اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

    سلام خدمت تمام دوستان
    یه مشکلی برام پیش اومده خوشحال میشم کمکم کنید
    برای خودرو تندر 90 دوتا لامپ led گرفتم پایه H4 که مطلع اید دارای سه پایه هست و من از هیچی سر در نمیارم دقیقا چرا و چطور این اتفاق پیش اومده

    و مشکلات...
    1_در حال حاضر نور بالا ندارم یعنی در کل نور پایینه و نور بالا هم میزنم هیچ تغییری ایجاد نمیشه رو لامپ های قبلی که هالوژن بود مشکلی نداره و به درستی کار میکنن و لامپ های جدید هم تست کردم کاملا درست و سالم هستن

    2_ در صفحه کیلومتر نور بالا و نور پایین با هم دیگ روشن میشن


    باید دقیقا چیکار کنم ممنون میشم اگ توضیح کاملی بدین چون پیش چند نفر بردم از باتری ساز سیم کش تا خود نمایندگی هیچکدوم نتونستن
    3_از چند نفر دوستان پرسیدم توصیه کردن از رله و دیود استفاده کنم که نمیدونم چی هستن!


    Sent from my D6503 using Tapatalk

    #2
    پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

    با سلام:
    من آدرس لینک یک ویدیوی اموزش نصب هد لایت با پایه H4 برای نصب روی ال 90 فرستام، ولی متاسفاه الان دیدم بعنوان پست اضافی پاک شد.!!!
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

      سلام
      وقت بخیر
      نوشته اصلی توسط ...Hassan... نمایش پست ها
      سلام خدمت تمام دوستان
      یه مشکلی برام پیش اومده خوشحال میشم کمکم کنید
      برای خودرو تندر 90 دوتا لامپ led گرفتم پایه H4 که مطلع اید دارای سه پایه هست و من از هیچی سر در نمیارم دقیقا چرا و چطور این اتفاق پیش اومده

      و مشکلات...
      1_در حال حاضر نور بالا ندارم یعنی در کل نور پایینه و نور بالا هم میزنم هیچ تغییری ایجاد نمیشه رو لامپ های قبلی که هالوژن بود مشکلی نداره و به درستی کار میکنن و لامپ های جدید هم تست کردم کاملا درست و سالم هستن

      2_ در صفحه کیلومتر نور بالا و نور پایین با هم دیگ روشن میشن

      باید دقیقا چیکار کنم ممنون میشم اگ توضیح کاملی بدین چون پیش چند نفر بردم از باتری ساز سیم کش تا خود نمایندگی هیچکدوم نتونستن
      3_از چند نفر دوستان پرسیدم توصیه کردن از رله و دیود استفاده کنم که نمیدونم چی هستن!
      صحت عملکرد لامپ های جدید رو با چه روشی تشخیص میدید؟
      و
      آیا در تست لامپ ال ای دی ، هر دو قسمت ال ای دی های LOW BEAM و HIGH BEAM روشن میشوند ؟

      در صورتیکه سوکت لامپها بصورت فابریک به لامپهای هالوژن وصل باشند یا کلا سوکتها به جایی وصل نباشند ، با روشن کردن چراغها و تعویض نور پایین /بالا روی دسته راهنما ، ایراد ( روشن شدن همزمان نور بالا و پایین در صفحه کیلومتر ) برطرف میشه ؟

      با احترام
      96/12/6

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

        با سلام:
        مشکل درسوکت لامپ هدلایت است که با سوکت فابریک خودرو هماهنگی ندارد. شما می توانید از رابط سوکت فابریک به هدلایت استفاده کنید. یک سوکت لامپ دو سره که یک سرش به طرف هد لایت وصل میشود و سر دیگر سوکت به سوکت فابریک لامپ قبلی بدون تغیر دادن سیم کشی وصل می شود. در بازار هم وجود دارد. اگر نخواهید این کار را بکنید، مجبورید سر سیمهای فابریک به لامپرا قطع کنید و بصورت صحیح ببندید. در حقیقت سوکت خروجی لامپ هد لایت جای اتصال بدنه و نور بالا و پائین با سیم کشی فابریک خودرو ها فرق میکند.
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

          نوشته اصلی توسط amir_moayeri نمایش پست ها
          سلام
          وقت بخیر

          صحت عملکرد لامپ های جدید رو با چه روشی تشخیص میدید؟
          و
          آیا در تست لامپ ال ای دی ، هر دو قسمت ال ای دی های LOW BEAM و HIGH BEAM روشن میشوند ؟

          در صورتیکه سوکت لامپها بصورت فابریک به لامپهای هالوژن وصل باشند یا کلا سوکتها به جایی وصل نباشند ، با روشن کردن چراغها و تعویض نور پایین /بالا روی دسته راهنما ، ایراد ( روشن شدن همزمان نور بالا و پایین در صفحه کیلومتر ) برطرف میشه ؟

          با احترام
          96/12/6
          صحت عملکرد رو رفتم پیش یه باتری ساز دو تا سیم مثبت منفی از یه باتری وصل کرد به دوتا از سری وصل کرد نور پایین شد و با جابه جایی به اون یکی سری نور بالا

          و در جواب سوال آخر بله با متصل کردن لامپ های فابریکی (هالوژنی) این مشکل که همزمان روشن شدن نور بالا پایین در صفحه کیلومتر بر طرف میشه
          بدون لامپ هم تست کردم مشکلی نداره

          Sent from my D6503 using Tapatalk

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

            نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
            با سلام:
            مشکل درسوکت لامپ هدلایت است که با سوکت فابریک خودرو هماهنگی ندارد. شما می توانید از رابط سوکت فابریک به هدلایت استفاده کنید. یک سوکت لامپ دو سره که یک سرش به طرف هد لایت وصل میشود و سر دیگر سوکت به سوکت فابریک لامپ قبلی بدون تغیر دادن سیم کشی وصل می شود. در بازار هم وجود دارد. اگر نخواهید این کار را بکنید، مجبورید سر سیمهای فابریک به لامپرا قطع کنید و بصورت صحیح ببندید. در حقیقت سوکت خروجی لامپ هد لایت جای اتصال بدنه و نور بالا و پائین با سیم کشی فابریک خودرو ها فرق میکند.
            علی جان با توجه به گفته شما یعنی یه رابط بین سوکت های هدلایت و سوکت (مادگی) ماشین باشه این مشکل بر طرف میشه؟؟
            و در آخر آیا ممکنه موقع نور بالا زدن نور پایین هم روشن باشه همزمان با هم دیگ؟!

            Sent from my D6503 using Tapatalk

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

              نوشته اصلی توسط ...Hassan... نمایش پست ها
              علی جان با توجه به گفته شما یعنی یه رابط بین سوکت های هدلایت و سوکت (مادگی) ماشین باشه این مشکل بر طرف میشه؟؟
              و در آخر آیا ممکنه موقع نور بالا زدن نور پایین هم روشن باشه همزمان با هم دیگ؟!
              Sent from my D6503 using Tapatalk
              با سلام:
              کاملا درست است. اگر این سیم سوکتی رابط را پیدا کنید و وصل کنید مشکل شما کاملا حل می شودو نور بلا و پائین بطور مجزا کار می کنند. البته این رابطدر بازار وجود دارد. باید کمی بگردید.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                با سلام:
                کاملا درست است. اگر این سیم سوکتی رابط را پیدا کنید و وصل کنید مشکل شما کاملا حل می شودو نور بلا و پائین بطور مجزا کار می کنند. البته این رابطدر بازار وجود دارد. باید کمی بگردید.
                انشاءالله فردا امتحان میکنم نتیجه رو اعلام میکنم ممنون از شما [emoji173]

                Sent from my D6503 using Tapatalk

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                  نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                  با سلام:
                  کاملا درست است. اگر این سیم سوکتی رابط را پیدا کنید و وصل کنید مشکل شما کاملا حل می شودو نور بلا و پائین بطور مجزا کار می کنند. البته این رابطدر بازار وجود دارد. باید کمی بگردید.
                  سلام علی آقا خوبین
                  من یه رابط تهیه کردم استفاده کردم مشکل حل نشد ولی از یه روش دیگ تونستم مشکل حل کنم به این صورت که چون هدلایت ها کم مصرف بودن نسبت به لامپ های فابریکی هالوژنی ecu ماشین برق نمیداد
                  و با قرار دادن یه لامپ پارک کوچک پشت سوکت این مشکل حل کردم


                  و الان یه سوال دیگ داشتم خدمتتون که میشه با استفاده از رله نور بالا و نور پایین به صورت همزمان روشن کرد جهت کاربرد بیشتر و نور بیشتر و مشکلی برای سیم کشی پیش نمیاد!؟؟

                  Sent from my D6503 using Tapatalk

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                    نوشته اصلی توسط ...Hassan... نمایش پست ها
                    سلام علی آقا خوبین
                    من یه رابط تهیه کردم استفاده کردم مشکل حل نشد ولی از یه روش دیگ تونستم مشکل حل کنم به این صورت که چون هدلایت ها کم مصرف بودن نسبت به لامپ های فابریکی هالوژنی ecu ماشین برق نمیداد
                    و با قرار دادن یه لامپ پارک کوچک پشت سوکت این مشکل حل کردم


                    و الان یه سوال دیگ داشتم خدمتتون که میشه با استفاده از رله نور بالا و نور پایین به صورت همزمان روشن کرد جهت کاربرد بیشتر و نور بیشتر و مشکلی برای سیم کشی پیش نمیاد!؟؟

                    Sent from my D6503 using Tapatalk
                    با سلام:
                    حالا که مشکل شما حل شد، سعی نکنید لامپ نور بالا و پائین را با هم روشن کنید. چون در ای سی یو در قسمت سخت افزار جریان هر لامپ و سایر مصرف کننده ها تعریف شده است. درخودرو 206 بصورت فابریک می توانید بعداز روشن شدن نور پائین و رفتن به نور بالا هر دو لامپ روشن می شود، اما درسیم کشی فابریک این جور تعریف شده است. علت روشن نشدن لامپ هدلایت و با متصل کردن یک لامپ کوچک دیگر بصورت موازی دقیقا همان مسئله تشخیص جریان کشی توسط ای سی یو تشخیص داده می شود و اگر بخواهید هر دو لامپ با هم روشن شود امکان پذیر می باشد ولی احتمال دارد مشکل ایجاد کند.
                    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                      نوشته اصلی توسط ...Hassan... نمایش پست ها
                      میشه با استفاده از رله نور بالا و نور پایین به صورت همزمان روشن کرد جهت کاربرد بیشتر و نور بیشتر و مشکلی برای سیم کشی پیش نمیاد!؟؟
                      Sent from my D6503 using Tapatalk
                      با اجازه ی جناب تحیری ،
                      متاسفانه 90 درصد هدلایت های موجود در بازار که نور خوبی هم دارند ، بعد از مدتی(یک ماه) به علت ضعف در دفع حرارت ایجاد شده توسط ال ای دی ها بعد از مدتی کم نور میشن ، بنده با یکی از وارد کننده های اصلی در ارتباط هستم و این نتیجه ی تست عملیه ، البته اگه دقت کنید و تست انجام بدید متوجه خواهید شد که کم کم چیپ ال ای دی های COB که به صورت سری وسپس موازی بسته شدن میسوزن . پس عملا روشن کردن نور بالا و پایین همزمان باعث افزایش تلفات و حرارت شده و عمر هدلایت رو به شدت پایین میاره
                      البته هدلایت های خوبی هستن که این مشکل رو ندارن ، و گرمای کمی تولید میکنن ، اما قیمت بالایی دارن ،
                      __________________________________________________ ______________________________________
                      پ.ن:فعلا از نظر بنده زنون 55 وات AC با پایه ی سرامیکی نتیجه ی به مراتب بهتری به هدلایت های درجه چندم موجود در بازار میدن.
                      به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                      الکترونیک قدرت
                      الکترونیک آنالوگ
                      طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                      ---------------------BMCELEC@-------------------
                      ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                      ---------------www.bmc-elec.com--------------
                      ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                        نوشته اصلی توسط hoseyni emeni نمایش پست ها
                        با اجازه ی جناب تحیری ،
                        متاسفانه 90 درصد هدلایت های موجود در بازار که نور خوبی هم دارند ، بعد از مدتی(یک ماه) به علت ضعف در دفع حرارت ایجاد شده توسط ال ای دی ها بعد از مدتی کم نور میشن ، بنده با یکی از وارد کننده های اصلی در ارتباط هستم و این نتیجه ی تست عملیه ، البته اگه دقت کنید و تست انجام بدید متوجه خواهید شد که کم کم چیپ ال ای دی های COB که به صورت سری وسپس موازی بسته شدن میسوزن . پس عملا روشن کردن نور بالا و پایین همزمان باعث افزایش تلفات و حرارت شده و عمر هدلایت رو به شدت پایین میاره
                        البته هدلایت های خوبی هستن که این مشکل رو ندارن ، و گرمای کمی تولید میکنن ، اما قیمت بالایی دارن ،
                        __________________________________________________ ______________________________________
                        پ.ن:فعلا از نظر بنده زنون 55 وات AC با پایه ی سرامیکی نتیجه ی به مراتب بهتری به هدلایت های درجه چندم موجود در بازار میدن.
                        با سلام جناب حسینی
                        بله شما درست میفرمایید با توجه به دلایل شما از این کار منصرف شدم

                        فروشنده به بنده این قول دادند که تا 6 ماه ضمانت و گارانتی میکنند و در صورت هر گونه مشکل بی قید شرط تعویض کنند

                        چیپ های هدلایت مورد استفاده من ZES هستند آیا اطلاعی دارید که نسبت به دیگر چیپ ها cob و... چه مزایا و معایبی دارند؟

                        Sent from my D6503 using Tapatalk

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                          نوشته اصلی توسط ...Hassan... نمایش پست ها
                          با سلام جناب حسینی
                          بله شما درست میفرمایید با توجه به دلایل شما از این کار منصرف شدم

                          فروشنده به بنده این قول دادند که تا 6 ماه ضمانت و گارانتی میکنند و در صورت هر گونه مشکل بی قید شرط تعویض کنند

                          چیپ های هدلایت مورد استفاده من ZES هستند آیا اطلاعی دارید که نسبت به دیگر چیپ ها cob و... چه مزایا و معایبی دارند؟

                          Sent from my D6503 using Tapatalk
                          سلام
                          ZES اگه اشتباه نکنم یک برند باشه اما COB یک تکنولوژی هست و سرواژه chip on board هست.
                          __________________________________________________ ___________________________
                          شش ماه ضمانت هم خوبه ، چون اکثر هدلایت ها تا دوماه ضمانت دارن ،
                          البته در نظر داشته باشید اگه از هدلایت های جنس خوب استفاده کنید نتیجه ی خوبی میده ، اما عملا با اون پولی که میخواهید هدلایت جنس خوب بخرید یه کیت زنون با نور بهتر میتونید تهیه کنید ،
                          میشه بپرسم به چه قیمتی این جنس رو تهیه کردید؟!
                          به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                          الکترونیک قدرت
                          الکترونیک آنالوگ
                          طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                          ---------------------BMCELEC@-------------------
                          ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                          ---------------www.bmc-elec.com--------------
                          ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                            نوشته اصلی توسط hoseyni emeni نمایش پست ها
                            سلام
                            ZES اگه اشتباه نکنم یک برند باشه اما COB یک تکنولوژی هست و سرواژه chip on board هست.
                            __________________________________________________ ___________________________
                            شش ماه ضمانت هم خوبه ، چون اکثر هدلایت ها تا دوماه ضمانت دارن ،
                            البته در نظر داشته باشید اگه از هدلایت های جنس خوب استفاده کنید نتیجه ی خوبی میده ، اما عملا با اون پولی که میخواهید هدلایت جنس خوب بخرید یه کیت زنون با نور بهتر میتونید تهیه کنید ،
                            میشه بپرسم به چه قیمتی این جنس رو تهیه کردید؟!
                            220T
                            H4 دو کنتاکت

                            Sent from my D6503 using Tapatalk

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : مشکل تفکیک نور بالا و نور پایین در خودرو

                              سلام
                              من هم مشکلی شبیه همین مسئله دارم،یه پراید مدل 88 دارم
                              جعبه فیوز کنار باتری سوکتاش حسابی سولفاته و کثیف شده بود، منم اول از جعبه فیوز و سیم هاش عکس گرفتم بعد جعبه فیوزو عوض کردم و طبق عکس سیم ها رو وصل کردم
                              ولی حالا ک ماشینو روشن کردم وقتی دستک راهنما رو میچرخونم چراغ های سو بالا و پایین پشت صفحه همزمان باهم روشن میشن ولی چراغ های جلو هیشکدوم روشن نمیشن
                              نمی دونم چش شده ، خواستم ببینم شما میتونین کمکی در این زمینه بکنین.
                              با تشکر

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X