اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

    سلام
    وقت بخیر
    دوستان ممنون میشم اگر لطف کنید منو راهنمایی کنید

    ویلچر برقی من دوتا باتری 12 ولت 28 آمپر سیلد لید اسید داره که به هم سری شدن و 24 ولت تامین میکنند. باتری از نوعی هست که در ups ها مورد استفاده قرار میگیره
    باتری هایی که از اول روی ویلچر بودن نفس های آخر رو میکشن و باید فکر جایگزین باشم. متاسفانه این باتری های مخصوص ویلچر و ups، مخصوصا برندهای معتبر مثل پاناسونیک خیلی گرون هستند. به من پیشنهاد دادن از باتری های اصطلاحا اتمی 55 آمپر ماشین استفاده کنم. حالا چندتا مشکل و سوال برام پیش اومده

    1. گویا باتری های ماشین به خالی شدن حساس هستند و زود عمرشون کم میشه. این کاهش عمر در چه حد هست؟ به اون اختلاف قیمت می ارزه؟

    2. با توجه به اختلاف امپر و اختلاف نوع باتری ها اصلا امکان استفاده از باتری ماشین روی ویلچر وجود داره؟ به مدارات اسیبی نمیزنه؟

    3. من با شارژر فعلی که دو باتری 12 یعنی 24 ولتِ 28 امپر رو شارژ میکنه میتونم اون باتری های ماشین رو هم شارژ کنم؟

    پیشاپیش از وقتی که میگذارید ممنونم

    #2
    پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

    سلام
    ولتاژ 24 ولته باتری ماشین 12 ولته نمیشه جای گزین کرد مگر این که دوتا باتری ماشین باهم سری کنی تا بشه 24 ولت
    مگه چقدر اخلاف قیمت داره که میگین گرونه باتری ماشین که باید گرون تر باشه البته اون حساسیتی که گفتید به خالی شدن باتری داره رو اطلاعی در موردش ندارم
    موفق باشید
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

      نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
      سلام
      ولتاژ 24 ولته باتری ماشین 12 ولته نمیشه جای گزین کرد مگر این که دوتا باتری ماشین باهم سری کنی تا بشه 24 ولت
      مگه چقدر اخلاف قیمت داره که میگین گرونه باتری ماشین که باید گرون تر باشه البته اون حساسیتی که گفتید به خالی شدن باتری داره رو اطلاعی در موردش ندارم
      موفق باشید
      سلام
      بله همونطور که عرض کردم من همین الان هم از دوتا باتری 12 ولت استفاده میکنم که به هم سری شدن

      اختلاف قیمت هم در حال حاضر خیلی دقیق نمیدونم ولی من تابستون دوتا باتری 28 امپر برای ups برند پاناسونیک رو قیمت کردم 800 هزار تومن
      دوست من پارسال دوتا باتری ماشین 55 امپر همین برند پاناسونیک خریده 500 هزار تومن
      با توجه به اختلاف امپر قیمتاشون خییییییلی فرق داره

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

        نوشته اصلی توسط MahZi نمایش پست ها
        سلام
        وقت بخیر
        دوستان ممنون میشم اگر لطف کنید منو راهنمایی کنید
        ویلچر برقی من دوتا باتری 12 ولت 28 آمپر سیلد لید اسید داره که به هم سری شدن و 24 ولت تامین میکنند. باتری از نوعی هست که در ups ها مورد استفاده قرار میگیره
        باتری هایی که از اول روی ویلچر بودن نفس های آخر رو میکشن و باید فکر جایگزین باشم. متاسفانه این باتری های مخصوص ویلچر و ups، مخصوصا برندهای معتبر مثل پاناسونیک خیلی گرون هستند. به من پیشنهاد دادن از باتری های اصطلاحا اتمی 55 آمپر ماشین استفاده کنم. حالا چندتا مشکل و سوال برام پیش اومده
        1. گویا باتری های ماشین به خالی شدن حساس هستند و زود عمرشون کم میشه. این کاهش عمر در چه حد هست؟ به اون اختلاف قیمت می ارزه؟
        2. با توجه به اختلاف امپر و اختلاف نوع باتری ها اصلا امکان استفاده از باتری ماشین روی ویلچر وجود داره؟ به مدارات اسیبی نمیزنه؟
        3. من با شارژر فعلی که دو باتری 12 یعنی 24 ولتِ 28 امپر رو شارژ میکنه میتونم اون باتری های ماشین رو هم شارژ کنم؟
        پیشاپیش از وقتی که میگذارید ممنونم
        باسلام:
        بله شما می توانید براحتی با سری کردن دو باتری 12ولت خودرو و رسیدن به ولتاژ 24 ولت بدون مشکل اقدام کنید، اگر مشکل جا نداشته باشید. در ضمن شما می توانید با همان شارژر قبلی 24 ولت خود استفاده کنید. باتری های اسیدی به رسیدن ولتاژکمتر از10.6 ولت حساس می باشند و اگر به روند استفاده ازباتری با این شرایط استمرار شود، سبب خرابی باتری و کاهش عمر آن ها می شود. شما باید، یک ولت متر کوچک به دو سر هر دو باتری وصل کنید و با دیدن این ولتاژ ازویلچر استفاده نشود. درهنگام خرید باتری خودرو سعی کنید از باتری صبای ایرانی که داراییکسال ضمانت میباشد استفاده کنید . باتری هایخارجی بسیار گران و ضمانت آن ها فقط 3 ماهه می باشند. سوالی بود در خدمتم.
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

          نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
          باسلام:
          بله شما می توانید براحتی با سری کردن دو باتری 12ولت خودرو و رسیدن به ولتاژ 24 ولت بدون مشکل اقدام کنید، اگر مشکل جا نداشته باشید. در ضمن شما می توانید با همان شارژر قبلی 24 ولت خود استفاده کنید. باتری های اسیدی به رسیدن ولتاژکمتر از10.6 ولت حساس می باشند و اگر به روند استفاده ازباتری با این شرایط استمرار شود، سبب خرابی باتری و کاهش عمر آن ها می شود. شما باید، یک ولت متر کوچک به دو سر هر دو باتری وصل کنید و با دیدن این ولتاژ ازویلچر استفاده نشود. درهنگام خرید باتری خودرو سعی کنید از باتری صبای ایرانی که داراییکسال ضمانت میباشد استفاده کنید . باتری هایخارجی بسیار گران و ضمانت آن ها فقط 3 ماهه می باشند. سوالی بود در خدمتم.
          سلام
          ممنون از راهنمایی
          جناب تحیری منظور شما از باتری اسیدی باتری های اصطلاحا "تر" هست؟
          اگر بله نظرتون در مورد باتری های خشک ماشین چی هست؟ گویا بهشون میگن اتمی

          سوال بعدی در مورد ولتاژ هست. فرمودید کمتر از 10.6 ولت نبابد بیاد
          من راستش سررشته ای از برق و الکترونیک ندارم. این افت ولتاژ در طولانی مدت رخ میده یا در هر بار شارژ و استفاده؟
          مثلا به این شکل هست که بعد از چند ماه استفاده و شارژ و دشارژ شدن این افت ولتاژ اتفاق میوفته؟
          یا اینکه من یکبار بعد از شارژ کردن اگر مسافت زیادی با ویلچر حرکت بکنم و باتری رو زیاد خالی کنم ولتتاژ افت میکنه و تخریب شروع میشه؟

          بازم ممنون ازتون

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

            نوشته اصلی توسط MahZi نمایش پست ها
            سلام
            ممنون از راهنمایی
            جناب تحیری منظور شما از باتری اسیدی باتری های اصطلاحا "تر" هست؟
            اگر بله نظرتون در مورد باتری های خشک ماشین چی هست؟ گویا بهشون میگن اتمی

            سوال بعدی در مورد ولتاژ هست. فرمودید کمتر از 10.6 ولت نبابد بیاد
            من راستش سررشته ای از برق و الکترونیک ندارم. این افت ولتاژ در طولانی مدت رخ میده یا در هر بار شارژ و استفاده؟
            مثلا به این شکل هست که بعد از چند ماه استفاده و شارژ و دشارژ شدن این افت ولتاژ اتفاق میوفته؟
            یا اینکه من یکبار بعد از شارژ کردن اگر مسافت زیادی با ویلچر حرکت بکنم و باتری رو زیاد خالی کنم ولتتاژ افت میکنه و تخریب شروع میشه؟
            بازم ممنون ازتون
            با سلام:
            مجدد. فرقی نمی کند از باتری تر یا خشک استفاده کنید. تمام باتری های روی خودروها از نوع اسیدی می باشند. اگر درب باتری بسته یا سیلد باشد میگویند باتری خشک و اگر درب آن دارای پیچ برای ریختن اب اسید باشد می گویند تر . چیزی بنام باتری اتمی اصلا وجود ندارد. در اصل تمام باتری های سیل و غیر سیلد دارای الکترولیت اسیدی می باشند و در حقیقت تر می باشند. اگر الکترولیت یک باتری خشک باشد اصلا قابل شارژ نمی کند.
            افت ولتاژدر اثر کارکرد بوجود می آید و اگر ولتاژ به این مرحله برسد استفاده ازویلچر را باید قطع و باتری رابرای شارژ آماده کرد. و هیچ نگرانی و مشکلی ندارد. اگر بخواهیم مدار کنترل قطع اتوماتیک هم نصب کنیم، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. آیا دستگاه شما قطع خودکار افت ولتاژ را دارد.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

              نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
              با سلام:
              مجدد. فرقی نمی کند از باتری تر یا خشک استفاده کنید. تمام باتری های روی خودروها از نوع اسیدی می باشند. اگر درب باتری بسته یا سیلد باشد میگویند باتری خشک و اگر درب آن دارای پیچ برای ریختن اب اسید باشد می گویند تر . چیزی بنام باتری اتمی اصلا وجود ندارد. در اصل تمام باتری های سیل و غیر سیلد دارای الکترولیت اسیدی می باشند و در حقیقت تر می باشند. اگر الکترولیت یک باتری خشک باشد اصلا قابل شارژ نمی کند.
              افت ولتاژدر اثر کارکرد بوجود می آید و اگر ولتاژ به این مرحله برسد استفاده ازویلچر را باید قطع و باتری رابرای شارژ آماده کرد. و هیچ نگرانی و مشکلی ندارد. اگر بخواهیم مدار کنترل قطع اتوماتیک هم نصب کنیم، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. آیا دستگاه شما قطع خودکار افت ولتاژ را دارد.
              سلام مجدد و باز هم ممنون از توضیحات تون

              ویلچر من قطع خودکار افت ولتار فکر نمیکنم داشته باشه
              روی کنترلر ویلچر یک نشانگر با چند ال ای دی سبز و زرد و قرمز هست که در حالت شارژ کامل تمام چراغ های سبز روشن هستند و با حرکت و مصرف، چراغ ها خاموش میشن تا به قرمز چشمک زن برسند. بعد از اون قدرت و سرعت ویلچر کم و کمتر میشه تا دیگه قادر به حرکت نباشه و باید شارژ بشه

              سوال من اینه که من بدون ولت متر چطور میتونم ولتاژ رو متوجه بشم؟ امکانش هست از روی درصد استفاده حدس زد؟
              مثلا باتری فول شارژ و 100% پر 12 ولت هست و به درصد خاصی مثلا 50% درصد برسه ولتاژ میره زیر 10.6

              و سوال اصلی: با توجه به اینکه میگن باتری ماشین به خالی شدن حساس هست و زود خراب میشه. این خالی شدن تا چند درصد ظرفیت باتری هست؟
              یعنی من باتری رو تا چند درصد ظرفیتش استفاده کنم مشکلی نداره؟
              چون اگر اشتباه نکنم توی ماشین وقتی ظرفیت باتری به 95% درصد میرسه شارژ شروع میشه
              جدیدترین ویرایش توسط MahZi; ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

                نوشته اصلی توسط MahZi نمایش پست ها
                سلام مجدد و باز هم ممنون از توضیحات تون
                ویلچر من قطع خودکار افت ولتار فکر نمیکنم داشته باشه
                روی کنترلر ویلچر یک نشانگر با چند ال ای دی سبز و زرد و قرمز هست که در حالت شارژ کامل تمام چراغ های سبز روشن هستند و با حرکت و مصرف، چراغ ها خاموش میشن تا به قرمز چشمک زن برسند. بعد از اون قدرت و سرعت ویلچر کم و کمتر میشه تا دیگه قادر به حرکت نباشه و باید شارژ بشه
                سوال من اینه که من بدون ولت متر چطور میتونم ولتاژ رو متوجه بشم؟ امکانش هست از روی درصد استفاده حدس زد؟
                مثلا باتری فول شارژ و 100% پر 12 ولت هست و به درصد خاصی مثلا 50% درصد برسه ولتاژ میره زیر 10.6
                و سوال اصلی: با توجه به اینکه میگن باتری ماشین به خالی شدن حساس هست و زود خراب میشه. این خالی شدن تا چند درصد ظرفیت باتری هست؟
                یعنی من باتری رو تا چند درصد ظرفیتش استفاده کنم مشکلی نداره؟
                چون اگر اشتباه نکنم توی ماشین وقتی ظرفیت باتری به 95% درصد میرسه شارژ شروع میشه
                با سلام:
                با توجه به وجود ال ای دی های سبز، نارنجی یا زرد و قرمز در دستگاه شما وجود دارد ، نیازی به مدار قطع کن و ولت متر نیست. به همان روشقبلی استفاده کنید. زمانی که چراغ سبز روشن است باتری فول شارژ. زمانی که چراغ نارنجی یا زرد روشن است باتری پنجاه درصد شارژ و زمانی که چراغ قرمز روشن می شود باتری نیاز به شارژ دارد. و اگر شما با ولت متر، ولتاژ دو سر هر تک باتری اندازه گیری ولتاژ نبایدکم تر از 10.6 ولت شود، گربیش رت شد مشکلی نیست. پس با خیال راحت از دو عدد باتری 12 ولت 55 آمپر ساعت ( جمع 24 ولت اسمی) استفاده کند و باتری ها را فول شارژ کنید. با توجه به بالاتر بردن ظرفیت اسمی باتری راندمان حرکت ویلچر به دو برابرزمان قبلی خواهد شد. با آرزویموفقیت برای شما.
                علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

                  نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                  با سلام:
                  با توجه به وجود ال ای دی های سبز، نارنجی یا زرد و قرمز در دستگاه شما وجود دارد ، نیازی به مدار قطع کن و ولت متر نیست. به همان روشقبلی استفاده کنید. زمانی که چراغ سبز روشن است باتری فول شارژ. زمانی که چراغ نارنجی یا زرد روشن است باتری پنجاه درصد شارژ و زمانی که چراغ قرمز روشن می شود باتری نیاز به شارژ دارد. و اگر شما با ولت متر، ولتاژ دو سر هر تک باتری اندازه گیری ولتاژ نبایدکم تر از 10.6 ولت شود، گربیش رت شد مشکلی نیست. پس با خیال راحت از دو عدد باتری 12 ولت 55 آمپر ساعت ( جمع 24 ولت اسمی) استفاده کند و باتری ها را فول شارژ کنید. با توجه به بالاتر بردن ظرفیت اسمی باتری راندمان حرکت ویلچر به دو برابرزمان قبلی خواهد شد. با آرزویموفقیت برای شما.
                  سلام و باز هم خیلی خیلی ممنون از توضیحات تون
                  فکر کنم خوب منظورم رو منتقل نکردم. من مشکلی با باتری فعلی و استفاده و شارژش ندارم
                  سوال این بود که من الان از باتری های vrla مخصوص ups استفاده میکنم که خیلی گرون هستند. میخواستم از باتری ماشین به عنوان جایگزین ارزون تر استفاده کنم ولی میگن باتری ماشین به خالی شدن حساس هست و همیشه باید پر باشه وگرنه خراب میشه. حالا با در نظر داشتن این موضوع، این کاهش عمر در چه حد هست؟ به اون اختلاف قیمت می ارزه؟

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : استفاده از باتری ماشین در ویلچر برقی

                    نوشته اصلی توسط MahZi نمایش پست ها
                    سلام و باز هم خیلی خیلی ممنون از توضیحات تون
                    فکر کنم خوب منظورم رو منتقل نکردم. من مشکلی با باتری فعلی و استفاده و شارژش ندارم
                    سوال این بود که من الان از باتری های vrla مخصوص ups استفاده میکنم که خیلی گرون هستند. میخواستم از باتری ماشین به عنوان جایگزین ارزون تر استفاده کنم ولی میگن باتری ماشین به خالی شدن حساس هست و همیشه باید پر باشه وگرنه خراب میشه. حالا با در نظر داشتن این موضوع، این کاهش عمر در چه حد هست؟ به اون اختلاف قیمت می ارزه؟
                    با سلام:
                    اگر مشکل جای نصب باتری را ندارید، ازباتری خودرو استفاده کنید. مطمئن باشیدتمام باتری های اسیدی سیلد و غیرسیلد به کاهش ولتاژ حساس می باشند، حتی اگر باتری قبلی کهنه این ویلچر را هم باز کنید از نوع اسیدی بوده اما مهم ترین نکته این است که با روشن شدن ال ای دی قرمز نباید استفاده نشوند. دو عدد باتری خودرو نصب کنید و آزمایش کنید.
                    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X