اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید

    با سلامداخل کنتورهای جدید یک کابل شماره 4 استفاده شده است و به یک ترمینال داده تا مشتری بتونه از آن انشعاب بگیره.اما یه جایی دیدم چون مشتری فاز را از کابل 4 ولی نول را از کابل دو ونیم استفاده نموده به اون اخطار داده شده است(البته اخطار از نوع حفاظتی نه بلکه از نوع تقلب و دستکاری در کنتور) به نظر شما مگه فرقی داره که فاز و نول کابلهاشون باهم متفاوت باشه؟؟؟؟؟تو ماشین هم همین موضوع فکر کنم باشه.یعنی کابلی که مربوط به قطب مثبت باتری وصل شده از لحاظ قطر ، ضخیم تر از کابل قطب منفی هستشمیخواستم دلیل این کار را بدونم .کسی میتونه کمکم کنهممنون

    #2
    پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید

    سلام
    کابل هرچی کلفت تر باشه جریان راحتر عبور می کنی از طرفی اگر جریانی که ازش میگذره از حد تحملش بیشتر باشه کابل داغ میشه و روکشش اب میشه اتصالی می کنه
    هر دوتا کابل باید کلفت باشناگه یکی نازک باشه یکی کلفت خوب حداکثر جریانی که میتونه بگذره ماکزیمم جریان تحمل سیم نازک هست واسه
    موفق باشید
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید

      خوب چه کاری بود که یکیشو کلفت تر از دومی بگیرند .هر دوشون را یه سایز میگرفتند.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید

        نوشته اصلی توسط mostafa6369 نمایش پست ها
        خوب چه کاری بود که یکیشو کلفت تر از دومی بگیرند .هر دوشون را یه سایز میگرفتند.
        این که میگید نازکه رو من جایی ندیدم هردوتا سیم فاز و نول یه جورن ضخامتشون یکیه اونجا که اینجوری بوده کسی که برقکار بوده این کار رو کرده مشکل از اونه
        بدرود
        Proudly @real_ahmadi
        #real_ahmadi

        واسه اسمت بجنگ

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید

          نوشته اصلی توسط mostafa6369 نمایش پست ها
          با سلامداخل کنتورهای جدید یک کابل شماره 4 استفاده شده است و به یک ترمینال داده تا مشتری بتونه از آن انشعاب بگیره.اما یه جایی دیدم چون مشتری فاز را از کابل 4 ولی نول را از کابل دو ونیم استفاده نموده به اون اخطار داده شده است(البته اخطار از نوع حفاظتی نه بلکه از نوع تقلب و دستکاری در کنتور) به نظر شما مگه فرقی داره که فاز و نول کابلهاشون باهم متفاوت باشه؟؟؟؟؟تو ماشین هم همین موضوع فکر کنم باشه.یعنی کابلی که مربوط به قطب مثبت باتری وصل شده از لحاظ قطر ، ضخیم تر از کابل قطب منفی هستشمیخواستم دلیل این کار را بدونم .کسی میتونه کمکم کنهممنون
          با سلام:
          در یک خودرو اگر کابل مثبت باتری کلفت تر از کابل منفی می باشد, چون بیش ترین جریان را استارت یک خودرو می کشد. و چون پایه استارت به بدنه خودرو یا شاسی متصل است و کابل منفی باتری در یک فاصله بسیار کوتاه به شاسی خودرو وصل می شود. پس افت ولتاژ در آن کم تر است. اما کابل مثبت چون طولش بیش تراست باید کلفت تر باشد تا افت ولتاژدر آن هنگام استارت زدن کم تر باشد. مسیر کابل مثبت باتری از سر باتری شروع می شود و به پیچ ترمینال برق قوی ورودی استارت می رود و از آنجا بطور مستقیم به خروجی مثبت دینام وصل می شود. در صورتیکی کابل منفی در نزدیک ترین فاصله به بدنه فلزی موتور یا شاسی متصل می شود.
          اما در برق خانگی این قضیه فرق می کند. شما اگر یک آمپر متر سر راه یک مصرف کننده برق 220 ولت چه فازو چه نول قرار دهید آمپر مصرفی یکیست.. پس سیم ها هم باید از نظر قطر یکسان باشند.
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X