ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 23
  1. #1
    2014/09/03
    بندر انزلی
    308
    129

    Question تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    سلام دوستان
    ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
    این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
    من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
    یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
    هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
    من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    این مشکل رو تجربه کردم
    یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
    بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم
  2. #2
    2017/03/26
    1,149
    526

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط maziar ashouri

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوستان
    ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
    این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
    من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
    یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
    هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
    من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    سلام به نظر من ساخت رو کنار بزار برو دنبال ماژول های کاهنده dc
    به dc یک چرخی بزنید توی نت من چند وقت پیش یک نمونه از اون
    رو با ورودی حداکثر 30 ولت و خروجی 5a با قابلیت تنظیم ولتاژ خریدم
    توی فروشگاه eca هم بد نیست که نگاهی بندازی
  3. #3
    2007/02/18
    مشهد
    2,527
    248

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    به نظر من بهتره مدار اون قسمت و سیم کشی رو عوض کنی
    برق 24 ولت حاصل 2 تا باتری 12 ولته مکه با هم سری شدن
    شما از یکی یه مدار جداگانه استفاده کن


    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  4. #4
    2016/05/29
    61
    18

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    [QUOTE=S_B_T;708261]به نظر من بهتره مدار اون قسمت و سیم کشی رو عوض کنی
    برق 24 ولت حاصل 2 تا باتری 12 ولته مکه با هم سری شدن
    شما از یکی یه مدار جداگانه استفاده کن


    :...........
    .........
  5. #5
    2014/09/03
    بندر انزلی
    308
    129

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام به نظر من ساخت رو کنار بزار برو دنبال ماژول های کاهنده dc
    به dc یک چرخی بزنید توی نت من چند وقت پیش یک نمونه از اون
    رو با ورودی حداکثر 30 ولت و خروجی 5a با قابلیت تنظیم ولتاژ خریدم
    توی فروشگاه eca هم بد نیست که نگاهی بندازی
    سلام
    خب من ماژول کاهنده رو بخرم و به مشتری که از من مدار تعداد بالا میخواد بفروشم؟
    کدوم ماژول کاهنده تو سایت ۶ آمپر واقعی هست؟
    الان من کانورتر قیمت سراغ دارم ۱۱۰ هزار تومن
    برای اون شخصی که داره میخره و هربار سفارشش ۸ تا میخواد نمیصرفه براش

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_B_T

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    به نظر من بهتره مدار اون قسمت و سیم کشی رو عوض کنی
    برق 24 ولت حاصل 2 تا باتری 12 ولته مکه با هم سری شدن
    شما از یکی یه مدار جداگانه استفاده کن


    یعنی سیم کشی همه کامیون ها رو عوض کنم ؟ این کامیون هاس جدید سیم لامپشون به ecu وصل هست و از اونجا کنترل میشن
    یه چیزی مثل psi توی 206
    الان من مدار میخوام میدونم کاهنده و این سیم کشی رو میشه انجام داد
    اما من برای تعداد بالا نیاز دارم
    و همه کامیون ها نمیان تو شهر که من براشون وصل کنم
    بهشون یک جعبه با سوکت میدم
    سوکت رو وصل میکنه و لامپ رو با فنر مخصوص داخل چراغ جاسازی میکنه
    مثل من و شما مهندس الکترونیک نیست که
    این مشکل رو تجربه کردم
    یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
    بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم
  6. #6
    2007/07/19
    تهران
    1,387
    149

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    سلام
    وقت بخیر
    نقل قول نوشته اصلی توسط maziar ashouri

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوستان
    ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
    این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
    من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
    یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
    هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
    من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    ............
    سلام
    خب من ماژول کاهنده رو بخرم و به مشتری که از من مدار تعداد بالا میخواد بفروشم؟
    کدوم ماژول کاهنده تو سایت ۶ آمپر واقعی هست؟
    الان من کانورتر قیمت سراغ دارم ۱۱۰ هزار تومن
    برای اون شخصی که داره میخره و هربار سفارشش ۸ تا میخواد نمیصرفه براش

    یعنی سیم کشی همه کامیون ها رو عوض کنم ؟ این کامیون هاس جدید سیم لامپشون به ecu وصل هست و از اونجا کنترل میشن
    یه چیزی مثل psi توی 206

    الان من مدار میخوام میدونم کاهنده و این سیم کشی رو میشه انجام داد
    اما من برای تعداد بالا نیاز دارم
    و همه کامیون ها نمیان تو شهر که من براشون وصل کنم
    بهشون یک جعبه با سوکت میدم
    سوکت رو وصل میکنه و لامپ رو با فنر مخصوص داخل چراغ جاسازی میکنه
    مثل من و شما مهندس الکترونیک نیست که
    دوست گرامی ، جناب آقای عاشوری
    عرض کنم :
    به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
    لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).

    منتها با توجه به فرمایشات جنابعالی و همینطور پیشنهادات اساتید گرامی ، خرید و یا حتی ساخت مدارات مبدل 24 به 12 با تامین جریان حد اقل 6 آمپر ، برای این کار بنظر مقرون بصرفه نیست .

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    ساده ترین و کم هزینه ترین راه ( اجرا شده در طرحی دیگر ) ، موردی هست که دوستان فرمودند ، ( گرفتن یک انشعاب از محل اتصال دو باطری ، بعنوان خط + 12 ولت تغذیه ) .

    این کار ( وصل یک سیم به محل اتصال دو باطری و سیم کشی به میزان حدود دو متر تا باکس مبدل 24 به 12 ) برای رانندگان تریلی و کامیونی که در جاده ، و با کمترین امکانات ، موتور و گیربکس پیاده میکنند ، اصلا کار شاقی نیست .


    و مابقی مدار تشکیل میشود از یک رله 24 ولت ، 10 آمپری و یک دیود 1n4007

    تکرار:
    به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
    لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).


    با احترام
    98/9/19
  7. #7
    2007/02/18
    مشهد
    2,527
    248

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    بابا 2 تا دونه چراغ می خای نصب کنی این همه مدار برای چیه
    یک سیم از باتری بکش خلاص



    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  8. #8
    2014/09/03
    بندر انزلی
    308
    129

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir_moayeri

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    وقت بخیر

    دوست گرامی ، جناب آقای عاشوری
    عرض کنم :
    به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
    لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).

    منتها با توجه به فرمایشات جنابعالی و همینطور پیشنهادات اساتید گرامی ، خرید و یا حتی ساخت مدارات مبدل 24 به 12 با تامین جریان حد اقل 6 آمپر ، برای این کار بنظر مقرون بصرفه نیست .

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    ساده ترین و کم هزینه ترین راه ( اجرا شده در طرحی دیگر ) ، موردی هست که دوستان فرمودند ، ( گرفتن یک انشعاب از محل اتصال دو باطری ، بعنوان خط + 12 ولت تغذیه ) .

    این کار ( وصل یک سیم به محل اتصال دو باطری و سیم کشی به میزان حدود دو متر تا باکس مبدل 24 به 12 ) برای رانندگان تریلی و کامیونی که در جاده ، و با کمترین امکانات ، موتور و گیربکس پیاده میکنند ، اصلا کار شاقی نیست .


    و مابقی مدار تشکیل میشود از یک رله 24 ولت ، 10 آمپری و یک دیود 1n4007

    تکرار:
    به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
    لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).


    با احترام
    98/9/19
    ممنون از توضیحاتتون
    من به اشتباه کفتم کامیون
    این مدل های جدید اتوبوس و تریلی هایی که اومدن ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارند نسبت به کامیون های قدیمی
    ما فقط فروشنده قطعات هستیم و نصابش نیستیم که به مشتری بگیم که خلاف قوانینه یا نیست
    و گفتید از باتری یک سیم 12 ولت بکشم برای چراغ
    خب من در پست دیگری گفتم که این لامپ ها به ecu وصل هستند و از اونجا کنترل میشن . من چجوری سیم بکشم برای چراغ ؟ اگر حتی یک لامپ در این نمونه خودرویی که من دیدم اشتباه وصل بشه ماشین استارت نمیخوره
    والا من از شما یدونه مدار مبدل 24 به 12 خواستم و شما بجای اینکه مدار رو بدید راه حل های دیگه که من قبلا با همون مشتری صحبتش رو کرده بودم رو گفتید
    خود مشتری که برای ماشین خودش زنون وصل کرده از یک کانورتر خیلی بزرگ استفاده کرده و این مدل کانورتر تو بازار با قیمت 180 هزار تومن تونسته پیدا کنه و به همین دلیل به ما مراجعه کرده
    این مشکل رو تجربه کردم
    یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
    بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم
  9. #9
    2019/02/27
    111
    36

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط maziar ashouri

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوستان
    ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
    این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
    من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
    یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
    هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
    من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    از سر وسط باطری ماشین ولتاژ 12 بگیر و به رله چراغ وصلش کن خلاص
  10. #10
    2014/09/03
    بندر انزلی
    308
    129

    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_B_T

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    بابا 2 تا دونه چراغ می خای نصب کنی این همه مدار برای چیه
    یک سیم از باتری بکش خلاص



    خود شخصی که الان این مدار رو سفارش داده قبلا این کار رو کرده و نزدیک چند میلیون پول کنترلر چراغ های ماشینش رو داده و خلاص
    این مشکل رو تجربه کردم
    یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
    بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 23

موضوعات مشابه

  1. یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون
    توسط akbar8 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2019/12/27, 11:51
  2. در خواست مدار تبدیل 24 ولت ماشین (سنگین)به 5 ولت برای میکرو
    توسط kazem_pch در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2019/03/02, 04:00
  3. نحوه تبدیل فن 220 ولت به 12 ماشین
    توسط kadilak_sabz در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2016/10/26, 20:41
  4. معرفی مجله کامیون
    توسط msm1365 در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2016/07/05, 11:48
  5. تبدیل 12 ولت ماشین به 15 ولت
    توسط mohammad1200 در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2009/06/10, 12:29

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •