ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






کاربران برچسب زده شده

صفحه 3 از 3 نخست 123
نمایش نتایج: از 21 به 28 از 28
  1. #21
    2017/07/19
    29
    2

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    اینم عکس باتری من

    برای اتصالات از ورق دو میل سربی استفاده کردم لبحم کاری اسون تر از سیم مسی هست...البته سیم مسی ضخیمم نداشتم
  2. #22
    2010/01/19
    [img]http://s5.picofile.com/file/8106019826/sina.gif[/img]
    3,516
    1,148

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    نقل قول نوشته اصلی توسط austere

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام ممنون ا ز جوابتون....این برد ها برای اینست که خازن بیشتر از 2.7 شارژ نشوند ...درسته ....ایا این بر دها برای تخلیه انی مثل جوشکاری یا استارت ماشین مشکلی ایجاد نمی کنند ...یعنی باعث نمی شوند که جریان خروجی کم بشه؟ ...ایا راه کم خرج تر دیگه باتوجه به چیزی که گفتم یعنی محدودیت توی تخلیه نداشته باشیم وجود دارد
    خیر این مدارها بالانس ولتاژاست... به جریان خروجی کاری ندارد... البته هر یک از این بردهای
    آماده تا ظرفیت مشخصی خازن را قبول میکنند که نمونه های راد تا 500 فاراد است...
    دوستان هم فرمودند... خودتان هم میتوانید طراح کنید....
    آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : Hidden Content
    مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: Hidden Content
    _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_
  3. #23
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    2,865
    2,273

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    نقل قول نوشته اصلی توسط austere

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اینم عکس باتری من

    برای اتصالات از ورق دو میل سربی استفاده کردم لبحم کاری اسون تر از سیم مسی هست...البته سیم مسی ضخیمم نداشتم
    بسیار عالی
  4. #24
    2017/07/19
    29
    2

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    بسیار عالی
    ا ین طرح چند تا مزیت داره اول اینکه با باتری خوابیده می توانید ماشینتون را روشن کنید ...دوم اگر بعد از یک مدتی دوباره خوابید می تونید با اتصال چند تا خازن شارژ شده به این چهار تا در عرض 30 ثانیه اماده استارتشون کنید ...وباتری هم معمولا ولتاژش وقتی به 12 می رسه عملا باید عوض بشه ولی با این روش تا هنگامی که ولتاژتون بشه 10 ولت هم می تونید ازش کار بکشید ....یه کاری کردم نفرین ابدی باتری سازها رو برای خودم بخرم

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط sina1359

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    خیر این مدارها بالانس ولتاژاست... به جریان خروجی کاری ندارد... البته هر یک از این بردهای
    آماده تا ظرفیت مشخصی خازن را قبول میکنند که نمونه های راد تا 500 فاراد است...
    دوستان هم فرمودند... خودتان هم میتوانید طراح کنید....
    ممنون بابت توضیحتون ....منتها همانجور که نوشتم الان دیگه به مدار احتیاجی ندارم ولتاژ روی 2.7 تنظیم می کنم و تک تک خازنها رو همونجور که سری بسته شدن شارژمی کنم و مشکلی هم پیش نمیاد...شاید بعدا یه فیلم گذاشتم اپارت براتون لینکو میفرستم
  5. #25
    2017/07/19
    29
    2

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    سلام دوباره خدمت همه عزیزان ....یه سوال داشتم .اگر سه تا خازن را سری کنیم و به ماکزیموم ولتاژ یعنی 8 ولت برسونیم ....بعد اونو مستقیم وصل کنیم به سه تا خازن موازی شده که نهایتا ولتاژش باید 2.7 باشه وصل کنیم مشکلی نداره ؟
  6. #26
    2010/01/19
    [img]http://s5.picofile.com/file/8106019826/sina.gif[/img]
    3,516
    1,148

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    نقل قول نوشته اصلی توسط austere

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام دوباره خدمت همه عزیزان ....یه سوال داشتم .اگر سه تا خازن را سری کنیم و به ماکزیموم ولتاژ یعنی 8 ولت برسونیم ....بعد اونو مستقیم وصل کنیم به سه تا خازن موازی شده که نهایتا ولتاژش باید 2.7 باشه وصل کنیم مشکلی نداره ؟
    سلام و عرض ادب....
    خلاصه عرض کنم......
    هیچ خازنی نباید از ولتاژ نوشته شده در دیتاشیتش یا روی بدنه اش .... بیشتر ولتاژ
    دریافت کند.. حالا سرامیکی باشدیا.. MKT باشد... یا الکترولیت معمولی و یا سوپر کپ.....
    این قانون خازن و نقطه ضعف خازنهاست.... تا ولتاژی معین ایزله میباشند و بالاتر از آن
    به خازن آسیب جدی میرسد.... سریع هم خراب میشوند.... حالا روی سوپر کپ نوشته
    2.7 و در دیتاشیت نوشته ماکزیمم 2.85.... یعنی ولتاژ از 2.85 بالاتر برود خازن از بین میرود
    پ.ن: باتری هم به همین صورت است... یادتان است شارژرهای قدیمی باتری قلمی ...
    4 تا باتری سری میشد و بعد شارژ میشد... خوب زود هم خراب میشد.. فهمیدند که در زمان
    شارژ ممکن است یک باتری بیشتر جریان بکشد و دومی کمتر... خوب یکی سریع شارژ شده و دیگری
    هنوز شارژ نشده... خوب اولی جریان کشیش کم میشود و ولتاژ دریافتی کم و ممکن است دومی ولتاژ
    بیشتری دریافت کند.... به همین دلیل هم شارژرهای نصل جدید هر باتری را جدا شارژ میکند (حتی اگر
    4 تا جای شارژ داشته باشد) بردهای شارژ چند عددی باتری لیتیومی را ببینید... همه برای سر مثبت باتریها
    سرهای جدا دارند... کارشان هم به این صورت است... همین که ولتاژ از حد مورد نظر بالاتر رفت ... مدار سر ریز
    کرده و جریان را به باتری کم کرده تا ولتاژ کاهش یابد... در خازن هم به همین صورت است.... اون بردها را بخرید
    و خیالتان را راحت کنید... هر خازن را حدود 200 پول پرداخت کردید... یک برد 50 تومانی هم برایش خرج کنید...
    راستی خازنها را فقط برند خوب بخرید.... برندهای بی کیفیت... در تخلیه سریع مشکل داشته و سریع خراب میشود
    من فقط مکسول را پیشنهاد میدهم..... و گیرین کپ را اصلا پیشنهاد نمیدهم که معمولا با اولین اتصال کوتاه... سریع
    نشتی الکترولیت میدهد که بویش بد بوده و سردرد آور است..... برای داخل موتور هم مناسب نیست.....
    سریع هم خراب میشود..... نسکپ هم اگر گیر آوردید خوب است... همان مکسول است.... در حقیقت کره
    کارخانه و تکنولوژی نسکپ را به مکسول آمریکا فروخته..... تازه کلاسهای مختلف دارند... یک سری که برای
    ذخیره انرژی است خرید نکنید... درست است نشتی ولتاژ کمی دارد ولی مقاومت داخلی بالا داشته و تخلیه
    سریع امکان پذیر نیست... آن سری که مقاومت داخلی خیلی کمی دارد و معمولا برای ترمز مترو ویا ماشین
    برقی ساخته شده... برای شما مناسب است... بدنه محکم و تحمل آب و هوا و دماهای مختلاف را دارد که برای
    موتور ماشین هم مناسب است.... خازنهای شما سریع در گرمای موتور خراب خواهد شد.... چون برای این کار نیست...
    آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : Hidden Content
    مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: Hidden Content
    _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_
  7. #27
    2017/07/19
    29
    2

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    سلام ممنون از توضیحاتتون که جامع و اموزنده بود ...اوایل که سری کرده بودم یکی از خازنها تا 3.2 ولت هم رفتم ولی بویی نشنیدم اتفاقی هم فعلا برایش نیافتاده البته فعلا
    گرین کپ نیستند ولی تو همون مایه هان ...150 تومن خریدم...ولی من هر چی گشتم نوشته از منفی 40 تا 170 در جه تحمل می کنند ...نسکپ و مکسول که گیر نمیان تو علی بابا قیمتاش نجومیه اگر بیاد اینجا که خدا می دونه
    امروز بعد از دوروز رفتم ماشینو چک کردم4تا خازنی که سری بسته بودم به باتری ولتاژش شده بود صفر .....البته صفر نه 3 هزارم ولت یعنی با اتصال کوتا اینجوری خالی نمی شدالبته ولتاژباتری دست نخورده بود فکر می کنم خودشونو پیش مرگ باتری کرده بودن ...شایدم اصلا ربطی نداشته باشه..بهر حال فکر می کنم چون خازنها بوسیله ورق ضخیم سربی اتصال پیدا کردند این باعث شده که اینقدر تخلیشون زیاد باشه ....چون دو تا خازن دیگم که سری هستند الان بعد 4 روز ولتاژشون 4.15 بود امروز...حالا یک ایده دارم اینکه سه تا خازن را توی مدار بزارم بصورت موازی با هم و سری با باتری و سه تا هم سری کنم و خارج از مدار باشه تا تخلیه نشه قبل از روشن کردن با یک کلید8 ولت خازن خارج از مدارو وصل کنم به 3تا 2.7 ولت موازی شده و خازنها رو شارژ کنند ...بعد کلیدو خاموش کنم استارت بزنم ...بعد با یک کلید دیگه از باتری خازنها سری شده (خارج از مدار)را شارژکنم برای دفعه بعد....فقط نمی دونم این وسط مقاومت چی بزارم که بتونم 8 ولتو بدون جرقه بدم به 2.7 ولت...لطفا کمک کنید نگید نمیشه...سینا خان من می دونم شما ید طولایی در این زمینه دارید ...اگر خازن ها هم طوریش شد گردن خودم
    ویرایش توسط austere : 2020/12/14 در ساعت 10:51
  8. #28
    2020/12/29
    7
    0

    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    سلام. من یه سوال فنی در مورد المنت سیمی داشتم
صفحه 3 از 3 نخست 123
نمایش نتایج: از 21 به 28 از 28

موضوعات مشابه

  1. ماژول محافظت از تعادل سوپر خازن
    توسط austere در انجمن سیستم های قدرت
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2020/08/25, 13:27
  2. تخلیه سوپر خازن یا خازن ها با مقادیر بالا
    توسط Parhamm66 در انجمن نرم افزار Proteus
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2019/12/10, 14:56
  3. خازن سوپر فاراد
    توسط aryanaar در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2017/04/12, 22:01
  4. شارژر برای سوپر خازن.
    توسط heroin در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 21
    آخرين نوشته: 2015/05/29, 23:07
  5. چرا سلف خازن و ترانزيستور اختلاف فاز ايجاد مي کنه:
    توسط milad_arm در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 32
    آخرين نوشته: 2011/04/25, 00:09

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده کرده اند: 0

هیچ عضوی در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •