اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

    سلام
    میخام یه آمپلی استریو برا ماشین بسازم که هر کانالش حداقل دویست وات واقعی بده
    الان چنتا سوال دارم
    فرق آمپ هایی که با ولتاژ دوبل کار میکنن با آمپ هایی که با ولتاژتک کار میکنه چیه؟
    یه مدار پیدا کردم که با tl494 دوتا ماسفت مثل irf460 و ولتاژ تک کار میکنه به نظرتون خوبه؟ و میتونم برا یه ساب مثل جی بی ال۱۰۰۰ هم ازش استفاده کنم؟
    یه مدار مبدل ولتاژ هم براش میخام که یکم کمک میخام برا ساختش
    اینم شماتیک اون آمپ

    و اینم بگم که میخام هزینه ش زیر دویست تومن در بیاد چون اگه بیشتر بشه میتونم یه آمپ دست دو بگیرم
    چهارتا ۳۰۵۵ هم دارم
    جدیدترین ویرایش توسط Reza....; ۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۰۴/۲۴.

    #2
    پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

    توضیحات کامل مدار هم توی لینک زیر هستhttp://https://www.elcircuit.com/201...switching.html
    دوستان خواهشا کمک کنید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

      ببخشید لینک اشتباه شد
      اینم لینک
      http://www.elcircuit.com/2018/03/diy...ching.html?m=1
      جدیدترین ویرایش توسط Reza....; ۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۰۵/۰۷.

      دیدگاه


        #4
        Re: کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

        همون امپ دست دو به صرفه تر و ارزونتر در میاد

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : Re: کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

          نوشته اصلی توسط yoosefheidari نمایش پست ها
          همون امپ دست دو به صرفه تر و ارزونتر در میاد
          چرا ارزون تر درمیاد؟
          این آمپ فقط دوتا ماسفت میخاد دیگه
          بقیش که قیمتی نداره

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : Re: کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

            لطفا نظرتون رو درباره ی این مدار هم بگین
            https://saakhtani.ir/wp-content/uplo...mplifier-4.jpg

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

              سلام .
              اگه دست دوم بگیری که واقعا به نفعته علاوه بر محاسبه هزینه ساخت آمپلی فایر باید هزینه ساخت *منبع تغذیه سوئیچینگ رو هم در نظر بگیری و حتی هزینه جعبه و هیت سینک هم بماند.
              در ضمن آمپلی فایر های کلاس d خیلی حساسن خودم چند نمونه ساختم هیچ کدوم اون کیفیتی که انتظار داشتم رو نداشت.به هر حال موفق باشید

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : Re: کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
                چرا ارزون تر درمیاد؟
                این آمپ فقط دوتا ماسفت میخاد دیگه
                بقیش که قیمتی نداره
                شما میگی یه استریو حداقل ۲۰۰ واتی
                خب فقط برد خود امپش فقط ۲۴۰ تومن ترانزیستوری مثل ۵۲۰۰/۱۹۴۳ میخواد.الباقی هزینه هاش هم بماند.
                تغذیه دوبل هم یه هزینه بالای دیگه میطلبه
                بعدش هم به دلیلایل زیادی کیفیت اون امپ بیرون روذنمیگیری و با مشکلاتی مثل نویز و
                ..برخورد خواهی کرد.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : Re: کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                  نوشته اصلی توسط yoosefheidari نمایش پست ها
                  شما میگی یه استریو حداقل ۲۰۰ واتی
                  خب فقط برد خود امپش فقط ۲۴۰ تومن ترانزیستوری مثل ۵۲۰۰/۱۹۴۳ میخواد.الباقی هزینه هاش هم بماند.
                  تغذیه دوبل هم یه هزینه بالای دیگه میطلبه
                  بعدش هم به دلیلایل زیادی کیفیت اون امپ بیرون روذنمیگیری و با مشکلاتی مثل نویز و
                  ..برخورد خواهی کرد.
                  خب اگه با آیسی باشه چی؟
                  مثلا ۷۲۹۴

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  نوشته اصلی توسط yoosefheidari نمایش پست ها
                  شما میگی یه استریو حداقل ۲۰۰ واتی
                  خب فقط برد خود امپش فقط ۲۴۰ تومن ترانزیستوری مثل ۵۲۰۰/۱۹۴۳ میخواد.الباقی هزینه هاش هم بماند.
                  تغذیه دوبل هم یه هزینه بالای دیگه میطلبه
                  بعدش هم به دلیلایل زیادی کیفیت اون امپ بیرون روذنمیگیری و با مشکلاتی مثل نویز و
                  ..برخورد خواهی کرد.
                  هر کانال صد وات هم قبوله
                  چنتا ترانس پاور کامپیوتر دارم با چنتا tl494
                  ماسفت ۳۲۰۵ هم که پنج تومنه
                  اگه برای هر کانال هم مثلا یدونه ۷۲۹۴ و یدونه هسته و آیسی ودوتا ماسفت نیاز بشه کلا میشه صد تومن یا حداکثر صدوپنجاه

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                    من تجربه ساختن امپلی فایر ماشین رو داشتم زیر 500 وات ار ام اس نمیصرفه خودت امپلی بسازی اما اگه خیلی مشتاقی بسازی کمکت میکنم
                    یه دو کانال کلاس ab برای باند هات بساز 80 وات و یه مونو 200 وات کلاس دی واسه ساب بساز اینجوری یکم میتونی با نمونه های بازاری رقابت کنی تنظیمات فیلتر کامل باید براش بسازی HPF و LPF و SUB SONIC اینجوری شاید بتونی رقابت کنی
                    مورد بعدی سوییچنگه که همه توی این سایت میترسوننت از ساختنش که اصلا چیز سختی نیس یه سوییچنگ فوروارد دو سوییچه 500 وات اوکی عه برای این کار مورد بعدی اینکه ترانس های EE و ETD برای این سوییچنگ خیلی مناسب نیست هسته های پاور هم کلا فایده ندارن هسته تیروییدی بخر مثل مرد سیم پیچیش کن موفق باشی

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    نوشته اصلی توسط omid khakyar نمایش پست ها
                    من تجربه ساختن امپلی فایر ماشین رو داشتم زیر 500 وات ار ام اس نمیصرفه خودت امپلی بسازی اما اگه خیلی مشتاقی بسازی کمکت میکنم
                    یه دو کانال کلاس ab برای باند هات بساز 80 وات و یه مونو 200 وات کلاس دی واسه ساب بساز اینجوری یکم میتونی با نمونه های بازاری رقابت کنی تنظیمات فیلتر کامل باید براش بسازی HPF و LPF و SUB SONIC اینجوری شاید بتونی رقابت کنی
                    مورد بعدی سوییچنگه که همه توی این سایت میترسوننت از ساختنش که اصلا چیز سختی نیس یه سوییچنگ فوروارد دو سوییچه 500 وات اوکی عه برای این کار مورد بعدی اینکه ترانس های EE و ETD برای این سوییچنگ خیلی مناسب نیست هسته های پاور هم کلا فایده ندارن هسته تیروییدی بخر مثل مرد سیم پیچیش کن موفق باشی
                    راسی یادم رفت اگه امپلی فایر سابت رو با کلاس AB بسازی اصلا صرف نمیکنه خودت بسازی چون اکثر امپلی های 4 کانال بازاری روی ساب خیلی خوب تسلت ندارن

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : Re: کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                      نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
                      خب اگه با آیسی باشه چی؟
                      مثلا ۷۲۹۴

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                      هر کانال صد وات هم قبوله
                      چنتا ترانس پاور کامپیوتر دارم با چنتا tl494
                      ماسفت ۳۲۰۵ هم که پنج تومنه
                      اگه برای هر کانال هم مثلا یدونه ۷۲۹۴ و یدونه هسته و آیسی ودوتا ماسفت نیاز بشه کلا میشه صد تومن یا حداکثر صدوپنجاه
                      شما تو هر پست داری یه حرف میزنی
                      اول که گفتی 200 وات اما 7294 حداکثر 50-60 وات به شما میده ضمن اینکه ای سی حساسی هست و ممکنه با کو چکترین تغییراتی بسوزه.
                      ضمن اینکه مجددا باید یه تغذیه دوبل واسش بسازید که حداقل 200-300 تومنی باید هزینه کنید.
                      در هر صورت زیر 400 تومن در نمیاد این 7294 که تازه 60 وات حداکثر خواهید داشت.
                      یه امپلیفایر اماده بخرید به صرفه تر هست.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                        نوشته اصلی توسط omid khakyar نمایش پست ها
                        من تجربه ساختن امپلی فایر ماشین رو داشتم زیر 500 وات ار ام اس نمیصرفه خودت امپلی بسازی اما اگه خیلی مشتاقی بسازی کمکت میکنم
                        یه دو کانال کلاس ab برای باند هات بساز 80 وات و یه مونو 200 وات کلاس دی واسه ساب بساز اینجوری یکم میتونی با نمونه های بازاری رقابت کنی تنظیمات فیلتر کامل باید براش بسازی HPF و LPF و SUB SONIC اینجوری شاید بتونی رقابت کنی
                        مورد بعدی سوییچنگه که همه توی این سایت میترسوننت از ساختنش که اصلا چیز سختی نیس یه سوییچنگ فوروارد دو سوییچه 500 وات اوکی عه برای این کار مورد بعدی اینکه ترانس های EE و ETD برای این سوییچنگ خیلی مناسب نیست هسته های پاور هم کلا فایده ندارن هسته تیروییدی بخر مثل مرد سیم پیچیش کن موفق باشی

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


                        راسی یادم رفت اگه امپلی فایر سابت رو با کلاس AB بسازی اصلا صرف نمیکنه خودت بسازی چون اکثر امپلی های 4 کانال بازاری روی ساب خیلی خوب تسلت ندارن
                        برای ساب کلاس اون مدار کلاس دی که اول گزاشتم رو میبندم و چون اولین بارمه دارم آمپ قوی برای ماشین میبندم میخام با آیسی باشه که ریسک و هزینه ی کمتری داره
                        مثلا فک کنم tda7294 خوب باشه
                        الان بیشتر دغدغه ی من قسمت سوئیچینگه
                        هسته تیروئیدی توی شهر ما پیدا نکرد
                        فروشگاه eca هم که نداره

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                        نوشته اصلی توسط yoosefheidari نمایش پست ها
                        شما تو هر پست داری یه حرف میزنی
                        اول که گفتی 200 وات اما 7294 حداکثر 50-60 وات به شما میده ضمن اینکه ای سی حساسی هست و ممکنه با کو چکترین تغییراتی بسوزه.
                        ضمن اینکه مجددا باید یه تغذیه دوبل واسش بسازید که حداقل 200-300 تومنی باید هزینه کنید.
                        در هر صورت زیر 400 تومن در نمیاد این 7294 که تازه 60 وات حداکثر خواهید داشت.
                        یه امپلیفایر اماده بخرید به صرفه تر هست.
                        اخه دیدم دنگ و فنگ وات بالاها زیاده بیخیالش شدم
                        الان فقط میخوام یه جفت باند ۶۹۷۵ رو راه بندازه
                        بعدا یا تقویتش می کنم و دوجفت باند وصل می کنم یا کلا بیخیالش میشم و یدونه
                        آمپ میخرم
                        ولی می خواستم خودم ببندم چون یه مزه ی دیگه داره

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                          نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
                          برای ساب کلاس اون مدار کلاس دی که اول گزاشتم رو میبندم و چون اولین بارمه دارم آمپ قوی برای ماشین میبندم میخام با آیسی باشه که ریسک و هزینه ی کمتری داره
                          مثلا فک کنم tda7294 خوب باشه
                          الان بیشتر دغدغه ی من قسمت سوئیچینگه
                          هسته تیروئیدی توی شهر ما پیدا نکرد
                          فروشگاه eca هم که نداره

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                          اخه دیدم دنگ و فنگ وات بالاها زیاده بیخیالش شدم
                          الان فقط میخوام یه جفت باند ۶۹۷۵ رو راه بندازه
                          بعدا یا تقویتش می کنم و دوجفت باند وصل می کنم یا کلا بیخیالش میشم و یدونه
                          آمپ میخرم
                          ولی می خواستم خودم ببندم چون یه مزه ی دیگه داره
                          سوییچنگ ساختن راحت تر بخش های دیگس
                          هسته تیروییدی تو شهر ما هم نیس از سلف الکترونیک تهران بخر
                          من چون تولید کننده سوییچنگم بهت میگم از ساختن امپ ساده تره
                          امپلی فایر های باند هاتو گسسته 120 وات بزن چون میدونم چن روز دیگه از باند هات سیر میشی جاش میدرنج میبندی از فکر ای سی بیا بیرون
                          برای ساب هم به نظرم این طرح زیاد جالب نیس ولی خوب خرجی نداره اگه کار نداد تغریبا همه قطعاتش رو میتونی استفاده کنی بعدا

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                            نوشته اصلی توسط omid khakyar نمایش پست ها
                            سوییچنگ ساختن راحت تر بخش های دیگس
                            هسته تیروییدی تو شهر ما هم نیس از سلف الکترونیک تهران بخر
                            من چون تولید کننده سوییچنگم بهت میگم از ساختن امپ ساده تره
                            امپلی فایر های باند هاتو گسسته 120 وات بزن چون میدونم چن روز دیگه از باند هات سیر میشی جاش میدرنج میبندی از فکر ای سی بیا بیرون
                            برای ساب هم به نظرم این طرح زیاد جالب نیس ولی خوب خرجی نداره اگه کار نداد تغریبا همه قطعاتش رو میتونی استفاده کنی بعدا
                            شما چون کارتون ساختن سوئیچینگه میگین راحته
                            من همه ی دغدغه م اینه که یهو ماسفت هام نسوزه یا روی آمپ نویز نیوفته و...
                            شما مداری دارین که با tl494 باشه و چهارتا ماسفت و دوتا ترانس جدا گانه رو درایو کنه
                            وتوی نوسانات ولتاژ ماشین هم باعث نشه ماسفت ها بسوزن
                            ماسفت هارو irfp260 گرفتم مدار درایوشو فعلا با bd139 و 140 ساختم
                            ترانس هم فعلا هسته ی پاور کامپیوتر گزاشتم

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : کمک در ساخت آمپلی برای ماشین

                              نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
                              شما چون کارتون ساختن سوئیچینگه میگین راحته
                              من همه ی دغدغه م اینه که یهو ماسفت هام نسوزه یا روی آمپ نویز نیوفته و...
                              شما مداری دارین که با tl494 باشه و چهارتا ماسفت و دوتا ترانس جدا گانه رو درایو کنه
                              وتوی نوسانات ولتاژ ماشین هم باعث نشه ماسفت ها بسوزن
                              ماسفت هارو irfp260 گرفتم مدار درایوشو فعلا با bd139 و 140 ساختم
                              ترانس هم فعلا هسته ی پاور کامپیوتر گزاشتم
                              ماسفتی که انتخاب کردی مناسب نیس کل توان مدارت چقدره؟

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X