اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    سلام دوستان
    ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
    این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
    من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
    یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
    هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
    من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    این مشکل رو تجربه کردم
    یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
    بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم

    #2
    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

    نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
    سلام دوستان
    ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
    این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
    من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
    یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
    هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
    من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    سلام به نظر من ساخت رو کنار بزار برو دنبال ماژول های کاهنده dc
    به dc یک چرخی بزنید توی نت من چند وقت پیش یک نمونه از اون
    رو با ورودی حداکثر 30 ولت و خروجی 5a با قابلیت تنظیم ولتاژ خریدم
    توی فروشگاه eca هم بد نیست که نگاهی بندازی
    قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

      به نظر من بهتره مدار اون قسمت و سیم کشی رو عوض کنی
      برق 24 ولت حاصل 2 تا باتری 12 ولته مکه با هم سری شدن
      شما از یکی یه مدار جداگانه استفاده کن


      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

        [QUOTE=S_B_T;708261]به نظر من بهتره مدار اون قسمت و سیم کشی رو عوض کنی
        برق 24 ولت حاصل 2 تا باتری 12 ولته مکه با هم سری شدن
        شما از یکی یه مدار جداگانه استفاده کن


        :...........
        .........

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

          نوشته اصلی توسط خلبان نمایش پست ها
          سلام به نظر من ساخت رو کنار بزار برو دنبال ماژول های کاهنده dc
          به dc یک چرخی بزنید توی نت من چند وقت پیش یک نمونه از اون
          رو با ورودی حداکثر 30 ولت و خروجی 5a با قابلیت تنظیم ولتاژ خریدم
          توی فروشگاه eca هم بد نیست که نگاهی بندازی
          سلام
          خب من ماژول کاهنده رو بخرم و به مشتری که از من مدار تعداد بالا میخواد بفروشم؟
          کدوم ماژول کاهنده تو سایت ۶ آمپر واقعی هست؟
          الان من کانورتر قیمت سراغ دارم ۱۱۰ هزار تومن
          برای اون شخصی که داره میخره و هربار سفارشش ۸ تا میخواد نمیصرفه براش

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نوشته اصلی توسط S_B_T نمایش پست ها
          به نظر من بهتره مدار اون قسمت و سیم کشی رو عوض کنی
          برق 24 ولت حاصل 2 تا باتری 12 ولته مکه با هم سری شدن
          شما از یکی یه مدار جداگانه استفاده کن


          یعنی سیم کشی همه کامیون ها رو عوض کنم ؟ این کامیون هاس جدید سیم لامپشون به ecu وصل هست و از اونجا کنترل میشن
          یه چیزی مثل psi توی 206
          الان من مدار میخوام میدونم کاهنده و این سیم کشی رو میشه انجام داد
          اما من برای تعداد بالا نیاز دارم
          و همه کامیون ها نمیان تو شهر که من براشون وصل کنم
          بهشون یک جعبه با سوکت میدم
          سوکت رو وصل میکنه و لامپ رو با فنر مخصوص داخل چراغ جاسازی میکنه
          مثل من و شما مهندس الکترونیک نیست که
          این مشکل رو تجربه کردم
          یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
          بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

            سلام
            وقت بخیر
            نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
            سلام دوستان
            ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
            این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
            من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
            یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
            هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
            من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
            ممنون میشم راهنمایی کنید
            ............
            سلام
            خب من ماژول کاهنده رو بخرم و به مشتری که از من مدار تعداد بالا میخواد بفروشم؟
            کدوم ماژول کاهنده تو سایت ۶ آمپر واقعی هست؟
            الان من کانورتر قیمت سراغ دارم ۱۱۰ هزار تومن
            برای اون شخصی که داره میخره و هربار سفارشش ۸ تا میخواد نمیصرفه براش

            یعنی سیم کشی همه کامیون ها رو عوض کنم ؟ این کامیون هاس جدید سیم لامپشون به ecu وصل هست و از اونجا کنترل میشن
            یه چیزی مثل psi توی 206

            الان من مدار میخوام میدونم کاهنده و این سیم کشی رو میشه انجام داد
            اما من برای تعداد بالا نیاز دارم
            و همه کامیون ها نمیان تو شهر که من براشون وصل کنم
            بهشون یک جعبه با سوکت میدم
            سوکت رو وصل میکنه و لامپ رو با فنر مخصوص داخل چراغ جاسازی میکنه
            مثل من و شما مهندس الکترونیک نیست که
            دوست گرامی ، جناب آقای عاشوری
            عرض کنم :
            به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
            لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).

            منتها با توجه به فرمایشات جنابعالی و همینطور پیشنهادات اساتید گرامی ، خرید و یا حتی ساخت مدارات مبدل 24 به 12 با تامین جریان حد اقل 6 آمپر ، برای این کار بنظر مقرون بصرفه نیست .

            24V to 12V 20A 400W DC to DC Inverter. Does little to change my PV system 12v 24v me the problem arose of what to do with investors who already had 12V. I was looking for a pattern online and found several schemes with linear regulators 20A, this solution although quite simple, due to the huge losses they have is not advisable. Ideally, a converter switched, high-performance. At the end I found nothing I liked and decided to design my own. Circuit characteristics: Output current: 20A at 12V (15A continuous and 30A Momentary), Input voltage: 18 to 30V DC, Output voltage: 5 to 20V, Operating Frequency: 70kHz, Effectiveness: 95%, 400W maximum power, Protections: Above current (30A) in the F1 circuit, D1 and F1 polarity in the circuit.


            DC DC Converter Circuit Based on TL494 PWM control IC, it reduces the 24v dc input to 12 volts. It has 10 amperes of power. There is a protection circuit with t


            ساده ترین و کم هزینه ترین راه ( اجرا شده در طرحی دیگر ) ، موردی هست که دوستان فرمودند ، ( گرفتن یک انشعاب از محل اتصال دو باطری ، بعنوان خط + 12 ولت تغذیه ) .

            این کار ( وصل یک سیم به محل اتصال دو باطری و سیم کشی به میزان حدود دو متر تا باکس مبدل 24 به 12 ) برای رانندگان تریلی و کامیونی که در جاده ، و با کمترین امکانات ، موتور و گیربکس پیاده میکنند ، اصلا کار شاقی نیست .


            و مابقی مدار تشکیل میشود از یک رله 24 ولت ، 10 آمپری و یک دیود 1n4007

            تکرار:
            به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
            لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).


            با احترام
            98/9/19

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

              بابا 2 تا دونه چراغ می خای نصب کنی این همه مدار برای چیه
              یک سیم از باتری بکش خلاص



              اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                نوشته اصلی توسط amir_moayeri نمایش پست ها
                سلام
                وقت بخیر

                دوست گرامی ، جناب آقای عاشوری
                عرض کنم :
                به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
                لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).

                منتها با توجه به فرمایشات جنابعالی و همینطور پیشنهادات اساتید گرامی ، خرید و یا حتی ساخت مدارات مبدل 24 به 12 با تامین جریان حد اقل 6 آمپر ، برای این کار بنظر مقرون بصرفه نیست .

                24V to 12V 20A 400W DC to DC Inverter. Does little to change my PV system 12v 24v me the problem arose of what to do with investors who already had 12V. I was looking for a pattern online and found several schemes with linear regulators 20A, this solution although quite simple, due to the huge losses they have is not advisable. Ideally, a converter switched, high-performance. At the end I found nothing I liked and decided to design my own. Circuit characteristics: Output current: 20A at 12V (15A continuous and 30A Momentary), Input voltage: 18 to 30V DC, Output voltage: 5 to 20V, Operating Frequency: 70kHz, Effectiveness: 95%, 400W maximum power, Protections: Above current (30A) in the F1 circuit, D1 and F1 polarity in the circuit.


                DC DC Converter Circuit Based on TL494 PWM control IC, it reduces the 24v dc input to 12 volts. It has 10 amperes of power. There is a protection circuit with t


                ساده ترین و کم هزینه ترین راه ( اجرا شده در طرحی دیگر ) ، موردی هست که دوستان فرمودند ، ( گرفتن یک انشعاب از محل اتصال دو باطری ، بعنوان خط + 12 ولت تغذیه ) .

                این کار ( وصل یک سیم به محل اتصال دو باطری و سیم کشی به میزان حدود دو متر تا باکس مبدل 24 به 12 ) برای رانندگان تریلی و کامیونی که در جاده ، و با کمترین امکانات ، موتور و گیربکس پیاده میکنند ، اصلا کار شاقی نیست .


                و مابقی مدار تشکیل میشود از یک رله 24 ولت ، 10 آمپری و یک دیود 1n4007

                تکرار:
                به دلایلی ( از جمله ارتفاع زیاد اکثر کامیونها و تریلی ها از سطح جاده ، عدم وجود عدسی در چراغهای جلو بصورت عام ، عدم کنترل و تنظیم چراغهای جلو ، در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی و مهم تر از هر دلیلی ، ایجاد خطر برای راننده خودروهای جلویی و روبرو ، پس از روشن شدن لامپ زنون ) ، کاملا مخالف استفاده غیر استاندارد ، از لامپ زنون ( آن هم بصورت نصب در کاسه چراغ معمولی ) در کامیون و تریلی هستم .
                لامپ زنون استاندارد حتما باید در پشت یک لنز نصب شود تا انتشار و پخش نور آن بصورت کاملا کنترل شده و متمرکز باشد (در هر نوع وسیله نقلیه).


                با احترام
                98/9/19
                ممنون از توضیحاتتون
                من به اشتباه کفتم کامیون
                این مدل های جدید اتوبوس و تریلی هایی که اومدن ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارند نسبت به کامیون های قدیمی
                ما فقط فروشنده قطعات هستیم و نصابش نیستیم که به مشتری بگیم که خلاف قوانینه یا نیست
                و گفتید از باتری یک سیم 12 ولت بکشم برای چراغ
                خب من در پست دیگری گفتم که این لامپ ها به ecu وصل هستند و از اونجا کنترل میشن . من چجوری سیم بکشم برای چراغ ؟ اگر حتی یک لامپ در این نمونه خودرویی که من دیدم اشتباه وصل بشه ماشین استارت نمیخوره
                والا من از شما یدونه مدار مبدل 24 به 12 خواستم و شما بجای اینکه مدار رو بدید راه حل های دیگه که من قبلا با همون مشتری صحبتش رو کرده بودم رو گفتید
                خود مشتری که برای ماشین خودش زنون وصل کرده از یک کانورتر خیلی بزرگ استفاده کرده و این مدل کانورتر تو بازار با قیمت 180 هزار تومن تونسته پیدا کنه و به همین دلیل به ما مراجعه کرده
                این مشکل رو تجربه کردم
                یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
                بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                  نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
                  سلام دوستان
                  ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
                  این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
                  من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
                  یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
                  هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
                  من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
                  ممنون میشم راهنمایی کنید
                  از سر وسط باطری ماشین ولتاژ 12 بگیر و به رله چراغ وصلش کن خلاص

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                    نوشته اصلی توسط S_B_T نمایش پست ها
                    بابا 2 تا دونه چراغ می خای نصب کنی این همه مدار برای چیه
                    یک سیم از باتری بکش خلاص



                    خود شخصی که الان این مدار رو سفارش داده قبلا این کار رو کرده و نزدیک چند میلیون پول کنترلر چراغ های ماشینش رو داده و خلاص
                    این مشکل رو تجربه کردم
                    یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
                    بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                      نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
                      ممنون از توضیحاتتون
                      من به اشتباه کفتم کامیون
                      این مدل های جدید اتوبوس و تریلی هایی که اومدن ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارند نسبت به کامیون های قدیمی
                      ما فقط فروشنده قطعات هستیم و نصابش نیستیم که به مشتری بگیم که خلاف قوانینه یا نیست
                      و گفتید از باتری یک سیم 12 ولت بکشم برای چراغ
                      خب من در پست دیگری گفتم که این لامپ ها به ecu وصل هستند و از اونجا کنترل میشن . من چجوری سیم بکشم برای چراغ ؟ اگر حتی یک لامپ در این نمونه خودرویی که من دیدم اشتباه وصل بشه ماشین استارت نمیخوره
                      والا من از شما یدونه مدار مبدل 24 به 12 خواستم و شما بجای اینکه مدار رو بدید راه حل های دیگه که من قبلا با همون مشتری صحبتش رو کرده بودم رو گفتید
                      خود مشتری که برای ماشین خودش زنون وصل کرده از یک کانورتر خیلی بزرگ استفاده کرده و این مدل کانورتر تو بازار با قیمت 180 هزار تومن تونسته پیدا کنه و به همین دلیل به ما مراجعه کرده
                      خب بهترین و ارزونترین راه استفاده از سر وسط باطری هستش گه دوستان دیگه هم گفتن حالا شما سیمی که از ecu میاد رو به رله وصل گکنید دیگ چه مشکلی میتونه داشته باشه شما نگو لامپ بگو پخش اتومبیل
                      تنها راه حلی که همیشه استفاده میشه چه خودرو جدید چه قدیمی همین روشه
                      ولاغیر اگه دوس دارین یه چیز متفاوت سوار کنید باید
                      از ماژول کاهنده استفاده بکنیم که با این حجم جریان سخت پیدا میشه
                      مگر ایثکه خوثتون بسازینش

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                        نوشته اصلی توسط Edrissna نمایش پست ها
                        خب بهترین و ارزونترین راه استفاده از سر وسط باطری هستش گه دوستان دیگه هم گفتن حالا شما سیمی که از ecu میاد رو به رله وصل گکنید دیگ چه مشکلی میتونه داشته باشه شما نگو لامپ بگو پخش اتومبیل
                        تنها راه حلی که همیشه استفاده میشه چه خودرو جدید چه قدیمی همین روشه
                        ولاغیر اگه دوس دارین یه چیز متفاوت سوار کنید باید
                        از ماژول کاهنده استفاده بکنیم که با این حجم جریان سخت پیدا میشه
                        مگر ایثکه خوثتون بسازینش
                        شما تاحالا چراغ ماشین 206 رو عوض کردید ؟ وقتی چراغ ها رو عوض میکنید و بار لامپ ها تغییر میکنه (مخصوصا وقتی که کم میشه ) دیگه اون دسته از لامپ ها کار نمیکنند
                        تا وقتی که ببرید پیش یک باتری ساز و Bsi ماشین رو دوباره تنظیم کنه
                        هربار تنظیم کردن این قطعه ماشین اونو ضعیف تر میکنه و بعد چندین و چند بار تنظیم مجبور میشید که برید و یدونه نو اش رو بخرید
                        من به مدت طولانی در مغازه اسپرت و نصب لامپ های ماشین های مختلف کار کردم و میدونم این دستگاه چقدر اذیت میکنه و چه دردسر هایی داره
                        طبق گفته های اون شخص یکبار همین کار رو کرده و bsi ماشینش خراب شده و کلی پول بابتش داده
                        دلیل سخت گیری من و راحت بینی شما اینه که من میدونم اگه بخوام bsi ماشین رو بسوزونم باید تاوان چند میلیونی بدم
                        این مشکل رو تجربه کردم
                        یا اینکه از نزدیک دیدم و دارم نظر میدم
                        بعضی ها به اشتباه فکر میکنن من تعمیر کارم و دارم راه حل میگم

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                          نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
                          شما تاحالا چراغ ماشین 206 رو عوض کردید ؟ وقتی چراغ ها رو عوض میکنید و بار لامپ ها تغییر میکنه (مخصوصا وقتی که کم میشه ) دیگه اون دسته از لامپ ها کار نمیکنند
                          تا وقتی که ببرید پیش یک باتری ساز و Bsi ماشین رو دوباره تنظیم کنه
                          هربار تنظیم کردن این قطعه ماشین اونو ضعیف تر میکنه و بعد چندین و چند بار تنظیم مجبور میشید که برید و یدونه نو اش رو بخرید
                          من به مدت طولانی در مغازه اسپرت و نصب لامپ های ماشین های مختلف کار کردم و میدونم این دستگاه چقدر اذیت میکنه و چه دردسر هایی داره
                          طبق گفته های اون شخص یکبار همین کار رو کرده و bsi ماشینش خراب شده و کلی پول بابتش داده
                          دلیل سخت گیری من و راحت بینی شما اینه که من میدونم اگه بخوام bsi ماشین رو بسوزونم باید تاوان چند میلیونی بدم
                          راه حل شما چیه برای دست نزدن به BSI چون ممکنه لامپ بسوزه دیگه

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                            نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
                            سلام دوستان
                            ما میخواهیم برای کامیون ها لامپ زنون وصل کنیم
                            این لامپ ها با ولتاژ 9 تا 16 ولت کار میکنند و حدود 6 آمپر جریان لازم دارند
                            من خواستم تا یک مدار سوئیچینگ بسازم براش و از برنامه pi expert استفاده کردم و بهم ساخت مدار با DPA داد که توی ایران این ایسی موجود نیست (من شهرستانم و از بازار تهران خبر ندارم فقط سایت ها رو نگاه کردم )
                            یک مدار میخواستم که این کار رو برام انجام بده و گرمای کمی ایجاد کنه
                            هرچی مدار با ایسی های معقول بازار دیدم حداکثر 3 آمپر میدهند یا ورودی 220 ولت دارند
                            من ورودی ولتاژ مدارم 23 تا 28 ولت dc هست و خروجی 12 ولت 6 آمپر میخوام
                            ممنون میشم راهنمایی کنید
                            چرا خودتون یه مبدل dc-dc سوئیچینگ طراحی نمی کنید؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تبدیل برق ماشین سنگین (کامیون ) به 12 ولت

                              سلام
                              وقت بخیر
                              نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
                              ممنون از توضیحاتتون
                              من به اشتباه کفتم کامیون
                              این مدل های جدید اتوبوس و تریلی هایی که اومدن ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارند نسبت به کامیون های قدیمی
                              ما فقط فروشنده قطعات هستیم و نصابش نیستیم که به مشتری بگیم که خلاف قوانینه یا نیست

                              و گفتید از باتری یک سیم 12 ولت بکشم برای چراغ
                              خب من در پست دیگری گفتم که این لامپ ها به ecu وصل هستند و از اونجا کنترل میشن . من چجوری سیم بکشم برای چراغ ؟ اگر حتی یک لامپ در این نمونه خودرویی که من دیدم اشتباه وصل بشه ماشین استارت نمیخوره


                              والا من از شما یدونه مدار مبدل 24 به 12 خواستم و شما
                              بجای اینکه مدار رو بدید راه حل های دیگه که من قبلا با همون مشتری صحبتش رو کرده بودم رو گفتید

                              خود مشتری که برای ماشین خودش زنون وصل کرده از یک کانورتر خیلی بزرگ استفاده کرده و این مدل کانورتر تو بازار با قیمت 180 هزار تومن تونسته پیدا کنه و به همین دلیل به ما مراجعه کرده

                              حتما بصورت گذرا پست بنده رو بازبینی فرمودید !
                              در قسمتی از نوشته ام عرض کردم :

                              نوشته اصلی توسط amir_moayeri نمایش پست ها
                              .......
                              منتها با توجه به فرمایشات جنابعالی و همینطور پیشنهادات اساتید گرامی ، خرید و یا حتی ساخت مدارات مبدل 24 به 12 با تامین جریان حد اقل 6 آمپر ، برای این کار بنظر مقرون بصرفه نیست .
                              24V to 12V 400W DC Inverter
                              http://electronics-diy.com/electronic_schematic.php?id=1023

                              24V to 12V 10Amp DC DC Converter Circuit TL494
                              DC DC Converter Circuit Based on TL494 PWM control IC, it reduces the 24v dc input to 12 volts. It has 10 amperes of power. There is a protection circuit with t

                              ........


                              ساده ترین و کم هزینه ترین راه ( اجرا شده در طرحی دیگر )،موردی هست که دوستان فرمودند ، (گرفتن یک انشعاب از محل اتصال دو باطری ، بعنوان خط + 12 ولت تغذیه ) .

                              این کار ( وصل یک سیم به محل اتصال دو باطری و سیم کشی به میزان حدود دو متر تا باکس مبدل 24 به 12 ) برای رانندگان تریلی و کامیونی که در جاده ، و با کمترین امکانات ، موتور و گیربکس پیاده میکنند ، اصلا کار شاقی نیست .

                              در هر کدام از آدرس های فوق ، یک مدار مبدل 24 به 12 طراحی و ساخته شده . برای ساخت یک مبدل 24 به 12 ترانزیستوری ، حد اقل باید 150 هزار تومان هزینه بفرمایید . (حال یا خودتان بسازید و یا سفارش ساخت بدهید ).
                              البته با توجه به اینکه فرمودید فقط فروشنده هستید ، بعید میدونم امکان ساخت این مدار ها رو داشته باشید !

                              سیم رو برای ورودی مدار سویچ درایور زنون در نظر گرفته شده بود ، نه برای وصل مستقیم به چراغ !

                              با احترام
                              98/9/20
                              جدیدترین ویرایش توسط amir_moayeri; ۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۰۹/۲۰.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X