اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاددده از ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209 برای دمای آب اتومبیل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    استفاددده از ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209 برای دمای آب اتومبیل

    سلام
    همونطور که میدونید فشنگی های تک پین اتومبیل کاربرات مثل پراید از نوع NTC هستن.
    سوال اینه که میتونم ازین ماژول برای این کار استفاده کنم؟ به این صورت که حشگر ماژول رو درارم و سیمش رو وصل کنم به فشنگی آب؟

    و اینکه اگه کالیبره کردن لازم داشت این ماژول قابلیتشو داره که کالیبره بشه با سنسور جایگزین؟

    #2
    پاسخ : استفاددده از ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209 برای دمای آب اتومبیل

    نوشته اصلی توسط siasina نمایش پست ها
    سلام
    همونطور که میدونید فشنگی های تک پین اتومبیل کاربرات مثل پراید از نوع NTC هستن.
    سوال اینه که میتونم ازین ماژول برای این کار استفاده کنم؟ به این صورت که حشگر ماژول رو درارم و سیمش رو وصل کنم به فشنگی آب؟

    و اینکه اگه کالیبره کردن لازم داشت این ماژول قابلیتشو داره که کالیبره بشه با سنسور جایگزین؟
    سلام از این ماژول استفاده کردم / اگه میخوای کالیبرش کنی بهتره اندازه مقاومت اون ترمیستور حول و حوش اندازه مقاومت ترمیستور دیفالتش باشه(کالیبره میشه ولی اگه مقدار مقاومت پرت باشه عدد پرت نشون میده و خب میتونی مقاومتی که باش سری هست برای تقسیم مقاومت عوض کنی/ همچنین فرموار اوپن سورسش هم هست برای stm8)/ ضمن اینکه بهتره حتما ورژنی که stm 8 روش هست رو بخری چون تو بازار دیدم با چیپ دیگه ای بدن بیرون






    امیرحسین ضیا

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : استفاددده از ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209 برای دمای آب اتومبیل

      تا جایی که میدونم دمای اب در داخل موتورخیلی بالاتراز بازه اندازه گیری سنسورهای ntcهست.سنسورهای ntcبازه دمایی شون بین 40-تا 125درجه سلسیوس هست.به نظرم ایده خوبی نیست.داخل موتورفشارشدیدا بالاست.وقطعا دمای اب نیز بالاتر نقطه جوش است.البتبه ترموستات ها در دمای 85درجه فعال میشن.ومعمولا درخارج از مووتورهستن.
      دمای موتوررابطه بسیار مستقیمی با دمای اب داره.به نظرم،سنسورهمین ماژول رو به یک جایی از موتوراتصال بده .بدنه موتوربه نسب خیلی خوبی دمارو کاهش میده .تاجایی که در بازه همین سنسورها قرار میگیره.درنتبجه میتونی با اندکی تبدیل از وضعیت گرما موتورمطلع بشی.اگه موتورداغ کرد میتونید یک فن رو خاموش کنید یا روشن کنید.یا اینکه میتونید یک وسیله هشداردهنده کاربذارید و نسبت به وضعیت بوجود اومده خیلی سریع اقدام کنید.با این گرونی یه تعمیر کوچیک بالا دو سه تومن میره تو پاچه.اگه کامیون باشه طرف باید 50تومنی پیاده بشه.

      چند سال پیش یکی از بچه ها که کارواش داشت.موتوربیش از حد داغ میشد.مووقعی که جریان زیادی می کشید .کنتور مینداخت.یکی از همین ماژول هاارو به بدنه موتتوراتصال دادیم و قتی دمای موتور از یه حد تقریبی که به تصورت تجربی پیدا کرد.بیشتر میشد.خود به خوود موتوررو خامش می کرد.تا جایی که دما دوباره کم میشد و فرمان onبه مووتورداده میشد.
      حالا مهندسی که اومده بود قرار بودبا کنترل جریان موتور که حدود 19امپر بود این کارو انجام بده .و هزینه خیلی بالایی هم داشت. در صورتی که با این راه حل مشکلش حل شد.و کل هزینه ای که بابت این کارداد اون موقع کمتراز20 تومن شد.
      امیدوارم که به نتیجه مطلوب برسید.
      جدیدترین ویرایش توسط Namvar14; ۰۵:۵۰ ۱۳۹۸/۰۴/۱۸.
      eshop-hodhod.ir

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : استفاددده از ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209 برای دمای آب اتومبیل

        به نظر شما اگه طول سیم رو بکنم مثلا 3 متر میتونم با اون مقاومت یا روش هایی که گفتین کالیبرش کنم ؟

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        ممنون از توضیحات خوب

        پیشنهاد برای چسبوندن سنسور به بدنه ی موتور داشتم اما وقتی دیدم فشنگی آب هم ان تی سی هست گفتم چه بهتر از اون استفاده کنم ، چون فشنگی توی آبه و دقیقا جایی که باید باشه نصب شده دیگه.یعنی بلافاصله پس از خروج آب از بلوک موتور.

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X