ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/03/16
    4
    0

    طرز کار دینام خودرو

    با سلام خدمت اساتید محترم
    طرز کار دینام خودرو (آلترناتیو) رو بصورت دقیق با مقدار ولتاژ ، شدت جریان
    نوع شارژ و ... چگونه است؟
    • تبلیغات
      .

  2. #2
    تاریخ عضویت
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,739
    2,987

    پاسخ : طرز کار دینام خودرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط Samadi472

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام خدمت اساتید محترم
    طرز کار دینام خودرو (آلترناتیو) رو بصورت دقیق با مقدار ولتاژ ، شدت جریان
    نوع شارژ و ... چگونه است؟
    با سلام:
    دینام خودرو ها ( آلترناتور) دارای دو سیم پیچ بالشتک یا استاتور و یک سیم پیچ آرمیچر می باشد. ما یک برق 12 ولت با جرین حدود4 الی 5 آمپر به آرمیچر می دهیم. ارمیچر اهنربا شده و درون سیم پیچ آرمیچر می چرخد و سبب بوجود آمدن یک برق 14 ولت در سیم پیچ 3 فاز بالشتک می شود. این ولتاژ توسط پل دیودی 6 عددی یا پل گرتز یک سو شده و مستقیم باتری اسیدی خودرو را شارژ میکند. ولتاژ رگولاتور خودرو ( و به غلط آفتومات) کنترل ولتاژ دینام را برای جلو گیری از افزایش بیش 14.5 ولت عهده دار می باشد.و هیچ خازنی در خروجی دینام برای فیلتر شدن وجود ندارد چون خود باتری بعنوان یک منبع خازن ده ها فارادی با برق یک سو شده دینام بصورت موازی وصل می باشد.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2007/07/19
    تهران
    1,428
    214

    پاسخ : طرز کار دینام خودرو

    سلام
    وقت بخیر
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی تحیری

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام:
    دینام خودرو ها ( آلترناتور) دارای دو سیم پیچ بالشتک یا استاتور و یک سیم پیچ آرمیچر می باشد. ما یک برق 12 ولت با جرین حدود4 الی 5 آمپر به آرمیچر می دهیم. ارمیچر اهنربا شده و درون سیم پیچ آرمیچر می چرخد و سبب بوجود آمدن یک برق 14 ولت در سیم پیچ 3 فاز بالشتک می شود. این ولتاژ توسط پل دیودی 6 عددی یا پل گرتز یک سو شده و مستقیم باتری اسیدی خودرو را شارژ میکند. ولتاژ رگولاتور خودرو ( و به غلط آفتومات) کنترل ولتاژ دینام را برای جلو گیری از افزایش بیش 14.5 ولت عهده دار می باشد.و هیچ خازنی در خروجی دینام برای فیلتر شدن وجود ندارد چون خود باتری بعنوان یک منبع خازن ده ها فارادی با برق یک سو شده دینام بصورت موازی وصل می باشد.
    جناب مهندس !؟
    تا جایی که خاطرم هست ، دینام خودرو ، از ابتدای خلقت دینام تا بحال ، بواسطه حرکت دورانی محور دینام ( که این حرکت توسط تسمه ای که بین پولی های دینام و میل لنگ قرار گرفته انجام میشود) ، یا روتور ، باعث القای مغناطیسی بین سیم پیچ استاتور و روتور و در نهایت تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو میشود . نه با اتصال یک برق 12 ولتی با جرین حدود 4 الی 5 آمپر به آرمیچر !!!

    با احترام
    97/1/1
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,739
    2,987

    پاسخ : طرز کار دینام خودرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir_moayeri

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    وقت بخیر
    جناب مهندس !؟
    تا جایی که خاطرم هست ، دینام خودرو ، از ابتدای خلقت دینام تا بحال ، بواسطه حرکت دورانی محور دینام ( که این حرکت توسط تسمه ای که بین پولی های دینام و میل لنگ قرار گرفته انجام میشود) ، یا روتور ، باعث القای مغناطیسی بین سیم پیچ استاتور و روتور و در نهایت تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو میشود . نه با اتصال یک برق 12 ولتی با جرین حدود 4 الی 5 آمپر به آرمیچر !!!
    با احترام
    97/1/1
    با سلام:
    کاربر گرامی، وقتی صحبت از دینام خودرو می شود، هر کسی متوجه این مورد هست که حتما دینام باید بوسیله تسمه بگردد، تا برق تولید می کند. نه با برق دادن به آرمیچر.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2007/07/19
    تهران
    1,428
    214

    پاسخ : طرز کار دینام خودرو

    سلام
    وقت بخیر
    نقل قول نوشته اصلی توسط علی تحیری

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام:
    کاربر گرامی، وقتی صحبت از دینام خودرو می شود، هر کسی متوجه این مورد هست که حتما دینام باید بوسیله تسمه بگردد، تا برق تولید می کند. نه با برق دادن به آرمیچر.
    آقای مهندس !؟
    دقیقا ، نوشته بنده هم به همین دلیل بود !

    جنابعالی این مورد رو در پست دوم تاپیک مرقوم فرمودید ، نه بنده !!

    با دقت بیشتری پست خودتون رو بازبینی بفرمایید !!
    نوشته اصلی توسط علی تحیری
    با سلام:
    دینام خودرو ها ( آلترناتور) دارای دو سیم پیچ بالشتک یا استاتور و یک سیم پیچ آرمیچر می باشد. ما یک برق 12 ولت با جرین حدود4 الی 5 آمپر به آرمیچر می دهیم. ارمیچر اهنربا شده و درون سیم پیچ آرمیچر می چرخد و سبب بوجود آمدن یک برق 14 ولت در سیم پیچ 3 فاز بالشتک می شود. این ولتاژ توسط پل دیودی 6 عددی یا پل گرتز یک سو شده و مستقیم باتری اسیدی خودرو را شارژ میکند. ولتاژ رگولاتور خودرو ( و به غلط آفتومات) کنترل ولتاژ دینام را برای جلو گیری از افزایش بیش 14.5 ولت عهده دار می باشد.و هیچ خازنی در خروجی دینام برای فیلتر شدن وجود ندارد چون خود باتری بعنوان یک منبع خازن ده ها فارادی با برق یک سو شده دینام بصورت موازی وصل می باشد.
    با احترام
    97/1/1
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2015/02/22
    57
    7

    پاسخ : طرز کار دینام خودرو

    برق 12ولت آرمیچر البته 12ولت نیست و بستگی به دور شفت دینام دارد .آرمیچر دینام خودرو مگنت دائم ندارد و مگنت برقی دارد دو سر ذغال دارد یک سر به + باطری متصل است و سر دیکر به کلکتور ترانزیستورNPN (آفتامات) وصل شده . برق آرمیچر مستقیم است و مگنت ناحیه S/N را تولید می کند با چرخش شفت نواحی S/N از مقطع بوبین استاتور عبور می کند و در نتیجه جریان تولید می شود اما میزان توان جریانی تولید شده خیلی بیشتر از توان مصرفی در آرمیچر است و انرژی حرکتی شفت را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند . مدار (آفتامات) جریان آرمیچر نسبت به ولتاژ خروجی پلدیود را هماهنگ می کند تا در سرعت دورهای مختلف تنضیم می کند تا در خروجی پل دیود 14.5 ولت بیشتر تولید نشود
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2017/04/14
    54
    7

    پاسخ : طرز کار دینام خودرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط حیدر صالح

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    برق 12ولت آرمیچر البته 12ولت نیست و بستگی به دور شفت دینام دارد .آرمیچر دینام خودرو مگنت دائم ندارد و مگنت برقی دارد دو سر ذغال دارد یک سر به + باطری متصل است و سر دیکر به کلکتور ترانزیستورNPN (آفتامات) وصل شده . برق آرمیچر مستقیم است و مگنت ناحیه S/N را تولید می کند با چرخش شفت نواحی S/N از مقطع بوبین استاتور عبور می کند و در نتیجه جریان تولید می شود اما میزان توان جریانی تولید شده خیلی بیشتر از توان مصرفی در آرمیچر است و انرژی حرکتی شفت را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند . مدار (آفتامات) جریان آرمیچر نسبت به ولتاژ خروجی پلدیود را هماهنگ می کند تا در سرعت دورهای مختلف تنضیم می کند تا در خروجی پل دیود 14.5 ولت بیشتر تولید نشود
    سلام به نظر شما میشود از بیرون کوییل پراید رو با برد ساختگی pwm راه اندازی کرد بدون نصب به ماشین و ای سیو ؟لطفا مدارعملی و فرکانس کاری انرا توضیح دهید
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوعات مشابه

  1. ساخت دینام دوچرخه
    توسط MAHDI444 در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 18
    آخرين نوشته: 2015/07/19, 02:06
  2. کم کردن ولتاژ دینام
    توسط alireza.pr در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/06/25, 18:17
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/09/18, 17:19
  4. دینام
    توسط steelylove در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/04/17, 15:42
  5. مدار تست دینام
    توسط m.fh در انجمن الكترونيک صنعتی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2012/04/05, 23:32

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •