای دادن یک مقدار مشخص توان جریان بالاتری نسبت به یک بار مقاومتی از شبکه می کشند. در این صورت با موازی کردن یک بانک خازنی که بتواند ضریب توان کل را به 1 برساند جریان اضافی از این بانک خازن تامین می شود نه از شبکه. وجود این بانک های خازنی در مراکز صنعتی که معمولا از بارهای القایی زیادی استفاده می کنند الزامیه و گرنه شرکت برق پول اون توان راکتیوی که از شبکه دریافت میکنند رو با گذاشتن یک کنتور راکتیو (علاوه بر کنتور اکتیوی که در همه جا می ذارن) ازشون می گیره. پس انتخاب با خودشونه یا پول می دن یه بانک خازنی برا خودشون می ذارن یا پول می دن شرکت برق توان راکتیوشون رو تامین کنه.
  3. #3
    2013/04/06
    yazd
    1,021
    94

    پاسخ : نقش خازن در موتورهای سه فاز

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammadalian

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    این یه بانک خازنی برای اصلاح ضریب توان است. چون موتورهای القایی از نوع بارهای القایی هستند ضریب توانشون کمتر از یکه و بنابراین برای دادن یک مقدار مشخص توان جریان بالاتری نسبت به یک بار مقاومتی از شبکه می کشند. در این صورت با موازی کردن یک بانک خازنی که بتواند ضریب توان کل را به 1 برساند جریان اضافی از این بانک خازن تامین می شود نه از شبکه. وجود این بانک های خازنی در مراکز صنعتی که معمولا از بارهای القایی زیادی استفاده می کنند الزامیه و گرنه شرکت برق پول اون توان راکتیوی که از شبکه دریافت میکنند رو با گذاشتن یک کنتور راکتیو (علاوه بر کنتور اکتیوی که در همه جا می ذارن) ازشون می گیره. پس انتخاب با خودشونه یا پول می دن یه بانک خازنی برا خودشون می ذارن یا پول می دن شرکت برق توان راکتیوشون رو تامین کنه.
    oضمن تشکر از شما
    خوب چرا برای بعضی از موتور ها این بانک خازنی وجود داره؟؟
    در حالیکه من موتورهای یساخت یه شرکت را بررسی کردم یه سری از اونها این خازنها را دارند و یک سری فاقد این خازنها میباشد
  4. #4
    2017/03/25
    29
    16

    پاسخ : نقش خازن در موتورهای سه فاز

    دلیل اینو دقیقاً نمی دونم ولی شاید اونهایی که روی خودشون خازن دارند استانداردهای خاصی رو که برای ضریب توان محصول محدودیت در نظر گرفتند رو پاس کرده باشند.
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2017/05/05, 13:09
  2. تفاوت 10 خازن موازي شده 100uf با يک خازن 1000uf (سري و موازي کردن خازن )
    توسط حامد رحیمی در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 20
    آخرين نوشته: 2014/11/06, 22:24
  3. موتورهای خطی
    توسط babak1979 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: 2012/11/13, 21:15
  4. کنترل فازی موتورهای القایی و موتورهای dc
    توسط fatteme در انجمن سيستم هاي كنترلي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/07/21, 01:48
  5. کنترل دور موتورهای dc
    توسط elm_8688 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2010/06/19, 18:41

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •