اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

    سلام دوستان گرامی
    بنده در ماژول افزاینده ی زیر مدام می خواهم ولتاژ را کاهش یا افزایش دهم لذا چون کار با مولتی ترن ایستاده و ریز آن دشوار است آنرا جدا کرده و مولتی ترن بزرگی را جایگزین و توسط سیم به pcb وصل کردم اما ماژول در همان ابتدای کار سوخت
    این سناریو دستکم برای ۱۰ ماژول دیگر هم که هر بار مولتی ترن ایستاده ی آنرا با ولوم یا مولتی ترن دیگر (چه با مقدار مقاومت و اهم یکسان، چه با اهم متفاوت) جایگزین می کردم تکرار شده
    مشکل از کجاست و چه کنم؟
    با سپاسhttps://eshop.eca.ir/ماژول-های-تغذیه...ده-150w.html
    جدیدترین ویرایش توسط مهندس ربانی; ۱۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۰۶.

    #2
    پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

    نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
    مشکل از کجاست و چه کنم؟
    احتمال خیلی زیاد داری پایه های ولوم را اشتباه وصل میکنی اشتباهی که معمولا دیده میشه . پین وسط ولوم مولتی ترن پین وسط نیست

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

      نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
      احتمال خیلی زیاد داری پایه های ولوم را اشتباه وصل میکنی اشتباهی که معمولا دیده میشه . پین وسط ولوم مولتی ترن پین وسط نیست
      ۳ تا پین داره
      وسطی که رئوستا هست اون ۲تای پین جانبی هم فرقی نمی کنه جابجا بشن
      منم هر ۳ رو مطابق خودش وصل کردم
      بنظرم یکجای کار می لنگه ...

      جدیدترین ویرایش توسط مهندس ربانی; ۰۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۰۷.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

        نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
        ۳ تا پین داره
        وسطی که رئوستا هست اون ۲تای پین جانبی هم فرقی نمی کنه جابجا بشن
        منم هر ۳ رو مطابق خودش وصل کردم
        بنظرم یکجای کار می لنگه ...

        من دقیقا از همین ماژول و همین مولتی ترن بزرگ استفاده کردم و مشکلی نبوده!!!!
        یه عکس از نحوه اتصال بذارید
        طول سیم که برای اتصال مولتی ترن و ماژول استفاده کردید چقدره؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

          نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده نمایش پست ها
          من دقیقا از همین ماژول و همین مولتی ترن بزرگ استفاده کردم و مشکلی نبوده!!!!
          یه عکس از نحوه اتصال بذارید
          طول سیم که برای اتصال مولتی ترن و ماژول استفاده کردید چقدره؟
          شما چه مولتی ترنی استفاده کردید؟
          من فعلا 3590 دو نوع 10 و 5 کیلو اهم دارم که فکر می کنم برای داشتن خروجی تعریف شده ی ماژول (12-34 ولت) باید از 10K استفاده کرد
          هنوز دوباره دست بکار نشدم اما بزودی که شروع کردم عکس می گیرم میذارم
          طول و قطر سیمهایی که استفاده شد متفاوت بوده اما گاهی به ۴ متر هم رسیده
          جدیدترین ویرایش توسط مهندس ربانی; ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۰۷.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

            نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
            شما چه مولتی ترنی استفاده کردید؟
            هنوز دوباره دست بکار نشدم اما بزودی که شروع کردم عکس می گیرم میذارم
            طول و قطر سیمهایی که استفاده شد متفاوت بوده اما گاهی به ۴ متر هم رسیده
            4متتتتتتتتتتررررررررر چه خبره مشکل همین جا هست.و 4متر رفت 4متر برگشت در مجموع میشه 8متر!
            طول زیاد سیم باعث نویز در فیدبک آیسی میشه

            من همین مولتی ترن بزرگی که گذاشتید استفاده کردم

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

              نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
              تا پین داره
              وسطی که رئوستا هست اون ۲تای پین جانبی هم فرقی نمی کنه جابجا بشن
              خودت اینجا نوشتی که پایه ها رو اشتباه بستی . پین وسط ولوم مولتی ترن رئوستاست؟! قبلن ها که این جوری نبود شاید جدیدا اینجوری شده

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
                خودت اینجا نوشتی که پایه ها رو اشتباه بستی . پین وسط ولوم مولتی ترن رئوستاست؟! قبلن ها که این جوری نبود شاید جدیدا اینجوری شده
                خب مولتی ترن ایستاده ی خودشم هر سه تا پینش به برد وصل بود
                منم هر سه پین رو باید وصل کنم. درسته؟
                البته قضیه ی رئوستا رو بر اساس تصویر راهنما که روی همه ی مولتی ترنها وجود داره گفتم! توی عکسی هم که گذاشتم روی هر دو میشه دید
                جدیدترین ویرایش توسط مهندس ربانی; ۲۰:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۰۷.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                  نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
                  البته قضیه ی رئوستا رو بر اساس تصویر راهنما که روی همه ی مولتی ترنها وجود داره گفتم! توی عکسی هم که گذاشتم روی هر دو میشه دید
                  وسطی وسطی نیست!!! اون پین که از دسته ولوم دور تره پین وسطه . اصلا نه حرف من نه حرف شما با اهم متر تست کن
                  جدیدترین ویرایش توسط kamy007; ۲۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۰۷.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                    نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
                    وسطی وسطی نیست!!! اون پین که از دسته ولوم دور تره پین وسطه . اصلا نه حرف من نه حرف شما با اهم متر تست کن
                    وسطی وسط هست کناری هم کنارررررررر
                    پین 1و3 وسمشه پایه های ثابت و پیس شماره دو(وسط) میشه متغییر. حالا شما هی اصرار کن که غلط هست

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                      با سلام
                      کامی 007 درست میگه. البته منظور ایشون این مولتی ترن روبردی ها نیست.
                      منظورشون مولتی ترن پانلی هست که سر وسطش به پین کناری اتصال داره.
                      کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                        نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده نمایش پست ها
                        حالا شما هی اصرار کن که غلط هست
                        اصرار کردم اما نه دیگه اینقدررررر فقط میخواستم ماژول را از اتهام تبرئه کنم
                        نوشته اصلی توسط نو رسیده نمایش پست ها
                        کامی 007 درست میگه. البته منظور ایشون این مولتی ترن روبردی ها نیست.
                        بلکه ولوم مولتی ترن است
                        مهندس نورسیده درست میگن .
                        همون اولش ندید حدس زدم داره پینها رو اشتباه میزنه چون این اشتباه رو خیلی ها میکنن

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                          نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
                          همون اولش ندید حدس زدم داره پینها رو اشتباه میزنه چون این اشتباه رو خیلی ها میکنن
                          بنظر من ۳ فقره پین که روی همه ی مولتی ترن ها چیدمان یکسانی هم دارند اصلا چیزی نیست که آدم بخواد اشتباهی وصل کنه مگر اینکه طرف فرق سیم لحیم با هویه رو ندونه
                          امیدوارم مشکل به همون طول زیاد سیم مربوط بوده باشه

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                            نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
                            بنظر من ۳ فقره پین که روی همه ی مولتی ترن ها چیدمان یکسانی هم دارند اصلا چیزی نیست که آدم بخواد اشتباهی وصل کنه مگر اینکه طرف فرق سیم لحیم با هویه رو ندونه
                            امیدوارم مشکل به همون طول زیاد سیم مربوط بوده باشه
                            ببین دوست عزیز اینجا انجمن ECA هست با این بهانه نمیتونی از دست من فرار کنی به زور هم شده باید کمکت کنم
                            ااین عکس که خودت فرستادی را ادیت کردم یه نگاه بنداز ببین چه جوری همیشه وسطی وسطی نیست . البته سیم بلند هم ایراده

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                              ممنون از شما
                              به اون ترتیب هم تست می کنم
                              البته امروز به سلامت خود مولتی ترن هم مشکوک شدم. چون اجازه نمی داد ولتاژ خروجی بالاتر از 16.5 بره. بعبارتی وقتی می پیچونم در وسط به این مقدار میرسه و در حالت حداکثر و حداقل میشه 12 ولت! عجب

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X