اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

    سلام
    وقتتون بخیر باشه
    من راستش گیج شدم یخورده شاید سوالم کلیشه ای باشه ولی خیلی ممنون میشم کمکم کنین
    من یه امپلی فایر دو کانال هزار و هشتصد وات خریدم و از قبل یه باند ٧١٨ داشتم منتها سلف روی کراس اورش شکسته بود، وقتی با مولتی متر مقدار مقاومت باندو تست کردم یچیزی حدود سه و نیم اهم بود و رفتم بیرون یه سلف اورجینال خود ٧١٨ از این آبی ها که مقدار مقاومتش ١.٢ اهم بود براش گرفتم و سر جاش لحیم کردم اما مقاومت بلندگو بعد از وصل کردن سلف یچیزی حدود یک و هشت تا دو اهم کاهش پیدا میکنه،آمپلی فایر هم از مارک HUNL گرفتم که توی سایتش نوشته از 2~6 اهم امپدانس رو تحمل میکنه،راستش من اینو برای استفاده توی خونه گرفتم،اولش اومدم بصورت بریج وصلش کردم که قدرت و کیفیت صداش واقعاً عالی بود ولی امپلی فایر خیلی گرم میشد،گفتم تو حالت بریج باید اهم دوبرابر در نظر گرفته شه برای همین اومدم به یک کانال وصلش کردم و وقتی ولومو از یه مقدار بیشتر کنم میره روی حالت پروتکشن،
    دیروز یک جفت ٦٩٧٤ دیدم و از دیوار خریدم تست شده ولی کراس اور ندارن مثل کنوود،و صداشون خیلی خوبه اما اون بیس ٧١٨ رو ندارن برا همین اومدم بریج زدم هرسه تاشو یعنی مثبت و منفی هر کدوم از باند ها رو به هم وصل کردم بصورت سری و ٧١٨ رو بینشون قرار دادم سلف رو هم جدا کردم از ٧١٨ که به سه و نیم رسید مقاومت ٧١٨،و یه مثبت از ٦٩٧٤ و یه منفی از اون یکی ٦٩٧٤ بعنوان خروجی داشتم با امپدانس ٧.١(هفت و یک دهم)و بصورت بریج به امپلی فایر وصلش کردم اما صدای یک طرف از اون یکی بیشتر میشه انگار صدا بیشتر به اون سمتی میره که اهم بیشتری داره و امپلی فایر گرم میشه (داغ نه) حالا سوالم اینه نمیشه یه راهی باشه هر سه تارو توی مدار داشت بصورتی که صدا بالانس باشه ؟ و از طرفی وقتی هر دوتا ٦٩٧٤ رو بصورت جدا به کانال چپ و راست وصل کنم خیلی خیلی کم گرم میشه ولی وقتی ٧١٨ رو میزارم گرم میشه و صد البته مشهوده که بیس و قدرت ٧١٨ بیشتر از پایونرهایی که گرفتمه،البته Gain رو تا اخر زیاد کردم که بیس بیشتری داشته باشه چون وقتی سوال کردم گفتن که نمیشه بهش ساب وصل کنی و باند همزمان، یا باند یا ساب،ولی گفتن ٤ تا بلندگو رو جواب میده،بعنوان منبع تغذیه ش هم یدونه از ترانس های صنعتی ١٢ ولت دی سی٢٠ امپر گذاشتم

    #2
    پاسخ : مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

      سلام.
      اولین مشکل عمده شما کم بودن جریان منبع تغذیه شماست حداکثر توان خروجی امپ شما کمتر از ۲۴۰ واته پس برای باند یا بلندگوی ۷۱۸ وات نامی شما حداقل ۶۶ امپر میخوای وقتی یکی امپی مثل یا حتی کمتر از مال شما را می خواد رو ماشین ببنده یه باتری با یه دینام به ماشین با خازن ۴ فاراد برای کم نیوردن به عنوان منبع استفاده می کنند حالا شما لازم نیست همه این کارها را کنی شما فقط اول امپرا تامین کن تا به خروجی توان زیاد.

      سوالی پیش میاد که مولد صدا شما یا چیزی که ازش صدا را می گیری چیه؟ ضبط ماشینه یا گوشی یا کامپیوتر این مهمه و اینکه مدل یا ترجیحا عکی از مدل و تنظیمات امپ را بذارید .

      امپ ها در برابر واکنش فرکانسی متفاوتی دارند یکی فول رنجه یکی میدرنجه یکی بیس یا سابه و... ، دقیقا مثل بلندگو ها احتمالا امپ شما میدرنجه ینی کلا صدا ساب به شما نمیده اگه چوری تنظیم بشه که صدای ساب به ما بده احتمال فشار و در نهایت سوختن باند یا امپ وجود داره بعضی از امپ ها خروجی ساب جدا دارند

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

        سلام و ممنون بابت توضیحات مفیدتون
        حق با شماست من دقت به توان ترانس نکرده بودم
        ولی نکته ش اینجاست که توی ولوم بالا هم کم نمیاره و اصلا ترانس گرم نمیشه،از این ترانس های صنعتیه ،از طرفی قیمت یدونه صد آمپرشو دیدم بالای ششصد هزار تومن بود!!!و من از این سیستم برای خونه استفاده میخوام کنم راستش به کل از سینمای خانگی بدم میاد چون اصلا اون صدایی رو که باید یا نمیدن یا اگه بدن اون تفکیک باند های ماشینو ندارن و از طرفی قیمتشون بالای سه چهار میلیونه الان!
        عکس امپلی هم میفرستم یه امپلی فایر ١٨٠٠ واته اما سوال اینجاست که ایا این عدد واقعیه؟!مارکشم HUNL که فکر کنم ساخت امریکاس که توی ایران زیاد پیدا نمیشه و فقط دو کانال داره و یه ولوم برای Gain و یه کلید که نوشته Low pass filter که از ٤٠ تا ٢٢٠ هرتز متغیره که وقتی اونو فعال میکنم فقط صدایی مثل صدای ساب ووفر خالی از موزیک پخش میشه،
        الان دوتا باند پایونر ٦٩٧٤ پونصد وات و یه ٧١٨ دارم که روی امپلی جای دوتا فیش ورودی داره چپ و راست که اون سرشم AUX به لپ تاپ وصل میکنم و باندها رو در حالت بریج وصل کردم به این صورت که یکی از مثبت و منفی هر کدوم باندا به هم وصله و مثبت یکی از باندا به مثبت کانال اول و منفی اون یکی باندو به منفی کانال دوم وصل کردم (اصطلاحاً بریج) و وقتی باهاش موزیک پخش میکنم بوم بوم هم دارن نه به اندازه ی ساب اما چون داخل باکس قرارشون دادم از بوم بوم یه ساب سینما خانگی متوسط بیشتره اما مشکل اینجاست سه تا باند دارم و یکی از مشکلاتم همینه که چطور میتونم ٣ تا رو داخل مدار وصل کنم و از طرفی اینکه یک پاور کامپیوتر دارم و یدونه هم این ترانس صنعتیه ، نمیشه ادغامشون کرد یا اون ترانسی که داخلشه که روش نوشته ١٢ ولت ٢٠ امپر رو با یه ١٢ ولت مثلا ١٠٠ امپر جایگزین کنم؟یا اگه یه افزاینده جریان
        DC به DC بزارم ولی ولتاژش بالاتر نره؟
        اینم مشخصات امپلی فایره که توی سایت سازنده ش پیدا کردم

        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.65098)]SPECIFICATION:-THD: < 0.1 %-Frequency Response: 10 Hz - 40 KHz + - 1 dB-Signal to Noise Ratio: > 85 dB-Input Sensitivity: 200 mV-Bass Boost: 12 dB-Speaker Impedance: 2 - 6 Ohms-Power Fuse: 20A - 40A (Refer Flank Panel Text)[/COLOR][COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.65098)]
        [/COLOR]
        جدیدترین ویرایش توسط rezooooo; ۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

          شما ۱۸۰۰ وات صدا برای سینما خانگی می خوای ؟ ما با ۱۰۰۰ وات یه مجاس ۲۵۰۰ نفره میگردونیم شما کم اوردن امپا چطوری میفهمی؟احتمالا پاور کامپیوتر با ترانس صنعتی جواب بده البته اسمش صنعتی به راحتی نمی شه فهمید که داغ میکنه یموقع دیگه خروجی نداره مشکل دوم شما تطبیق امپدانس ورودیه اگه اشتباه نکنم خروجی صدای لپ تاپ ۸ یا ۱۶ اهمه و ورویه امپ شما ۸۵ اهمه پس شما به یه مداربافر یا امپلی فایر ترانزیستوری با خروجی ۸۵ اهم باشه ( نمی دونم چطوریه تازگی بعضی از امپا یه جورایی میشه امپدانسشا تغیر داد).اگه امپ خروجی ساب نداشته باشه میشه رو فولرنج تنظیم کرده بعد فیلتر تو خروجی گذاشت یا یه باند پسیو گذاشت که شما نداری پس فیلتر بزار .رو امپ یه برچسب یا پلاک روش داره عکی اون و عکس از تنظیمات باید باشه که بشه قضاوت کرد
          جدیدترین ویرایش توسط عمیدی; ۲۱:۲۶ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل در تطبیق آمپلی فایر ماشین

            سلام مجدد
            ممنونم از اینکه وقت میزارین و جواب میدین
            من کم اوردنو منظورم اینه که ترانس صنعتیه اصلاً گرم نمیکنه و اگه کم بیاره تو ماشین دوستام که سیستم دارن دیدم موقع بیس یا تو ولوم بالا انگار به یه دیستورشنمیخوره یا عامیانه تر بگم انگار فشارش میوفته یا خاموش میشه!
            مورد بعدی اینکه من از حداکثر صداش که استفاده نمیکنم نهایتاً از بیست درصد صدا که واقعا زیاد میشه
            بعد سوالی که پیش میاد اینکه چطور پاور رو با این ترانس صنعتی ادغام کرد؟
            و این ترانسه سه تا مثبت و سه تا منفی داره اما بنظرم مستقل نیستن یعنی در اصل سه تا خروجی مستقل نیست و بیشتر برای استفاده ی راحت تر اینطوری طراحیشده
            در مورد عدم تطبیق امپدانس، فکر کنم روی آمپلی منظورش این باشه که از ٨٥ دسیبل رو میتونه تقویت کنه و نه ٨٥ اهم
            و از طرفی من نیاز به ساب ندارم و امپلی هم خروجی ساب نداره و فقط برای یک جفت بانده که من درحالت بریج بستمش بصورت سری که مقاومت باندا دوبل شه
            و این فیلتری که شما میگین یجور تبدیله که صدارو حذف میکنه و تبدیل به خروجی ساب میشه که من نیازی ندارم به این کار
            راستی اینم بگم که یه فیوز داره و عددش هم ٣٥ امپره ایا حتما به جریان بالای ٦٦ امپر نیازه؟چون از بیست درصد به بالا مطمعنا نمیشه پخش کرد و همسایه هاناشنوا میشن!
            و اون فیلتر پسیو همون مقاومت(سلف)با خازن بدون قطب منظورتونه؟
            چون اشتباه نکنم کراس اور عکس اینه و خازنشان ٢.٢ و ٣.٣ الکترولیتی هستن

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X