ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 16
  1. #1
    2017/07/23
    64
    6

    کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    سلام دوستان
    ی هواکش مارک دمنده خریدم سرعتش 1400 بوده اما الان که از نزدیک دیدمش میبینم خیلی صدا داره و 1400 برام زیاده ، میخوام سرعتش رو کم کنم هم صدا کاهش پیدا کنه و هم عمرش افزایش پیدا کنه
    اینطوری که همین الان وصله خازن در مدار نیست:(کارخونه ای همینطوری وصل بود)

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    اگه به جای اینکه برق به سفید و قرمز وارد بشه به سفید و ابی وارد بشه سرعت کاهش پیدا میکنه یا افزایش ؟ (به دلیل اینکه خارن در مدار قرار میگیره)
  2. #2
    2017/03/26
    663
    278

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط abc.abc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوستان
    ی هواکش مارک دمنده خریدم سرعتش 1400 بوده اما الان که از نزدیک دیدمش میبینم خیلی صدا داره و 1400 برام زیاده ، میخوام سرعتش رو کم کنم هم صدا کاهش پیدا کنه و هم عمرش افزایش پیدا کنه
    اینطوری که همین الان وصله خازن در مدار نیست:(کارخونه ای همینطوری وصل بود)

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    اگه به جای اینکه برق به سفید و قرمز وارد بشه به سفید و ابی وارد بشه سرعت کاهش پیدا میکنه یا افزایش ؟ (به دلیل اینکه خارن در مدار قرار میگیره)
    سلام اگه دقت کنی میبینی که یک سر خازن به ترمینال سیم سفید
    و سر دیگه به ترمینال سیم آبی وصل شده یعنی این خازن با سیم
    پیچ کمکی سری شده و در مدار هست و نباید سیم ترمینال رو جابجا
    کنی
  3. #3
    2017/07/23
    64
    6

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام اگه دقت کنی میبینی که یک سر خازن به ترمینال سیم سفید
    و سر دیگه به ترمینال سیم آبی وصل شده یعنی این خازن با سیم
    پیچ کمکی سری شده و در مدار هست و نباید سیم ترمینال رو جابجا
    کنی
    اهان ممنون فک کردم میشه جای سفید و قرمز به سفید و ابی هم متصل کنیم
    الان یعنی ابی برای سیم پیچ کمکی هست و اگه خازن از مدار برداشته شه سیم پیچ کمکی کار نمیکنه؟
    با دیمر میشه سرعتش رو کاهش بدم؟ (تشخیص موتور یونیورسال و القایی رو نمیدونم)
    ممنون
  4. #4
    2017/03/26
    663
    278

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط abc.abc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اهان ممنون فک کردم میشه جای سفید و قرمز به سفید و ابی هم متصل کنیم
    الان یعنی ابی برای سیم پیچ کمکی هست و اگه خازن از مدار برداشته شه سیم پیچ کمکی کار نمیکنه؟
    با دیمر میشه سرعتش رو کاهش بدم؟ (تشخیص موتور یونیورسال و القایی رو نمیدونم)
    ممنون
    بله درسته خازن رو جدا کنی کار نمی کنه و با دیمر هم نمیشه دورشون
    رو کم کرد
  5. #5
    2017/07/23
    64
    6

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    بله درسته خازن رو جدا کنی کار نمی کنه و با دیمر هم نمیشه دورشون
    رو کم کرد
    ممنون ، یعنی اینا موتورشون القایی هست که نمیشه دورشون رو کم کرد؟ چون در موردشون که خوندم همه جا گفته بودن موتور های یونیورسال رو میشه با دیمر دورش رو کم کرد
  6. #6
    2017/03/26
    663
    278

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط abc.abc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ممنون ، یعنی اینا موتورشون القایی هست که نمیشه دورشون رو کم کرد؟ چون در موردشون که خوندم همه جا گفته بودن موتور های یونیورسال رو میشه با دیمر دورش رو کم کرد
    موتور القایی رو هم میشه دورش رو کم و زیاد کرد اما با دیمر نمیشه
    کنترل دور می خواهد که میتونی توی اینترنت و خود این انجمن
    اطلاعات کسب کنی
  7. #7
    2018/01/21
    215
    24

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط abc.abc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ممنون ، یعنی اینا موتورشون القایی هست که نمیشه دورشون رو کم کرد؟ چون در موردشون که خوندم همه جا گفته بودن موتور های یونیورسال رو میشه با دیمر دورش رو کم کرد
    سلام دادا
    به اون دوسیم که به برق میخوره به یکیشون دیود سری کن برقی که به دمنده میره نصف میشه درنتیجه سرعتش نصف میشه،دیگه با دور نصفه نمیدونم بدردت میخوره یانه،داخل سشوارها و دریل ها برای دور کند یه دیود سری میکنن
    همیشه در قلبم زنده ی استاد تحیری
  8. #8
    2017/07/23
    64
    6

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    موتور القایی رو هم میشه دورش رو کم و زیاد کرد اما با دیمر نمیشه
    کنترل دور می خواهد که میتونی توی اینترنت و خود این انجمن
    اطلاعات کسب کنی
    الان این هواکش القایی هست؟ چون من نمیتونم این مورد رو تشخیص بدم ی جا نوشته بود یونیورسال ها سیم پیچ دارن این هم سیم پیچ داره
    نقل قول نوشته اصلی توسط pika3

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دادا
    نقل قول نوشته اصلی توسط pika3

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    به اون دوسیم که به برق میخوره به یکیشون دیود سری کن برقی که به دمنده میره نصف میشه درنتیجه سرعتش نصف میشه،دیگه با دور نصفه نمیدونم بدردت میخوره یانه،داخل سشوارها و دریل ها برای دور کند یه دیود سری میکنن

    سلام ، ممنون ، این کار روی هر دو (القایی و یونیورسال) جواب میده؟ کاهش سرعت با این تکنیک باعث نمیشه از عمرش کاسته بشه؟ چون میخوام 24 ساعته روشن بزارم میخوام ی طوری باشه که با کمتر کار کردن عمر هم افزایش داشته باشه
  9. #9
    2017/03/26
    663
    278

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط abc.abc

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    الان این هواکش القایی هست؟ چون من نمیتونم این مورد رو تشخیص بدم ی جا نوشته بود یونیورسال ها سیم پیچ دارن این هم سیم پیچ داره

    سلام ، ممنون ، این کار روی هر دو (القایی و یونیورسال) جواب میده؟ کاهش سرعت با این تکنیک باعث نمیشه از عمرش کاسته بشه؟ چون میخوام 24 ساعته روشن بزارم میخوام ی طوری باشه که با کمتر کار کردن عمر هم افزایش داشته باشه
    سلام بله القایی هست و اینکه فرمودین یونیورسال ها سیم پیچ دارند
    این هم داره لازم هست که در مورد الکتروموتور مطالعات زیادی داشته
    باشین و تحقیق کامل انجام بدین
  10. #10
    2017/07/23
    64
    6

    پاسخ : کم کردن سرعت هواکش با سیم های ورودی

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بله القایی هست و اینکه فرمودین یونیورسال ها سیم پیچ دارند
    این هم داره لازم هست که در مورد الکتروموتور مطالعات زیادی داشته
    باشین و تحقیق کامل انجام بدین
    سلام مجدد ، ممنون از اینکه وقت میذارید ، شما از کجا متوجه شدید که این هواکش القایی هست؟ ربط به 4 سیمه بودن داره؟ ی سری تحقیق کردم مثل اینکه باید با فرکانس سرعتشون رو کم کرد ، همین حالتی که دوستمون فرمودن (با دیود) به نظرتون برای القایی جوابگو هست که سرعتش نصف شه؟ چون ی موردی من رو به شک انداخته اونم خازنی هست که به سیم سفید و ابی وصل شده ، اگه اونطور که شما فرمودین برای سیم پیچ کمکی هست خب وقتی دیود میزاریم نیمی از موج سینوسی رو از دست میدیم اما خازن در همون زمان هنوز بار داره ، در این حالت چه اتفاقی میافته ایا شدنی هست
    بازم ممنون
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 16

موضوعات مشابه

  1. نصب هواکش معمولی خانه
    توسط SSM2 در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2019/06/16, 14:15
  2. بدنه برق دار هواکش
    توسط the boy در انجمن تاسيسات الكتريكي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2017/01/21, 19:14
  3. روشن کردن هواکش با دتکتو
    توسط navid_sa_198 در انجمن تاسيسات الكتريكي
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/06/17, 22:00
  4. هواکش یا هود آشپزخانه ؟!
    توسط miladeng98 در انجمن تاسيسات الكتريكي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2014/07/25, 12:06
  5. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2010/09/17, 21:16

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •