ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9
  1. #1
    2016/05/29
    67
    23

    Question انتخاب موتور dc

    با سلام
    مدتیه توی سایت های فارسی درباره نحوه انتخاب موتور dc جستجو میکنم ولی تکراری و بی استفاده هست
    برای انتخاب موتور یک چرخ دوار که بصورت افقی از سطح زمین قرار هست دوران کند باید از چه موتوری که قابلیت کنترل سرعت رو هم داشته باشه و نسبت به بقیه هزینه مناسبتری داشته باشه استفاده کرد؟
    وزن این چرخ نزدیک 15 کیلوگرم و نهایت سرعت مورد نظر 60rpm -وزن چرخ هم روی موتور نیست
    ممنون میشم از دوستانی که اصول کلی انتخاب موتور رو بگن و کمکم کنند
  2. #2
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,740
    2,388

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط behrang73

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام
    مدتیه توی سایت های فارسی درباره نحوه انتخاب موتور dc جستجو میکنم ولی تکراری و بی استفاده هست
    برای انتخاب موتور یک چرخ دوار که بصورت افقی از سطح زمین قرار هست دوران کند باید از چه موتوری که قابلیت کنترل سرعت رو هم داشته باشه و نسبت به بقیه هزینه مناسبتری داشته باشه استفاده کرد؟
    وزن این چرخ نزدیک 15 کیلوگرم و نهایت سرعت مورد نظر 60rpm -وزن چرخ هم روی موتور نیست
    ممنون میشم از دوستانی که اصول کلی انتخاب موتور رو بگن و کمکم کنند
    با سلام:
    شما باید ازیک موتور، گیربکس دار ( سرو موتور) استفاده کنید .چون موتور های معمولی A.C یا D.C معمولا دارای دور موتور 1000 الی 2000 دور دقیقه یا R.P.M می باشند، یعنی سرعت زیاد تر ولی قدرت کم تر. حلا در بازار بگردید یک موتور گیربکس دار 60 دور در دقیقه A.C یا D.C متناسب نیاز خودپیداکنید. اگر تهران هستید، این گونه موتور ها را حدود خیابان سعدی جنوبی می توانید پیدا کنید. فقط تنها چیزی را که باید توضیح دهید، آیا این موتور قرار است این چرخ دوار را با تسمه، زنجیر یا نوک شفت موتور مستقیم در مرکز چرخ دوار قرار گیرد یا موارد دیگری.؟
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  3. #3
    2016/05/29
    67
    23

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط علي تحيری

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام:
    شما باید ازیک موتور، گیربکس دار ( سرو موتور) استفاده کنید .چون موتور های معمولی A.C یا D.C معمولا دارای دور موتور 1000 الی 2000 دور دقیقه یا R.P.M می باشند، یعنی سرعت زیاد تر ولی قدرت کم تر. حلا در بازار بگردید یک موتور گیربکس دار 60 دور در دقیقه A.C یا D.C متناسب نیاز خودپیداکنید. اگر تهران هستید، این گونه موتور ها را حدود خیابان سعدی جنوبی می توانید پیدا کنید. فقط تنها چیزی را که باید توضیح دهید، آیا این موتور قرار است این چرخ دوار را با تسمه، زنجیر یا نوک شفت موتور مستقیم در مرکز چرخ دوار قرار گیرد یا موارد دیگری.؟
    ممنونم
    با نوک شفت موتور در مرکز چرخ
    با چه توان و گشتاوری باید تهیه کنم؟
  4. #4
    2010/10/04
    تهران
    1,515
    432

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    با سلام
    موتور با قابلیت کنترل سرعت، یا باید از نوع دی سی باشه به همراه درایو و یا از نوع سه فاز به همراه اینورتر و هر دوی این موارد چون از درایو استفاده میشه دست کم دوبرابر قیمت موتور باید پول برای درایو بدید.
    در هر صورت شما حتما از گیربکس که باید استفاده بکنید. بنظرم یه بررسی مجدد بکنید که اگه 60 دور با گیربکس بدست بیاد آیا باز هم نیازی به استفاده از درایو هست یا خیر؟ یعنی آیا ممکنه بعضی اوقات مقلا روی 50 دور کار کنین یا نه همیشه همون 60 دور نیاز هست؟
    با قطعی شدن نتیجه ی این بررسی، تقریبا بخش مهمی از پروسه ی انتخاب موتور انجام شده. یعنی اگه موتورتون کنترل دور نخواد میشه حتی از موتور تکفاز استفاده کردکه توی دور نامیش کار کنه و تو خروجی گیربکسش هم 60 دور با گشتاور خوب بده که از نظر هزینه بسیار به صرفه تر از سایر روشهاست.
    کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.
  5. #5
    2016/05/29
    67
    23

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط نو رسیده

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام
    موتور با قابلیت کنترل سرعت، یا باید از نوع دی سی باشه به همراه درایو و یا از نوع سه فاز به همراه اینورتر و هر دوی این موارد چون از درایو استفاده میشه دست کم دوبرابر قیمت موتور باید پول برای درایو بدید.
    در هر صورت شما حتما از گیربکس که باید استفاده بکنید. بنظرم یه بررسی مجدد بکنید که اگه 60 دور با گیربکس بدست بیاد آیا باز هم نیازی به استفاده از درایو هست یا خیر؟ یعنی آیا ممکنه بعضی اوقات مقلا روی 50 دور کار کنین یا نه همیشه همون 60 دور نیاز هست؟
    با قطعی شدن نتیجه ی این بررسی، تقریبا بخش مهمی از پروسه ی انتخاب موتور انجام شده. یعنی اگه موتورتون کنترل دور نخواد میشه حتی از موتور تکفاز استفاده کردکه توی دور نامیش کار کنه و تو خروجی گیربکسش هم 60 دور با گشتاور خوب بده که از نظر هزینه بسیار به صرفه تر از سایر روشهاست.
    سلام ممنونم ازتون
    سرعت ثابت نیست و قراره در حین کار تغییر کنه ضمن اینکه باید معکوس هم بشه
  6. #6
    2010/10/04
    تهران
    1,515
    432

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط behrang73

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام ممنونم ازتون
    سرعت ثابت نیست و قراره در حین کار تغییر کنه ضمن اینکه باید معکوس هم بشه
    خب پس استفاده از موتور تکفاز و بدون درایو امکان نداره.
    مرحله ی بعدی بررسی میزان گشتاور مورد نیازتون هست.
    که ابتدا باید ماکزیمم گشتاور راه اندازی رو بدست بیارید و بعدش هم بارهای دینامیکی و لحظه ای رو در نظر بگیرین که ممکنه حین کار سیستم اتفاق بیفته.
    اعداد بدست اومده ی تخمینی و اندازه گیری شده رو در عدد 1.2 ضرب کنین. موتور انتخابیتون گشتاورش نباید از این مقدار بدست اومده کمتر باشه.
    کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.
  7. #7
    2016/05/29
    67
    23

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط نو رسیده

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    خب پس استفاده از موتور تکفاز و بدون درایو امکان نداره.
    مرحله ی بعدی بررسی میزان گشتاور مورد نیازتون هست.
    که ابتدا باید ماکزیمم گشتاور راه اندازی رو بدست بیارید و بعدش هم بارهای دینامیکی و لحظه ای رو در نظر بگیرین که ممکنه حین کار سیستم اتفاق بیفته.
    اعداد بدست اومده ی تخمینی و اندازه گیری شده رو در عدد 1.2 ضرب کنین. موتور انتخابیتون گشتاورش نباید از این مقدار بدست اومده کمتر باشه.
    ممکنه تو بدست اوردن گشتاور منو کمک کنین ؟
  8. #8
    2010/10/04
    تهران
    1,515
    432

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط behrang73

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ممکنه تو بدست اوردن گشتاور منو کمک کنین ؟
    ساده ترین راه تجربیش اینه که اون چرخ خروجی رو تو سخت ترین موقعیت ممکن راه اندازی قرار بدین. بعد دور اون چرخ یه نخ مقاوم و مناسب ببندین و سر نخ یا طناب رو هم وصل کنین به قلاب یه نیروسنج یا ب***** دستی دیجیتال قلابدار که الان زیاد هست.
    بعد با اون ب***** بکشینش تا حرکت کنه و پیشنهاد میکنم حداقل یه دور کامل با این روش حرکتش بدین. در حین این کارحواستون به عددی که ب***** نشون میده هم باشه و ماکزیممش رو ثبت کنین.
    ماکزیمم عدد ب***** میشه ماکزیمم نیرویی که توی اون شعاع شما برای حرکت دادن چرختون بهش احتیاج دارید. این عدد رو تبدیل به واحد نیوتن کنین و شعاع چرخ رو هم برحسب متر در اون ضرب کنین.
    گشتاور خروجی مورد نیاز بر حسب نیوتن متر بدست میاد.
    حالا از هر گیربکس کاهنده ای که استفاده میکنین، این عدد رو بر نسبت دور ورودی به خروجیش تقسیم کنین، این میشه حداقل گشتاور مورد نیاز موتور. بطور تجربی 1.2 برابر این مقدار رو برای انتخاب موتور در نظر داشته باشین.
    اگه شرایط چرخش اون چرخ یکنواخت نیست و در برخی مواقع ممکنه بسته به نوع بار، فشارهای لحظه ای هم بهش وارد بشه باید اونها رو هم اندازه گیری و در محاسبات وارد کنین. یا اینکه بسته به نیاز، اون ضریب 1.2 نهایی رو افزایش بدین.

    پی نوشت: اون جاهایی که سایت ستاره گذاشته، منظور ب ا س ک و ل بوده.
    ویرایش توسط نو رسیده : 2018/12/03 در ساعت 11:27
    کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.
  9. #9
    2016/05/29
    67
    23

    پاسخ : انتخاب موتور dc

    نقل قول نوشته اصلی توسط نو رسیده

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ساده ترین راه تجربیش اینه که اون چرخ خروجی رو تو سخت ترین موقعیت ممکن راه اندازی قرار بدین. بعد دور اون چرخ یه نخ مقاوم و مناسب ببندین و سر نخ یا طناب رو هم وصل کنین به قلاب یه نیروسنج یا ب***** دستی دیجیتال قلابدار که الان زیاد هست.
    بعد با اون ب***** بکشینش تا حرکت کنه و پیشنهاد میکنم حداقل یه دور کامل با این روش حرکتش بدین. در حین این کارحواستون به عددی که ب***** نشون میده هم باشه و ماکزیممش رو ثبت کنین.
    ماکزیمم عدد ب***** میشه ماکزیمم نیرویی که توی اون شعاع شما برای حرکت دادن چرختون بهش احتیاج دارید. این عدد رو تبدیل به واحد نیوتن کنین و شعاع چرخ رو هم برحسب متر در اون ضرب کنین.
    گشتاور خروجی مورد نیاز بر حسب نیوتن متر بدست میاد.
    حالا از هر گیربکس کاهنده ای که استفاده میکنین، این عدد رو بر نسبت دور ورودی به خروجیش تقسیم کنین، این میشه حداقل گشتاور مورد نیاز موتور. بطور تجربی 1.2 برابر این مقدار رو برای انتخاب موتور در نظر داشته باشین.
    اگه شرایط چرخش اون چرخ یکنواخت نیست و در برخی مواقع ممکنه بسته به نوع بار، فشارهای لحظه ای هم بهش وارد بشه باید اونها رو هم اندازه گیری و در محاسبات وارد کنین. یا اینکه بسته به نیاز، اون ضریب 1.2 نهایی رو افزایش بدین.

    پی نوشت: اون جاهایی که سایت ستاره گذاشته، منظور ب ا س ک و ل بوده.
    ممنونم ازتون خیلی مفید و جالب بود تو فکر فرمول های ریاضی بودم
    از اینکه وقت گذاشتین و نوشتین ممنونم ازتون
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 23
    آخرين نوشته: 2017/01/12, 19:21
  2. انتخاب موتور
    توسط reza_rouhi در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2015/04/13, 13:00
  3. کمک در انتخاب موتور
    توسط amirdifraxe1 در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2013/08/01, 22:11
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013/01/05, 00:30
  5. انتخاب نوع موتور....
    توسط pama در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2012/04/14, 09:27

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •