ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. #1
    2018/12/06
    3
    0

    Question اندازه بین روت ها و خودشان در PCB

    سلام و خسته نباشید مهندسان عزیز <3. میخواستم بدونم بهترین اندازه سیم ها (Wire) و فاصله آنها از هم در PCB برای چاپ روی فیبر و استفاده از اتو برای ساخت چیست؟ (اندازه ها به میلیمتر)
    چون برد من 8 سانت در 2.5 سانت هست و سیم کشیش زیاده. عکسش هم میذارم ولی باید بگم اوتو روت هست و برای استفاده بهتر از فضاها چندتا از اتصالات بین پین ها رو جابجا میکنم.
    میتونم 2.5 سانت رو به دلخواه تا 4 الی 5 سانتی متر هم افزایش بدم، ولی میخوام بدونم فاصله بین وایرها چقد باشه که اسید مس اون مسیر خالی رو خوب ازبین ببره و اندازه وایرها چقد باشه که موقع اسید کاری مسیر معیوب نشه.


    شرمنده یه سوال ناشیانه می پرسم و شاید نتونم منظورم رو درست برسونم، اون هم برای اینه که من رشتم برق نیست و هیچی از برق هم نمیدونستم تا چند روز پیش.
    امروز یاد گرفتم چطور شماتیک مدار طراحی کنم و PCB اش رو بسازم. اون هم بخاطر اینه که برد پنل کیس کامپیوترام خراب شده و این جک 3.5 سه پایه رو نتونستم از بازار پیدا کنم. فقط روی بردهای کیس 5 پایه اش رو پیدا کردم و چون اندازه برد با کیس من مناسب نیست و نمیشه استفاده کرد مجبورم یکی بسازم. شرمنده وقتتونو میگیریم <3
    ویرایش توسط namvarii : 2018/12/06 در ساعت 12:16
  2. #2
    2013/05/31
    280
    36

    پاسخ : اندازه بین روت ها و خودشان در PCB

    سلام
    بنظرم اگه فقط برا همین مورد میخوایین pcb بزنید و احتیاجی بیش از این ندارید مدارتونو رو بردهای پیش سوراخ(هزار سوراخ) ببندید خیلی راحتتره
  3. #3
    2018/12/06
    3
    0

    پاسخ : اندازه بین روت ها و خودشان در PCB

    مرسی، اما اون خیلی ضایع است، هم علاقه به یادگیریش دارم هم اینکه جلوی کیس نمیشه پیش سوراخ رو بست، علتش هم اینه که جلوی کیس فقط سوراخ سوکت و جک قطعات رو به اندازه داره و تو پیش سوراخ نمیشه دقیق اون اندازه بست و میلی متری باید درست باشه.
    زیاد که فک میکنم میبینم میتونم عرض برد که 2.5 سانت هست رو افزایش بدم به دلخواه، فقط میخوام بدونم فاصله و اندازه وایرها چقد باشه که اسید باعث آسیب رسوندن به اونا نشه و درست از آب در بیاد؟
    بازم ممنون
  4. #4
    2012/05/13
    Planet Earth
    786
    295

    پاسخ : اندازه بین روت ها و خودشان در PCB

    والا با این قیمت اسید و فیبر بدید یه شرکت PCB رو براتون متالیزه بزنه بهتر هست. چون الان شما تمام روت هاتون(مسیرهاتون) رو از لایه بالایی برد رد کردید و بردتون هم متالیزه نیست بعد قرار هست که یک سری کانکتور از پشت برد بهش لحیم بشه که کار خودتونو خیلی سخت کردید. اولا سعی کنید خودتون به صورت درستی روت کنید. نسبت گوشت پدها به سوراخ اون ها هم کم است. از هر دولایه رو و زیر برد هم استفاده کنید خیلی راحت ویا (via) بزنید. برد رو متالیزه بزنید
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
    همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)
  5. #5
    2018/12/06
    3
    0

    پاسخ : اندازه بین روت ها و خودشان در PCB

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin20107

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    والا با این قیمت اسید و فیبر بدید یه شرکت PCB رو براتون متالیزه بزنه بهتر هست. چون الان شما تمام روت هاتون(مسیرهاتون) رو از لایه بالایی برد رد کردید و بردتون هم متالیزه نیست بعد قرار هست که یک سری کانکتور از پشت برد بهش لحیم بشه که کار خودتونو خیلی سخت کردید. اولا سعی کنید خودتون به صورت درستی روت کنید. نسبت گوشت پدها به سوراخ اون ها هم کم است. از هر دولایه رو و زیر برد هم استفاده کنید خیلی راحت ویا (via) بزنید. برد رو متالیزه بزنید
    والا من که راحت ترین راهش رو اسید و فیبر میدونستم، مگه چند از آب در میاد؟
    اگه بخوام بدم به شرکت چند از آب در میاد؟!!
  6. #6
    2012/05/13
    Planet Earth
    786
    295

    پاسخ : اندازه بین روت ها و خودشان در PCB

    نقل قول نوشته اصلی توسط namvarii

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    والا من که راحت ترین راهش رو اسید و فیبر میدونستم، مگه چند از آب در میاد؟
    اگه بخوام بدم به شرکت چند از آب در میاد؟!!
    الان برد دولایه متالیزه اصفهان فدک بزنه بدون چاپ سبز و پاپ راهنما در اندازه 6*6 سانتی متر تقریبا 10 تومن. هرچی تعداد بره بالاتر قیمت میاد پایین ترمنظور روی 50 یا 100 عددبه بالا هست
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
    همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوعات مشابه

  1. اندازه مته
    توسط setareh shab در انجمن نرم افزار Protel
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2013/10/24, 03:18
  2. تغيير اندازه PCB به اندازه دلخواه
    توسط gbg در انجمن نرم افزار Protel
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2013/06/17, 10:03
  3. اندازه ای سی 95 * 65 * 15
    توسط mehrdad_tbag در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/12/12, 18:46
  4. اندازه شیت PCB ???
    توسط مهدی مهری در انجمن نرم افزار Protel
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2010/03/23, 17:50
  5. اندازه و فاز
    توسط mahyarelc در انجمن Matlab
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2008/07/22, 17:58

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •