ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    2017/11/05
    Amol
    777
    336

    موتور های قفس سنجابی القایی- استفاده در دوچرخه

    با سلام خدمت اساتید گرامی.
    ۱-میشه برای حرکت یک دوچرخه با سرنشین هفتاد کیلویی با شیب پنج درجه و حداکثر سرعت سی کیلومتر بر ساعت از
    موتور القایی تک فاز یک اسب بخار به همراه اینورتر تغییر فرکانس و تغییر ولتاژ(برای تغییر فرکانس و بار و داغ تکردن سیم پیچ هنگام کاهش فرکانس) استفاده کرد؟
    ۲-آیا میشه سیم پیچ موتور تک فاز یا سه فاز رو برای ولتاژ پایین تر(مثلا ۴۸ ولت متناوب)
    با حفظ قدرت تغییر داد؟
    ۳-فرق موتور تک فاز و سه فاز یک اسب بخار در راندمانشونه؟ اگه آره چقدر این فرق محسوسه
    ۴-آیا برای تغییر دور موتور تک فاز کاهش فرکانس و ولتاژ کافیه؟ یا باید ظرفیت خازن تغییر کنه؟
    ۵-تا اونجایی که اطلاع دارم میشه موتور تک فاز رو با موج مربعی(شبه سینوسی) راه اندازی کرد ولی خب صدای پنجاه هرتز رو میشه راحت تر شنید(چون لبه های موج تیزه ) ) آیا میشه موتور سه فاز رو هم با سه موج مربعی با اختلاف فاز ۱۲۰ درجه روشن کرد؟(قدرت کم میشه؟)
    .
    ویرایش توسط Amir Zia : 2018/10/15 در ساعت 02:01
  2. #2
    2008/11/04
    501
    497

    پاسخ : موتور های قفس سنجابی القایی- استفاده در دوچرخه

    نقل قول نوشته اصلی توسط azjaguar

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام خدمت اساتید گرامی.
    ۱-میشه برای حرکت یک دوچرخه با سرنشین هفتاد کیلویی با شیب پنج درجه و حداکثر سرعت سی کیلومتر بر ساعت از
    موتور القایی تک فاز یک اسب بخار به همراه اینورتر تغییر فرکانس و تغییر ولتاژ(برای تغییر فرکانس و بار و داغ تکردن سیم پیچ هنگام کاهش فرکانس) استفاده کرد؟
    ۲-آیا میشه سیم پیچ موتور تک فاز یا سه فاز رو برای ولتاژ پایین تر(مثلا ۴۸ ولت متناوب)
    با حفظ قدرت تغییر داد؟
    ۳-فرق موتور تک فاز و سه فاز یک اسب بخار در راندمانشونه؟ اگه آره چقدر این فرق محسوسه
    ۴-آیا برای تغییر دور موتور تک فاز کاهش فرکانس و ولتاژ کافیه؟ یا باید ظرفیت خازن تغییر کنه؟
    ۵-تا اونجایی که اطلاع دارم میشه موتور تک فاز رو با موج مربعی(شبه سینوسی) راه اندازی کرد ولی خب صدای پنجاه هرتز رو میشه راحت تر شنید(چون لبه های موج تیزه ) ) آیا میشه موتور سه فاز رو هم با سه موج مربعی با اختلاف فاز ۱۲۰ درجه روشن کرد؟(قدرت کم میشه؟)
    .
    سلام،
    سوالاتت بعضا اساسی و دقیق هستند و باز کردن هر کدومش به کلی مطلب و بحث نیاز داره!
    حالا من با دو انگیزه با جوابهای مختصر بحث رو ادامه میدم: 1- کاچی به از هیچیه 2- یکی که جواب بده، بقیه دوستان هم سر ذوق میان!
    ...
    1- میشه .....؟ به کمک مکانیزم گیربکس تقریبا با هر موتوری میشه هر باری رو جابه جا کرد!! (البته بحث زمان انجام کار پیش میاد که در مورد کاربرد شما، برای حرکت پایدار دوچرخه نیاز به یک حداقل سرعت هست، و محاسبات داره!) در کل حدس میزنم بشه و مشکلی نداره البته اگه بتونی انرژیش رو تامین کنی!
    2- تغییر سیم پیچ .....؟ بله، میشه! (استارت ماشین رو نگاه کن، فقط چند دور سیم داره!!)
    3- فرق ..... ؟ حدود 15 درصد! (البته به شدت به نوع موتور تک فاز وابسته است!)
    4- خازن .....؟ تغییر ولتاژ و فرکانس کافیه! (در کل بستگی به نوع موتورت داره ، خازن راه انداز، خازن دائمکار، بدون خازن، ....)
    5- موج مربعی .....؟ اگه به قول خودتون مربعی شبه سینوسی باشه، بله، میشه! مشکلی نداره ! البته مسلما راندمانش قدری کمتر میشه و بیشتر داغ میکنه! (هر دو به علت وجود هارمونیکها)

    - در کل انتخاب موتور DC و پس از اون موتور سه فاز گزینه های بهتری هستند!
    - برای برآوردهای انرژی میتونی از بررسی موتور سیکلت کمک بگیری! (یعنی ببینی یه باک پر از بنزین چقدر انرژی داره و با اون انرژی چه وزنی رو (وزن موتور + سرنشین) تا چه مسافتی حمل میکنه!)
    ◙◙◙◙◙ میخوام به دوستان یه کتاب معرفی کنم! وقت کردید، بخونید - اسمش هست قرآن، سال نشر 10، نویسنده: خدا . ◙◙◙◙◙
  3. #3
    2017/11/05
    Amol
    777
    336

    پاسخ : موتور های قفس سنجابی القایی- استفاده در دوچرخه

    واقعا ازت مچکرم دوست عزیز من ابتدای امر میخواستم با یک میکرو کنترلر و تولید سه تا پالس pwm (یا ۶ تا) اینورتر سه فاز بسازم که دی سی دریافت میکنه و سینوسی میده بیرون بعد دیدم باید تصحیح فاز و سینک کردن فرکانس های تایمر های مختلف رو انجام بدم بیخیال شدم و گفتم از موتور دی سی استفاده کنم یا از موتور القایی که با پالس مربعی راهش بندازم. فقط مشکلم بحث راندمان هست / میخوام اینورترم در ساده ترین حالت ممکن باشه س اگه بشه تک فاز استفاده کرد خیلی بهتره ولی خب علاقم به موتور سه فاز بیشتره (تسلا طور تره ) ) اگه یکی کمکم کنه بگه که چگونه باید با پالس مربعی موتور سه فاز رو ران کنم ممنون میشم. دوستان عزیز من قطعا از چرخ دنده استفاده خواهم کرد پس دور موتور مهم نیست
    .
  4. #4
    2013/04/24
    2,697
    2,556

    پاسخ : موتور های قفس سنجابی القایی- استفاده در دوچرخه

    نقل قول نوشته اصلی توسط azjaguar

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    واقعا ازت مچکرم دوست عزیز من ابتدای امر میخواستم با یک میکرو کنترلر و تولید سه تا پالس pwm (یا ۶ تا) اینورتر سه فاز بسازم که دی سی دریافت میکنه و سینوسی میده بیرون بعد دیدم باید تصحیح فاز و سینک کردن فرکانس های تایمر های مختلف رو انجام بدم بیخیال شدم و گفتم از موتور دی سی استفاده کنم یا از موتور القایی که با پالس مربعی راهش بندازم. فقط مشکلم بحث راندمان هست / میخوام اینورترم در ساده ترین حالت ممکن باشه س اگه بشه تک فاز استفاده کرد خیلی بهتره ولی خب علاقم به موتور سه فاز بیشتره (تسلا طور تره ) ) اگه یکی کمکم کنه بگه که چگونه باید با پالس مربعی موتور سه فاز رو ران کنم ممنون میشم. دوستان عزیز من قطعا از چرخ دنده استفاده خواهم کرد پس دور موتور مهم نیست
    .
    برای ساخت دوچرخه برقی با توجه به بحث رانمان و میزان سرعت باید به سراغ موتورهای براشلس رفت.
    در تاپبک های زیر به طور مفصل دراین باره بحث شده .

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  5. #5
    2017/11/05
    Amol
    777
    336

    پاسخ : موتور های قفس سنجابی القایی- استفاده در دوچرخه

    دقیقا درسته ولی من میخوام از موتور القایی سه فاز استفاده کنم. به همین دلیل سوال پرسیدم و میخوام ببینم آیا کسی اینکارو کرده/ راندمان موتور های القایی هم بالاست ( همانطور که براشلس ها راندمان بالایی دارن)
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوعات مشابه

  1. توضیح در خصوص نحوه عملکرد موتور القایی سنکرون و موتور سنکرون
    توسط xerxes_22 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2017/11/12, 15:38
  2. انتخاب موتور و سیستم تامین انرژی برای دوچرخه برقی
    توسط lordofsky در انجمن انواع درایور موتور
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2017/10/05, 03:22
  3. روش های کنترل دور موتور القایی
    توسط pirmard5458 در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2011/10/12, 23:12
  4. emf القایی در موتور
    توسط درود در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2009/09/21, 20:03
  5. ساخت کنترل دور موتور القایی
    توسط golgolak در انجمن كنترل صنعتي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2008/09/28, 01:05

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •