اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

داغ شدن ماسفت در هنگام کم کردن ولتاژ خروجی با فیدبک در اینورتر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    داغ شدن ماسفت در هنگام کم کردن ولتاژ خروجی با فیدبک در اینورتر

    سلام.
    یک چند وقتی هست مشغول ساخت یک اینورتر 12 به 220 هستم
    که متاسفانه با مشکلی روبرو شدم که هر کاری میکنم این مشکل
    پا برجا هست
    واینکه مدار درایور من که sg3525 هست و ماسفت های منirf 3205
    هست و دارای فیدبک از ولتاژ خروجی جهت اینکه ولتاژ من در
    زمان زیر بار افت نکنه.من ترانسی که پیچیدم برای 350 تا 360ولت در
    نظر گرفتم . زمانی که زیر بار هست ماسفتها خنک هستن در ولتاژ350
    ولت ولی وقتی که با پتانسیونتر فیدبک این ولتاژ رو به 310 یا
    کلا کم میکنم ماسفتها بشدت داغ میشن در زیر همون بار و وقتی به
    نزدبک 350 ولت تنظیم میکنم ماسفتها خنک میشن. دلیل این
    رو اگر من رو راهنمایی کنید ممنون میشم

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    در ضمن انواع ترانس رو پیچیدم یعنی با اولیه 2×2 و3×3 و 4×4
    و اخری 5×5 که از تعداد دورهای اولیه ترانس من نباشه. ولی در همه
    این ترانسها مشکل پار برجا هست. ممنون میشم راهنمایی کنید. واقعا
    کلافه کرده این موضوع. فرکانس رو از 25 تا 68 کیلو و دد تایم رو
    هم رو تغییر دادم.نشد

    #2
    پاسخ : داغ شدن ماسفت در هنگام کم کردن ولتاژ خروجی با فیدبک در اینورتر

    کسی نیست جواب یا راهنمایی کنه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : داغ شدن ماسفت در هنگام کم کردن ولتاژ خروجی با فیدبک در اینورتر

      سلام ، اومدم مدارت را خراب کنم

      ببین زیاد چیزی بلد نیستم ، ولی توی اینورتر ها معمولا ولتاژ فیدبک ثابت هست که از شما نوع مقاومتی هست ، اول بهم بگو چرا برای فیدبک پتانسیومتر گذاشتی ؟

      بعدم پتانسیومتر ها معمولا با یک مقاومت ثابت سری هستند که در مواقعی که اهم شون صفر میشه یا خیلی بیش از حد کم میشه آسیبی به مدار نزنه ، شما چرا همچین مقاومتی را گذاشتی ؟

      بازم میگم اینورتر 12 به 220 داری باید فیدبک ثابت داشته باشی . اینجوریه که اینورتر ها به وات های مختلفشون محدود میشن ،

      تا یاد دارم مقاومت فیدبک متغیر برای منابع تغذیه آزمایشگاهی که ولتاژ متغیر و یا جریان متغیر دارند استفاده میشه .

      احتمالا با کم کردن ولوم باعث میشی که یه جریان حلقه ای در داخل ماسفت شروع به افزایش کنه و در نتیجه ماسفتت داغ بشه ، زمانی هم که بار را متصل میکنی جریان به سمت خروجی هدایت میشه و به یک پایداری خاص میرسه که جبران کم شدن مقاومت فیدبک را به دوش میشکه.

      البته اینا را بخاطر نبود شماتیک گفتم ، شماتیک بذاری حتما اساتید قادر به پاسخگویی میشن

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X