ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. #1
    2008/08/13
    اهواز
    726
    205

    Post آموزش ساخت PCB بدون اتو

    سلام به دوستان
    روشی که برای تهیه PCB میخوام معرفی کنم رو خیلی وقت پیش توی یکی از فروم ها دیدم (شایدم همینجا) . دلیل اینکه دوباره مطرحش میکنم اینه که میبینم بعضی از کاربران جدید هنوز دنبال روش اتو هستن . میخوام بگم اگر این روش رو استفاده کنید برای همیشه همیشه و همیشه اتو زدن رو رها می کنید . من خودم هر بار PCB میزنم اونی که اولین بار این کارو کرد رو دعا میکنم و همینطور کسی که این روش رو به من معرفی کرد . امتحان کنید پشیمون نمیشید .

    لینک :

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت




    ویرایش:
    بذارید حالا که این روش رو دوباره معرفی کردم چند تا تجربه هم در این روش به شما بگم:

    اول اینکه بجای استون من از تینر 20000 استفاده کردم (نمیدونم ترکیبش استون داره یا نه) ولی عالی جواب میده .
    دومین مورد اینه که بعد از اینکه محلول رو تهیه کردید حتما توی یک ظرف در بسته نگه دارید و درشو محکم کنید چون استون یا تینر فوری به شدت فراره و اگر این کارئ نکنید بعد از مدتی میبینید که دیگه پرینتPCB به کاغذ نمیچسبه . دلیل این موضوع کم شدن استون یا تینر است . حتی اگر در ظرف رو هم محکم کنید بازهم بعد از یک مدت طولانی بدون استفاده موندن نیازه که مقدار جزیی استون اضافه کنید . (بصورت تجربی مقدارش رو متوجه خواهید شد)
    نکته سوم و در واقع یکی دیگه از مزیت های این روش استفاده از کاغذ های معمولی A4 است که باعث میشه دیگه نگران تهیه کاغذ گلاسه یا کاغذ برچسب و این چیزا نباشید . اتفاقا کاغذ A4 معمولی نتیجه بهتری داره تا کاغذ گلاسه . توصیه میکنم حتما از کاغذ معمولی استفاده کنید
    مورد دیگه ای اگر یادم اومد اضافه میکنم

    ویرایش توسط sorena01 : 2019/12/10 در ساعت 19:01 دلیل: عنوان مناسب
  2. #2
    2008/01/09
    229
    61

    پاسخ : تهیه PCB بدون اتو

    این روشها هیچ کدون علمی نیستن و الا بختکی یک بار جواب میده یه بار نمیده، برای یکی جواب میده یا برای یکی نمیده
    یا بهتر جواب میده یا بدتر. هیچ معیار خاصی برای رسیدن به جوابهای یکسان وجود ندارد
  3. #3
    2008/08/13
    اهواز
    726
    205

    پاسخ : تهیه PCB بدون اتو

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hesam_M

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    این روشها هیچ کدون علمی نیستن و الا بختکی یک بار جواب میده یه بار نمیده، برای یکی جواب میده یا برای یکی نمیده
    یا بهتر جواب میده یا بدتر. هیچ معیار خاصی برای رسیدن به جوابهای یکسان وجود ندارد
    به جرات میتونم بگم این روش از روش اتو بهتره . هیچ شکی در موردش ندارم . درواقع از موقعی که این روش رو امتحان کردم تا الان دیگه سراغ اتو نرفتم . اما به هرحال اگر شما روش بهتری سراغ دارید استقبال میکنم .
  4. #4
    2014/06/28
    OSKU
    566
    166

    پاسخ : آموزش ساخت PCB بدون اتو

    با سلام
    بنده هم یکبار از روی این کلیپ اقدام به چاپ کردم اما متاسفانه اون نتیجه ای که تو کلیپ نشون داده میشه رو نتونستم بگیرم البته خودم شک ام به استونی که تهیه کرده بودم رفت که شاید ناخالص بود با تینر 10000 هم مخلوط کردم و باز نتیجه خوب نگرفتم و درنهایت بیخیال شدم و با همین روش اتو دارم کار میکنم و حسابی قلقش دستم اومده
    اما الان که این تاپیک دیدم تو فکرم افتاد یه استون جنس خوب پیدا کنم و مجدد یه تستی بکنم که نتیجه اش رو در این تاپیک به حضور دوستان تقدیم میکنم
  5. #5
    2008/01/09
    229
    61

    پاسخ : تهیه PCB بدون اتو

    نقل قول نوشته اصلی توسط sorena01

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    به جرات میتونم بگم این روش از روش اتو بهتره . هیچ شکی در موردش ندارم . درواقع از موقعی که این روش رو امتحان کردم تا الان دیگه سراغ اتو نرفتم . اما به هرحال اگر شما روش بهتری سراغ دارید استقبال میکنم .
    منظور من روش پیشنهادی شما نبود، کلا این روشها منظورم بود اعم از اتو یا تینر یا چیزای دیگه که تکرار پذیری ندارن و هر بار یه جور جواب میده و قابل اتکا نیستند
  6. #6
    2008/08/13
    اهواز
    726
    205

    پاسخ : آموزش ساخت PCB بدون اتو

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir_irani

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام
    بنده هم یکبار از روی این کلیپ اقدام به چاپ کردم اما متاسفانه اون نتیجه ای که تو کلیپ نشون داده میشه رو نتونستم بگیرم البته خودم شک ام به استونی که تهیه کرده بودم رفت که شاید ناخالص بود با تینر 10000 هم مخلوط کردم و باز نتیجه خوب نگرفتم و درنهایت بیخیال شدم و با همین روش اتو دارم کار میکنم و حسابی قلقش دستم اومده
    اما الان که این تاپیک دیدم تو فکرم افتاد یه استون جنس خوب پیدا کنم و مجدد یه تستی بکنم که نتیجه اش رو در این تاپیک به حضور دوستان تقدیم میکنم
    تینر 20000 استفاده کنید کاملا دردسترسه
    مشکل اتو اینه که گاهی توی بعضی قسمتها (مخصوصا لبه ها) pcb به مس نمیچسبه . این روش این مشکل رو از بین میبره . چسبندگی در تمام قسمتها یکسانه .
    کیفیت محلول رو هم با یکی دوبار تست بدست میارید . اگر امتحان کردید و بخوبی نچسبید کمی استون یا تینر فوری رو بیشتر کنید اگر تونر پخش شد روی pcb باید الکل رو کمی اضافه کنید . به این شکل مقدار درست ترکیب محلول بدست میاد
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2018/12/11, 15:21
  2. پاسخ: 104
    آخرين نوشته: 2016/10/10, 21:27
  3. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2009/03/12, 03:24
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2009/03/08, 14:42
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2009/03/07, 02:14

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •