اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

محدود کردن جریان باتری ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    محدود کردن جریان باتری ماشین

    خب اول از همه از مدیران خواهش میکنم نبندن تاپیکو
    تاپیک با اسم مشابه هست ولی چیزی نیست که بدرد من بخوره

    دوما سلام

    خب
    بنده میخوام یه آمپلی فایر DIY "do it yourself" بسازم (دست ساز)
    و جایی هم که نیازه استفاده بشه توی ماشینه
    خب تا الآن همه چی خوب بنظر میاد ولی

    آمپراژ باتری ماشین بیشتر از 15 آمپر هستش (ماشینای قوی تر تا 50 آمپر هم دیدم)
    و این آمپراژ برای قطعات الکترونیکی بنظمر زیاده (در قطعات صوتی که ...)

    خب من میخوام اینطوری ببندم مدار رو

    از آمپلی فایر آماده 2x50W+100W استفاده میکنم بعنوان آمپلی فایر اصلی
    ولتاژ کاریش بین 12 تا 24 هستن پس تصمیم کرفتم از یه مبدل DC-DC افزاینده XL6009/LM2577 استفاده کنم تا ولتاژ خروجی برای آمپلی فایر رو روی 18 یا 24 ولت تنظیم کنم


    خب به فکرم رسید که ولتاژ رو با یه رگولاتور 7818 یا 7824 ثابت نگه دارم
    بعد از اون از یه برد آمپلی 20 وات مونو استفاده میکنم تا خروجی بیس رو تقویت کنم (ولتاز کاری 12 ولت (ولتاز رو قبل از افزاینده میگیرم و با 7812 ثابت نگهش میدارم)
    تا حالا آمپلی اوکی شده کاملا

    ولی یه چیزی میمونه
    آمپلی فایر های شرکتی ماشین یه پورت دارن بنام remote که وظیفه روشن کردن آمپلی رو داره "به پخش وصل میشه و با روشن شدن پخش 12+ ولت به آمپلی میرسونه و اون هم روشن میشه")
    برای اینکه این رو هم اوکی کنم از رله استفاده میکنم
    یه سر کویل رو به منفی و یکی رو به سیم ریموت وصل میکنم (وقظی پخش روشن شه کویل رو روشن میکنه)
    روی + ورودی برق آمپلی هم پایه اصلی و پایه normally-closed رو وصل میکنم ( با این کار وقتی پخض روشن شد کویل رو فعال میکنه و رله برق آمپلی رو فعال میکنه)
    کار آمپ تموم شده فقط مشکل ماینه آمپراژ باتطری برای همه قطعاتی که گفتم مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    لطفا راهنمایی کنید

    یا اگه مشکلی پیش میاره بی زحمت بگید چجوری آمپراژ رو به حدی برسونم که مشکلی پیش نیاره
    جدیدترین ویرایش توسط badboy33; ۱۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹. دلیل: یادم رفته بود سوالمو بپرسم !! :|

    #2
    پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

    سلام دوست عزیز
    ببینید مدار الکترونیکی هر چقدر که نیاز داشته باشه جریان مصرف می کنه نه بیشتر اون ولتاژ کاریه که مهمه
    یعنی شما یه دستگاه 12 ولت 3 امپر داری وصلش کنی به به 12 ولت با جریان بی نهایت هیچ مشکلی پیش نخواهد امد
    در مورد رله هم یه دیود in4148 یا 5819 با کویلش به صورت معکوس موازی کنید
    برق اصلی رو به پایه ی COM وصل کنید و برق امپ رو به Normally open وصل کنید
    موفق باشید
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

      نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
      آمپراژ باتری ماشین بیشتر از 15 آمپر هستش (ماشینای قوی تر تا 50 آمپر هم دیدم)
      و این آمپراژ برای قطعات الکترونیکی بنظمر زیاده (در قطعات صوتی که ...)
      اگر بخوایم قضیه جریان و ولتاژ رو با مثال بگیم به این صورت هست>> ببینید ولتاژ همیشه توسط منبع تغذیه یا حالا شبکه برق دیکته میشه یعنی اقا ولتاژ برق شهر تقریبا 220 ولت هست و از این مقدار (با کمی تقریب) پایین تر یا بالاتر نمیاد. اما در مورد جریان، هر دستگاهی بسته به نیاز خودش (توان مصرفی دستگاه) یک جریانی رو از منبع می کشه. برای مثال فرض کنید شما گرسنه هستید، طبیعتاباید غذا بخورید (ولتاژ) اما حالا این که شما چه مقدار غذا بخورید به ظرفیت شکم مبارک بستگی داره(جریان)!

      نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
      ولتاژ کاریش بین 12 تا 24 هستن پس تصمیم کرفتم از یه مبدل DC-DC افزاینده XL6009/LM2577 استفاده کنم تا ولتاژ خروجی برای آمپلی فایر رو روی 18 یا 24 ولت تنظیم کنم
      این مدل مبدلی که شما قصد دارید از اون استفاده کنید حداکثر بر طبق مشخصات امده در سایت 2.5 امپر بیشتر نمیدهد در صورتی که شما نیازمند توان 100 وات در خروجی امپلی فایر هستید. P=V*I یعنی با فرض اینکه شما ولتاژ کاری رو 20 ولت اتنخاب کنید منبع شما باید توانایی جریان دهی حداقل 5 امپر را داشته باشد(امپلی فایر توی بیس زدن جریان بیشتر از چیزی که داخل کاتالوگش نوشته شده رو هم می کشه) پس این مبدل به درد کار شما نمی خوره به عبارت دیگه جریان نمی تونه درست بده (کم میاره)داغ می کنه و شاید هم بسوزه.من هنوز متوجه نشدم چرا شما از ولتاژ باتری ماشین که تقریبا 14 ولت هست چرا مستقیما استفاده نمی کنید؟
      گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
      همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

        نوشته اصلی توسط amin20107 نمایش پست ها
        اگر بخوایم قضیه جریان و ولتاژ رو با مثال بگیم به این صورت هست>> ببینید ولتاژ همیشه توسط منبع تغذیه یا حالا شبکه برق دیکته میشه یعنی اقا ولتاژ برق شهر تقریبا 220 ولت هست و از این مقدار (با کمی تقریب) پایین تر یا بالاتر نمیاد. اما در مورد جریان، هر دستگاهی بسته به نیاز خودش (توان مصرفی دستگاه) یک جریانی رو از منبع می کشه. برای مثال فرض کنید شما گرسنه هستید، طبیعتاباید غذا بخورید (ولتاژ) اما حالا این که شما چه مقدار غذا بخورید به ظرفیت شکم مبارک بستگی داره(جریان)!
        بله متوجه شدم
        ممنون

        نوشته اصلی توسط amin20107 نمایش پست ها
        این مدل مبدلی که شما قصد دارید از اون استفاده کنید حداکثر بر طبق مشخصات امده در سایت 2.5 امپر بیشتر نمیدهد در صورتی که شما نیازمند توان 100 وات در خروجی امپلی فایر هستید. P=V*I یعنی با فرض اینکه شما ولتاژ کاری رو 20 ولت اتنخاب کنید منبع شما باید توانایی جریان دهی حداقل 5 امپر را داشته باشد(امپلی فایر توی بیس زدن جریان بیشتر از چیزی که داخل کاتالوگش نوشته شده رو هم می کشه) پس این مبدل به درد کار شما نمی خوره به عبارت دیگه جریان نمی تونه درست بده (کم میاره)داغ می کنه و شاید هم بسوزه.من هنوز متوجه نشدم چرا شما از ولتاژ باتری ماشین که تقریبا 14 ولت هست چرا مستقیما استفاده نمی کنید؟
        خب ولتاژ کاری اون امپ 12 تا 24 عه
        تا جایی که من تست کردم با ولتاژ بالاتر قدرت بیشتری رو میده آمپ
        این اوکیه؟
        در مورد اون خروجی هم اون امپ در اصل 200 وات قدرت داره و اینکه چرا شما قدرت خروجی رو حساب میکنید "من بصورت تجربی خیلی کم الکترونیک بلدم فیزیکم هم نمیخوندم! "
        2 تا 50 وات برای استریو و یه 100 وات برای ساب ووفر



        نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
        سلام دوست عزیز
        نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
        ببینید مدار الکترونیکی هر چقدر که نیاز داشته باشه جریان مصرف می کنه نه بیشتر اون ولتاژ کاریه که مهمه
        یعنی شما یه دستگاه 12 ولت 3 امپر داری وصلش کنی به به 12 ولت با جریان بی نهایت هیچ مشکلی پیش نخواهد امد
        در مورد رله هم یه دیود in4148 یا 5819 با کویلش به صورت معکوس موازی کنید
        برق اصلی رو به پایه ی COM وصل کنید و برق امپ رو به Normally open وصل کنید
        موفق باشید
        ممنون بابت توضیحات
        ولی ببخشید میشه توضیح بدید چجوری دیود ها رو ببندم؟ متوجه نشدم

        بعد پایه normally open وصل کنم روشن میمونه امپ و وقتی که پخش روشن میشه خاموش میشه!
        فک کنم منظومو بد متوجه شدید
        شماتیک میدم از مدار رله ببینید اوکیه یا نه



        RMT_pin به پین ریموت پخش وصل میشه
        Ground به بدنه
        وقتی پخش روشن شد کویل فعال میشه

        PA-2 به پایه اصلی رله "فک کنم com اسمش هست" وصل میشه
        PA-1 مستقیم میره به آمپ

        X1-1 به normally closed وصل میشه که وقتی کویل فعال شد به پایه اصلی وصل باشه
        جدیدترین ویرایش توسط badboy33; ۲۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

          نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
          بله متوجه شدم
          ممنون


          خب ولتاژ کاری اون امپ 12 تا 24 عه
          تا جایی که من تست کردم با ولتاژ بالاتر قدرت بیشتری رو میده آمپ
          این اوکیه؟
          در مورد اون خروجی هم اون امپ در اصل 200 وات قدرت داره و اینکه چرا شما قدرت خروجی رو حساب میکنید "من بصورت تجربی خیلی کم الکترونیک بلدم فیزیکم هم نمیخوندم! "
          2 تا 50 وات برای استریو و یه 100 وات برای ساب ووفر




          ممنون بابت توضیحات
          ولی ببخشید میشه توضیح بدید چجوری دیود ها رو ببندم؟ متوجه نشدم

          بعد پایه normally open وصل کنم روشن میمونه امپ و وقتی که پخش روشن میشه خاموش میشه!
          فک کنم منظومو بد متوجه شدید
          شماتیک میدم از مدار رله ببینید اوکیه یا نه



          RMT_pin به پین ریموت پخش وصل میشه
          Ground به بدنه
          وقتی پخش روشن شد کویل فعال میشه

          PA-2 به پایه اصلی رله "فک کنم com اسمش هست" وصل میشه
          PA-1 مستقیم میره به آمپ

          X1-1 به normally closed وصل میشه که وقتی کویل فعال شد به پایه اصلی وصل باشه
          درود
          من مدارتون رو دیدم شما رله رو درست بستین ولی اسم پایه هارو اشتباه میگین نرمالی کلوس رو با نرمالی اپن جابجا میگین چون مدارتون درسته
          خوب دیود رو جوری ببندید که کاتدش به پایه ی REM که همون خروجی ریموت پخش هستت باشه و اندش به گراند وصل باشه
          موفق باشید
          Proudly @real_ahmadi
          #real_ahmadi

          واسه اسمت بجنگ

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

            نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
            درود
            من مدارتون رو دیدم شما رله رو درست بستین ولی اسم پایه هارو اشتباه میگین نرمالی کلوس رو با نرمالی اپن جابجا میگین چون مدارتون درسته
            خوب دیود رو جوری ببندید که کاتدش به پایه ی REM که همون خروجی ریموت پخش هستت باشه و اندش به گراند وصل باشه
            موفق باشید
            ینی دیود رو بین پایه های Ground ,و RMT باشه؟
            شرمنده
            فکر میکردم اسمشون برعکسه

            یه چیز دیگه
            رله که 5 آمپر باشه میتونم استفاده کنم؟

            چون نمیدونم رله با ولتاژ پایین ترم کار میکنه یای نه میپرسم
            جدیدترین ویرایش توسط badboy33; ۰۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

              نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
              این اوکیه؟
              بله خوبه فقط موقع نصب مثبت منفی رو اشتباه نزنی که شاید مبدل بسوزه
              گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
              همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

                نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
                ینی دیود رو بین پایه های Ground ,و RMT باشه؟
                شرمنده
                فکر میکردم اسمشون برعکسه

                یه چیز دیگه
                رله که 5 آمپر باشه میتونم استفاده کنم؟

                چون نمیدونم رله با ولتاژ پایین ترم کار میکنه یای نه میپرسم
                سلام مجدد
                از رله ی 12 ولت استفاده کنید
                جهت دیود رو هم دقت کنید که کاتدش سمت ret باشه و اندش سمت gnd
                جریان کل هم اون طور که گفتین فک نکنم اون قدر زیاد باشه همین رله سیاه ها جواب گو هستن
                موفق باشید
                Proudly @real_ahmadi
                #real_ahmadi

                واسه اسمت بجنگ

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

                  نوشته اصلی توسط amin20107 نمایش پست ها
                  بله خوبه فقط موقع نصب مثبت منفی رو اشتباه نزنی که شاید مبدل بسوزه
                  ممنون فقط اون حرفم که ولتاژ بیشتر باشه برای آمپ قدرت بیشتری میده درست بود؟


                  نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
                  سلام مجدد
                  از رله ی 12 ولت استفاده کنید
                  جهت دیود رو هم دقت کنید که کاتدش سمت ret باشه و اندش سمت gnd
                  جریان کل هم اون طور که گفتین فک نکنم اون قدر زیاد باشه همین رله سیاه ها جواب گو هستن
                  موفق باشید
                  آقای amin20107 گفتن که آمپ من بیشتر از 5 آمپر جریان میخواد
                  رله 12 ولت حدالاکثرش 5 آمپریه
                  من میخوام حدالاقل 10 آمپر رو بتونم به آمپ برسونم
                  نظرتون چیه؟؟

                  یه سوال دیگه
                  رله 24 ولت رو با 12 ولت میشه کویلش رو فعال کرد؟
                  جدیدترین ویرایش توسط badboy33; ۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

                    نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
                    ممنون فقط اون حرفم که ولتاژ بیشتر باشه برای آمپ قدرت بیشتری میده درست بود؟



                    آقای amin20107 گفتن که آمپ من بیشتر از 5 آمپر جریان میخواد
                    رله 12 ولت حدالاکثرش 5 آمپریه
                    من میخوام حدالاقل 10 آمپر رو بتونم به آمپ برسونم
                    نظرتون چیه؟؟

                    یه سوال دیگه
                    رله 24 ولت رو با 12 ولت میشه کویلش رو فعال کرد؟
                    اگه جریان بالا نیازه به نظر من به جای اون مبدل از یه مبدل افزاینده 150 وات استفاده کنید و رله رو از یه رله 16 امپر واقعی استفاده کنید قیمتش فک کنم 6 یا 8 تومن باشه رله شیشه ایا منظورمه 16 امپر واقعیش
                    این بهترین کاریه که میشه کرد مبدلی که دارین نهایتا 3 امپر جریان میده البته اگه اشتباه نکنم
                    موفق باشید
                    Proudly @real_ahmadi
                    #real_ahmadi

                    واسه اسمت بجنگ

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

                      نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
                      اگه جریان بالا نیازه به نظر من به جای اون مبدل از یه مبدل افزاینده 150 وات استفاده کنید و رله رو از یه رله 16 امپر واقعی استفاده کنید قیمتش فک کنم 6 یا 8 تومن باشه رله شیشه ایا منظورمه 16 امپر واقعیش
                      این بهترین کاریه که میشه کرد مبدلی که دارین نهایتا 3 امپر جریان میده البته اگه اشتباه نکنم
                      موفق باشید
                      میخوام همه رو از سایت خریدم کنم و شهرستانم اینجا قیمتا مجومیه
                      اون رله تو سایت هست؟
                      خروجی اون افزاینده 10 امپره

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : محدود کردن جریان باتری ماشین

                        نوشته اصلی توسط badboy33 نمایش پست ها
                        میخوام همه رو از سایت خریدم کنم و شهرستانم اینجا قیمتا مجومیه
                        اون رله تو سایت هست؟
                        خروجی اون افزاینده 10 امپره
                        اگر 10 امپر هست که هیچ
                        رله رو میتونید سرچ کنیدتوی فروشگاه
                        موفق باشید
                        Proudly @real_ahmadi
                        #real_ahmadi

                        واسه اسمت بجنگ

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X