ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/09/07
    Shiraz-Jahrom
    54
    40

    سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    با سلام خدمت اساتید
    یه مدت پیش یه ساب ووفر 12 اینچ سوخته متعلق به یکی از دوستان نزدیک به دستم رسید که به مدل انسان های اولیه و کاملا با دست سیم پیچش رو دوباره پیچیدم. خوشبختانه هنوز اون ساب داره با تمام قدرت کار میکنه و مشکلی هم نداشته.
    حال
    یه مدت هست یه سوال نظری در مورد تغییر مدل سیم پیچ ساب ووفر )subwoofer voice coil) به ذهنم رسیده






    با مثال شروع میکنم
    مقادیر ذکر شده تقریبی و فرضی هستند.
    فرض میکنیم یک ساب ووفر با قطر سی سانت --12 inch-- مورد استفاده در خودرو ها داریم که سیم پیچ ان به علت بار بیش از حد سوخته است.
    سیم پیچ این ساب دارای چهار لایه سیم نمره 50 می باشد. و تعداد دور هر لایه تعداد 50 دور می باشد ... یعنی تعدار کل دور سیم پیچ تعداد 200 دور می باشد. و همانطور که گفته شد قطر سیم را هم 50 فرض میکنیم.

    پس یک بوبین با سیم 50 و چهار لایه سیم که تعداد دور در هر لایه 50 دور می باشد و در مجموع تعداد دور ها 200 دور می باشد.



    حال ایا میتوان به جای سیم 50 از سیم با قطر دو برابر یعنی 100 استفاده کرد و به جای چهار لایه (چهار لایه 50دور= 200 دور) فقط دولایه (دو لایه 50دور = 100 دور ) سیم پیچید؟ یعنی تعداد کل دور ها به جای 200 دور ... تعداد 100 دور باشد ( دو تا لایه 50 دور=100 دور)

    ) (( قطر بوبین ها D و طول L برابر می باشد.)))
    از لحاظ نظری ایا این کار ممکن است؟
    ایا امپدانس این دو وویس کویل برابر خواهد بود؟
    ایا میدان مغناطیس ایجاد شده توسط این دو وویس کویل با اعمال ولتاز و جریان یکسان برابر خواهد بود؟
    متاسفانه به علت گرانی و افت ارزش پولمون مقدور نبود به صورت عمل روی یه ساب این نظریه رو پیاده کنم و بعد تست کنم.
    بنده در ریاضیات بسیار ضعیف هستم و متاسفانه در حل معادلات و فرمول های محاسبه کویل ناتوان هستم. البته نیازی هم نیست در اون حد بحث پیچیده بشه.
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2013/12/21
    بابل-ایمن آباد
    2,087
    1,203

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohsenMsvi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام خدمت اساتید
    یه مدت پیش یه ساب ووفر 12 اینچ سوخته متعلق به یکی از دوستان نزدیک به دستم رسید که به مدل انسان های اولیه و کاملا با دست سیم پیچش رو دوباره پیچیدم. خوشبختانه هنوز اون ساب داره با تمام قدرت کار میکنه و مشکلی هم نداشته.
    حال
    یه مدت هست یه سوال نظری در مورد تغییر مدل سیم پیچ ساب ووفر )subwoofer voice coil) به ذهنم رسیده






    با مثال شروع میکنم
    مقادیر ذکر شده تقریبی و فرضی هستند.
    فرض میکنیم یک ساب ووفر با قطر سی سانت --12 inch-- مورد استفاده در خودرو ها داریم که سیم پیچ ان به علت بار بیش از حد سوخته است.
    سیم پیچ این ساب دارای چهار لایه سیم نمره 50 می باشد. و تعداد دور هر لایه تعداد 50 دور می باشد ... یعنی تعدار کل دور سیم پیچ تعداد 200 دور می باشد. و همانطور که گفته شد قطر سیم را هم 50 فرض میکنیم.

    پس یک بوبین با سیم 50 و چهار لایه سیم که تعداد دور در هر لایه 50 دور می باشد و در مجموع تعداد دور ها 200 دور می باشد.



    حال ایا میتوان به جای سیم 50 از سیم با قطر دو برابر یعنی 100 استفاده کرد و به جای چهار لایه (چهار لایه 50دور= 200 دور) فقط دولایه (دو لایه 50دور = 100 دور ) سیم پیچید؟ یعنی تعداد کل دور ها به جای 200 دور ... تعداد 100 دور باشد ( دو تا لایه 50 دور=100 دور)

    ) (( قطر بوبین ها D و طول L برابر می باشد.)))
    از لحاظ نظری ایا این کار ممکن است؟
    ایا امپدانس این دو وویس کویل برابر خواهد بود؟
    ایا میدان مغناطیس ایجاد شده توسط این دو وویس کویل با اعمال ولتاز و جریان یکسان برابر خواهد بود؟
    متاسفانه به علت گرانی و افت ارزش پولمون مقدور نبود به صورت عمل روی یه ساب این نظریه رو پیاده کنم و بعد تست کنم.
    بنده در ریاضیات بسیار ضعیف هستم و متاسفانه در حل معادلات و فرمول های محاسبه کویل ناتوان هستم. البته نیازی هم نیست در اون حد بحث پیچیده بشه.
    سلام ، طبق تئوری اگه اون تعداد دور(200) رو با هر سیمی بپیچید اندوکتانس یکی خواهد بود اما امپدانس خیر ، چون مقاومت دی سی (DCR) متفاوته ، البته ممکنه تاثیر کمی در حد نیم اهم داشته باشه ....
    در عمل چون جا کم میاری و سطح سیم پیچی بیشتر میشه پس خازن های ناخواسته هم بیشتر میشه ، علاوه بر اون ممکنه به خاطر فاصله گرفتن از هسته اندوکتانس هم به شدت افت کنه و بازده بلندگو به شدت افت کنه.
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2019/02/27
    8
    11

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohsenMsvi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام خدمت اساتید
    یه مدت پیش یه ساب ووفر 12 اینچ سوخته متعلق به یکی از دوستان نزدیک به دستم رسید که به مدل انسان های اولیه و کاملا با دست سیم پیچش رو دوباره پیچیدم. خوشبختانه هنوز اون ساب داره با تمام قدرت کار میکنه و مشکلی هم نداشته.
    حال
    یه مدت هست یه سوال نظری در مورد تغییر مدل سیم پیچ ساب ووفر )subwoofer voice coil) به ذهنم رسیده






    با مثال شروع میکنم
    مقادیر ذکر شده تقریبی و فرضی هستند.
    فرض میکنیم یک ساب ووفر با قطر سی سانت --12 inch-- مورد استفاده در خودرو ها داریم که سیم پیچ ان به علت بار بیش از حد سوخته است.
    سیم پیچ این ساب دارای چهار لایه سیم نمره 50 می باشد. و تعداد دور هر لایه تعداد 50 دور می باشد ... یعنی تعدار کل دور سیم پیچ تعداد 200 دور می باشد. و همانطور که گفته شد قطر سیم را هم 50 فرض میکنیم.

    پس یک بوبین با سیم 50 و چهار لایه سیم که تعداد دور در هر لایه 50 دور می باشد و در مجموع تعداد دور ها 200 دور می باشد.



    حال ایا میتوان به جای سیم 50 از سیم با قطر دو برابر یعنی 100 استفاده کرد و به جای چهار لایه (چهار لایه 50دور= 200 دور) فقط دولایه (دو لایه 50دور = 100 دور ) سیم پیچید؟ یعنی تعداد کل دور ها به جای 200 دور ... تعداد 100 دور باشد ( دو تا لایه 50 دور=100 دور)

    ) (( قطر بوبین ها D و طول L برابر می باشد.)))
    از لحاظ نظری ایا این کار ممکن است؟
    ایا امپدانس این دو وویس کویل برابر خواهد بود؟
    ایا میدان مغناطیس ایجاد شده توسط این دو وویس کویل با اعمال ولتاز و جریان یکسان برابر خواهد بود؟
    متاسفانه به علت گرانی و افت ارزش پولمون مقدور نبود به صورت عمل روی یه ساب این نظریه رو پیاده کنم و بعد تست کنم.
    بنده در ریاضیات بسیار ضعیف هستم و متاسفانه در حل معادلات و فرمول های محاسبه کویل ناتوان هستم. البته نیازی هم نیست در اون حد بحث پیچیده بشه.
    سلام دوست عزیز با این کار شما امپدانس مدار رو به یک چهارم کاهش میدی یعنی اگه امپدانس ساب شما چهار اهم باشه به خاطر نصف کردن تعداد دور و دو برابر کردن قطر سیم امپدانس شما از یک اهم هم کمتر خواهد شد که مسلماباید از یه آمپلی خفن استفاده کنید البته اگه بقیه اجزای ساب توانایی تحمل این قدرت رو داشته باشند .که معمولا همچین کاری امکان پذیر نمیشه البته این تجربه منه و با توجه به فرمول توان تو الکتریسیته که حاصل ضرب جریان در ولتاژ هست که دوباره خود جریان از تقسیم ولتاژ بر مقاومت مدار بدست میاد بیان کردم. البته در پایان این محاسبات باید تلفات رو در نظر بگیریم که به نوع موادمصرفی و کیفیت مونتاژ و مخصوصا تو این مورد فاصله هوایی بستگی داره .
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2019/02/27
    8
    11

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    سلام مجدد دوستان
    یک بلندگو دلتا دهنه 16
    و یه ساب کارینا دستم رسیده که هردو بوبین سوخته بود
    باز کردم ولی متاسفانه بوبینش رو نتونستم تهیه کنم یعنی تعمیرکاران محترم شهرمون بهم ندادن من هم که خیر سرم فوق دیپلم سیم پیچی الکتروموتور دارم دست به کار شدم برای ساخت بوبین که البته کار دشواری نیست و فقط ی دقت و حوصله زیاد می خواد.خوشبختانه سایز قالب هر دو بوبین یکی هست و تراشکار آشنا دارم و دادم قالب برام بسازه بوبین ساب که سیم پیچش شل شده بود و سوخته بود که طلق عایق سالم مونده پس برا اون مشکل ندارم فقط یه لایه کاغذی بالای بوبین روی طلق چسبوندن آیا لازمه منم این لایه رو بچشبونم و از چه کاغذی استفاده کنم .و برای طلق بوبین دیگه که نابود شده دوستانی که تجربه دارن چه عایقی پیشنهاد می کنند. (معمولا تو سیم پیچی الکتروموتورها از همین طلق های عکس رادیولوژی و اگه خیلی میخواستیم محکم کاری بشه از عایق برشمان یا مایلر استفتاده میکردیم)ولی چون تجربه ای تو بوبین یلندگو ندارم نمیدونم اینا جواب میده یا نه.
    انشالله همین چند روز کارش تموم میشه و حتما نتیجه کار رو براتون میزارم .
    چنانچه دوستان با تجربه های ناب خودشون ما رو یاری کنند که زودتر به نتیجه مطلوب برسیم ممنون میشم .
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/09/07
    Shiraz-Jahrom
    54
    40

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط رستمخان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام مجدد دوستان
    یک بلندگو دلتا دهنه 16
    و یه ساب کارینا دستم رسیده که هردو بوبین سوخته بود
    باز کردم ولی متاسفانه بوبینش رو نتونستم تهیه کنم یعنی تعمیرکاران محترم شهرمون بهم ندادن من هم که خیر سرم فوق دیپلم سیم پیچی الکتروموتور دارم دست به کار شدم برای ساخت بوبین که البته کار دشواری نیست و فقط ی دقت و حوصله زیاد می خواد.خوشبختانه سایز قالب هر دو بوبین یکی هست و تراشکار آشنا دارم و دادم قالب برام بسازه بوبین ساب که سیم پیچش شل شده بود و سوخته بود که طلق عایق سالم مونده پس برا اون مشکل ندارم فقط یه لایه کاغذی بالای بوبین روی طلق چسبوندن آیا لازمه منم این لایه رو بچشبونم و از چه کاغذی استفاده کنم .و برای طلق بوبین دیگه که نابود شده دوستانی که تجربه دارن چه عایقی پیشنهاد می کنند. (معمولا تو سیم پیچی الکتروموتورها از همین طلق های عکس رادیولوژی و اگه خیلی میخواستیم محکم کاری بشه از عایق برشمان یا مایلر استفتاده میکردیم)ولی چون تجربه ای تو بوبین یلندگو ندارم نمیدونم اینا جواب میده یا نه.
    انشالله همین چند روز کارش تموم میشه و حتما نتیجه کار رو براتون میزارم .
    چنانچه دوستان با تجربه های ناب خودشون ما رو یاری کنند که زودتر به نتیجه مطلوب برسیم ممنون میشم .
    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    در مورد جایگزینی بوبین ساب ووفر و بلندگوی سوخته بنده در مواقعی که امکانات و بوبین دردست رس نباشع یک روش ابداعی دارم
    در صورتی که بوبیین حداکثر اسیب دیده باشد و حتی طلقی که سیم لاکی بر روی ان پیچیده شده نیز سوخته باشد ... بنده با استفاده از گچ قسمت بالای بوبین که متصل هست به اسپایدر و دیافراگم رو با گچ قالب میریزم و درون اون هم یک میله به عنوان دسته قرار میدم بعد که گچ خشک شد قالب رو با احتیاط و دقت از داخل حفره بوبین خارج میکنم سپس طلق جدید دور قالب گچی میپیچم و بعد از اون سیم پیچ رو روی قالب میپیچم و با چسپ دوقلو اپوکسی دیر خشک نود دقیقه ای بوبین رو پوشش میدم که محکم بشع بعد از بیست و چهار ساعت با دقت خیلی خیلی زیاد فالب گچی رو از وسط بوبین دست ساز با استفاده از مته و دریل تخریب میکنم و خارج میکنم و در نهایت بوببین دست ساز رو به دیافراگم چسب میکنم.
    اگر اساتید تجربه ای درمورد نوع و انواع چسب های درجه یک که برای محکم کاری و چسب زدن بوبین به اسپایدر و دیافراگم و همچنین چسباندن اسپایدر به بدنه فلزی باند استفاده میکنن ممنون میشم بنده رئ در جریان بزارن.
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2019/02/27
    8
    11

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohsenMsvi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    در مورد جایگزینی بوبین ساب ووفر و بلندگوی سوخته بنده در مواقعی که امکانات و بوبین دردست رس نباشع یک روش ابداعی دارم
    در صورتی که بوبیین حداکثر اسیب دیده باشد و حتی طلقی که سیم لاکی بر روی ان پیچیده شده نیز سوخته باشد ... بنده با استفاده از گچ قسمت بالای بوبین که متصل هست به اسپایدر و دیافراگم رو با گچ قالب میریزم و درون اون هم یک میله به عنوان دسته قرار میدم بعد که گچ خشک شد قالب رو با احتیاط و دقت از داخل حفره بوبین خارج میکنم سپس طلق جدید دور قالب گچی میپیچم و بعد از اون سیم پیچ رو روی قالب میپیچم و با چسپ دوقلو اپوکسی دیر خشک نود دقیقه ای بوبین رو پوشش میدم که محکم بشع بعد از بیست و چهار ساعت با دقت خیلی خیلی زیاد فالب گچی رو از وسط بوبین دست ساز با استفاده از مته و دریل تخریب میکنم و خارج میکنم و در نهایت بوببین دست ساز رو به دیافراگم چسب میکنم.
    اگر اساتید تجربه ای درمورد نوع و انواع چسب های درجه یک که برای محکم کاری و چسب زدن بوبین به اسپایدر و دیافراگم و همچنین چسباندن اسپایدر به بدنه فلزی باند استفاده میکنن ممنون میشم بنده رئ در جریان بزارن.
    سلام
    خیلی ممنون راهنمایی تون عالی بود

    فک کنم چسب آهن گزینه مناسبی برای چسباندن اشنایدر به بدنه فلزی باشه ولی برای چسباندن بوبین به اسپایدر اگه از همون چسب دوقلو استفاده کنید بهتره
    ویرایش توسط رستمخان : 2019/03/05 در ساعت 09:33
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/09/07
    Shiraz-Jahrom
    54
    40

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط رستمخان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    خیلی ممنون راهنمایی تون عالی بود

    فک کنم چسب آهن گزینه مناسبی برای چسباندن اشنایدر به بدنه فلزی باشه ولی برای چسباندن بوبین به اسپایدر اگه از همون چسب دوقلو استفاده کنید بهتره
    تشکر از راهنمایی شما
    دوست عزیز یک سوال دارم
    این چسب مشکی رنگ که برای چسب کردن سیم لاکی روی دیافراگم باند ها استفاده میشه اسمش چی هست؟ خیلی وقت هم هست دنبال س هستم ولی پیدا نمی کنم . از هر کس هم میپرسم نمیدونه
    توی عکس زیر اون چسب مشکی رنگ .... از نظر خاصیت لاستیکی خیلی سفت تر از چسب اکواریوم هست و از نظر چسبندگی مثل چسب پاتکس. این چسب فوق العاده چسب محکمی هست و تحمل دمایی بالایی هم داره.
    خیلی ها چسب عایق بندی و ابندی واشر سر سیلندر ماشین هم پیشنهاد دادن ولی این نوع چسب ها خاصیت چسبندگی ضعیفی دارن و فقط جهت ابندی استفاده میشن.

    ویرایش توسط MohsenMsvi : 2019/03/05 در ساعت 13:33
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2013/12/21
    بابل-ایمن آباد
    2,087
    1,203

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohsenMsvi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    تشکر از راهنمایی شما
    دوست عزیز یک سوال دارم
    این چسب مشکی رنگ که برای چسب کردن سیم لاکی روی دیافراگم باند ها استفاده میشه اسمش چی هست؟ خیلی وقت هم هست دنبال س هستم ولی پیدا نمی کنم . از هر کس هم میپرسم نمیدونه
    توی عکس زیر اون چسب مشکی رنگ .... از نظر خاصیت لاستیکی خیلی سفت تر از چسب اکواریوم هست و از نظر چسبندگی مثل چسب پاتکس. این چسب فوق العاده چسب محکمی هست و تحمل دمایی بالایی هم داره.
    خیلی ها چسب عایق بندی و ابندی واشر سر سیلندر ماشین هم پیشنهاد دادن ولی این نوع چسب ها خاصیت چسبندگی ضعیفی دارن و فقط جهت ابندی استفاده میشن.

    سلام ،
    بنده یه ساب دادم برای تعمیر ، سر کار وایستادم ، جلو خودم تعمیرش کرد،
    برای چسبوندن فوم به بدنه از چسب آهن و برای چسباندن کویل به اسپایدر و دیافراگم از چسب اوهو استفاده کرد ، خوب جواب داد.
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/09/07
    Shiraz-Jahrom
    54
    40

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط hoseyni emeni

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام ،
    بنده یه ساب دادم برای تعمیر ، سر کار وایستادم ، جلو خودم تعمیرش کرد،
    برای چسبوندن فوم به بدنه از چسب آهن و برای چسباندن کویل به اسپایدر و دیافراگم از چسب اوهو استفاده کرد ، خوب جواب داد.
    با تشکر جناب حسینی
    بر روی دیافراگم باند و ساب اون قسمتی که سیم لاکی به سیم های نخی ترمینال لحیم میشه هم یه چسب مشکی رنگ استفاده میشه ، شما اطلاع دارین چه نوع چسبی هست؟
    در عکس زیر چهار تا خط چسب مشکی رنگ بر روی باند هست... منظورم این چسب هست
    هست
    بنده یه بار از چسب پی وی سی مارک پاتکس برای باند مورد استفاده در خودرو استفاده کردم بعد از گذشت مدت تقریبا یک سال دیدم چسب بر اثر تابش افتاب تبدیل به پودر شده و کامل خاصیت خودش رو از دست داده ولی اون چسبی مشکی که به صورت فابریک روی خود باند هست در برابر اثر گرما و افتاب خیلی مقاوم هست.
    ویرایش توسط MohsenMsvi : 2019/03/05 در ساعت 14:10
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2019/02/27
    8
    11

    پاسخ : سوال در مورد تغییر مدل سیم پیچی بوبین ساب ووفر

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohsenMsvi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    تشکر از راهنمایی شما
    دوست عزیز یک سوال دارم
    این چسب مشکی رنگ که برای چسب کردن سیم لاکی روی دیافراگم باند ها استفاده میشه اسمش چی هست؟ خیلی وقت هم هست دنبال س هستم ولی پیدا نمی کنم . از هر کس هم میپرسم نمیدونه
    توی عکس زیر اون چسب مشکی رنگ .... از نظر خاصیت لاستیکی خیلی سفت تر از چسب اکواریوم هست و از نظر چسبندگی مثل چسب پاتکس. این چسب فوق العاده چسب محکمی هست و تحمل دمایی بالایی هم داره.
    خیلی ها چسب عایق بندی و ابندی واشر سر سیلندر ماشین هم پیشنهاد دادن ولی این نوع چسب ها خاصیت چسبندگی ضعیفی دارن و فقط جهت ابندی استفاده میشن.

    سلام مجدد محسن جان
    حقیقتش اینه که یه عده ای از تعمیرکاران رمز و راز کارشون رو بروز نمیدن که البته حق دارن
    اما من تو چندتا کلیپ که دیدم و همش خارجی بود برای چسباندن بوبین به صفحه و حتی پوشش روی سیمها از همون چسب دوقلو که ۱۰۰ درصد چسب دوقلوی ۹۰ دقیقه ای اوهو هست استفاده میشد
    درباره اون چسب مشکی که شما میگی منم فک میکردم خیلی محکمه ولی دیروز خواستم صفحه ساب رو جدا کنم خیلی راحت با سشوار چسب پودر شد البته کارای چین رو نمیشه روش حساب کرد
    با توجه به قیمتی که الان چسب اوهوداره نزدیک ۱۰۰ هزار تومان فک نکنم تعمیرکاران زیادی ازش استفاده کنن من که الان دقیقا خودم دارم مرحله به مرحله تست میکنم تا ببینم چه چسبی کجا بهتر جواب میده و البته به خاطر دوشغله بودن یکم زمان بر و سخته
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19

موضوعات مشابه

  1. سوال در مورد سیم پیچی
    توسط mohsen diod در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکی
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2018/10/02, 18:44
  2. چند سوال ابتدایی د مورد ترانس پیچی
    توسط Reza Azimy_RW در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکی
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 2018/06/09, 15:05
  3. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2015/09/07, 22:42
  4. تغییر دور و قطر سیم پیچی ترانس
    توسط m_tavakoli در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013/04/16, 14:54
  5. سوال در مورد سیم پیچی
    توسط mohsen diod در انجمن رباتیک و مکاترونیک
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2010/08/20, 14:07

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •