
نوشته اصلی توسط
amirpcp30 مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید
عضویت
سلام مجدد
ممنون از توضیحاتتون
اینطور که فهمیدم افتامات (رگولاتور) دینام باید جلوی برق رو بگیره که برق از سمت باتری به دینام وارد نشه
خب از من همین افتامات سوخته بود که هم جلوی برق رو نمیگرفت و هم چراغ دینام روشن نمیشد که مشخص شه دینام کار نمی کنه (وقتی که تسمه رو بریده بودم) حتی در حالت سوییچ باز هم چراغ دینام روشن نمیشد
بالاخره دیروز رفتم باتری سازی و این قطعه رو تعویض کرد (مارک ELEPA خریدم و تنها موجودیش همین مارک بود) ، وقتی که دینام رو روی ماشین گذاشت ، روی دورموتور 1000 ولتاژ زیر 13 بود ،گفت احتمالا این افتاماته مشکل داره رفتم فروشگاه پس دادم یکی دیگه گرفتم باز همین مشکل بود ، بازم دینام رو باز کرد و دیود رو چک کرد که یکی از دیود ها مشکل داشت و ی ست دیود خریدم و خب خداروشکر مشکل حل شد
اما ی نکته، ی صدای سوت هنوز دینام داره و وقتی دور موتور به 3000 نزدیک میشه بیشتر میشه ، به نظرتون از بلبرینگ دینامه؟ اخه اون صدایی که در پست اول گفتم و دینام به مشکل خورد فک نکنم ربطی نه به افتامات داشته باشه و نه دیود، اصلا چطور ی دفعه به صدا اومد و دیود و افتامات سوخت رو من ربطشون رو به هم متوجه نمیشم
میتونه این صدا از چیز دیگه ای باشه و یا حتما همون بلبرینگه برم عوضش کنم؟ یا اگه مشکل ایجاد نمی کنه میتونم بیشتر باهاش برم تا صداش بیشتر شه و بهتر معلوم شه از چی هست چون خارج از ماشین دینام بدون مشکل میچرخید و صدایی نداشت
ی سوال ، این قطعه اگه اشتباه نکنم کلکتور هست که زغال روی اون قرار میگیره: (عکس از نت برداشته شده)
مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید
عضویت
ی پسر بچه بود دیروز که دینام رو با دست چرخوند بعد ی سمباده گذاشت روی این ، البته زیاد فشار نیارود اما میخواستم بپرسم روی کارکرد میتونه تاثیر داشته باشه یا فقط زودتر کلکتور ساییده میشه؟
با سپاس