اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

    سلام
    شارژر باتری اسیدی 1 آمپرم بعد از چند بار استفاده خراب شد کسی میتونه جهت تعمیرش راهنمایی کنه
    توضیحات:
    ولتاژ خروجی شارژر قبل از خراب شدن حدود 13.8 ولت بود ولی الان ولتاژ خروجی حدود 3 ولت شده (اندازه گیری ولتاژ در زمانهای مختلف عددهای مختلفی میده ولی رقم کلی چیزی حدود 3 تا 4 ولت میباشد و گاهی هم ولتاژ کامل 13.8 ولت میده که با وصل کردن به باتری دوباره ولتاژ میاد پایین)
    در زمان سالم بودن شارژر موقع وصل کردن اون به پریز در محل اتصال دوشاخه به پریز جرقه میزد که الان دیگه جرقه نمیزنه
    در حالت سالم بودن شارژر وقتی شارژر به باتری متصل نبود ال ای دی اون رنگ سبز داشت که بعد از اتصال به باتری به رنگ قرمز در میومد بعد از خراب شدن موقع اتصال شارژر به باتری رنگ ال ای دی به سرعت بین رنگ سبز و قرمز سوئیچ میکنه (حدود 3 چهار بار در ثانیه)
    در زمان سالم بودن شارژر یه صدای صوت مانند خفیفی از داخل شارژر شنیده میشد که بعد از جدا کردنش از پریز صدای صوت به مرور کم و بعد قطع میشد الان اون صدای صوت مانند از داخل شارژر شنیده نمیشه
    تصاویر داخل شارژر در لینک زیر اومده



    خودم احتمال میدم خرابی مربوط به خازن الکترولیتی خروجی مدار باشه ولی میخام مدار بصورت اصولی و علمی مورد تحلیل و راهنمایی قرار بگیره
    با تشکر قبلی

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    ضمنن ممنون میشم کسی در مورد آی سی AT5588 اطلاعات یا دیتاشیتی داشته باشه ارائه بده
    کلی گوگل کردم چیزی پیدا نکردم احتمالن آی سی سوئیچینگ بی نام و نشان ساخت چین باشه

    #2
    پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

    نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
    سلام
    شارژر باتری اسیدی 1 آمپرم بعد از چند بار استفاده خراب شد کسی میتونه جهت تعمیرش راهنمایی کنه
    توضیحات:
    ولتاژ خروجی شارژر قبل از خراب شدن حدود 13.8 ولت بود ولی الان ولتاژ خروجی حدود 3 ولت شده (اندازه گیری ولتاژ در زمانهای مختلف عددهای مختلفی میده ولی رقم کلی چیزی حدود 3 تا 4 ولت میباشد و گاهی هم ولتاژ کامل 13.8 ولت میده که با وصل کردن به باتری دوباره ولتاژ میاد پایین)
    در زمان سالم بودن شارژر موقع وصل کردن اون به پریز در محل اتصال دوشاخه به پریز جرقه میزد که الان دیگه جرقه نمیزنه
    در حالت سالم بودن شارژر وقتی شارژر به باتری متصل نبود ال ای دی اون رنگ سبز داشت که بعد از اتصال به باتری به رنگ قرمز در میومد بعد از خراب شدن موقع اتصال شارژر به باتری رنگ ال ای دی به سرعت بین رنگ سبز و قرمز سوئیچ میکنه (حدود 3 چهار بار در ثانیه)
    در زمان سالم بودن شارژر یه صدای صوت مانند خفیفی از داخل شارژر شنیده میشد که بعد از جدا کردنش از پریز صدای صوت به مرور کم و بعد قطع میشد الان اون صدای صوت مانند از داخل شارژر شنیده نمیشه
    تصاویر داخل شارژر در لینک زیر اومده



    خودم احتمال میدم خرابی مربوط به خازن الکترولیتی خروجی مدار باشه ولی میخام مدار بصورت اصولی و علمی مورد تحلیل و راهنمایی قرار بگیره
    با تشکر قبلی

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    ضمنن ممنون میشم کسی در مورد آی سی AT5588 اطلاعات یا دیتاشیتی داشته باشه ارائه بده
    کلی گوگل کردم چیزی پیدا نکردم احتمالن آی سی سوئیچینگ بی نام و نشان ساخت چین باشه
    سلام دوست من،
    شما اولین کاری که باید بکنین اینه که
    اون خازن ورودی۴۰۰ولتی رو عوض کنین.
    اون دیود پایین تصویر رو هم تست کنین،اگه خراب بود،
    اون رو هم عوض کنین.
    اگه باز هم درست نشد ،مشکل از اون آیسیAT5588میتونه
    باشه.


    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    راستی،شما گفتین به صورت اصولی و علمی،
    از لحاظ علمی بخواییم بررسیش کنیم،چون شما
    گفتین اول وقتی می زدین به پریز،جرقه می زد؛
    اما دیگه نمیزنه.
    خب،همونطور که ما می دونیم هر خازن خالی،در لحظه اول
    جریان زیادی می کشه و بعد پر شدن(بستگی به نشتی خازن)
    هم جریان خیلی کمی مثلا در حد نانو آمپر میکشه.
    وبه این خاطر هستش که وقتی شارژر رو می زدین به برق
    ،جرقه میزد.در ضمن این یه عاملی هستش که باعث میشه
    عمر خازن کوتاه بشه،به خاطر همینه که کارخانه های خوب،
    در ورودی مدار یه مقاومت ۱۰اهمی و در بعضی مواقع
    یهntcمی ذارن.
    اما شما گفتین که دیگه جرقه نمی زنه.
    این علتش میتونه تنها دو چیز باشه:
    ۱-خرابی خازن ورودی
    ۲- بیش از حد آرام پرشدن خازن(که علتش میتونه از دیود یکسو ساز باشه)

    امید وارم که این مطالب براتون مفید واقع شده باشه
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

      دوست عزیزم سلام
      قطعه هایی که گفتین رو بررسی میکنم و نتیجه رو میگم
      ممنون از راهنماییتون
      جدیدترین ویرایش توسط amir_razzaqi; ۰۰:۰۴ ۱۳۹۹/۰۶/۱۴.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

        نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
        دوست عزیزم سلام
        قطعه هایی که گفتین رو بررسی میکنم و نتیجه رو میگم
        ممنون از راهنماییتون
        او،،،،
        راستی،یه چیزی رو یادم رفت بگم.
        به نظر می رسه که یه دیود هم از پشت برد کنده شده باشه،
        احتمالا دیودی بوده که از خازن در برابر جریان برگشتی،
        محافظت می کنه.
        اگه مدارتون درست شد،یه دیود 1n4007هم به صورت
        معکوس و نه مستقیم
        با خازن ورودی موازی کنین.

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        قابلی نداشت دادا
        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
          او،،،،
          راستی،یه چیزی رو یادم رفت بگم.
          به نظر می رسه که یه دیود هم از پشت برد کنده شده باشه،
          احتمالا دیودی بوده که از خازن در برابر جریان برگشتی،
          محافظت می کنه.
          اگه مدارتون درست شد،یه دیود 1n4007هم به صورت
          معکوس و نه مستقیم
          با خازن ورودی موازی کنین.

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          قابلی نداشت دادا
          سلام دوست من
          دو تا خازن الکترولیت ورودی و خروجی به علاوه دیود M7 به علاوه دیود HER107 و همچنین دو تا خازن ولتاژ بالای آبی رنگ رو از برد جدا و تست کردم خوشبختانه یا بهتر بگم متاسفانه همگی سالم بودند
          ضمنا اون جای دیود خالی (D1) از ابتدا همینطوری بود (یه عادتی که دارم اکثر وسایل الکترونیکی که تهیه میکنم همون اول کار چند تا عکس از داخلش میگیرم برای روز مبادا) حتی یه ایراد هم در محل R1 و R3 ,وجود داشت که مقداری از لحیم انتهای R3 با انتهای R1 تداخل پیدا کرده بودولی بعد از خراب شدن مدار متوجه ش شدم
          ممنون از توجهتون در صورتی که نظر دیگه ای دارید لطفا بفرمایید

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

            نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
            سلام دوست من
            دو تا خازن الکترولیت ورودی و خروجی به علاوه دیود M7 به علاوه دیود HER107 و همچنین دو تا خازن ولتاژ بالای آبی رنگ رو از برد جدا و تست کردم خوشبختانه یا بهتر بگم متاسفانه همگی سالم بودند
            ضمنا اون جای دیود خالی (D1) از ابتدا همینطوری بود (یه عادتی که دارم اکثر وسایل الکترونیکی که تهیه میکنم همون اول کار چند تا عکس از داخلش میگیرم برای روز مبادا) حتی یه ایراد هم در محل R1 و R3 ,وجود داشت که مقداری از لحیم انتهای R3 با انتهای R1 تداخل پیدا کرده بودولی بعد از خراب شدن مدار متوجه ش شدم
            ممنون از توجهتون در صورتی که نظر دیگه ای دارید لطفا بفرمایید
            سلام مجدد،بله ،من هم دوست دارم هر وسیله
            برقی بخرم ،توش رو باز کنم و ببینم توش چه خبره؛
            اما می ترسم که بزنم خرابش کنم.
            دوتا خازن ولتاژ بالای آبی رنگ رو از برد بیرون آوردم
            و تست کردم.
            نه داداش گل،شما حتما اون خازن الکترولیتی
            400ولت و اون دیود رو عوض کنین.
            چون از نشونه های خرابی خازن اینه که در لحظه خالی بودن هم جریان
            زیادی نمیکشه،
            پس به نظرم حتما اون خازن 400ولتی رو عوض کنین.

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            یه ایراد هم در محل R1وR3وجود داشت که مقداری لحیم
            انتهایR3بابا انتهایR1تداخل ایجاد کرده بود که بعد خرابی مدار متوجه
            شدم.
            احتمالا این باعث شده که عمر شارژر کوتاه بشه.
            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
              سلام مجدد،بله ،من هم دوست دارم هر وسیله برقی بخرم ،توش رو باز کنم و ببینم توش چه خبره؛اما می ترسم که بزنم خرابش کنم. نه داداش گل،شما حتما اون خازن الکترولیتی400ولت و اون دیود رو عوض کنین.چون از نشونه های خرابی خازن اینه که در لحظه خالی بودن هم جریانزیادی نمیکشه،پس به نظرم حتما اون خازن 400ولتی رو عوض کنین.دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپماحتمالا این باعث شده که عمر شارژر کوتاه بشه.
              ولی خازن و دیود سالمه*هاخازن هیچ جریان نشتی نداشت

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
                ولی خازن و دیود سالمه*هاخازن هیچ جریان نشتی نداشت
                دادا،اون چیزی که گفتم بکن،ضرر نمی کنی.
                شما خودتون گفتین که اول وقتی می زدین به برق ،جرقه
                می زد؛اما دیگه نه.
                خب این فقط دو تا معنی می تونه داشته باشه،
                یا ESRخازن بالا رفته،

                یا ظرفیت خازن کمه.

                خازنو عوض کن به احتمال ۸۵ درصد درست میشه.
                مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  دادا،اون چیزی که گفتم بکن،ضرر نمی کنی.شما خودتون گفتین که اول وقتی می زدین به برق ،جرقهمی زد؛اما دیگه نه.خب این فقط دو تا معنی می تونه داشته باشه، یا ESRخازن بالا رفته،یا ظرفیت خازن کمه.خازنو عوض کن به احتمال ۸۵ درصد درست میشه.
                  امتحان میکنم* و اطلاع میدم

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                    نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
                    سلام
                    شارژر باتری اسیدی 1 آمپرم بعد از چند بار استفاده خراب شد کسی میتونه جهت تعمیرش راهنمایی کنه
                    توضیحات:
                    ولتاژ خروجی شارژر قبل از خراب شدن حدود 13.8 ولت بود ولی الان ولتاژ خروجی حدود 3 ولت شده (اندازه گیری ولتاژ در زمانهای مختلف عددهای مختلفی میده ولی رقم کلی چیزی حدود 3 تا 4 ولت میباشد و گاهی هم ولتاژ کامل 13.8 ولت میده که با وصل کردن به باتری دوباره ولتاژ میاد پایین)
                    در زمان سالم بودن شارژر موقع وصل کردن اون به پریز در محل اتصال دوشاخه به پریز جرقه میزد که الان دیگه جرقه نمیزنه
                    در حالت سالم بودن شارژر وقتی شارژر به باتری متصل نبود ال ای دی اون رنگ سبز داشت که بعد از اتصال به باتری به رنگ قرمز در میومد بعد از خراب شدن موقع اتصال شارژر به باتری رنگ ال ای دی به سرعت بین رنگ سبز و قرمز سوئیچ میکنه (حدود 3 چهار بار در ثانیه)
                    در زمان سالم بودن شارژر یه صدای صوت مانند خفیفی از داخل شارژر شنیده میشد که بعد از جدا کردنش از پریز صدای صوت به مرور کم و بعد قطع میشد الان اون صدای صوت مانند از داخل شارژر شنیده نمیشه
                    تصاویر داخل شارژر در لینک زیر اومده



                    خودم احتمال میدم خرابی مربوط به خازن الکترولیتی خروجی مدار باشه ولی میخام مدار بصورت اصولی و علمی مورد تحلیل و راهنمایی قرار بگیره
                    با تشکر قبلی

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    ضمنن ممنون میشم کسی در مورد آی سی AT5588 اطلاعات یا دیتاشیتی داشته باشه ارائه بده
                    کلی گوگل کردم چیزی پیدا نکردم احتمالن آی سی سوئیچینگ بی نام و نشان ساخت چین باشه
                    راجع به مدار به این کوچیکی میشه هزاران خط نوشت که در حوصله بحث نیست ، من فقط چند مورد مهم رو اشاره میکنم :
                    کمی به مدار نگاه کردم ، برای اینکه بشه درست نظر داد نیازمند داشتن شماتیکه اما چند مورد رو میشه به وضوح متوجه شد.
                    این مدار فلایبک ایزوله با کنترل جریان و ولتاژ ثابت هست (CC/CV) آیسی سویچینگ فلایبک U1 هست ، این آیسی در لحظه ی اول با R2 ,C2 شروع به کار کرده و در ادامه توسط سیم پیچ اگزیلاری و دیود D5 تغذیه خودش رو تامین میکنه ، مقاومت R1 برای قسمت سنس جریان ماسفت اولیه هست ، مقاومت R3 هم احتمالا برای تنظیم فرکانس سویچینگ هست ، خازن C3 هم احتمالا ظرفیتی بین 1 تا 10 نانو داره و قطب تابع تبدیل فیبدبک هست . دیود D8 هم یکسوساز خروجیه .
                    قسمت ثانویه دارای سه بخش فیدبک ولتاژ و فیدبک جریان و نشانگر شارژ هست .
                    فیدبک ولتاژ :
                    تشکل شده از آیسی TL431 , و قطعات اطرافش با علائم R7 R8 R9 R10 R11 C6 U4 که خازن C6 جبرانساز تقویت کننده خطا TL431 بوده و ظرفیتی حدود100 نانو داره.
                    فیدبک جریان :
                    از مقاومت 100 میلی اهمی RS1 برای سنس جریان باتری استفاده میکنه آیسی U5 که شماره اش در تصویر مشخص نیست اما حدسم اینه که TL431 هست و در آرایشی ولتاژ رفرنس 2.495 ولتی رو برای مدارات کنترل جریان و نشانگر تامین میکنه ، خازن بقلش هم احتمالا 100 نانو هست ، جریان باتری از طریق RS1 توسط اپ امپ LM358 تقویت و با رفرنس مقایسه میشه ، اگر جریان از حد مجاز فراتر بره از طریق دیود D7 که 4148 هست به اپتوکوپلر جریان میده تا به آیسی دستور کم کردن عرض پالس و به طبع اون کاهش ولتاژ و جریان رو برسونه .
                    یکی از دو اپ امپ داخلی 358 برای تقویت خطای جریان و دیگری برای مقایسه نشانگرالیدی شارژ هست .
                    __________________________________________________ ________________________________

                    حالا مشکل شما میتوه دلایل بسیار داشته باشه ، اما موارد زیر به ترتیب محتمل تر هستن
                    1-خرابی خازن های الکترولیت
                    2-خرابی مقاومت RS1
                    3- خرابی آیسی فلایبک AT5588
                    4-خرابی خازن C3
                    5-خرابی Lm358
                    6-خرابی دیود های ورودی و خروجی
                    7-خرابی R4 و خازن و دیود متصل به اون
                    8-خرابی ترانس
                    _______________________
                    خازن رو حتما با LCR متر چک کنید ، صرفا درست بودن ظرفیت خازن نشونه سالم بودن نیست.
                    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                    الکترونیک قدرت
                    الکترونیک آنالوگ
                    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                    ---------------------BMCELEC@-------------------
                    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                    ---------------www.bmc-elec.com--------------
                    ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                      نوشته اصلی توسط hoseyni emeni نمایش پست ها
                      راجع به مدار به این کوچیکی میشه هزاران خط نوشت که در حوصله بحث نیست ، من فقط چند مورد مهم رو اشاره میکنم :
                      کمی به مدار نگاه کردم ، برای اینکه بشه درست نظر داد نیازمند داشتن شماتیکه اما چند مورد رو میشه به وضوح متوجه شد.
                      این مدار فلایبک ایزوله با کنترل جریان و ولتاژ ثابت هست (CC/CV) آیسی سویچینگ فلایبک U1 هست ، این آیسی در لحظه ی اول با R2 ,C2 شروع به کار کرده و در ادامه توسط سیم پیچ اگزیلاری و دیود D5 تغذیه خودش رو تامین میکنه ، مقاومت R1 برای قسمت سنس جریان ماسفت اولیه هست ، مقاومت R3 هم احتمالا برای تنظیم فرکانس سویچینگ هست ، خازن C3 هم احتمالا ظرفیتی بین 1 تا 10 نانو داره و قطب تابع تبدیل فیبدبک هست . دیود D8 هم یکسوساز خروجیه .
                      قسمت ثانویه دارای سه بخش فیدبک ولتاژ و فیدبک جریان و نشانگر شارژ هست .
                      فیدبک ولتاژ :
                      تشکل شده از آیسی TL431 , و قطعات اطرافش با علائم R7 R8 R9 R10 R11 C6 U4 که خازن C6 جبرانساز تقویت کننده خطا TL431 بوده و ظرفیتی حدود100 نانو داره.
                      فیدبک جریان :
                      از مقاومت 100 میلی اهمی RS1 برای سنس جریان باتری استفاده میکنه آیسی U5 که شماره اش در تصویر مشخص نیست اما حدسم اینه که TL431 هست و در آرایشی ولتاژ رفرنس 2.495 ولتی رو برای مدارات کنترل جریان و نشانگر تامین میکنه ، خازن بقلش هم احتمالا 100 نانو هست ، جریان باتری از طریق RS1 توسط اپ امپ LM358 تقویت و با رفرنس مقایسه میشه ، اگر جریان از حد مجاز فراتر بره از طریق دیود D7 که 4148 هست به اپتوکوپلر جریان میده تا به آیسی دستور کم کردن عرض پالس و به طبع اون کاهش ولتاژ و جریان رو برسونه .
                      یکی از دو اپ امپ داخلی 358 برای تقویت خطای جریان و دیگری برای مقایسه نشانگرالیدی شارژ هست .
                      __________________________________________________ ________________________________

                      حالا مشکل شما میتوه دلایل بسیار داشته باشه ، اما موارد زیر به ترتیب محتمل تر هستن
                      1-خرابی خازن های الکترولیت
                      2-خرابی مقاومت RS1
                      3- خرابی آیسی فلایبک AT5588
                      4-خرابی خازن C3
                      5-خرابی Lm358
                      6-خرابی دیود های ورودی و خروجی
                      7-خرابی R4 و خازن و دیود متصل به اون
                      8-خرابی ترانس
                      _______________________
                      خازن رو حتما با LCR متر چک کنید ، صرفا درست بودن ظرفیت خازن نشونه سالم بودن نیست.
                      ممنون از توضیحات جامع شما دوست گرامی
                      ممنون میشم در مورد نقش خازن ولتاژ بالای آبی رنگ سمت چپ ترانس که دو سمت ایزوله شده رو به هم ارتباط داده نظرتون رو بفرمایید و اینکه جهت تعمیر برد از کدوم قسمت باید شروع کنم LCR متر ندارم ولی میتونم خازن ها رو با خازن نو تعویض کنم و سوال آخر اینکه میتونین مشابه آیسی AT5588 معرفی کنین که محل پایه هاش مشابه باشه البته دیتا شیت همین AT5588 باشه که خیلی عالی میشه کلی گشتم نتونستم پیدا کنم

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                        نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
                        ممنون از توضیحات جامع شما دوست گرامی
                        ممنون میشم در مورد نقش خازن ولتاژ بالای آبی رنگ سمت چپ ترانس که دو سمت ایزوله شده رو به هم ارتباط داده نظرتون رو بفرمایید و اینکه جهت تعمیر برد از کدوم قسمت باید شروع کنم LCR متر ندارم ولی میتونم خازن ها رو با خازن نو تعویض کنم و سوال آخر اینکه میتونین مشابه آیسی AT5588 معرفی کنین که محل پایه هاش مشابه باشه البته دیتا شیت همین AT5588 باشه که خیلی عالی میشه کلی گشتم نتونستم پیدا کنم
                        سلام،خازن رو عوض کردین؟؟
                        درباره نقش اون خازن بگم که تا جایی که من می دونم
                        ،نقشش حذف فرکانس بالای نا خواسته در خروجی هستش.
                        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          سلام،خازن رو عوض کردین؟؟
                          درباره نقش اون خازن بگم که تا جایی که من می دونم
                          ،نقشش حذف فرکانس بالای نا خواسته در خروجی هستش.
                          خازن 22 میکرو 400 ولت فعلا ندارم متاسفانه نتونستم عوض کنم
                          حتما عوض میکنم و نتیجه رو خدمتتون عرض میکنم
                          راستی ولتاژ قابل تحمل اون خازن آبیه 1کیلو ولت هستش فرکانس های بالای ناخواسته در "ورودی" میتونه انقدر بالا باشه؟

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                            نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
                            خازن 22 میکرو 400 ولت فعلا ندارم متاسفانه نتونستم عوض کنم
                            حتما عوض میکنم و نتیجه رو خدمتتون عرض میکنم
                            راستی ولتاژ قابل تحمل اون خازن آبیه 1کیلو ولت هستش فرکانس های بالای ناخواسته در "ورودی" میتونه انقدر بالا باشه؟
                            برای ضریب اطمینان خازن ۱kvانتخاب می کنن،
                            چون که ولتاژ برق شهری بعد اینکه dcشد،میشه
                            310ولت؛یعنی ضریب اطمینان سه برابری.
                            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : درخواست کمک جهت تعمیر شارژر باتری اسیدی 1 آمپر

                              نوشته اصلی توسط amir_razzaqi نمایش پست ها
                              خازن 22 میکرو 400 ولت فعلا ندارم متاسفانه نتونستم عوض کنم
                              حتما عوض میکنم و نتیجه رو خدمتتون عرض میکنم
                              راستی ولتاژ قابل تحمل اون خازن آبیه 1کیلو ولت هستش فرکانس های بالای ناخواسته در "ورودی" میتونه انقدر بالا باشه؟
                              سلام دوست من
                              مشکل از خازن نبود ولی مشکل رو پیدا کردم مقاومت RS1 سوخته بود همون مقاومتی که خروجی مدار رو به زمین وصل میکنه ولی فعلا مقاومت smd 0.1 اهم ندارم

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X