ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 3 123 آخرین
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/11/11
    9
    3

    انواع خرابی لامپ ال ای دی و نحوه رفع آن ( من و چالش*های واحد تعمیر)

    سلام
    روز و شب شما بخیر
    من سید وحید صادقی هستم و در حال حاضر سمت رئیس کنترل کیفیت یک کارخانه مونتاژ و تولید لامپ*های کم*مصرف رو بر عهده دارم.
    روزانه تعداد زیادی گزارش از واحد تعمیرات یا تولید به دست من میرسه که ایرادهای مشابهی باعث از کار افتادن بخشی یا تمام یک لامپ شده.
    خود من تحصیلاتم مهندسی اپتیک و لیزر گرایش اپتوالکترونیکه اما متاسفانه دانش فنی الکترونیکی ندارم. یادمه حدود دو سال پیش به اینجا مراجعه کردم و کمک بسیاری به من شد. بی تعارف میگم که برای بحث چالش های موجود هم جایی بهتر از اینجا به ذهنم نرسید و بسیار امیدوارم که مثل همیشه اینجا کمک کننده خواهد بود.
    به همین دلیل، قصد دارم به طور مدون، ایرادهایی که باهاش روبرو میشم از ریزترین ایراد تا درشت ترینش رو در اینجا مطرح کنم.
    من قبل ادمین تالار بودم... و امیدوارم که ادمین های عزیز در این بخش تعمیرات یک زیر شاخه مربوط به تعمیرات لامپ های کم مصرف ( ال ای دی و سی اف ال) برای من ایجاد کنند تا هر چالش رو در پستی جداگونه مطرح کنم.
    اینجوری هم فال هست هم تماشا.
    م من به راهکارهای رفع مشکلات پی میبرم و هم برای شما عزیزان تمرین و ازفایش دانش ممکنه باشه.
    بهرحال، از لطف همگی شما ممنونم.

    میخوام پست رو شروع کنم با یک ایراد موجود که همین دیروز واحد تعمیرات باهاش مواجه بود.
    یه حجم نمونه 90 تایی لامپ 9 وات مرجوعی که به واحد تعمیرات اومده بود رو بررسی کردم و دیدم که از این 90 تا، 50 عدد با تعویض (آیسی+ترانس+سیم فیوز) تعمیر شدند و 40 عدد هم با تعویض (همون آسی و ترانس و سیم فیوز + خازن + دیودها)

    مدار درایورهای لامپ های ال ای دی تو همین سایت هست، چیز سخت و پیچیده ای نیست.
    اما چون میخوام به تامین کننده چینی قطعات گزارش بدم و حتی ازش بابت این مشکلات خسارت بگیرم، لازم دارم بدونم به نظرتون بهم بگید که چی باعث میشه این قطعات اینطور زنجیره وار از کار بیفتند؟

    فقط برای روشن سازی ماجرا عرض مکنم که ما این لامپ ها رو به صورت 3 یا 5 تکه وارد میکردیم. تکه ها عبارتند از: (سرپیچ+بدنه+درایور)+ماژول ال ای دی+ کاور یا همون حباب لامپ


    ممنون از این که صحبت های طولانی من رو تحمل کردید.
    خوشحال میشم ازتون کمک بگیرم.


    (نتونستم تگ گذاری کنم، مدام خطا میداد)
    ویرایش توسط svsadeghi : 2020/04/27 در ساعت 10:10
    • تبلیغات
      .

  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/11/11
    9
    3

    Re: من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    دوستان ممکنه مشارکت کنید لطفا؟
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2017/11/05
    Amol
    972
    547

    پاسخ : من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    سلام دوست عزیز. من اطلاعاتم کافی نیست در این زمینه ولی نوسانات برق معمولا هست و چاره ای جز طراحی مجدد مدار و اضافه کردن قطعات اضافی و یا تغییرات جزیی در پی سی بی برای هندل کردن این وضعیت نیست.






    امیرحسین ضیا
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/07/30
    اهواز
    260
    183

    پاسخ : من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Zia

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوست عزیز. من اطلاعاتم کافی نیست در این زمینه ولی نوسانات برق معمولا هست و چاره ای جز طراحی مجدد مدار و اضافه کردن قطعات اضافی و یا تغییرات جزیی در پی سی بی برای هندل کردن این وضعیت نیست.
    یه نفر هست که منابع تغذیه خیلی خوش ساختی درست میکنه (قیمت مناسبی هم داشتن) و تو فروشگاه هم برا فروش گذاشته. محصولاتش به اسم BMC هست. راه ارتباطی باهاشو پیدا کنید و بردا رو بدین اون طراحی کنه.
    یه برد با طراحی بهینه و خوب، ماگزیمم 30 درصد قیمت بیشتری داشته باشه نسبت به بردای چینی. در عوض عمر بیشتر و آبرومندانه تر.
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2017/11/05
    Amol
    972
    547

    پاسخ : Re: من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط svsadeghi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوستان ممکنه مشارکت کنید لطفا؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط tiranoid

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    یه نفر هست که منابع تغذیه خیلی خوش ساختی درست میکنه (قیمت مناسبی هم داشتن) و تو فروشگاه هم برا فروش گذاشته. محصولاتش به اسم BMC هست. راه ارتباطی باهاشو پیدا کنید و بردا رو بدین اون طراحی کنه.
    نقل قول نوشته اصلی توسط tiranoid

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    یه برد با طراحی بهینه و خوب، ماگزیمم 30 درصد قیمت بیشتری داشته باشه نسبت به بردای چینی. در عوض عمر بیشتر و آبرومندانه تر.

    اشتباه منشن کردی دوست من






    امیرحسین ضیا
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2013/09/21
    تهران
    1,586
    1,626

    پاسخ : Re: من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط svsadeghi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوستان ممکنه مشارکت کنید لطفا؟

    دوست عزیز
    فرموده بودید که لامپها از قطعات سرپیچ+بدنه+درایور)+ماژول ال ای دی+ کاور تشکیل شده با توجه به نمونه نقایص احتمالا مشکل اصلی در ماژول درایور با عث بروز نقص میشه ....
    میتوانید از طرف چینی بخواهید از کیفیت بالاتری در ساخت اسفاده کنه که قاعدتا قیمت بیشتری مطالبه میکنه و برای شرکت شما مقرون به صرفه نیست ....بنا بر این شاید کار شما کمی دشوار باشه ....یعنی ایجاد تعادل بین کیفیت و سودآوری
    میتوایند درایور را در ایران بسازید ولی خیلی بعید میدانم اقتصادی باشه پس شاید بشه اینطور نتیجه گرفت بهتره قبل از مونتاژ کلیه بردهای درایور تست بشوند که با توجه به نیروی کار ارزان ایرانی شاید بهترین روش باشه .... اطمینان داشته باشید که بالا بردن کنترل کیفی ارزش کمی هزینه اضافه را داره و اصلا با گارانتی و تعمیرات بعد از فروش قایل مقایسه نیست
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2013/12/21
    بابل-ایمن آباد
    2,087
    1,209

    پاسخ : من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط svsadeghi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام
    روز و شب شما بخیر
    من سید وحید صادقی هستم و در حال حاضر سمت رئیس کنترل کیفیت یک کارخانه مونتاژ و تولید لامپ*های کم*مصرف رو بر عهده دارم.
    روزانه تعداد زیادی گزارش از واحد تعمیرات یا تولید به دست من میرسه که ایرادهای مشابهی باعث از کار افتادن بخشی یا تمام یک لامپ شده.
    خود من تحصیلاتم مهندسی اپتیک و لیزر گرایش اپتوالکترونیکه اما متاسفانه دانش فنی الکترونیکی ندارم. یادمه حدود دو سال پیش به اینجا مراجعه کردم و کمک بسیاری به من شد. بی تعارف میگم که برای بحث چالش های موجود هم جایی بهتر از اینجا به ذهنم نرسید و بسیار امیدوارم که مثل همیشه اینجا کمک کننده خواهد بود.
    به همین دلیل، قصد دارم به طور مدون، ایرادهایی که باهاش روبرو میشم از ریزترین ایراد تا درشت ترینش رو در اینجا مطرح کنم.
    من قبل ادمین تالار بودم... و امیدوارم که ادمین های عزیز در این بخش تعمیرات یک زیر شاخه مربوط به تعمیرات لامپ های کم مصرف ( ال ای دی و سی اف ال) برای من ایجاد کنند تا هر چالش رو در پستی جداگونه مطرح کنم.
    اینجوری هم فال هست هم تماشا.
    م من به راهکارهای رفع مشکلات پی میبرم و هم برای شما عزیزان تمرین و ازفایش دانش ممکنه باشه.
    بهرحال، از لطف همگی شما ممنونم.

    میخوام پست رو شروع کنم با یک ایراد موجود که همین دیروز واحد تعمیرات باهاش مواجه بود.
    یه حجم نمونه 90 تایی لامپ 9 وات مرجوعی که به واحد تعمیرات اومده بود رو بررسی کردم و دیدم که از این 90 تا، 50 عدد با تعویض (آیسی+ترانس+سیم فیوز) تعمیر شدند و 40 عدد هم با تعویض (همون آسی و ترانس و سیم فیوز + خازن + دیودها)

    مدار درایورهای لامپ های ال ای دی تو همین سایت هست، چیز سخت و پیچیده ای نیست.
    اما چون میخوام به تامین کننده چینی قطعات گزارش بدم و حتی ازش بابت این مشکلات خسارت بگیرم، لازم دارم بدونم به نظرتون بهم بگید که چی باعث میشه این قطعات اینطور زنجیره وار از کار بیفتند؟

    فقط برای روشن سازی ماجرا عرض مکنم که ما این لامپ ها رو به صورت 3 یا 5 تکه وارد میکردیم. تکه ها عبارتند از: (سرپیچ+بدنه+درایور)+ماژول ال ای دی+ کاور یا همون حباب لامپ


    ممنون از این که صحبت های طولانی من رو تحمل کردید.
    خوشحال میشم ازتون کمک بگیرم.


    (نتونستم تگ گذاری کنم، مدام خطا میداد)
    سلام دوست عزیز ،

    در مراحل تولید موارد بسیار زیادی دخیل هستند که باید رعایت بشه ، من جمله رعایت استاندارد های نگهداری قطعات ،
    من به شخصه از صحبت ها شما چنین حد میزنم که ممکنه یکی یا ترکیبی از مشکلات زیر باشه :
    1-عدم رعایت استاندارد MSL ، که اگر کار مونتاژ درایور و قطعات بر عهده ی شماست باید این استاندارد که مربوط به رطوبت قطعات میشه رعایت بشه ،
    2-عدم رعایت موارد ایمنی همچون آنتی استاتیک ، قطعات الکترونیکی ماننده آیسی ها و ماسفت و ..... به ESD حساسیت زیادی دارند ، برخی ها ممکنه در بعضی از پین ها و یا تمام پین ها محافظت ESD داشته باشند
    3- هنگام لحیم کاری سیم ها سرپیچ و ماژول LED به برد درایور به علت نشتی زیاد هویه قطعات آسیب میبینند ، برای تست هویه مولتی متر رو در رنج مگااهم قرار بدید و همزمان از هر دو سیم دوشاخه به نوک هویه اهم گیری کنید ، مقاومت باید بیشتر از 40 مگا اهم باشد ،
    4-خرابی درایور ها به علت مونتاژ بد و یا قطعات نامرغوب

    موفق باشید
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/11/11
    9
    3

    Re: پاسخ : Re: من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط emitor

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوست عزیز
    فرموده بودید که لامپها از قطعات سرپیچ+بدنه+درایور)+ماژول ال ای دی+ کاور تشکیل شده با توجه به نمونه نقایص احتمالا مشکل اصلی در ماژول درایور با عث بروز نقص میشه ....
    میتوانید از طرف چینی بخواهید از کیفیت بالاتری در ساخت اسفاده کنه که قاعدتا قیمت بیشتری مطالبه میکنه و برای شرکت شما مقرون به صرفه نیست ....بنا بر این شاید کار شما کمی دشوار باشه ....یعنی ایجاد تعادل بین کیفیت و سودآوری
    میتوایند درایور را در ایران بسازید ولی خیلی بعید میدانم اقتصادی باشه پس شاید بشه اینطور نتیجه گرفت بهتره قبل از مونتاژ کلیه بردهای درایور تست بشوند که با توجه به نیروی کار ارزان ایرانی شاید بهترین روش باشه .... اطمینان داشته باشید که بالا بردن کنترل کیفی ارزش کمی هزینه اضافه را داره و اصلا با گارانتی و تعمیرات بعد از فروش قایل مقایسه نیست
    ممنون از همه دوستان بابت مشارکت
    در مورد فرمایش شما لازمه بگم که تمامی لامپ ها چند مرحله تست میشند و در واقع لامپ خاموش خارج نمیشه از کارخانه.
    تست ایجینگ یکی از سنگین ترین تست هاست که من به سنگین ترین حالت ممکنش انجامش میدم.
    منتها برای من سوال پیش اومده که اصلا چرا این قطعات باید با هم بسوزه؟
    کدوم قطعه اول میسوزه که به بقیه قطعات فشار میاره و اونها رو میسوزونه؟
    مثلا تجربه اپراتور تعمیر میگه که معمولا وقتی smd میسوزه، IC هم میسوزه.
    ایده طراحی و ساخت دریاور در داخل رو ما سعی کردیم پیاده کنیم اما راستش خیلیییییییییییییییییییییی یییییییییییییی بالاتر از چینی درمیاد.
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/11/11
    9
    3

    Re: پاسخ : من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط emitor

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط emitor

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    فرموده بودید که لامپها از قطعات سرپیچ+بدنه+درایور)+ماژول ال ای دی+ کاور تشکیل شده با توجه به نمونه نقایص احتمالا مشکل اصلی در ماژول درایور با عث بروز نقص میشه ....
    میتوانید از طرف چینی بخواهید از کیفیت بالاتری در ساخت اسفاده کنه که قاعدتا قیمت بیشتری مطالبه میکنه و برای شرکت شما مقرون به صرفه نیست ....بنا بر این شاید کار شما کمی دشوار باشه ....یعنی ایجاد تعادل بین کیفیت و سودآوری
    میتوایند درایور را در ایران بسازید ولی خیلی بعید میدانم اقتصادی باشه پس شاید بشه اینطور نتیجه گرفت بهتره قبل از مونتاژ کلیه بردهای درایور تست بشوند که با توجه به نیروی کار ارزان ایرانی شاید بهترین روش باشه .... اطمینان داشته باشید که بالا بردن کنترل کیفی ارزش کمی هزینه اضافه را داره و اصلا با گارانتی و تعمیرات بعد از فروش قایل مقایسه نیست


    ممنون از همه دوستان بابت مشارکت
    در مورد فرمایش شما لازمه بگم که تمامی لامپ ها چند مرحله تست میشند و در واقع لامپ خاموش خارج نمیشه از کارخانه.
    تست ایجینگ یکی از سنگین ترین تست هاست که من به سنگین ترین حالت ممکنش انجامش میدم.
    منتها برای من سوال پیش اومده که اصلا چرا این قطعات باید با هم بسوزه؟
    کدوم قطعه اول میسوزه که به بقیه قطعات فشار میاره و اونها رو میسوزونه؟
    مثلا تجربه اپراتور تعمیر میگه که معمولا وقتی smd میسوزه، IC هم میسوزه.
    ایده طراحی و ساخت دریاور در داخل رو ما سعی کردیم پیاده کنیم اما راستش خیلیییییییییییییییییییییی یییییییییییییی بالاتر از چینی درمیاد.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط emitor

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط emitor

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    فرموده بودید که لامپها از قطعات سرپیچ+بدنه+درایور)+ماژول ال ای دی+ کاور تشکیل شده با توجه به نمونه نقایص احتمالا مشکل اصلی در ماژول درایور با عث بروز نقص میشه ....
    میتوانید از طرف چینی بخواهید از کیفیت بالاتری در ساخت اسفاده کنه که قاعدتا قیمت بیشتری مطالبه میکنه و برای شرکت شما مقرون به صرفه نیست ....بنا بر این شاید کار شما کمی دشوار باشه ....یعنی ایجاد تعادل بین کیفیت و سودآوری
    میتوایند درایور را در ایران بسازید ولی خیلی بعید میدانم اقتصادی باشه پس شاید بشه اینطور نتیجه گرفت بهتره قبل از مونتاژ کلیه بردهای درایور تست بشوند که با توجه به نیروی کار ارزان ایرانی شاید بهترین روش باشه .... اطمینان داشته باشید که بالا بردن کنترل کیفی ارزش کمی هزینه اضافه را داره و اصلا با گارانتی و تعمیرات بعد از فروش قایل مقایسه نیست


    ممنون از همه دوستان بابت مشارکت
    در مورد فرمایش شما لازمه بگم که تمامی لامپ ها چند مرحله تست میشند و در واقع لامپ خاموش خارج نمیشه از کارخانه.
    تست ایجینگ یکی از سنگین ترین تست هاست که من به سنگین ترین حالت ممکنش انجامش میدم.
    منتها برای من سوال پیش اومده که اصلا چرا این قطعات باید با هم بسوزه؟
    کدوم قطعه اول میسوزه که به بقیه قطعات فشار میاره و اونها رو میسوزونه؟
    مثلا تجربه اپراتور تعمیر میگه که معمولا وقتی smd میسوزه، IC هم میسوزه.
    ایده طراحی و ساخت دریاور در داخل رو ما سعی کردیم پیاده کنیم اما راستش خیلیییییییییییییییییییییی یییییییییییییی بالاتر از چینی درمیاد.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط hoseyni emeni

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوست عزیز ،
    نقل قول نوشته اصلی توسط hoseyni emeni

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    در مراحل تولید موارد بسیار زیادی دخیل هستند که باید رعایت بشه ، من جمله رعایت استاندارد های نگهداری قطعات ،
    من به شخصه از صحبت ها شما چنین حد میزنم که ممکنه یکی یا ترکیبی از مشکلات زیر باشه :
    1-عدم رعایت استاندارد MSL ، که اگر کار مونتاژ درایور و قطعات بر عهده ی شماست باید این استاندارد که مربوط به رطوبت قطعات میشه رعایت بشه ،
    2-عدم رعایت موارد ایمنی همچون آنتی استاتیک ، قطعات الکترونیکی ماننده آیسی ها و ماسفت و ..... به ESD حساسیت زیادی دارند ، برخی ها ممکنه در بعضی از پین ها و یا تمام پین ها محافظت ESD داشته باشند
    3- هنگام لحیم کاری سیم ها سرپیچ و ماژول LED به برد درایور به علت نشتی زیاد هویه قطعات آسیب میبینند ، برای تست هویه مولتی متر رو در رنج مگااهم قرار بدید و همزمان از هر دو سیم دوشاخه به نوک هویه اهم گیری کنید ، مقاومت باید بیشتر از 40 مگا اهم باشد ،
    4-خرابی درایور ها به علت مونتاژ بد و یا قطعات نامرغوب

    موفق باشید


    ممنون از شما
    پاسخ هاتونو موردی میدم. با همون شماره..

    1- درایور کامل و مونتاژ شده میاد.
    و تقریبا بدون مکث تولید شروع میشه. یعنی در انبار نمیمونه که تحت تاثیر شرایط محیطی قرار بگیره.
    قطعات الکترونیکی هم که شامل ماژولهای درایور و smd میشه، از طریق هوایی میاد و رطوبت کانتینر و حمل دریایی رو نمیبینه...
    3- اطلاعاتی در این مورد که میگید ندارم. اگر میشه بیشتر توضیح بدید.
    مورد 3- درایور با قطعات سیم یعنی با فاصله به ماژول متصل میشه. و اتصال مستقیم نیست که حرارتی ببینه. حال اون که ماژول smd که مستقیما در معرض لحیم کاری هست اصلا حرارت زیادی رو جز در نقطه اتصال دریات نمیکنه.
    مورد4- در اصل گیر من همینه... که بفهمم منشا این ایرادها کجاست؟ اپراتور؟ فرایند تولید؟ مواد اولیه و یا حتی شیوه استفاده مصرف کننده؟
    چطور میتونم بفهمم منشا کار و ایراد کجاست؟
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2013/12/21
    بابل-ایمن آباد
    2,087
    1,209

    پاسخ : Re: پاسخ : من و چالش های واحد تعمیرات کارخانه ( لامپ ال ای دی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط svsadeghi

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    ممنون از همه دوستان بابت مشارکت
    در مورد فرمایش شما لازمه بگم که تمامی لامپ ها چند مرحله تست میشند و در واقع لامپ خاموش خارج نمیشه از کارخانه.
    تست ایجینگ یکی از سنگین ترین تست هاست که من به سنگین ترین حالت ممکنش انجامش میدم.
    منتها برای من سوال پیش اومده که اصلا چرا این قطعات باید با هم بسوزه؟
    کدوم قطعه اول میسوزه که به بقیه قطعات فشار میاره و اونها رو میسوزونه؟
    مثلا تجربه اپراتور تعمیر میگه که معمولا وقتی smd میسوزه، IC هم میسوزه.
    ایده طراحی و ساخت دریاور در داخل رو ما سعی کردیم پیاده کنیم اما راستش خیلیییییییییییییییییییییی یییییییییییییی بالاتر از چینی درمیاد.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



    ممنون از همه دوستان بابت مشارکت
    در مورد فرمایش شما لازمه بگم که تمامی لامپ ها چند مرحله تست میشند و در واقع لامپ خاموش خارج نمیشه از کارخانه.
    تست ایجینگ یکی از سنگین ترین تست هاست که من به سنگین ترین حالت ممکنش انجامش میدم.
    منتها برای من سوال پیش اومده که اصلا چرا این قطعات باید با هم بسوزه؟
    کدوم قطعه اول میسوزه که به بقیه قطعات فشار میاره و اونها رو میسوزونه؟
    مثلا تجربه اپراتور تعمیر میگه که معمولا وقتی smd میسوزه، IC هم میسوزه.
    ایده طراحی و ساخت دریاور در داخل رو ما سعی کردیم پیاده کنیم اما راستش خیلیییییییییییییییییییییی یییییییییییییی بالاتر از چینی درمیاد.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



    ممنون از شما
    پاسخ هاتونو موردی میدم. با همون شماره..

    1- درایور کامل و مونتاژ شده میاد.
    و تقریبا بدون مکث تولید شروع میشه. یعنی در انبار نمیمونه که تحت تاثیر شرایط محیطی قرار بگیره.
    قطعات الکترونیکی هم که شامل ماژولهای درایور و smd میشه، از طریق هوایی میاد و رطوبت کانتینر و حمل دریایی رو نمیبینه...
    3- اطلاعاتی در این مورد که میگید ندارم. اگر میشه بیشتر توضیح بدید.
    مورد 3- درایور با قطعات سیم یعنی با فاصله به ماژول متصل میشه. و اتصال مستقیم نیست که حرارتی ببینه. حال اون که ماژول smd که مستقیما در معرض لحیم کاری هست اصلا حرارت زیادی رو جز در نقطه اتصال دریات نمیکنه.
    مورد4- در اصل گیر من همینه... که بفهمم منشا این ایرادها کجاست؟ اپراتور؟ فرایند تولید؟ مواد اولیه و یا حتی شیوه استفاده مصرف کننده؟
    چطور میتونم بفهمم منشا کار و ایراد کجاست؟
    3-منظور از نشتی ، نشتی الکتریکی بود ، نه گرمایی .

    به نظر من درایور های شما از نوع non-isolated هستند ، در اینطورت سوختن آیسی و یا وجو اتصالی در ماژول میتونه مشکل اصلی باشه ،

    معمولا سیم پیچ سلف این درایور ها هم به روی هم پیچیده شده و تست HiPot رو پاس نمیکنن که این خودش میتونه باعث سوختن درایو بشه ،

    با این توضیحات شما انگشت اتهام بیشتر به سمت کیفیت کم درایور میره ، حالا اینکه کدوم قطعه ، من خ.وودم بیشتر به خازن و ترانس مشکوک هستم ، بهتره به یک متخصص بدید تا موارد ایمنی و طراحی رو کاملا بررسی کنن. و اگر در کارخانه لوازم و مهارت کافی ماننده اسیلوسکوپ ، پاورمتر و واریاک و دارید من کمکتون میکنم
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 30

موضوعات مشابه

  1. تعمیرات لامپ کم مصرف
    توسط fatsha در انجمن تاسیسات الکتریکی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2020/04/26, 07:29
  2. تعمیرات لامپ کم مصرف
    توسط fatsha در انجمن نورپردازی و روشنایی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2016/01/03, 20:38
  3. چالش ماسفت IRF3205 !!
    توسط shahin-shargh در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2014/10/02, 18:43
  4. مفهوم واحد های xl چیست؟(واحد اندازه گیری تسمه و پولی)
    توسط RshRshRsh در انجمن رباتیک و مکاترونیک
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2014/01/28, 23:12
  5. کارخانه سازنده لامپ های LED در ایران
    توسط robo.e1 در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 90
    آخرين نوشته: 2013/07/21, 11:35

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •