ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 25
  1. #11
    2020/01/08
    219
    56

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بر دوستان گرامی


    توی تصاویر که لینکش رو آخر این پست میگذارم مشخص کردم عزیز...

    جفت 2030 ها رو عوض کردم مشکل از اونا نیست...
    آی سی 8013 نداره بورد من...
    ببخشید متوجه منظورتون از مقاومت بزرگ متوجه نشدم و پیداش نکردم. عکس بورد رو آخر این پست اضافه کردم میشه لطفاً اونجا نشون بدید به من؟
    کابل رو مطمئنم مشکل نداره با کابلهای دیگه تست کردم. خروجی مادربورد کامپیوتر هم سالمه با یک اسپیکر سالم تست کردم مشکلی نداشت.

    دوست عزیز حقیقتش بنده متخصص الکترونیک نیستم و برنامه نویسم.هنوز فرصت نشده به صورت حرفه ای دنبال کنم الکترونیک رو... ولی به خاطر علاقه تقریباً ابزار کامل رو دارم... اگر ممکنه یک طوری بگید که من آماتور هم بتونم از فرمایشات شما استفاده کنم.
    منظور شما از آی سی TA همون آی سی توشیبا هست که گفتم احتمالاً برای افکت سه بعدی صدا هست؟
    در مورد اعمال ورودی صوتی خارجی به قسمت آمپلی فایر میشه بگید یعنی دقیقاً باید چکار کنم؟ ابزار خاصی میخواد؟




    دوست عزیز من به صورت تصویر زیر در حال حاضر از خروجی سالم استفاده می کنم.
    به نظرتون این مشکل ساز میتونه بشه یا نه؟




    من لینک تصاویر با کیفیت بورد را گرفتم از چند زاویه و اینجا میگذارم.
    توی تصاویر خروجی ضعیف رو با فلش قرمز مشخص کردم.
    توی بعضی از تصاویر یه دایره قرمز مشخص کردم اینجا قسمتی هست که سه تا دیود زنر وجود داره که انقدر ریز هست مشخصاتش رو نتونستم بخونم... و یک مقاومت تقریباً به صورت عمودی لحیم شده احتمالاً برای این که حرارتش کمتر به بورد آسیب بزنه... ولی همونطور که میبینید این قسمت بورد به دلیل حرارت بالا تغییر رنگ داده... سایر اسپیکرهای مشابه میکرولب رو هم دیده بودم اکثراً همین مشکل رو داشند و یک قسمت بیش از حد داغ میشده... دلیلش چی هست و این که میشه بهبودی داد این قسمت رو؟
    اون مقاوت که گفتم تقریباً عمودی بسته شده رو وقتی روی بورد مقاومتش رو از روی دو تا پایه اندازه میگیرم حدوداً 325Ω مقاومت نشون میده... ولی رنگش انگار به خاطر حرارت یه کم تغییر کرده و خیلی برام قابل تشخیص نیست... به نظرم زرد -بنفش- قهوه ای یا زرد-قرمز- قهوه ای یا زرد-قهوه ای-قهوه ای باشه... نظر شما چیه؟
    برای این که پست سنگین نشه اونها رو جایی اپلود کردم و لینکش رو اینجا میگذارم:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    راستی یک سوال هم پیش اومده برام... این چسب های شفاف زرد رنگ که روی بعضی قسمتهای بورد میریزن چی هست؟ هدفشون آزار دادن هست یا کاربردی داره واقعاً؟ یه کم هیتر میگیرم روشون شل میشن و میشه برشون داشت...
    درود.
    به احتمال زیاد آی سی TA8173 به مشکل برخورده است ..... با تعویض این آی سی به احتمال زیاد مشکل شما رفع میشود!!!
    بلندگو را به خروجی مشکل دار وصل بکنید . سپس به پایه های آی سی TDA2030 دست بزنید . باید صدای نویز با صدای نسبتأ بلند بشنوید . در غیر اینصورت آی سی TDA2030 مشکل دار است ....
    مقاومت را هم بیرون مدار تست بکنید..... اگر 470 اهم نبود مقاومت آسیب دیده است!!!! کد رنگی مقاومت هم به ترتیب : زرد-بنفش - قهوه ای است!!
    به احتمال زیاد آمپدانس بلندگو های این مدل اسپیکر 4 اهم است.... ,وقتی شما بلندگو هارو موازی میکنید آمپدانس بلندگو به 2 اهم کاهش پیدا میکند!!! درحالی که درون دیتاشیت آی سی حداکثر 4 اهم مجاز است!!! وقتی شما 2 اهم به آی سی اعمال میکنید به آی سی فشار زیادی میاید و باعث سوختن آی سی در مدت طولانی میشود!!!
    آن ها هم چسب های حرارتی هستند که گاهی اوقات به اشتباه مونتاژ کننده مدار روی برد میریزد ........... در این برد شما چسبها برای محکم کاری سوکت ریخته شده است !!!
    ویرایش توسط parsa bahrami : 2020/08/09 در ساعت 23:15
  2. #12
    2019/08/06
    پرند
    31
    4

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بر دوستان گرامی


    توی تصاویر که لینکش رو آخر این پست میگذارم مشخص کردم عزیز...

    جفت 2030 ها رو عوض کردم مشکل از اونا نیست...
    آی سی 8013 نداره بورد من...
    ببخشید متوجه منظورتون از مقاومت بزرگ متوجه نشدم و پیداش نکردم. عکس بورد رو آخر این پست اضافه کردم میشه لطفاً اونجا نشون بدید به من؟
    کابل رو مطمئنم مشکل نداره با کابلهای دیگه تست کردم. خروجی مادربورد کامپیوتر هم سالمه با یک اسپیکر سالم تست کردم مشکلی نداشت.

    دوست عزیز حقیقتش بنده متخصص الکترونیک نیستم و برنامه نویسم.هنوز فرصت نشده به صورت حرفه ای دنبال کنم الکترونیک رو... ولی به خاطر علاقه تقریباً ابزار کامل رو دارم... اگر ممکنه یک طوری بگید که من آماتور هم بتونم از فرمایشات شما استفاده کنم.
    منظور شما از آی سی TA همون آی سی توشیبا هست که گفتم احتمالاً برای افکت سه بعدی صدا هست؟
    در مورد اعمال ورودی صوتی خارجی به قسمت آمپلی فایر میشه بگید یعنی دقیقاً باید چکار کنم؟ ابزار خاصی میخواد؟




    دوست عزیز من به صورت تصویر زیر در حال حاضر از خروجی سالم استفاده می کنم.
    به نظرتون این مشکل ساز میتونه بشه یا نه؟




    من لینک تصاویر با کیفیت بورد را گرفتم از چند زاویه و اینجا میگذارم.
    توی تصاویر خروجی ضعیف رو با فلش قرمز مشخص کردم.
    توی بعضی از تصاویر یه دایره قرمز مشخص کردم اینجا قسمتی هست که سه تا دیود زنر وجود داره که انقدر ریز هست مشخصاتش رو نتونستم بخونم... و یک مقاومت تقریباً به صورت عمودی لحیم شده احتمالاً برای این که حرارتش کمتر به بورد آسیب بزنه... ولی همونطور که میبینید این قسمت بورد به دلیل حرارت بالا تغییر رنگ داده... سایر اسپیکرهای مشابه میکرولب رو هم دیده بودم اکثراً همین مشکل رو داشند و یک قسمت بیش از حد داغ میشده... دلیلش چی هست و این که میشه بهبودی داد این قسمت رو؟
    اون مقاوت که گفتم تقریباً عمودی بسته شده رو وقتی روی بورد مقاومتش رو از روی دو تا پایه اندازه میگیرم حدوداً 325Ω مقاومت نشون میده... ولی رنگش انگار به خاطر حرارت یه کم تغییر کرده و خیلی برام قابل تشخیص نیست... به نظرم زرد -بنفش- قهوه ای یا زرد-قرمز- قهوه ای یا زرد-قهوه ای-قهوه ای باشه... نظر شما چیه؟
    برای این که پست سنگین نشه اونها رو جایی اپلود کردم و لینکش رو اینجا میگذارم:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    راستی یک سوال هم پیش اومده برام... این چسب های شفاف زرد رنگ که روی بعضی قسمتهای بورد میریزن چی هست؟ هدفشون آزار دادن هست یا کاربردی داره واقعاً؟ یه کم هیتر میگیرم روشون شل میشن و میشه برشون داشت...
    اصلاح می کنم ic 8173 قیمتی نداره عوضش کن چون ورودی صدا از اون میگذره

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط parsa bahrami

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود.
    به احتمال زیاد آی سی TA8173 به مشکل برخورده است ..... با تعویض این آی سی به احتمال زیاد مشکل شما رفع میشود!!!
    بلندگو را به خروجی مشکل دار وصل بکنید . سپس به پایه های آی سی TDA2030 دست بزنید . باید صدای نویز با صدای نسبتأ بلند بشنوید . در غیر اینصورت آی سی TDA2030 مشکل دار است ....
    مقاومت را هم بیرون مدار تست بکنید..... اگر 470 اهم نبود مقاومت آسیب دیده است!!!! کد رنگی مقاومت هم به ترتیب : زرد-بنفش - قهوه ای است!!
    به احتمال زیاد آمپدانس بلندگو های این مدل اسپیکر 4 اهم است.... ,وقتی شما بلندگو هارو موازی میکنید آمپدانس بلندگو به 2 اهم کاهش پیدا میکند!!! درحالی که درون دیتاشیت آی سی حداکثر 4 اهم مجاز است!!! وقتی شما 2 اهم به آی سی اعمال میکنید به آی سی فشار زیادی میاید و باعث سوختن آی سی در مدت طولانی میشود!!!
    آن ها هم چسب های حرارتی هستند که گاهی اوقات به اشتباه مونتاژ کننده مدار روی برد میریزد ........... در این برد شما چسبها برای محکم کاری سوکت ریخته شده است !!!
    http://s11.picofile.com/file/8405019...B%B5%DB%B2.jpg
    مسیری که تو این عکس فلش کشیدی رو دنبال کن به یه مقاومت برخورد می کنی حتما چکش کن

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بر دوستان گرامی


    توی تصاویر که لینکش رو آخر این پست میگذارم مشخص کردم عزیز...

    جفت 2030 ها رو عوض کردم مشکل از اونا نیست...
    آی سی 8013 نداره بورد من...
    ببخشید متوجه منظورتون از مقاومت بزرگ متوجه نشدم و پیداش نکردم. عکس بورد رو آخر این پست اضافه کردم میشه لطفاً اونجا نشون بدید به من؟
    کابل رو مطمئنم مشکل نداره با کابلهای دیگه تست کردم. خروجی مادربورد کامپیوتر هم سالمه با یک اسپیکر سالم تست کردم مشکلی نداشت.

    دوست عزیز حقیقتش بنده متخصص الکترونیک نیستم و برنامه نویسم.هنوز فرصت نشده به صورت حرفه ای دنبال کنم الکترونیک رو... ولی به خاطر علاقه تقریباً ابزار کامل رو دارم... اگر ممکنه یک طوری بگید که من آماتور هم بتونم از فرمایشات شما استفاده کنم.
    منظور شما از آی سی TA همون آی سی توشیبا هست که گفتم احتمالاً برای افکت سه بعدی صدا هست؟
    در مورد اعمال ورودی صوتی خارجی به قسمت آمپلی فایر میشه بگید یعنی دقیقاً باید چکار کنم؟ ابزار خاصی میخواد؟




    دوست عزیز من به صورت تصویر زیر در حال حاضر از خروجی سالم استفاده می کنم.
    به نظرتون این مشکل ساز میتونه بشه یا نه؟




    من لینک تصاویر با کیفیت بورد را گرفتم از چند زاویه و اینجا میگذارم.
    توی تصاویر خروجی ضعیف رو با فلش قرمز مشخص کردم.
    توی بعضی از تصاویر یه دایره قرمز مشخص کردم اینجا قسمتی هست که سه تا دیود زنر وجود داره که انقدر ریز هست مشخصاتش رو نتونستم بخونم... و یک مقاومت تقریباً به صورت عمودی لحیم شده احتمالاً برای این که حرارتش کمتر به بورد آسیب بزنه... ولی همونطور که میبینید این قسمت بورد به دلیل حرارت بالا تغییر رنگ داده... سایر اسپیکرهای مشابه میکرولب رو هم دیده بودم اکثراً همین مشکل رو داشند و یک قسمت بیش از حد داغ میشده... دلیلش چی هست و این که میشه بهبودی داد این قسمت رو؟
    اون مقاوت که گفتم تقریباً عمودی بسته شده رو وقتی روی بورد مقاومتش رو از روی دو تا پایه اندازه میگیرم حدوداً 325Ω مقاومت نشون میده... ولی رنگش انگار به خاطر حرارت یه کم تغییر کرده و خیلی برام قابل تشخیص نیست... به نظرم زرد -بنفش- قهوه ای یا زرد-قرمز- قهوه ای یا زرد-قهوه ای-قهوه ای باشه... نظر شما چیه؟
    برای این که پست سنگین نشه اونها رو جایی اپلود کردم و لینکش رو اینجا میگذارم:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    راستی یک سوال هم پیش اومده برام... این چسب های شفاف زرد رنگ که روی بعضی قسمتهای بورد میریزن چی هست؟ هدفشون آزار دادن هست یا کاربردی داره واقعاً؟ یه کم هیتر میگیرم روشون شل میشن و میشه برشون داشت...
    استاد چسب ها چسب حرارتی هست هزار تا کاربرد داره تو اینجا نمیزاره پایه های خروجی بهم بخورن و شل بشن

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بر دوستان گرامی


    توی تصاویر که لینکش رو آخر این پست میگذارم مشخص کردم عزیز...

    جفت 2030 ها رو عوض کردم مشکل از اونا نیست...
    آی سی 8013 نداره بورد من...
    ببخشید متوجه منظورتون از مقاومت بزرگ متوجه نشدم و پیداش نکردم. عکس بورد رو آخر این پست اضافه کردم میشه لطفاً اونجا نشون بدید به من؟
    کابل رو مطمئنم مشکل نداره با کابلهای دیگه تست کردم. خروجی مادربورد کامپیوتر هم سالمه با یک اسپیکر سالم تست کردم مشکلی نداشت.

    دوست عزیز حقیقتش بنده متخصص الکترونیک نیستم و برنامه نویسم.هنوز فرصت نشده به صورت حرفه ای دنبال کنم الکترونیک رو... ولی به خاطر علاقه تقریباً ابزار کامل رو دارم... اگر ممکنه یک طوری بگید که من آماتور هم بتونم از فرمایشات شما استفاده کنم.
    منظور شما از آی سی TA همون آی سی توشیبا هست که گفتم احتمالاً برای افکت سه بعدی صدا هست؟
    در مورد اعمال ورودی صوتی خارجی به قسمت آمپلی فایر میشه بگید یعنی دقیقاً باید چکار کنم؟ ابزار خاصی میخواد؟




    دوست عزیز من به صورت تصویر زیر در حال حاضر از خروجی سالم استفاده می کنم.
    به نظرتون این مشکل ساز میتونه بشه یا نه؟




    من لینک تصاویر با کیفیت بورد را گرفتم از چند زاویه و اینجا میگذارم.
    توی تصاویر خروجی ضعیف رو با فلش قرمز مشخص کردم.
    توی بعضی از تصاویر یه دایره قرمز مشخص کردم اینجا قسمتی هست که سه تا دیود زنر وجود داره که انقدر ریز هست مشخصاتش رو نتونستم بخونم... و یک مقاومت تقریباً به صورت عمودی لحیم شده احتمالاً برای این که حرارتش کمتر به بورد آسیب بزنه... ولی همونطور که میبینید این قسمت بورد به دلیل حرارت بالا تغییر رنگ داده... سایر اسپیکرهای مشابه میکرولب رو هم دیده بودم اکثراً همین مشکل رو داشند و یک قسمت بیش از حد داغ میشده... دلیلش چی هست و این که میشه بهبودی داد این قسمت رو؟
    اون مقاوت که گفتم تقریباً عمودی بسته شده رو وقتی روی بورد مقاومتش رو از روی دو تا پایه اندازه میگیرم حدوداً 325Ω مقاومت نشون میده... ولی رنگش انگار به خاطر حرارت یه کم تغییر کرده و خیلی برام قابل تشخیص نیست... به نظرم زرد -بنفش- قهوه ای یا زرد-قرمز- قهوه ای یا زرد-قهوه ای-قهوه ای باشه... نظر شما چیه؟
    برای این که پست سنگین نشه اونها رو جایی اپلود کردم و لینکش رو اینجا میگذارم:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    راستی یک سوال هم پیش اومده برام... این چسب های شفاف زرد رنگ که روی بعضی قسمتهای بورد میریزن چی هست؟ هدفشون آزار دادن هست یا کاربردی داره واقعاً؟ یه کم هیتر میگیرم روشون شل میشن و میشه برشون داشت...
    حمین طور بلندگو ها تم به هیچ وجه اونجوری نبند چون tda 2039 رو میترکونه 2030 واسه 4 اهم تنظیم شده تو بار مجموع بلند گو هات میشه 2 اهم ! سریعا بلند گوی دوم رو جدا کن و واسه هر کانال یه بلند گو بذار
    راستی 8137 هم صدا از عبور میکنه و خراب شه ممکنه این اتفاق بیوفته
    پیشنهاد من اینه که تمام خازن هات رو عوض کن هم کیفیت صدات بهتر میشه هم مجموعا 5 هزار تومن بیشتر نمیشه
    با برنامه electrodroid کد رنگی مقاومت ها رو توش بزن مقدار عددیش به دست میاد بعد لا مولتی متر تستش کن
    اون کانکتور هایی که در اوردی رو اگر اشتباه وصل کنی قید سیستمت رو باید بزنی گفتم که حواست باشه و پتانسیومتر هاتم چک کن قسمت جلوی ساب رو با یه فشار تقریبا زیاد بکش در میاد سیم و پتانسیومتر ها رو تست مخصوصا کابل 3 سیم سفید رنگ که به برد مجموع پتانسیومتر ها وصل میشع

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    در ضمن دیتاشیت 2030 رو مطالعه کن یه سیگنال صوتی ضعیف (در حد ولتاژ کابل aux) به پایه non- اینورتینگ بده ببین صداش چطوره هنوز کمه یا بلند و قوی هست
    و تو دیتاشیت دو پایه منفی و مثبت ذکر شده برقش رو اندازه بگیر باید هم اندازه ولتاژ مجموع خازن ها باشه
  3. #13
    2019/05/06
    6
    1

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    با تشکر از همه دوستان و بزرگوارانی که علمشون رو با بنده و سایر کاربران به اشتراک گذاشتند. بلندگو تعمیر شد و مشکلش حل شد. ولی پاسخ شما عزیزان رو دوباره میدم تا اگز کسی مشکل مشابه داشت بتونه راحت تر مشکل رو پیدا و برطرف کنه...

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    این شکل بستن بلندگو ها خیلی آسیب زننده است.
    حتما دیگه این کار رو نکنید.

    اون دوتا زنر پایینی در دایره 9.1ولتی هستن.
    اون مقاومت هم به احتمال زیاد 470اهم
    0.5وات هست.
    اون چسبای شفاف هم به خاطر این میریزن که سوکت ها کنده نشن و تو جاشون بمونن
    ولی معمولا کارخانه ها تو یه جای اشتباه میریزن. در کل قصد مردم آزاری نیست.
    چون که برد سیاه شده پس به این معنیه که آیسی های قدرت بیش از حد داغ میشن.

    در ضمن خازن های c1تاc5رو حتما تست کن.
    راستی یه سوال وقتی ولوم باس رو تغییر میدی، قدرت خروجی اون خروجی
    معیوب تغییر میکنه؟
    بسیار ممنونم از راهنمایی... بله جدا کردم و تجربه شد که دیگه اینطوری نبندم بلنگوها رو...
    دیودهای زنر رو باز کردم تست کردم سالم بودند. مقاومت 470 اهم هم همینطور...
    آی سی های قدرت داغ نمیشن خیلی... دقیقاً همون مقاومت 470 اهم و دیودهای زنر به شدت داغ میشن... به هر حال ظاهراً راهی نداره و کارخونه هم فقط واسه این که حرارت به بورد آسیب کمتری برسونه اون رو به صورت عمودی لحیم کردند تا حرارت کمتری به بورد منتقل بشه...

    در مورد ولوم ساب ووفر هم، خیر وقتی کم یا زیادش میکردم تغییری روی خروجی صدای باند ضعیف ایجاد نمیشد...

    نقل قول نوشته اصلی توسط parsa bahrami

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود.
    به احتمال زیاد آی سی TA8173 به مشکل برخورده است ..... با تعویض این آی سی به احتمال زیاد مشکل شما رفع میشود!!!
    بلندگو را به خروجی مشکل دار وصل بکنید . سپس به پایه های آی سی TDA2030 دست بزنید . باید صدای نویز با صدای نسبتأ بلند بشنوید . در غیر اینصورت آی سی TDA2030 مشکل دار است ....
    مقاومت را هم بیرون مدار تست بکنید..... اگر 470 اهم نبود مقاومت آسیب دیده است!!!! کد رنگی مقاومت هم به ترتیب : زرد-بنفش - قهوه ای است!!
    به احتمال زیاد آمپدانس بلندگو های این مدل اسپیکر 4 اهم است.... ,وقتی شما بلندگو هارو موازی میکنید آمپدانس بلندگو به 2 اهم کاهش پیدا میکند!!! درحالی که درون دیتاشیت آی سی حداکثر 4 اهم مجاز است!!! وقتی شما 2 اهم به آی سی اعمال میکنید به آی سی فشار زیادی میاید و باعث سوختن آی سی در مدت طولانی میشود!!!
    آن ها هم چسب های حرارتی هستند که گاهی اوقات به اشتباه مونتاژ کننده مدار روی برد میریزد ........... در این برد شما چسبها برای محکم کاری سوکت ریخته شده است !!!
    آی سی 8173 خدا رو شکر سالم بود... اگر مشکل پیدا نمیشد باید اون رو هم عوض میکردم که قیمتش حدود 25 هزار تومان شده ظاهراً!
    بله دقیقاً با دست زدن به پایه های آی سی 2030 متوجه شدم باند معیوب مسیرش کدوم هست... آی سی که معیوب بود وقتی پایه ها رو دست میزدم صدای کمتری از یکی از باندها در میومد... ولی آی سی سالم بود و مشکل این بود که ورودی ولتاژ کمتر از حد معمول خودش دریافت می کرد و به همین دلیل خروجی هم ضعیف شده بود...
    بله متوجه اشتباهم در بستن بلنگوها به صورت موازی شدم... و شانس آوردم که تا این لحظه آسیبی به خاطر این به قطعات وارد نشده بود... باز هم ممنونم به خاطر توضیحات کاملتون و این که وقت گذاشتید...
    چسب ها ظاهراً خیلی بی دقت ریخته شده بودند و برای عوض کردن بعضی قطعات و آی سی ها به دردسر افتادم...

    نقل قول نوشته اصلی توسط Aypouya12

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اصلاح می کنم ic 8173 قیمتی نداره عوضش کن چون ورودی صدا از اون میگذره


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مسیری که تو این عکس فلش کشیدی رو دنبال کن به یه مقاومت برخورد می کنی حتما چکش کن


    حمین طور بلندگو ها تم به هیچ وجه اونجوری نبند چون tda 2039 رو میترکونه 2030 واسه 4 اهم تنظیم شده تو بار مجموع بلند گو هات میشه 2 اهم ! سریعا بلند گوی دوم رو جدا کن و واسه هر کانال یه بلند گو بذار
    راستی 8137 هم صدا از عبور میکنه و خراب شه ممکنه این اتفاق بیوفته
    پیشنهاد من اینه که تمام خازن هات رو عوض کن هم کیفیت صدات بهتر میشه هم مجموعا 5 هزار تومن بیشتر نمیشه
    با برنامه electrodroid کد رنگی مقاومت ها رو توش بزن مقدار عددیش به دست میاد بعد لا مولتی متر تستش کن
    اون کانکتور هایی که در اوردی رو اگر اشتباه وصل کنی قید سیستمت رو باید بزنی گفتم که حواست باشه و پتانسیومتر هاتم چک کن قسمت جلوی ساب رو با یه فشار تقریبا زیاد بکش در میاد سیم و پتانسیومتر ها رو تست مخصوصا کابل 3 سیم سفید رنگ که به برد مجموع پتانسیومتر ها وصل میشع

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    در ضمن دیتاشیت 2030 رو مطالعه کن یه سیگنال صوتی ضعیف (در حد ولتاژ کابل aux) به پایه non- اینورتینگ بده ببین صداش چطوره هنوز کمه یا بلند و قوی هست
    و تو دیتاشیت دو پایه منفی و مثبت ذکر شده برقش رو اندازه بگیر باید هم اندازه ولتاژ مجموع خازن ها باشه
    سالم بود خدا رو شکر این آی سی 8173... قیمتش حدود 25 هزار تومانه توی بازار اگر گیر بیاد!

    مسیری که درباره مقاومت گفتی رو چک کردم مقاومتهای اطراف رو مشکلی نداشتند... در کل تجربه خوبی که بدست آوردم این بود که وقتی خروجی ضعیفه یعنی شما ضعف ولتاز دارید و باید دنبال خازن معیوب بگردید... و وقتی صدای بلند و مهیب شبیه "وووووووووو" یا صدای فوت توی میکروفون میاد باید برید سراغ مقاومتها چون یه جا داره ولتاژ یا آمپر بیش از حد به بلندگو میرسه! وجود نویز در خروجی هم میتونه هم مربوط به خازن باشه هم مقاومت...

    برای کسب علم خودم از شما استاد گرامی سوالی دارم. این که میفرمایید یک سیگنال صوتی ضعیف به یکی از پایه های آی سی بدم یعنی چی؟ سیگنال دادن ابزار خاصی داره یا نه منظور فقط این هست که مثلاً خروجی چپ یا راست همون AUX کامپیوتر رو با سیمی چیزی وصل کنم به پایه آی سی؟

    در مورد هشدار برای کانکتورها ممنونم ازت... بله حواسم بود از قبل به همه سیمها لیبل زده بودم و شماره پایه رو نوشته بودم روشون...
    این که چیزی نیست یه بار لباسشویی خراب شده بود از این مولتی سلکتورهای آنالوگ توش داشت واسه انتخاب برنامه شستشو... دقیقاً همون خراب شده بود و نزدیک 30 تا کانکتور بهش وصل بود... من لیبل نزدم فقط دو سه تا عکس بی کیفیت ازش گرفته بودم که مثلاً اگه قاطی کردم از اون عکسها بتونم دوباره ببندمش... و خلاصه بعد از گرفتن عکس بازشون کردم و چشمتون روز بد نبینه دوباره بستنش نزدیک 5 روز طول کشید !!!! از اون به بعد تجربه شد هرچی که میخوام باز کنم اول به سیمها لیبل و شماره میچسبونم بعدش از زوایای مختلف با نور چراغ قوه ازش عکس میگیرم...

    اما در مورد تعمیر بلندگو و قطعه معیوب...
    من واسه احتیاط 2 تا از آی سی های 2030 و هر دو آی سی 4558 رو عوض کردم و دیدم خروجی یکی از بانها همچنان ضعیفه و تغییری نکرد...بنابراین متوجه سالم بودن آی سی هایی که گفتم شدم و برای همین شروع کردم قطعات اطراف آی سی مربوط به خروجی ضعیف رو یکی یکی از بورد جدا کردم و تستشون کردم... متوجه شدم خازن الکترولیت 50V 3.3uF که روی بورد با شماره E08 نشون داده شده و نزدیک آی سی 2030 که خروجی ضعیف داشت هست خراب شده و ظرفیتش کمتر از چیزی هست که باید باشه... بعد از عوض کردنش خروجی رو تست کردم و دیدم مشکلش حل شد...

    باز هم از تمام دوستان تشکر می کنم و خوشحالم که کنار شما و با راهنمایی شما تجربه خوبی کسب کردم در مورد تعمیر این اسپیکر...
    اسپیکر 18 ساله ی من دوباره جون گرفته به لطف شما دوستان...
    ویرایش توسط Amir9891 : 2020/08/12 در ساعت 21:57
  4. #14
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    2,124
    1,321

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با تشکر از همه دوستان و بزرگوارانی که علمشون رو با بنده و سایر کاربران به اشتراک گذاشتند. بلندگو تعمیر شد و مشکلش حل شد. ولی پاسخ شما عزیزان رو دوباره میدم تا اگز کسی مشکل مشابه داشت بتونه راحت تر مشکل رو پیدا و برطرف کنه...


    بسیار ممنونم از راهنمایی... بله جدا کردم و تجربه شد که دیگه اینطوری نبندم بلنگوها رو...
    دیودهای زنر رو باز کردم تست کردم سالم بودند. مقاومت 470 اهم هم همینطور...
    آی سی های قدرت داغ نمیشن خیلی... دقیقاً همون مقاومت 470 اهم و دیودهای زنر به شدت داغ میشن... به هر حال ظاهراً راهی نداره و کارخونه هم فقط واسه این که حرارت به بورد آسیب کمتری برسونه اون رو به صورت عمودی لحیم کردند تا حرارت کمتری به بورد منتقل بشه...

    در مورد ولوم ساب ووفر هم، خیر وقتی کم یا زیادش میکردم تغییری روی خروجی صدای باند ضعیف ایجاد نمیشد...


    آی سی 8173 خدا رو شکر سالم بود... اگر مشکل پیدا نمیشد باید اون رو هم عوض میکردم که قیمتش حدود 25 هزار تومان شده ظاهراً!
    بله دقیقاً با دست زدن به پایه های آی سی 2030 متوجه شدم باند معیوب مسیرش کدوم هست... آی سی که معیوب بود وقتی پایه ها رو دست میزدم صدای کمتری از یکی از باندها در میومد... ولی آی سی سالم بود و مشکل این بود که ورودی ولتاژ کمتر از حد معمول خودش دریافت می کرد و به همین دلیل خروجی هم ضعیف شده بود...
    بله متوجه اشتباهم در بستن بلنگوها به صورت موازی شدم... و شانس آوردم که تا این لحظه آسیبی به خاطر این به قطعات وارد نشده بود... باز هم ممنونم به خاطر توضیحات کاملتون و این که وقت گذاشتید...
    چسب ها ظاهراً خیلی بی دقت ریخته شده بودند و برای عوض کردن بعضی قطعات و آی سی ها به دردسر افتادم...



    سالم بود خدا رو شکر این آی سی 8173... قیمتش حدود 25 هزار تومانه توی بازار اگر گیر بیاد!

    مسیری که درباره مقاومت گفتی رو چک کردم مقاومتهای اطراف رو مشکلی نداشتند... در کل تجربه خوبی که بدست آوردم این بود که وقتی خروجی ضعیفه یعنی شما ضعف ولتاز دارید و باید دنبال خازن معیوب بگردید... و وقتی صدای بلند و مهیب شبیه "وووووووووو" یا صدای فوت توی میکروفون میاد باید برید سراغ مقاومتها چون یه جا داره ولتاژ یا آمپر بیش از حد به بلندگو میرسه! وجود نویز در خروجی هم میتونه هم مربوط به خازن باشه هم مقاومت...

    برای کسب علم خودم از شما استاد گرامی سوالی دارم. این که میفرمایید یک سیگنال صوتی ضعیف به یکی از پایه های آی سی بدم یعنی چی؟ سیگنال دادن ابزار خاصی داره یا نه منظور فقط این هست که مثلاً خروجی چپ یا راست همون AUX کامپیوتر رو با سیمی چیزی وصل کنم به پایه آی سی؟

    در مورد هشدار برای کانکتورها ممنونم ازت... بله حواسم بود از قبل به همه سیمها لیبل زده بودم و شماره پایه رو نوشته بودم روشون...
    این که چیزی نیست یه بار لباسشویی خراب شده بود از این مولتی سلکتورهای آنالوگ توش داشت واسه انتخاب برنامه شستشو... دقیقاً همون خراب شده بود و نزدیک 30 تا کانکتور بهش وصل بود... من لیبل نزدم فقط دو سه تا عکس بی کیفیت ازش گرفته بودم که مثلاً اگه قاطی کردم از اون عکسها بتونم دوباره ببندمش... و خلاصه بعد از گرفتن عکس بازشون کردم و چشمتون روز بد نبینه دوباره بستنش نزدیک 5 روز طول کشید !!!! از اون به بعد تجربه شد هرچی که میخوام باز کنم اول به سیمها لیبل و شماره میچسبونم بعدش از زوایای مختلف با نور چراغ قوه ازش عکس میگیرم...

    اما در مورد تعمیر بلندگو و قطعه معیوب...
    من واسه احتیاط 2 تا از آی سی های 2030 و هر دو آی سی 4558 رو عوض کردم و دیدم خروجی یکی از بانها همچنان ضعیفه و تغییری نکرد...بنابراین متوجه سالم بودن آی سی هایی که گفتم شدم و برای همین شروع کردم قطعات اطراف آی سی مربوط به خروجی ضعیف رو یکی یکی از بورد جدا کردم و تستشون کردم... متوجه شدم خازن الکترولیت 50V 3.3uF که روی بورد با شماره E08 نشون داده شده و نزدیک آی سی 2030 که خروجی ضعیف داشت هست خراب شده و ظرفیتش کمتر از چیزی هست که باید باشه... بعد از عوض کردنش خروجی رو تست کردم و دیدم مشکلش حل شد...

    باز هم از تمام دوستان تشکر می کنم و خوشحالم که کنار شما و با راهنمایی شما تجربه خوبی کسب کردم در مورد تعمیر این اسپیکر...
    اسپیکر 18 ساله ی من دوباره جون گرفته به لطف شما دوستان...
    به شما تبریک می گویم که مشکلتان حل شده است.
    ولی دوتا چیز رو بگم.اولا منظورم ولوم تغییر باس صدا بود.
    دوما حالا که شکر خدا اسپیکرت درست شده بهتره همون کاری که گفتم(
    یعنی گذاشتن خازن در خروجی )رو انجام بدی،
    برای اینکار کافیه یه خازن25ولت470میکرو فاراد برداری و باهاش یه
    سلف330میکرو هانری موازی کنی.
    این کارو برا هر سه بلندگو تکرار کن.
    البته میتونی بجای سلف از یه مقاومت۲۲۰اهم۳وات استفاده کنی،ولی
    در اینصورت کیفیت صدای خروجی کمی کاهش پیدا میکنه.
    اما اگه میخوایی واقعابرا اسپیکرت خرج کنی و کیفیت خروجی هم
    بالا بمونه میتونی یه سلف 100میکرو هانری رو با یه خازن با مشخصاتی که
    گفتم سری کنی و با مجموعه خازن و سلف یه مقاومت با مشخصاتی که گفتم
    و یه خازن پلی استر 2.2میکرو 100ولت موازی کنی.
    به درود.
  5. #15
    2019/08/06
    پرند
    31
    4

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با تشکر از همه دوستان و بزرگوارانی که علمشون رو با بنده و سایر کاربران به اشتراک گذاشتند. بلندگو تعمیر شد و مشکلش حل شد. ولی پاسخ شما عزیزان رو دوباره میدم تا اگز کسی مشکل مشابه داشت بتونه راحت تر مشکل رو پیدا و برطرف کنه...


    بسیار ممنونم از راهنمایی... بله جدا کردم و تجربه شد که دیگه اینطوری نبندم بلنگوها رو...
    دیودهای زنر رو باز کردم تست کردم سالم بودند. مقاومت 470 اهم هم همینطور...
    آی سی های قدرت داغ نمیشن خیلی... دقیقاً همون مقاومت 470 اهم و دیودهای زنر به شدت داغ میشن... به هر حال ظاهراً راهی نداره و کارخونه هم فقط واسه این که حرارت به بورد آسیب کمتری برسونه اون رو به صورت عمودی لحیم کردند تا حرارت کمتری به بورد منتقل بشه...

    در مورد ولوم ساب ووفر هم، خیر وقتی کم یا زیادش میکردم تغییری روی خروجی صدای باند ضعیف ایجاد نمیشد...


    آی سی 8173 خدا رو شکر سالم بود... اگر مشکل پیدا نمیشد باید اون رو هم عوض میکردم که قیمتش حدود 25 هزار تومان شده ظاهراً!
    بله دقیقاً با دست زدن به پایه های آی سی 2030 متوجه شدم باند معیوب مسیرش کدوم هست... آی سی که معیوب بود وقتی پایه ها رو دست میزدم صدای کمتری از یکی از باندها در میومد... ولی آی سی سالم بود و مشکل این بود که ورودی ولتاژ کمتر از حد معمول خودش دریافت می کرد و به همین دلیل خروجی هم ضعیف شده بود...
    بله متوجه اشتباهم در بستن بلنگوها به صورت موازی شدم... و شانس آوردم که تا این لحظه آسیبی به خاطر این به قطعات وارد نشده بود... باز هم ممنونم به خاطر توضیحات کاملتون و این که وقت گذاشتید...
    چسب ها ظاهراً خیلی بی دقت ریخته شده بودند و برای عوض کردن بعضی قطعات و آی سی ها به دردسر افتادم...



    سالم بود خدا رو شکر این آی سی 8173... قیمتش حدود 25 هزار تومانه توی بازار اگر گیر بیاد!

    مسیری که درباره مقاومت گفتی رو چک کردم مقاومتهای اطراف رو مشکلی نداشتند... در کل تجربه خوبی که بدست آوردم این بود که وقتی خروجی ضعیفه یعنی شما ضعف ولتاز دارید و باید دنبال خازن معیوب بگردید... و وقتی صدای بلند و مهیب شبیه "وووووووووو" یا صدای فوت توی میکروفون میاد باید برید سراغ مقاومتها چون یه جا داره ولتاژ یا آمپر بیش از حد به بلندگو میرسه! وجود نویز در خروجی هم میتونه هم مربوط به خازن باشه هم مقاومت...

    برای کسب علم خودم از شما استاد گرامی سوالی دارم. این که میفرمایید یک سیگنال صوتی ضعیف به یکی از پایه های آی سی بدم یعنی چی؟ سیگنال دادن ابزار خاصی داره یا نه منظور فقط این هست که مثلاً خروجی چپ یا راست همون AUX کامپیوتر رو با سیمی چیزی وصل کنم به پایه آی سی؟

    در مورد هشدار برای کانکتورها ممنونم ازت... بله حواسم بود از قبل به همه سیمها لیبل زده بودم و شماره پایه رو نوشته بودم روشون...
    این که چیزی نیست یه بار لباسشویی خراب شده بود از این مولتی سلکتورهای آنالوگ توش داشت واسه انتخاب برنامه شستشو... دقیقاً همون خراب شده بود و نزدیک 30 تا کانکتور بهش وصل بود... من لیبل نزدم فقط دو سه تا عکس بی کیفیت ازش گرفته بودم که مثلاً اگه قاطی کردم از اون عکسها بتونم دوباره ببندمش... و خلاصه بعد از گرفتن عکس بازشون کردم و چشمتون روز بد نبینه دوباره بستنش نزدیک 5 روز طول کشید !!!! از اون به بعد تجربه شد هرچی که میخوام باز کنم اول به سیمها لیبل و شماره میچسبونم بعدش از زوایای مختلف با نور چراغ قوه ازش عکس میگیرم...

    اما در مورد تعمیر بلندگو و قطعه معیوب...
    من واسه احتیاط 2 تا از آی سی های 2030 و هر دو آی سی 4558 رو عوض کردم و دیدم خروجی یکی از بانها همچنان ضعیفه و تغییری نکرد...بنابراین متوجه سالم بودن آی سی هایی که گفتم شدم و برای همین شروع کردم قطعات اطراف آی سی مربوط به خروجی ضعیف رو یکی یکی از بورد جدا کردم و تستشون کردم... متوجه شدم خازن الکترولیت 50V 3.3uF که روی بورد با شماره E08 نشون داده شده و نزدیک آی سی 2030 که خروجی ضعیف داشت هست خراب شده و ظرفیتش کمتر از چیزی هست که باید باشه... بعد از عوض کردنش خروجی رو تست کردم و دیدم مشکلش حل شد...

    باز هم از تمام دوستان تشکر می کنم و خوشحالم که کنار شما و با راهنمایی شما تجربه خوبی کسب کردم در مورد تعمیر این اسپیکر...
    اسپیکر 18 ساله ی من دوباره جون گرفته به لطف شما دوستان...
    خب خوبه که تعمیر شد و همین طور بله هم خروجی چپ و راست کابل aux یه سیگنال هست هم یه دستگاه داریم به نام سیگنال ژنراتور کارش تولید سیگنال های مختلف با شکل و دامنه های مختلف هست سوالی داشتی در خدمتم کافیه یه پیام خصوصی بدی و همونجور که بهت گفتم خازن ها رو چک کن چون واسه فیلتر کردن و محافظت توی ورودی صدا استفاده میشن و بعد از خرابی یه جور مقاومت درست میکنن و ظرفیتشون تغییر می کنه راستی از عکس هایی که گذاشتی الهام گرفتم و یه آمپیلی فایر خفن با یه تون کنترل درست کردم

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir9891

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با تشکر از همه دوستان و بزرگوارانی که علمشون رو با بنده و سایر کاربران به اشتراک گذاشتند. بلندگو تعمیر شد و مشکلش حل شد. ولی پاسخ شما عزیزان رو دوباره میدم تا اگز کسی مشکل مشابه داشت بتونه راحت تر مشکل رو پیدا و برطرف کنه...


    بسیار ممنونم از راهنمایی... بله جدا کردم و تجربه شد که دیگه اینطوری نبندم بلنگوها رو...
    دیودهای زنر رو باز کردم تست کردم سالم بودند. مقاومت 470 اهم هم همینطور...
    آی سی های قدرت داغ نمیشن خیلی... دقیقاً همون مقاومت 470 اهم و دیودهای زنر به شدت داغ میشن... به هر حال ظاهراً راهی نداره و کارخونه هم فقط واسه این که حرارت به بورد آسیب کمتری برسونه اون رو به صورت عمودی لحیم کردند تا حرارت کمتری به بورد منتقل بشه...

    در مورد ولوم ساب ووفر هم، خیر وقتی کم یا زیادش میکردم تغییری روی خروجی صدای باند ضعیف ایجاد نمیشد...


    آی سی 8173 خدا رو شکر سالم بود... اگر مشکل پیدا نمیشد باید اون رو هم عوض میکردم که قیمتش حدود 25 هزار تومان شده ظاهراً!
    بله دقیقاً با دست زدن به پایه های آی سی 2030 متوجه شدم باند معیوب مسیرش کدوم هست... آی سی که معیوب بود وقتی پایه ها رو دست میزدم صدای کمتری از یکی از باندها در میومد... ولی آی سی سالم بود و مشکل این بود که ورودی ولتاژ کمتر از حد معمول خودش دریافت می کرد و به همین دلیل خروجی هم ضعیف شده بود...
    بله متوجه اشتباهم در بستن بلنگوها به صورت موازی شدم... و شانس آوردم که تا این لحظه آسیبی به خاطر این به قطعات وارد نشده بود... باز هم ممنونم به خاطر توضیحات کاملتون و این که وقت گذاشتید...
    چسب ها ظاهراً خیلی بی دقت ریخته شده بودند و برای عوض کردن بعضی قطعات و آی سی ها به دردسر افتادم...



    سالم بود خدا رو شکر این آی سی 8173... قیمتش حدود 25 هزار تومانه توی بازار اگر گیر بیاد!

    مسیری که درباره مقاومت گفتی رو چک کردم مقاومتهای اطراف رو مشکلی نداشتند... در کل تجربه خوبی که بدست آوردم این بود که وقتی خروجی ضعیفه یعنی شما ضعف ولتاز دارید و باید دنبال خازن معیوب بگردید... و وقتی صدای بلند و مهیب شبیه "وووووووووو" یا صدای فوت توی میکروفون میاد باید برید سراغ مقاومتها چون یه جا داره ولتاژ یا آمپر بیش از حد به بلندگو میرسه! وجود نویز در خروجی هم میتونه هم مربوط به خازن باشه هم مقاومت...

    برای کسب علم خودم از شما استاد گرامی سوالی دارم. این که میفرمایید یک سیگنال صوتی ضعیف به یکی از پایه های آی سی بدم یعنی چی؟ سیگنال دادن ابزار خاصی داره یا نه منظور فقط این هست که مثلاً خروجی چپ یا راست همون AUX کامپیوتر رو با سیمی چیزی وصل کنم به پایه آی سی؟

    در مورد هشدار برای کانکتورها ممنونم ازت... بله حواسم بود از قبل به همه سیمها لیبل زده بودم و شماره پایه رو نوشته بودم روشون...
    این که چیزی نیست یه بار لباسشویی خراب شده بود از این مولتی سلکتورهای آنالوگ توش داشت واسه انتخاب برنامه شستشو... دقیقاً همون خراب شده بود و نزدیک 30 تا کانکتور بهش وصل بود... من لیبل نزدم فقط دو سه تا عکس بی کیفیت ازش گرفته بودم که مثلاً اگه قاطی کردم از اون عکسها بتونم دوباره ببندمش... و خلاصه بعد از گرفتن عکس بازشون کردم و چشمتون روز بد نبینه دوباره بستنش نزدیک 5 روز طول کشید !!!! از اون به بعد تجربه شد هرچی که میخوام باز کنم اول به سیمها لیبل و شماره میچسبونم بعدش از زوایای مختلف با نور چراغ قوه ازش عکس میگیرم...

    اما در مورد تعمیر بلندگو و قطعه معیوب...
    من واسه احتیاط 2 تا از آی سی های 2030 و هر دو آی سی 4558 رو عوض کردم و دیدم خروجی یکی از بانها همچنان ضعیفه و تغییری نکرد...بنابراین متوجه سالم بودن آی سی هایی که گفتم شدم و برای همین شروع کردم قطعات اطراف آی سی مربوط به خروجی ضعیف رو یکی یکی از بورد جدا کردم و تستشون کردم... متوجه شدم خازن الکترولیت 50V 3.3uF که روی بورد با شماره E08 نشون داده شده و نزدیک آی سی 2030 که خروجی ضعیف داشت هست خراب شده و ظرفیتش کمتر از چیزی هست که باید باشه... بعد از عوض کردنش خروجی رو تست کردم و دیدم مشکلش حل شد...

    باز هم از تمام دوستان تشکر می کنم و خوشحالم که کنار شما و با راهنمایی شما تجربه خوبی کسب کردم در مورد تعمیر این اسپیکر...
    اسپیکر 18 ساله ی من دوباره جون گرفته به لطف شما دوستان...
    در ضمن 4558 اپ امپ هست و واسه فیلتر پایین گذر استفاده میشه واسه قسمت ساب و ارتباطی به مورد خرابی شما نداره

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    به شما تبریک می گویم که مشکلتان حل شده است.
    ولی دوتا چیز رو بگم.اولا منظورم ولوم تغییر باس صدا بود.
    دوما حالا که شکر خدا اسپیکرت درست شده بهتره همون کاری که گفتم(
    یعنی گذاشتن خازن در خروجی )رو انجام بدی،
    برای اینکار کافیه یه خازن25ولت470میکرو فاراد برداری و باهاش یه
    سلف330میکرو هانری موازی کنی.
    این کارو برا هر سه بلندگو تکرار کن.
    البته میتونی بجای سلف از یه مقاومت۲۲۰اهم۳وات استفاده کنی،ولی
    در اینصورت کیفیت صدای خروجی کمی کاهش پیدا میکنه.
    اما اگه میخوایی واقعابرا اسپیکرت خرج کنی و کیفیت خروجی هم
    بالا بمونه میتونی یه سلف 100میکرو هانری رو با یه خازن با مشخصاتی که
    گفتم سری کنی و با مجموعه خازن و سلف یه مقاومت با مشخصاتی که گفتم
    و یه خازن پلی استر 2.2میکرو 100ولت موازی کنی.
    به درود.
    استاد درست میگی اما خازن 25 ولت میترکه باید 50 ولتی نصب شه
  6. #16
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    2,124
    1,321

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    استاد شما درست میگی اما خازن 25ولتی میترکه
    باید 50ولتی نصب بشهپ
    بله شما درست میگین منو ببخشین.
  7. #17
    2021/01/22
    21
    0

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    سلام یه اسپیکر میکرولب دارم مدل ۵۶۰ باند بزرگ براش گذاشتم میخام فیلترشو تغیر بدم که بیشتر بکوبه ممنون میشم کمکم کنین
  8. #18
    2020/12/31
    کاشان
    665
    474

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    اون دو تا بلند گوها را که به این شکل به یک ... خروجی متصل کردی واقعا ... کار اشتباهی است و خطر ناک... ممکن است lc بسوزد
  9. #19
    2021/01/22
    21
    0

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    سلام یه اسپیکر میکرولب مدل ۵۶۰ دارم باند بزرگتر گذاشتم میخام بیس بیشتری داشته باشه از قسمت باند
  10. #20
    2021/01/22
    21
    0

    پاسخ : تعمیر اسپیکر میکرولب M563 (مشکل ضعیف شدن صدای یکی از باندها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط parsa bahrami

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود.به احتمال زیاد آی سی TA8173 به مشکل برخورده است ..... با تعویض این آی سی به احتمال زیاد مشکل شما رفع میشود!!!بلندگو را به خروجی مشکل دار وصل بکنید . سپس به پایه های آی سی TDA2030 دست بزنید . باید صدای نویز با صدای نسبتأ بلند بشنوید . در غیر اینصورت آی سی TDA2030 مشکل دار است ....مقاومت را هم بیرون مدار تست بکنید..... اگر 470 اهم نبود مقاومت آسیب دیده است!!!! کد رنگی مقاومت هم به ترتیب : زرد-بنفش - قهوه ای است!!به احتمال زیاد آمپدانس بلندگو های این مدل اسپیکر 4 اهم است.... ,وقتی شما بلندگو هارو موازی میکنید آمپدانس بلندگو به 2 اهم کاهش پیدا میکند!!! درحالی که درون دیتاشیت آی سی حداکثر 4 اهم مجاز است!!! وقتی شما 2 اهم به آی سی اعمال میکنید به آی سی فشار زیادی میاید و باعث سوختن آی سی در مدت طولانی میشود!!! آن ها هم چسب های حرارتی هستند که گاهی اوقات به اشتباه مونتاژ کننده مدار روی برد میریزد ........... در این برد شما چسبها برای محکم کاری سوکت ریخته شده است !!!
    سلام خسته نباشین یه اسپیکر میکرولب مدل۵۶۰ دارم باند بزررگ انداختم میخام یکم بیس داشته باشه فیلترشو چجوری تقیر بدم؟

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرزاد الکترونیک

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اون دو تا بلند گوها را که به این شکل به یک ... خروجی متصل کردی واقعا ... کار اشتباهی است و خطر ناک... ممکن است lc بسوزد
    سلام خسته نباشین یه اسپیکر میکرولب مدل۵۶۰ دارم بلندگو بزرگ انداختم میخام یکم بیس باندارو زیاد کنم چجوری فیلترشو تقیر بدم؟
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 25

موضوعات مشابه

  1. علت قطع صدای خروجی اسپیکر میکرولب مدل m563
    توسط mohammad7591 در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2020/02/11, 19:59
  2. تعمیر اسپیکر میکرولب مدل m563
    توسط mohammad7591 در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2020/02/06, 20:36
  3. مشکل کم زیاد شدن صدای اسپیکر
    توسط farshad991 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2019/01/26, 12:36
  4. مشکل صدای ضعیف اسپیکر خانگی
    توسط mostafamoghadasi در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2019/01/25, 10:39
  5. صدای اسپیکر ادیفایر بشدت ضعیف شده
    توسط ali ghc در انجمن تلویزیون و مانیتور
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/05/23, 21:15

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •