اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اطمینان از سالم بودن شارژر باتری موتورسیکلت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اطمینان از سالم بودن شارژر باتری موتورسیکلت

    سلام
    روشی برای تست سیستم شارژ کننده باتری دارید ؟
    من حداکثر ولتاژی که گرفتم 13 ولت بود روی دور های بالا
    مگه نباید 14.5 ولت باشه رو سر باتری تا شارژ بشه
    ایا شارژر خراب شده؟
    جاده ی موفقیت سر راست نیست
    پیچی وجود دارد به نام شکست
    دور برگردانی به نام سردر گمی
    سرعت گیر هایی بنام دوستان
    چراغ قرمز هایی بنام دشمنان
    چراغ احتیاط هایی بنام خانواده
    تایر های پنچری خواهید داشت به نام شغل
    اما اگر یدکی بنام عزم داشته باشید
    موتوری به نام استقامت
    و راننده ای بنام خدا
    به جایی خواهید رسید که موفقیت نام دارد . . .


    #2
    پاسخ : اطمینان از سالم بودن شارژر باتری موتورسیکلت

    سر راه قسمت شارژر موتور سیکلت چه قطعه هایی هستن نمیدونم ولی احتمال اینکه ولتاژتون ریپل داشته باشه هست و اگه ریپل داشته باشه ولتاژی ک با مولتی متر اندازه گرفتین درست نشون داده نمیشه
    با یه خازن و احتمالا دیود میشه حداکثر ولتاژی ک شارژر میده رو بدست اورد
    اگه ولتاژ درست باشه و ریپل زیادیذنداشته باشه میشه توان شارژر رو هم با مقاومت ها تست کرد
    زندگی پر ز وجود است ولی ..
    ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اطمینان از سالم بودن شارژر باتری موتورسیکلت

      نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
      سر راه قسمت شارژر موتور سیکلت چه قطعه هایی هستن نمیدونم ولی احتمال اینکه ولتاژتون ریپل داشته باشه هست و اگه ریپل داشته باشه ولتاژی ک با مولتی متر اندازه گرفتین درست نشون داده نمیشه
      با یه خازن و احتمالا دیود میشه حداکثر ولتاژی ک شارژر میده رو بدست اورد
      اگه ولتاژ درست باشه و ریپل زیادیذنداشته باشه میشه توان شارژر رو هم با مقاومت ها تست کرد
      با سلام:
      وقتی از دینام موتور سیکلت برق متناوب فرستاده می شود و به دیود ها یا ( پل دیود) داده شده و برق خروجی PULSATING D.C می باشد. این برق فیلتر نشده با قطب مثبت و منفی مستقیم به دو سر باتری بدون خازن وصل می شود و D.C کامل بدون ریپیل می گردد. چرا؟ چون باتری درست ماننده یک خازن در حد ده فاراد عمل نموده و نیازی به خازن نیست. !!! برای یقین داشتن از صحت کار دینام برای ولتاژ حدود 14 ولت با یک باتری دیگر بصورت موقت آزمایش کنید. و سپس نتیجه کار را گزارش کنید.
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اطمینان از سالم بودن شارژر باتری موتورسیکلت

        نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
        با سلام:
        وقتی از دینام موتور سیکلت برق متناوب فرستاده می شود و به دیود ها یا ( پل دیود) داده شده و برق خروجی PULSATING D.C می باشد. این برق فیلتر نشده با قطب مثبت و منفی مستقیم به دو سر باتری بدون خازن وصل می شود و D.C کامل بدون ریپیل می گردد. چرا؟ چون باتری درست ماننده یک خازن در حد ده فاراد عمل نموده و نیازی به خازن نیست. !!! برای یقین داشتن از صحت کار دینام برای ولتاژ حدود 14 ولت با یک باتری دیگر بصورت موقت آزمایش کنید. و سپس نتیجه کار را گزارش کنید.
        ارادت استاد
        چند جا از زبان دوستان شنیده بودم ک ولتاژ شارژ باطری وسایل نقلیه کمی ریپل داره و صاف و رگوله نیست .. بخاطر این خازن رو گفتم ک حداکثر ولتاژ بدون بار رو با مولتی متربتونیم اندازه بگیریم .. برای استفاده دایم نبود
        زندگی پر ز وجود است ولی ..
        ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X