اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

    با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من نصاب درب*های کرکره*ای *وبازویی هستم. یک مشکل برای برد کنترلر بازویی بوجود اومده که از شما دوستان میخوام که کمک کنید. برق ورودی کنترلر ۲۲ ولت ۶ آمپره و از یک ترانس برای تامین برقش استفاده میکنه ولی متاسفانه برد یکی از مشتریا خاموش شد بعد از چند وقت و کلا روشن نمیشد. الان که اومدم تست کردم میبینم خروجی ترانس ۲۲ ولته ولی هیچگونه جریانی نداره. اگر سوخته پ چرا ولتاژ داره اگر نسوخته پ چرا جریان نداره؟ اگه امکان داره دوستان راهنمایی کنن.با سپاس

    #2
    پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

    نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست ها
    با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من نصاب درب*های کرکره*ای *وبازویی هستم. یک مشکل برای برد کنترلر بازویی بوجود اومده که از شما دوستان میخوام که کمک کنید. برق ورودی کنترلر ۲۲ ولت ۶ آمپره و از یک ترانس برای تامین برقش استفاده میکنه ولی متاسفانه برد یکی از مشتریا خاموش شد بعد از چند وقت و کلا روشن نمیشد. الان که اومدم تست کردم میبینم خروجی ترانس ۲۲ ولته ولی هیچگونه جریانی نداره. اگر سوخته پ چرا ولتاژ داره اگر نسوخته پ چرا جریان نداره؟ اگه امکان داره دوستان راهنمایی کنن.با سپاس
    باسلام
    برای راهنمایی بهتر از ترانس و قطعتون عکس بزارید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

      اگه ولتاژ داره ولی جریان نداره پس احتمالا فیوزییا چیزی توی مسیر خروجی ترانس قطع شده که ترانس تو حالت بی باری قرار گرفته
      جدیدترین ویرایش توسط Dr_Mohammad_P; ۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

        نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست ها
        با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. من نصاب درب*های کرکره*ای *وبازویی هستم. یک مشکل برای برد کنترلر بازویی بوجود اومده که از شما دوستان میخوام که کمک کنید. برق ورودی کنترلر ۲۲ ولت ۶ آمپره و از یک ترانس برای تامین برقش استفاده میکنه ولی متاسفانه برد یکی از مشتریا خاموش شد بعد از چند وقت و کلا روشن نمیشد. الان که اومدم تست کردم میبینم خروجی ترانس ۲۲ ولته ولی هیچگونه جریانی نداره. اگر سوخته پ چرا ولتاژ داره اگر نسوخته پ چرا جریان نداره؟ اگه امکان داره دوستان راهنمایی کنن.با سپاس
        با سلام:
        برای اطمینان از سلامت ترانس، آن را از مدار بیرون آورده و سپس اهم چک ورودی و خروجی را انجام دهید. اگر قطعی نداشت سپس ورودی ترانس را به برق 220 ولت وصل و ولتاژخروجی را با بار آزمایش کنید. اگر این دو مورد مشاهده نشد، ترانس صد درصد خراب است.
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

          نوشته اصلی توسط Dr_Mohammad_P نمایش پست ها
          اگه ولتاژ داره ولی جریان نداره پس احتمالا فیوزییا چیزی توی مسیر خروجی ترانس قطع شده که ترانس تو حالت بی باری قرار گرفته
          سلام مرسی دوست عزیز. هیچی بین راه نداره ترناس رو کلا از مدار خارج کردم

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
          با سلام:
          برای اطمینان از سلامت ترانس، آن را از مدار بیرون آورده و سپس اهم چک ورودی و خروجی را انجام دهید. اگر قطعی نداشت سپس ورودی ترانس را به برق 220 ولت وصل و ولتاژخروجی را با بار آزمایش کنید. اگر این دو مورد مشاهده نشد، ترانس صد درصد خراب است.
          سلام دوست گرامی مرسی از شما . ترانس رو کامل خارج کردم از مدار و تست اهم از سیم پیچ اولیه و ثانویه گرفتم و مشکلی نداره. به دو سر خروجی که مولتی*متر وصل میکنم ولتاژ ۲۲ ولت داره ولی وقتی لزش بارش میکشم و به لامپ خودرو وصلش میکنم لامپ رو روشن نمیکنه و آمپرشو که اندازه گیری میکنم صفره.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

            نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست ها
            سلام مرسی دوست عزیز. هیچی بین راه نداره ترناس رو کلا از مدار خارج کردم

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


            سلام دوست گرامی مرسی از شما . ترانس رو کامل خارج کردم از مدار و تست اهم از سیم پیچ اولیه و ثانویه گرفتم و مشکلی نداره. به دو سر خروجی که مولتی*متر وصل میکنم ولتاژ ۲۲ ولت داره ولی وقتی لزش بارش میکشم و به لامپ خودرو وصلش میکنم لامپ رو روشن نمیکنه و آمپرشو که اندازه گیری میکنم صفره.
            درتست اهمی ورودی 220 ولت ترانس چند اهم و خروجی ترانس چند اهم بود.(اندازه گیری ترانس در بیرون مدار) چون امکان ندارد یک ترانس 220 ولت به 22 ولت 6 آمپر در مقابل یک لامپ خودرو افت کند. ابعاد ترانس بر حسب سانتی متر چند در چند است.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

              نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
              درتست اهمی ورودی 220 ولت ترانس چند اهم و خروجی ترانس چند اهم بود.(اندازه گیری ترانس در بیرون مدار) چون امکان ندارد یک ترانس 220 ولت به 22 ولت 6 آمپر در مقابل یک لامپ خودرو افت کند. ابعاد ترانس بر حسب سانتی متر چند در چند است.
              سلام. والا تست اهمی که گرفتم رو دقیق یادم نیست چون دستگاه رو تحویل نمایندگی دادم. سیم پیچ اولیه دقیق یادمه که ۱۵ اهم بود و ثانویه حدود ۲۰ کیلو اهم . ابعادشم تقریبا حدود ۱۰ در ۱۰ بود. وزنش هم تقریبی نزدیک یک کیلو

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

                نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست ها
                سلام. والا تست اهمی که گرفتم رو دقیق یادم نیست چون دستگاه رو تحویل نمایندگی دادم. سیم پیچ اولیه دقیق یادمه که ۱۵ اهم بود و ثانویه حدود ۲۰ کیلو اهم . ابعادشم تقریبا حدود ۱۰ در ۱۰ بود. وزنش هم تقریبی نزدیک یک کیلو
                با سلام:
                و صبح بخیر، خدمت شما کاربر گرامی. اگر سیم پیچ اولیه حدود 15 اهم و ثانویه حدود 20 کیلو اهم طبق فرمایش شما باشد، قطعا نمی توانست یک ترانس 220 ولت به22 ولت با جریان 6 آمپر باشد. !!! و به همین خاطر با نصب یک لامپ خودرو افت ولتاژ خروجی داشته و لامپ را روشن نمی کرد. اما ازطرف دیگر می فرمائید ابعاد حدودی 10 در10 سانت و وزنحدودی یک کیلو اهم می باشد.می توان قبول کرد که یک ترانس 220 به 22 ولت 6 آمپر می باشد، اما اهم خروجی تران می بایست حدود یک اهم باشد نه 20 کیلو اهم. سیم پیچ ثانویه می بایست باز و با سیم پیچ جدید به همان قطر باز پیچی شود. ( احتمال خرابی یک نقطه از ترانس در وسط سیم پیچ خروجی به شکل قطع که با ارتباط سوختگی جدا شده زغال مانند که اتصال کامل ندارد ولی اهم زیاد دارد ولتاژ درست است، اما جریان خروجی ندارد).
                علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

                  نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                  با سلام:
                  و صبح بخیر، خدمت شما کاربر گرامی. اگر سیم پیچ اولیه حدود 15 اهم و ثانویه حدود 20 کیلو اهم طبق فرمایش شما باشد، قطعا نمی توانست یک ترانس 220 ولت به22 ولت با جریان 6 آمپر باشد. !!! و به همین خاطر با نصب یک لامپ خودرو افت ولتاژ خروجی داشته و لامپ را روشن نمی کرد. اما ازطرف دیگر می فرمائید ابعاد حدودی 10 در10 سانت و وزنحدودی یک کیلو اهم می باشد.می توان قبول کرد که یک ترانس 220 به 22 ولت 6 آمپر می باشد، اما اهم خروجی تران می بایست حدود یک اهم باشد نه 20 کیلو اهم. سیم پیچ ثانویه می بایست باز و با سیم پیچ جدید به همان قطر باز پیچی شود. ( احتمال خرابی یک نقطه از ترانس در وسط سیم پیچ خروجی به شکل قطع که با ارتباط سوختگی جدا شده زغال مانند که اتصال کامل ندارد ولی اهم زیاد دارد ولتاژ درست است، اما جریان خروجی ندارد).
                  با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی. واقعا از شما کمال تشکر رو دارم که برای مشکل من وقت گذاشتید.بله درست فرمودید احتمالا مشکل از سیم پیچ ثانویه ست هر چند من تخصص کافی رو*در این زمینه ندارم ولی از تست اهمی که گرفتم شک*کردم که نباید اهم ثانویه بیشتر از اولیه باشه، الان با فرمایش شما شک*من به یقین تبدیل شد. واقعا از شما سپاسگزارم

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : نداشتن جریان و آمپر در خروجی ترانس

                    نوشته اصلی توسط shahrampahlavi نمایش پست ها
                    با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی. واقعا از شما کمال تشکر رو دارم که برای مشکل من وقت گذاشتید.بله درست فرمودید احتمالا مشکل از سیم پیچ ثانویه ست هر چند من تخصص کافی رو*در این زمینه ندارم ولی از تست اهمی که گرفتم شک*کردم که نباید اهم ثانویه بیشتر از اولیه باشه، الان با فرمایش شما شک*من به یقین تبدیل شد. واقعا از شما سپاسگزارم
                    با سلام:
                    دوست عزیز، چون شما مورد عیب را تشریح کردید، من توانستم خیلی زود به عیب برسم.
                    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X