ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2016/05/07
    438
    169

    مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید
    میبخشید من یه ضبط ماشین پیونر دستم رسید که ای سی امپلی فایرش سوخته بود . ای سیش PAL13A بود که چون بد گیر میومد از همین سایت ای سی جایگزینش یعنی TDA7388 رو گرفتم و جایگزین کردم هیت سینک و همه چیزو هم بستم وقتی گذاشتم روی ماشین واسه تست وقتی صدا رو زیاد میکردی فیوز 10 امپر ورودی میسوخت که نشونه از جریان کشی بیش از حد این ای سی بود (چون داغ هم میکرد خیلی زود ) منم یه فیوز 15 امپر انداختم روش (فیوز اصلیش 10 امپر بود ) که اونم سوزوند و بعد از اون فیوزو که تعویض کردم دیگه خروجی صدا نداشتم و اون ای سی هم اصلا دیگه داغ نمیکرد که فک کنم دوباره سوخت !
    مدارای قبل از امپلی رو چک کردم مشکلی نداشت الان میخاستم بدونم ایا ای سی امپلی فایر مشکل داشته یا بایاس این دو تا ای سی فرق داشته که اینقدر جریان کشی زیاد بود و چیکار میشه کرد ؟!
    یعنی به نظر شما مشکل از این یه دونه ای سی بوده و با جایگزین کردن همین TDA مشکلم برطرف میشه یا باید ای سی اصلی رو پیدا کنم ؟!
    بسیار ممنون
    • تبلیغات
      .

  2. #2
    تاریخ عضویت
    2014/11/14
    ECA
    4,330
    3,383

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    دوست عزیز سلام

    ای سی 7388 رو جای گزین کردی قبل این که یه ای سی جای گزین کنی باید دیتا شیت دوتا ای سی رو باهم مقایسه کنی تا پایه ها تفاوت نداشته باشن از کجا مطمئنی که یه جور بودن؟؟
    جدایی از اینا هیچ ای سی مثل ای سی اورجینال خودش نمیشه 7388 صدا نداره که مالی نیست ای سی خودش محشره
    بدرود
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/09/07
    Shiraz-Jahrom
    54
    40

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Azimy_RW

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید
    میبخشید من یه ضبط ماشین پیونر دستم رسید که ای سی امپلی فایرش سوخته بود . ای سیش PAL13A بود که چون بد گیر میومد از همین سایت ای سی جایگزینش یعنی TDA7388 رو گرفتم و جایگزین کردم هیت سینک و همه چیزو هم بستم وقتی گذاشتم روی ماشین واسه تست وقتی صدا رو زیاد میکردی فیوز 10 امپر ورودی میسوخت که نشونه از جریان کشی بیش از حد این ای سی بود (چون داغ هم میکرد خیلی زود ) منم یه فیوز 15 امپر انداختم روش (فیوز اصلیش 10 امپر بود ) که اونم سوزوند و بعد از اون فیوزو که تعویض کردم دیگه خروجی صدا نداشتم و اون ای سی هم اصلا دیگه داغ نمیکرد که فک کنم دوباره سوخت !
    مدارای قبل از امپلی رو چک کردم مشکلی نداشت الان میخاستم بدونم ایا ای سی امپلی فایر مشکل داشته یا بایاس این دو تا ای سی فرق داشته که اینقدر جریان کشی زیاد بود و چیکار میشه کرد ؟!
    یعنی به نظر شما مشکل از این یه دونه ای سی بوده و با جایگزین کردن همین TDA مشکلم برطرف میشه یا باید ای سی اصلی رو پیدا کنم ؟!
    بسیار ممنون
    متاسفانه ای سی های اصلی پخش پایونییر نایاب هستند من هم یکی سفارش دادم وقتی رسید به دستم متوجه شدم اصلی نیست
    الان همین 7388 ها ی موجود در بازار هم خیلی جنسشون بده شده وقتی زیر بار میرن و گرم میشن مورد داشتم جریان و ولتاژ دی سی خروجی میدن و باعث سوختن باند ها میشن.
    همین یک ماه گذشته سه مورد دیدم از این پخش های رادیو فلش چینی ارزون که دارای این مدل ای سی بودن (CD7388) که هنگام داغ کردن ای سی خروجی دی سی داشتن و باعث دود شدن و سوختن تمام باند های خودرو شدن
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2013/12/21
    بابل-ایمن آباد
    2,087
    1,203

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Azimy_RW

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید
    میبخشید من یه ضبط ماشین پیونر دستم رسید که ای سی امپلی فایرش سوخته بود . ای سیش PAL13A بود که چون بد گیر میومد از همین سایت ای سی جایگزینش یعنی TDA7388 رو گرفتم و جایگزین کردم هیت سینک و همه چیزو هم بستم وقتی گذاشتم روی ماشین واسه تست وقتی صدا رو زیاد میکردی فیوز 10 امپر ورودی میسوخت که نشونه از جریان کشی بیش از حد این ای سی بود (چون داغ هم میکرد خیلی زود ) منم یه فیوز 15 امپر انداختم روش (فیوز اصلیش 10 امپر بود ) که اونم سوزوند و بعد از اون فیوزو که تعویض کردم دیگه خروجی صدا نداشتم و اون ای سی هم اصلا دیگه داغ نمیکرد که فک کنم دوباره سوخت !
    مدارای قبل از امپلی رو چک کردم مشکلی نداشت الان میخاستم بدونم ایا ای سی امپلی فایر مشکل داشته یا بایاس این دو تا ای سی فرق داشته که اینقدر جریان کشی زیاد بود و چیکار میشه کرد ؟!
    یعنی به نظر شما مشکل از این یه دونه ای سی بوده و با جایگزین کردن همین TDA مشکلم برطرف میشه یا باید ای سی اصلی رو پیدا کنم ؟!
    بسیار ممنون
    مطمئنید آیسی شما اوریجین بوده؟!
    آیسی های شرکت پایونیر رو همون شرکت ST میزنه . منتها فقط پارت نامبرش اختصاصی هست.....
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2016/05/07
    438
    169

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    نقل قول نوشته اصلی توسط real_ahmadi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوست عزیز سلام

    ای سی 7388 رو جای گزین کردی قبل این که یه ای سی جای گزین کنی باید دیتا شیت دوتا ای سی رو باهم مقایسه کنی تا پایه ها تفاوت نداشته باشن از کجا مطمئنی که یه جور بودن؟؟
    جدایی از اینا هیچ ای سی مثل ای سی اورجینال خودش نمیشه 7388 صدا نداره که مالی نیست ای سی خودش محشره
    بدرود
    داداش دیتاشیتو مقایسه کردم پایه ها یکی بود دیتاشیت PAL013 هم کاملش نبود بقیه مواردو چک کنم .

    نقل قول نوشته اصلی توسط [URL="https://www.eca.ir/forums/members/mohsenmsvi.html"
    MohsenMsvi[/URL];697932]متاسفانه ای سی های اصلی پخش پایونییر نایاب هستند من هم یکی سفارش دادم وقتی رسید به دستم متوجه شدم اصلی نیست
    الان همین 7388 ها ی موجود در بازار هم خیلی جنسشون بده شده وقتی زیر بار میرن و گرم میشن مورد داشتم جریان و ولتاژ دی سی خروجی میدن و باعث سوختن باند ها میشن.
    همین یک ماه گذشته سه مورد دیدم از این پخش های رادیو فلش چینی ارزون که دارای این مدل ای سی بودن (CD7388) که هنگام داغ کردن ای سی خروجی دی سی داشتن و باعث دود شدن و سوختن تمام باند های خودرو شدن
    یا خدا پس خوب بوده باندا رو نسوزونده ! اثن این ای سی اگه اینهمه مشکل داره چرا نسخه تقلبیش باید فروش بره یا بفروشن ؟! وقتی کاری که بایدو انجام نمیده ؟!!

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط hoseyni emeni

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مطمئنید آیسی شما اوریجین بوده؟!
    آیسی های شرکت پایونیر رو همون شرکت ST میزنه . منتها فقط پارت نامبرش اختصاصی هست.....
    داداش با این حساب همه چی ای سی اصلی میزنه فقط اون STS نیست که نشونه تقلبی بودنشه :|
    یعنی با این حساب ای سی اصلیش که گیر نمیاد 7388 هم که تقلبیه باید ضبطو بندازه دور دیگه ؟!
    اونوقت به نظر شما این ای سیها جفتش یه جور بایاس میشن و مشکل از بایاس نبوده نه ؟ یعنی اگه 7388 اصلی گیر بیارم بازم همین مشکلو دارم و باید خودم یه جورایی بایاسش کنم ؟
    ای سی PAL012 رو گیر اوردم یه جورایی ولی زه 80 هزار تومن اثن ارزش تعمیر نداره اونم ای سی با یه مدل پایینتر که ممکنه دوباره بسوزه !
    به نظر شما یارو رو راحتش کنم بگم نمیشه یا واسه تجربه هم شده یه 7388 گیر بیارم و بایاسش کنم خودم ؟ همین یه مقاومت که تو مسیر سیگنال ورودی بزاری حله دیگه ؟
    شما راه دیگه ای سراغ ندارین با چند تا مافست یه چیزی شبیه سازی کنم راه بیوفته ؟!

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    میبخشید الان که چک کردم واقعا ارجینال بوده بذایاسشون فرق میکرده . واسه کم کردن بایاس تو مسیر ورودی سیگنالها یه ماومت بزارم کافیه ؟
    ویرایش توسط Reza Azimy_RW : 2019/05/05 در ساعت 18:58
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2013/12/21
    بابل-ایمن آباد
    2,087
    1,203

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Azimy_RW

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    داداش دیتاشیتو مقایسه کردم پایه ها یکی بود دیتاشیت PAL013 هم کاملش نبود بقیه مواردو چک کنم .



    یا خدا پس خوب بوده باندا رو نسوزونده ! اثن این ای سی اگه اینهمه مشکل داره چرا نسخه تقلبیش باید فروش بره یا بفروشن ؟! وقتی کاری که بایدو انجام نمیده ؟!!

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


    داداش با این حساب همه چی ای سی اصلی میزنه فقط اون STS نیست که نشونه تقلبی بودنشه :|
    یعنی با این حساب ای سی اصلیش که گیر نمیاد 7388 هم که تقلبیه باید ضبطو بندازه دور دیگه ؟!
    اونوقت به نظر شما این ای سیها جفتش یه جور بایاس میشن و مشکل از بایاس نبوده نه ؟ یعنی اگه 7388 اصلی گیر بیارم بازم همین مشکلو دارم و باید خودم یه جورایی بایاسش کنم ؟
    ای سی PAL012 رو گیر اوردم یه جورایی ولی زه 80 هزار تومن اثن ارزش تعمیر نداره اونم ای سی با یه مدل پایینتر که ممکنه دوباره بسوزه !
    به نظر شما یارو رو راحتش کنم بگم نمیشه یا واسه تجربه هم شده یه 7388 گیر بیارم و بایاسش کنم خودم ؟ همین یه مقاومت که تو مسیر سیگنال ورودی بزاری حله دیگه ؟
    شما راه دیگه ای سراغ ندارین با چند تا مافست یه چیزی شبیه سازی کنم راه بیوفته ؟!

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    میبخشید الان که چک کردم واقعا ارجینال بوده بذایاسشون فرق میکرده . واسه کم کردن بایاس تو مسیر ورودی سیگنالها یه ماومت بزارم کافیه ؟
    با مقاومت و ... نمیشه کاری کرد ، آیسی خودش از داخل بایاس شده ، شما نمیتونی دستکاری کنی ، در عوض بگرد ببین مشکل از کجاست ، خازن ها و قطعات مربوطه رو چک کن
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2019/04/24
    گوهردشت
    4
    1

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    در ساخت ای سی فابریک رادیو پخش پایونیر( PL013A ) از تکنولوژی ترانزیستور های MOSFET استفاده شده است که میتواند جریان های زیادی را تحمل بکند ولی ای سی جایگزین شما ( TDA7388)از ترانزیستور درساختش استفاده شده و نسبتا جریان کمتری را میتواند تحمل بکند من پیشنهاد میکنم از ای سی ( TDA 7850 ) و یا از ای سی که در ساخت ان از ماس فت در خروجی استفاده شده است بهره ببرید
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2016/05/07
    438
    169

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    اها خیلی خیلی ممنون از کمکتون اونوقت یه جایی ای سی PAL013A رو پیدا کردم میگه 70 تومن ! اصلا ارزششو داره به نظرتون ای سی اصلی رو بگیرم یا همین 7850 یا ... رو هم اگه ارجینالشو پیدا کنم بهتره یا اثن ارزش تعمیر داره با این وضعیت شما بودین چیکار میکردین ؟!
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2016/05/07
    438
    169

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    راستی ممنون میشم اگه کسی دیتاشیت کامل PAL013A رو داره بزاره هرچی گشتم یه دیتاشیت یه صفحه ای ازش پیدا کردم فقط اسم پینها رو نوشته بود اطلاعات دیگه ای نبود !
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2011/09/13
    773
    417

    پاسخ : مشکل عجیب در تعمیر ضبط ماشین Pioner

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Azimy_RW

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    راستی ممنون میشم اگه کسی دیتاشیت کامل PAL013A رو داره بزاره هرچی گشتم یه دیتاشیت یه صفحه ای ازش پیدا کردم فقط اسم پینها رو نوشته بود اطلاعات دیگه ای نبود !
    درود

    مدل پخش پایونرتان چه میباشد؟؟
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15

موضوعات مشابه

  1. تعمیر اینورتر 12 ولت دی سی ( برق ماشین ) به 220 ولت ای سی
    توسط mmojtabaa در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 77
    آخرين نوشته: 2023/03/10, 22:21
  2. تعمیر باند ماشین
    توسط سید رضا باباتبار در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2021/02/04, 11:03
  3. تعمیر ماشین حساب
    توسط ksra در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2017/08/31, 15:20
  4. نویز عجیب هدیونیت ماشین!!!!
    توسط meh_o در انجمن مدارات صوتی
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: 2013/08/30, 18:00
  5. درخواست راهنمایی در مورد تعمیر مشکل عجیب تلویزیون LCD
    توسط amir_HASANI در انجمن تلویزیون و مانیتور
    پاسخ: 21
    آخرين نوشته: 2012/07/13, 16:11

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •