ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 24
  1. #1
    2006/10/21
    187
    28

    درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    سلام
    یک سیستم خنک کننده ای هستش که دارای 2 موتور فن است . فن اولی توسط دستوری که ازNTC فرمان میاد در هنگام بالارفتن دما به کار می افتد.
    موتور فن دوم بیکاره . من میخوام . موتور فن دوم را هنگامیکه موتور فن اولی چه به دلیل از کار افتادن مقاومت R1 و چه خرابی رله . با تاخیر 1 تا 3 ثانیه ای به کار بیافته .
    برای بهتر متوجه شدن این مدار رو روی پروتیوس کشیدم
    [IMG]

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    [/IMG]

    البته تغذیه فن که ارتباطش رو از رله میگیره جدا میاد . من اینجا یکی کردم . که شلوغکاری نشه
    لطفا راهنمایی کنید چه راه کارهایی دارم برای این که وقتی مقاومت خراب شد و یا رله خراب شد . به صورت اتوماتیک فن دوم برای محافظت به کار بیافته . ضمنا به بخش سیمکشی بعد از مقاومت دسترسی بسیار سخته
    ناگفته نماند مدار 12 ولت و آمپر مورد نیاز برای راه اندازی فن حدود 15 آمپر میباشد
    با تشکر
    ویرایش توسط hamed-pc : 2017/08/28 در ساعت 01:43
  2. #2
    2017/07/30
    4
    4

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    سلام
    اگر میخوایید کار حرفه ایی باشه باید مداری بسازید که تشخیص بده که فن اول خاموش هست یا خراب. که برای مواردی که فن اول رو خاموش میکنید، فن دوم بی جهت روشن نشه.
    به نظر من از میکرو کنترلر استفاده کنید.
    تعریف کنید براش که اگر خروجیntc فعال شد، یعنی دما بالا رفته و فن 1 روشن شود.
    اگر، ntc خروجیش فعال شد و دما پایین نیامد، بعد از 3 دقیقه ،فن 2 روشن شود.
  3. #3
    2006/10/21
    187
    28

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saman.m.s

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام اگر میخوایید کار حرفه ایی باشه باید مداری بسازید که تشخیص بده که فن اول خاموش هست یا خراب. که برای مواردی که فن اول رو خاموش میکنید، فن دوم بی جهت روشن نشه. به نظر من از میکرو کنترلر استفاده کنید. تعریف کنید براش که اگر خروجیntc فعال شد، یعنی دما بالا رفته و فن 1 روشن شود. اگر، ntc خروجیش فعال شد و دما پایین نیامد، بعد از 3 دقیقه ،فن 2 روشن شود.
    سلام ممنونم مورد اولتون اگر با مدار بشه این کار رو انجام داد خیلی خوب میشه .دقیقا درست فرمودید در زمانیکه فن اول توسط دستور اصلی از کار افتاد ( نه به علت خرابی ) دیگه نیاز به روشن شدن فن دوم نباشه . اگر فکر میکنید راهی وجود داره که در صورتیکه مقاومت از کار افتاد بشه تشخیص داد و فن دوم به کار بیافته . خیلی عالی میشه اما در صورتیکه نشد . اگر بخواهیم از میکرو استفاده کنیم اتفاقا اوردینو دم دستم هستش . منتها در صورت استفاده کردم از میکرو . نمیخوام بر اساس NTC و گرما فعال بشه . میخوام به محض قطع شدن فن اول و خرابی مقاومت و یا رله . حداکثر پس از 3 ثانیه فرمان به رله فن دوم بده . حالا اینکه مشگل اصلی چگونه تشخصی خرابی مقاومت فن و یا رله فن بده مهمه . بعد از مقاومت مهمتره چون اگر رله هم سالم باشه مقاومت خراب بشه فن از کار می افته .
  4. #4
    2014/11/14
    ECA
    4,307
    3,013

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    سلام
    چرا خرابی رله رو تشخیص بدی؟؟؟؟چه کاریه خوب یه سنسور دیجیتال دما ds18b20 بزار وقتی دما به مقدار مورد نظرت رسید فن اول روشن بشه بعد بنویس واسش اگر دما 3درجه یا 5 درجه بیشتر از دمای مورد نظر شد فن دوم هم روشن بشه اینجوری بهتره بخوای خرابی تشخیص بدی کار یکم زیاد میشه
    موفق باشید
    Proudly @real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ
  5. #5
    2006/10/21
    187
    28

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهندس احمدی

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    چرا خرابی رله رو تشخیص بدی؟؟؟؟چه کاریه خوب یه سنسور دیجیتال دما ds18b20 بزار وقتی دما به مقدار مورد نظرت رسید فن اول روشن بشه بعد بنویس واسش اگر دما 3درجه یا 5 درجه بیشتر از دمای مورد نظر شد فن دوم هم روشن بشه اینجوری بهتره بخوای خرابی تشخیص بدی کار یکم زیاد میشه
    موفق باشید
    سلام . ممنونم .
    اتفاقا مشگل همینجا هستش . امکان نصب سنسور دما رو ندارم . ببینید در واقع موضوع موتور پراید هستش که از نوع فن های تک دور بوده . و فن های دو دور نصب شده . اما ECU امکان کنترل دور کند و تند رو نداره و فقط میتونه یک دور رو کنترل کنه . از اونجاییکه فن های دو دور توسط یک مقاومت به دور تند تبدیل میشه .و امکان خرابی این مقاومت وجود داره . و اگر خراب بشه موتور داغ میشه . و چون ECU قابلیت فعال کردن دور تند را نداره مانند مدلهای جدید . به همین عنوان . میخواستم توسط روشی که گفتم به محض خرابی مقاومت و یا رله ( مقاومت مهمتره ) بشه با روشی دور تند رو مثلا با تاخیر یک ثانیه و یا نهایت 3 ثانیه فعال کرد
  6. #6
    2014/11/14
    ECA
    4,307
    3,013

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamed-pc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام . ممنونم .
    اتفاقا مشگل همینجا هستش . امکان نصب سنسور دما رو ندارم . ببینید در واقع موضوع موتور پراید هستش که از نوع فن های تک دور بوده . و فن های دو دور نصب شده . اما ECU امکان کنترل دور کند و تند رو نداره و فقط میتونه یک دور رو کنترل کنه . از اونجاییکه فن های دو دور توسط یک مقاومت به دور تند تبدیل میشه .و امکان خرابی این مقاومت وجود داره . و اگر خراب بشه موتور داغ میشه . و چون ECU قابلیت فعال کردن دور تند را نداره مانند مدلهای جدید . به همین عنوان . میخواستم توسط روشی که گفتم به محض خرابی مقاومت و یا رله ( مقاومت مهمتره ) بشه با روشی دور تند رو مثلا با تاخیر یک ثانیه و یا نهایت 3 ثانیه فعال کرد
    اتفاقا بنده هم زیاد تو این فکر بودم چون اون مقاوت پشت فن پراید زیاد واسم درد سر ایجاد کرده تاحالا
    ولی دور تند هم داره یه پراید 87 داریم یه بار رفتم بیارمش داخل خونه امپر ابش یکم از وسط رد شده بود فن با سرعت زیادی داشت می چرخید صدای زیادی میداد جوری که من فک کردم یه مشکلی پیش اومده ولی وقتی امپر یکم پایین تر اومد سرعتش کم شد و وقتیم خنک شد خاموش شد
    من زیاد از مکانیک و ماشین و ...سر در نمیارم محدوده دمای این رادیاتور چقدره؟ مثلا وقتی امپر میاد وسط اگر بیشتر 110 تا 120 درجه نشه سنسور دیجیتالی که گفتم بهترین گزینه هستش.
    چون واسه اون کاری که شما میخواین انجام بدید چیزی به ذهن بنده نمی رسه که متوجه بشیم مقاومت خراب شده یا رله
    حالا بازم صبر کن ببین دوستان چی میگن شاید نظر بهتری داشته باشن
    موفق باشید
    Proudly @real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ
  7. #7
    2016/11/13
    179
    114

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    مقاومت R1 واقعا مقدارش 1K هست؟
  8. #8
    2009/08/27
    تهران
    737
    482

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    با یک سنسور جریان .. جریان خط را کنترل کن
    اگه رله وصل باشه و جریان کشیده بشه یعنی سالمه
    اگه رله وصل بشه و سنسور جریان رو تشخیص نده یعنی مصرف کننده تومدار نیست
    همیشه سعی کنید میکروکنترلر آخرین انتخاب باشه..
  9. #9
    2006/10/21
    187
    28

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهندس احمدی

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اتفاقا بنده هم زیاد تو این فکر بودم چون اون مقاوت پشت فن پراید زیاد واسم درد سر ایجاد کرده تاحالا
    ولی دور تند هم داره یه پراید 87 داریم یه بار رفتم بیارمش داخل خونه امپر ابش یکم از وسط رد شده بود فن با سرعت زیادی داشت می چرخید صدای زیادی میداد جوری که من فک کردم یه مشکلی پیش اومده ولی وقتی امپر یکم پایین تر اومد سرعتش کم شد و وقتیم خنک شد خاموش شد
    من زیاد از مکانیک و ماشین و ...سر در نمیارم محدوده دمای این رادیاتور چقدره؟ مثلا وقتی امپر میاد وسط اگر بیشتر 110 تا 120 درجه نشه سنسور دیجیتالی که گفتم بهترین گزینه هستش.
    چون واسه اون کاری که شما میخواین انجام بدید چیزی به ذهن بنده نمی رسه که متوجه بشیم مقاومت خراب شده یا رله
    حالا بازم صبر کن ببین دوستان چی میگن شاید نظر بهتری داشته باشن
    موفق باشید
    سلام
    ماشین شما که دور تند کار کرده . احتمالا فند دور کند عمل نکرده و وقتی ودمای آب رادیات به 95 درجه میرسه دور تند فعال میشه . برای همین صداش هم هستش که من مستقیم به دور تند متصل نمیتونم بکنم یه وقت نصفه شب آدم میاد ماشینو بیاره پارکینگ کل صداش همرو از خواب بیدار میکنه
    من فکرم این بود که توسط مدار ساده مثل رله این کار انجام بشه . اما اگر نشه فکر کنم گزینه استفاده از سنسور جریان که با اثر هال باشه میشه مقدار جریان رو زیر نظر داشت

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط M16A2

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مقاومت R1 واقعا مقدارش 1K هست؟
    سلام نخیر من خودم همینطوری انتخاب کردم مقاومت اصلی R1 بنا به گفته اصلی کاتالوگ شرکت حدود 0.33ohm هستش
    [IMG]

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    [/IMG]
  10. #10
    2014/11/14
    ECA
    4,307
    3,013

    پاسخ : درخواست راهنمایی جهت فعال کردن فن دوم هنگام از کار افتادن فن اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamed-pc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    ماشین شما که دور تند کار کرده . احتمالا فند دور کند عمل نکرده و وقتی ودمای آب رادیات به 95 درجه میرسه دور تند فعال میشه . برای همین صداش هم هستش که من مستقیم به دور تند متصل نمیتونم بکنم یه وقت نصفه شب آدم میاد ماشینو بیاره پارکینگ کل صداش همرو از خواب بیدار میکنه
    من فکرم این بود که توسط مدار ساده مثل رله این کار انجام بشه . اما اگر نشه فکر کنم گزینه استفاده از سنسور جریان که با اثر هال باشه میشه مقدار جریان رو زیر نظر داشت

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


    سلام نخیر من خودم همینطوری انتخاب کردم مقاومت اصلی R1 بنا به گفته اصلی کاتالوگ شرکت حدود 0.33ohm هستش
    [IMG]

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    [/IMG]
    سلام مجدد
    بله بنده هم تو فکر سنسور جریان بودم ولی اون تاخیر نداره مگر این که یه ای سی 555 بزاری فک کنم بشه
    موفق باشی
    Proudly @real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 24

موضوعات مشابه

  1. درخواست راهنمایی در مورد کم و زیاد کردن ولتاژ DC
    توسط mo4sa در انجمن مدار هاي ديجيتال
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2017/07/27, 10:41
  2. پاسخ: 27
    آخرين نوشته: 2016/08/09, 06:20
  3. نویز در هدست هنگام فعال شدن فلش
    توسط iranch در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015/12/23, 23:29
  4. از کار افتادن میکرو هنگام غیر فعال کردن JTAG
    توسط engpakbaz در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2014/07/13, 18:28
  5. فعال کردن jtag در atxmega64a3 بعد از غیر فعال کردن آن
    توسط FMN در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/01/23, 20:27

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •