با سلامداخل کنتورهای جدید یک کابل شماره 4 استفاده شده است و به یک ترمینال داده تا مشتری بتونه از آن انشعاب بگیره.اما یه جایی دیدم چون مشتری فاز را از کابل 4 ولی نول را از کابل دو ونیم استفاده نموده به اون اخطار داده شده است(البته اخطار از نوع حفاظتی نه بلکه از نوع تقلب و دستکاری در کنتور) به نظر شما مگه فرقی داره که فاز و نول کابلهاشون باهم متفاوت باشه؟؟؟؟؟تو ماشین هم همین موضوع فکر کنم باشه.یعنی کابلی که مربوط به قطب مثبت باتری وصل شده از لحاظ قطر ، ضخیم تر از کابل قطب منفی هستشمیخواستم دلیل این کار را بدونم .کسی میتونه کمکم کنهممنون
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید
Collapse
X
-
پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید
سلام
کابل هرچی کلفت تر باشه جریان راحتر عبور می کنی از طرفی اگر جریانی که ازش میگذره از حد تحملش بیشتر باشه کابل داغ میشه و روکشش اب میشه اتصالی می کنه
هر دوتا کابل باید کلفت باشناگه یکی نازک باشه یکی کلفت خوب حداکثر جریانی که میتونه بگذره ماکزیمم جریان تحمل سیم نازک هست واسه
موفق باشیدProudly @real_ahmadi
#real_ahmadi
واسه اسمت بجنگ
- تشکرها 1
-
پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید
نوشته اصلی توسط mostafa6369 نمایش پست هاخوب چه کاری بود که یکیشو کلفت تر از دومی بگیرند .هر دوشون را یه سایز میگرفتند.
بدرودProudly @real_ahmadi
#real_ahmadi
واسه اسمت بجنگ
دیدگاه
-
پاسخ : دلیل متفاوت بودن سیمها در کنتورهای جدید
نوشته اصلی توسط mostafa6369 نمایش پست هابا سلامداخل کنتورهای جدید یک کابل شماره 4 استفاده شده است و به یک ترمینال داده تا مشتری بتونه از آن انشعاب بگیره.اما یه جایی دیدم چون مشتری فاز را از کابل 4 ولی نول را از کابل دو ونیم استفاده نموده به اون اخطار داده شده است(البته اخطار از نوع حفاظتی نه بلکه از نوع تقلب و دستکاری در کنتور) به نظر شما مگه فرقی داره که فاز و نول کابلهاشون باهم متفاوت باشه؟؟؟؟؟تو ماشین هم همین موضوع فکر کنم باشه.یعنی کابلی که مربوط به قطب مثبت باتری وصل شده از لحاظ قطر ، ضخیم تر از کابل قطب منفی هستشمیخواستم دلیل این کار را بدونم .کسی میتونه کمکم کنهممنون
در یک خودرو اگر کابل مثبت باتری کلفت تر از کابل منفی می باشد, چون بیش ترین جریان را استارت یک خودرو می کشد. و چون پایه استارت به بدنه خودرو یا شاسی متصل است و کابل منفی باتری در یک فاصله بسیار کوتاه به شاسی خودرو وصل می شود. پس افت ولتاژ در آن کم تر است. اما کابل مثبت چون طولش بیش تراست باید کلفت تر باشد تا افت ولتاژدر آن هنگام استارت زدن کم تر باشد. مسیر کابل مثبت باتری از سر باتری شروع می شود و به پیچ ترمینال برق قوی ورودی استارت می رود و از آنجا بطور مستقیم به خروجی مثبت دینام وصل می شود. در صورتیکی کابل منفی در نزدیک ترین فاصله به بدنه فلزی موتور یا شاسی متصل می شود.
اما در برق خانگی این قضیه فرق می کند. شما اگر یک آمپر متر سر راه یک مصرف کننده برق 220 ولت چه فازو چه نول قرار دهید آمپر مصرفی یکیست.. پس سیم ها هم باید از نظر قطر یکسان باشند.علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه
دیدگاه