ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    2018/07/10
    37
    1

    موتور القایی

    با سلام.
    1-در موتور های القایی (اسنکرون) چه موقع گشتاور نوسانی داریم؟(اگر رابطه ای داره ممنون میشم راهنمایی کنید-- یا یک کتاب معرفی کنید)

    2-در موتور های القایی اگر به جای ولتاژ سینوسی ولتاژ مربعی بدهیم چه اتفاقی می افتد؟

    ممنون .
  2. #2
    2008/11/04
    445
    453

    پاسخ : موتور القایی

    نقل قول نوشته اصلی توسط saati.sms

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام.
    1-در موتور های القایی (اسنکرون) چه موقع گشتاور نوسانی داریم؟(اگر رابطه ای داره ممنون میشم راهنمایی کنید-- یا یک کتاب معرفی کنید)

    2-در موتور های القایی اگر به جای ولتاژ سینوسی ولتاژ مربعی بدهیم چه اتفاقی می افتد؟

    ممنون .
    سلام،
    این دوتا سؤالت، دقیقا جواب هم دیگه اند !!
    ...
    مهم ترین دلیل ایجاد گشتاور نوسانی، وجود درصد بالای هارمونیکهاست!
    و موج مربعی یعنی درصد خیلی زیادی از هارمونیکها (مخصوصا هارمونیکهای ذوج)! (که علاوه بر گشتاور نوسانی (و لرزش موتور) موجب ایجاد حرارت اضافی و بالا رفتن دمای موتور میشه!)
    ◙◙◙◙◙ میخوام به دوستان یه کتاب معرفی کنم! وقت کردید، بخونید - اسمش هست قرآن، سال نشر 10، نویسنده: خدا . ◙◙◙◙◙
  3. #3
    2018/07/10
    37
    1

    پاسخ : موتور القایی

    نقل قول نوشته اصلی توسط ubub

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام،
    این دوتا سؤالت، دقیقا جواب هم دیگه اند !!
    ...
    مهم ترین دلیل ایجاد گشتاور نوسانی، وجود درصد بالای هارمونیکهاست!
    و موج مربعی یعنی درصد خیلی زیادی از هارمونیکها (مخصوصا هارمونیکهای ذوج)! (که علاوه بر گشتاور نوسانی (و لرزش موتور) موجب ایجاد حرارت اضافی و بالا رفتن دمای موتور میشه!)
    ممنون.
    اگر امکان داره کتابی رو معرفی کنید که فرمول ها داخلش باشه ممنون میشم.
    در مورد موتور های القایی یعنی اگر حتی توزیع سیم پیچ ها به صورت سینوسی باشد باز هم اون موج مربعی باعث ایجاد ترم های نوسانی میشود؟(منظورم اینه که اگر سیم پیچ ها رو به طور متمرکز ببندیم و یا اینکه سیم پیچ ها رو به طور گسترده ببندیم تفاوتی میکند یا نه؟؟؟(البته با ورودی مربعی))
  4. #4
    2008/11/04
    445
    453

    پاسخ : موتور القایی

    نقل قول نوشته اصلی توسط saati.sms

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ممنون.
    اگر امکان داره کتابی رو معرفی کنید که فرمول ها داخلش باشه ممنون میشم.
    در مورد موتور های القایی یعنی اگر حتی توزیع سیم پیچ ها به صورت سینوسی باشد باز هم اون موج مربعی باعث ایجاد ترم های نوسانی میشود؟(منظورم اینه که اگر سیم پیچ ها رو به طور متمرکز ببندیم و یا اینکه سیم پیچ ها رو به طور گسترده ببندیم تفاوتی میکند یا نه؟؟؟(البته با ورودی مربعی))
    در این زمینه من فقط دوتا کتاب معروف ماشینهای الکتریکی چاپمن و P.C SEN رو میشناسم!
    البته از قبل یادمه که کتابهای ماشین، ارشد و همینطور کاردانی به کارشناسی مدرسان شریف جامع بود، حداقل به همه موارد اشاره ای کرده بود!
    ...
    راجع به هامونیکها چندتا نکته رو برات توضیح میدم:
    - اول اینکه اگه دقیق بخواهی بدونی هارمونیک چی هست باید مبحث سری فوریه رو بخونی، (من احتمال میدم که بدونی)!
    - دوم همیشه در نظر داشته باشی که هارمونیکها رو باید هم برای شکل موج جریان بررسی کنید و هم برای شکل موج ولتاژ!!! (اگر چه این دو، تا حدودی بر یکدیگر تأثیر میگذارند!!)
    _سوم برای اینکه گشتاور روی موتور کاملا یکنواخت باشه! (با فرض یکنواخت بودن اثر بار مکانیکی!) باید هم ولتاژ اعمالی به موتور سینوسی کامل باشه و هم ساختار موتور به گونه ای باشه که جریان رو به صورت سینوسی کامل مصرف کنه!
    - حالا اعمال ولتاژ مربعی به موتور، مربوط به "هارمونیک در ولتاژ" میشه! (که سوای ساختار موتور باید به حداقل برسه!)
    - و ساختار موتور مربوط به "هارمنیک در جریان" میشه! که معمولا سازندگان موتورها سعی میکنند که با توزیع سیم پیچها و کج کردن شیارها و سایر روشها اونها رو به حداقل برسونند!
    ...
    اگر به مبحث هارمونیکها علاقه مندی و یا در حال یه تحقیق در این باره هستی، حتما رابطه توان رو در موتورها به خوبی تحلیل و درک کن و همه فرضیاتت رو توی متلب شبیه سازی و تست کن!! (حداقل در حوزه زمان!) منظورم استفاده صرف از سیمولینکش نیست! توی همون کامند انواع (سه) دسته موج رو اعمال کن و با هم جمع کن! تا نوسانات توان و گشتاور رو به چشم ببینی!!
    ◙◙◙◙◙ میخوام به دوستان یه کتاب معرفی کنم! وقت کردید، بخونید - اسمش هست قرآن، سال نشر 10، نویسنده: خدا . ◙◙◙◙◙
  5. #5
    2018/07/10
    37
    1

    پاسخ : موتور القایی

    نقل قول نوشته اصلی توسط ubub

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    در این زمینه من فقط دوتا کتاب معروف ماشینهای الکتریکی چاپمن و P.C SEN رو میشناسم!
    البته از قبل یادمه که کتابهای ماشین، ارشد و همینطور کاردانی به کارشناسی مدرسان شریف جامع بود، حداقل به همه موارد اشاره ای کرده بود!
    ...
    راجع به هامونیکها چندتا نکته رو برات توضیح میدم:
    - اول اینکه اگه دقیق بخواهی بدونی هارمونیک چی هست باید مبحث سری فوریه رو بخونی، (من احتمال میدم که بدونی)!
    - دوم همیشه در نظر داشته باشی که هارمونیکها رو باید هم برای شکل موج جریان بررسی کنید و هم برای شکل موج ولتاژ!!! (اگر چه این دو، تا حدودی بر یکدیگر تأثیر میگذارند!!)
    _سوم برای اینکه گشتاور روی موتور کاملا یکنواخت باشه! (با فرض یکنواخت بودن اثر بار مکانیکی!) باید هم ولتاژ اعمالی به موتور سینوسی کامل باشه و هم ساختار موتور به گونه ای باشه که جریان رو به صورت سینوسی کامل مصرف کنه!
    - حالا اعمال ولتاژ مربعی به موتور، مربوط به "هارمونیک در ولتاژ" میشه! (که سوای ساختار موتور باید به حداقل برسه!)
    - و ساختار موتور مربوط به "هارمنیک در جریان" میشه! که معمولا سازندگان موتورها سعی میکنند که با توزیع سیم پیچها و کج کردن شیارها و سایر روشها اونها رو به حداقل برسونند!
    ...
    اگر به مبحث هارمونیکها علاقه مندی و یا در حال یه تحقیق در این باره هستی، حتما رابطه توان رو در موتورها به خوبی تحلیل و درک کن و همه فرضیاتت رو توی متلب شبیه سازی و تست کن!! (حداقل در حوزه زمان!) منظورم استفاده صرف از سیمولینکش نیست! توی همون کامند انواع (سه) دسته موج رو اعمال کن و با هم جمع کن! تا نوسانات توان و گشتاور رو به چشم ببینی!!

    خیلی ممنون از راهنمایی خوبتون.
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوعات مشابه

  1. توضیح در خصوص نحوه عملکرد موتور القایی سنکرون و موتور سنکرون
    توسط xerxes_22 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2017/11/12, 15:38
  2. کنترل موتور القایی سه فاز به روش pid در متلب
    توسط ashkan871 در انجمن سيستم هاي كنترلي
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2016/07/01, 13:17
  3. تاثیر هارمونیک ها بر موتور القایی
    توسط maria501 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/03/12, 12:02
  4. روش های کنترل دور موتور القایی
    توسط pirmard5458 در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2011/10/12, 23:12
  5. emf القایی در موتور
    توسط درود در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2009/09/21, 20:03

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •