اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

    باسلام خدمت اساتید محترم و دوستان عزیز

    در مورد شناسایی این قطعه به مشکل خوردم نیاز به راهنمایی دارم

    این قطعه در قسمت تغذیه اسپیکر خانگی و در مسیر پایه ماسفتtsf7n60mقرار داشت که سوخته
    به فروشگاه که رفتم یکیش گفت مقاومت پنج خط یکی دیگه میگفت نوعی سلف که جفتشون نداشتند
    اول از همه این قطعه چیه (رنگش:مشکی «نارنجی«مشکی«نقره ای و قهوه ای)
    دوم اینکه چه جایگزینی میتونم براش استفاده کنم
    خیلی ممنون میشم و لطف میکنید که راهنمایی بفرمایید
    جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۲۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۰۵.

    #2
    پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

    نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
    باسلام خدمت اساتید محترم و دوستان عزیز

    در مورد شناسایی این قطعه به مشکل خوردم نیاز به راهنمایی دارم

    این قطعه در قسمت تغذیه اسپیکر خانگی و در مسیر پایه امیتر ماسفتtsf7n60mقرار داشت که سوخته
    به فروشگاه که رفتم یکیش گفت مقاومت پنج خط یکی دیگه میگفت نوعی سلف که جفتشون نداشتند
    اول از همه این قطعه چیه (رنگش:مشکی «نارنجی«مشکی«نقره ای و قهوه ای)
    دوم اینکه چه جایگزینی میتونم براش استفاده کنم
    خیلی ممنون میشم و لطف میکنید که راهنمایی بفرمایید
    سلام فکر کنم این قطعه یک مقاومت 180 کیلو اهم هست.
    هر شکست مقدمه یک پیروزیست

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

      با سلام .... مطابق با رنگهایی که شما فرمودید بنظر میرسد مقاومت .۱۲. ( دوازده صدم اهم باشد)....... میتوانی قطعه را دو نیم کنی ..... اگر سیم پیچ باشد معلوم می*شود .... ولی اگر مقاومت باشد مغز سرامیکی پدیدار می شود مغز سفید رنگ سرامیکی. موفق باشید

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

        کدوم پایه ترانزیستور
        راه در جهان یکی است و ان راه راستی است

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

          نوشته اصلی توسط amin9173607961 نمایش پست ها
          کدوم پایه ترانزیستور
          دقیق نمیدونم ولی فکر کنم سورس

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

            به احتمال ۹۹ درصد مقاومت باشه ...... سلف به*این راحتی نمی سوزه

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            به احتمال ۹۹ درصد مقاومت باشه ...... سلف به*این راحتی نمی سوزه

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            سلف= سیم* پیچ

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

              نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
              باسلام خدمت اساتید محترم و دوستان عزیز

              در مورد شناسایی این قطعه به مشکل خوردم نیاز به راهنمایی دارم

              این قطعه در قسمت تغذیه اسپیکر خانگی و در مسیر پایه ماسفتtsf7n60mقرار داشت که سوخته
              به فروشگاه که رفتم یکیش گفت مقاومت پنج خط یکی دیگه میگفت نوعی سلف که جفتشون نداشتند
              اول از همه این قطعه چیه (رنگش:مشکی «نارنجی«مشکی«نقره ای و قهوه ای)
              دوم اینکه چه جایگزینی میتونم براش استفاده کنم
              خیلی ممنون میشم و لطف میکنید که راهنمایی بفرمایید
              سلام،این قطعه ای که تو عکس هست،به احتمال 99 درصد یه مقاومت
              کربنی آبی هست.
              کد خوانی مقاومت های آبی با مقاومت های عادی کربنی یکمی متفاوته،
              احتمالا این مقاومت 0.13 اهم یا به احتمال بیشتر 1.3 اهم هست.
              البته خیلی بهتر میشد توان اسپیکر و عکس از اونجایی که مقاومت قرار
              گرفته میذاشتید( پشت و رو)
              موفق باشید.
              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                سلام،این قطعه ای که تو عکس هست،به احتمال 99 درصد یه مقاومت
                کربنی آبی هست.
                کد خوانی مقاومت های آبی با مقاومت های عادی کربنی یکمی متفاوته،
                احتمالا این مقاومت 0.13 اهم یا به احتمال بیشتر 1.3 اهم هست.
                البته خیلی بهتر میشد توان اسپیکر و عکس از اونجایی که مقاومت قرار
                گرفته میذاشتید( پشت و رو)
                موفق باشید.
                باسلام درمورد عکس چشم فقط یه سوال دیگه
                یه دیود شاتکی دوپایه هست به شمارهSR5100 من هرچی گشتم نحوه تست این نوع شاتکی رو پیدا نکردم ولی با تست دیودی که خودم انجام دادم از هردو طرف بوق میزنه ممنون میشم اینو هم راهنمایی بفرمایید

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                  نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                  باسلام درمورد عکس چشم فقط یه سوال دیگه
                  یه دیود شاتکی دوپایه هست به شمارهSR5100 من هرچی گشتم نحوه تست این نوع شاتکی رو پیدا نکردم ولی با تست دیودی که خودم انجام دادم از هردو طرف بوق میزنه ممنون میشم اینو هم راهنمایی بفرمایید
                  سلام مجدد،پس باشه.
                  SR 5100 یه دیود شاتکی معمولی با حداکثر جریان تحملی ۵ آمپر هست.
                  خب تست این دیود هم تقریبا مثل تست دیود های معمولی هست،
                  یعنی مولتی متر رو باید تو حالت تست دیود قرار بدین و
                  پراب های مولتی متر رو باید به پایه های دیود بزنین.
                  تو یه حالت نباید مولتی متر عددی رو نشون بده و در حالت
                  دیگه هم باید یه عددی بین 100 تا 450 (اگه مولتی مترتون
                  دیجیتاله ) باید نشون داده بشه.
                  در صورتی که هیچ عددی نشون داده نشد یا عدد 0 نشون داده شد،
                  دیود کاملا خرابه.
                  البته وقتی میخواین دیود رو تست کنین،
                  باید یه پایه دیود رو از مدار در بیارین و بعد دیود رو تست کنین.
                  در غیر اینصورت ممکنه نتیجه کاملا غلطی به دست بیاد.

                  موفق و پیروز باشید.
                  مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                  https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                    سلام مجدد،پس باشه.
                    SR 5100 یه دیود شاتکی معمولی با حداکثر جریان تحملی ۵ آمپر هست.
                    خب تست این دیود هم تقریبا مثل تست دیود های معمولی هست،
                    یعنی مولتی متر رو باید تو حالت تست دیود قرار بدین و
                    پراب های مولتی متر رو باید به پایه های دیود بزنین.
                    تو یه حالت نباید مولتی متر عددی رو نشون بده و در حالت
                    دیگه هم باید یه عددی بین 100 تا 450 (اگه مولتی مترتون
                    دیجیتاله ) باید نشون داده بشه.
                    در صورتی که هیچ عددی نشون داده نشد یا عدد 0 نشون داده شد،
                    دیود کاملا خرابه.
                    البته وقتی میخواین دیود رو تست کنین،
                    باید یه پایه دیود رو از مدار در بیارین و بعد دیود رو تست کنین.
                    در غیر اینصورت ممکنه نتیجه کاملا غلطی به دست بیاد.

                    موفق و پیروز باشید.
                    سلام دوست عزیز از مدار خارجش کردم و از هر دو طرف بوق میزنه و راه میده البته تست دیود و بازر مولتی متر من یکی هستش
                    جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۰.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                      نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                      سلام دوست عزیز از مدار خارجش کردم و از هر دو طرف بوق میزنه و راه میده البته تست دیود و بازر مولتی متر من یکی هستش
                      سلام مجدد دوست گرامی،پس در نتیجه دیود شما کاملا خراب
                      هست و بهتره که هر چه زودتر عوض بشه.
                      موفق باشید.
                      مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                      https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                        سلام مجدد دوست گرامی،پس در نتیجه دیود شما کاملا خراب
                        هست و بهتره که هر چه زودتر عوض بشه.
                        موفق باشید.
                        دم* شما و همه دوستان گرم

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          سلام مجدد دوست گرامی،پس در نتیجه دیود شما کاملا خراب <br>
                          هست و بهتره که هر چه زودتر عوض بشه.<br>
                          موفق باشید.
                          با سلام عکس تغذیه اسپیکر
                          طبق رنگ علامت هایی که گذاشتم توضیح میدم
                          قرمز:جای مقاومت آبی پنج خط که طبق رنگ بندی 0.3اهم بود من تونستم یه 0.22 گیر بیارم
                          مشکی:دیود شاتکی SR5100
                          زرد:فیوز بود که مشابه گیر آوردم
                          سرمه ای:یه مقاومت ntc 5d-9; منفی که باید پنج اهم باشه ولی توی تست 11 اهم هستش البته عملکرد درستی داره
                          سبزها:جای دو خازن سرامیکی آبی هستش به شماره 471 1kv که ورودی و خروجی این خازن ها با ورودی و خروجی پل دیود هم مسیر هستش یا موازی شده
                          چیزی که بیشتر ذهن منو درگیر کرده اینکه چرااین خازنها با پل دوید موازی شده عملا ولتاژ ac و&nbsp; dc در مدار با هم در یک مسیر قرار میگیرند
                          از راهنمایی هاتون سپاس گذارم
                          جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                            نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                            با سلام عکس تغذیه اسپیکر
                            طبق رنگ علامت هایی که گذاشتم توضیح میدم
                            قرمز:جای مقاومت آبی پنج خط که طبق رنگ بندی 0.3اهم بود من تونستم یه 0.22 گیر بیارم
                            مشکی:دیود شاتکی SR5100
                            زرد:فیوز بود که مشابه گیر آوردم
                            سرمه ای:یه مقاومت ntc 5d-9; منفی که باید پنج اهم باشه ولی توی تست 11 اهم هستش البته عملکرد درستی داره
                            سبزها:جای دو خازن سرامیکی آبی هستش به شماره 471 1kv که ورودی و خروجی این خازن ها با ورودی و خروجی پل دیود هم مسیر هستش یا موازی شده
                            چیزی که بیشتر ذهن منو درگیر کرده اینکه چرااین خازنها با پل دوید موازی شده عملا ولتاژ ac و&nbsp; dc در مدار با هم در یک مسیر قرار میگیرند
                            از راهنمایی هاتون سپاس گذارم
                            سلام مجدد دوست عزیز،
                            قرمز:طبق عکس پس اون مقاومتی که عوضش کردین،یه مقاومت
                            شنت بوده که جریان سورس یا امیتر اون قطعه ای که به حرارت گیر
                            پیچ شده رو اندازه میگرفته.(ماسفت یا یه ترانزیستور معمولی هست)
                            سبز ها: به اون خازن ها اصطلاحا خازن فیلتر Y میگن که نقش اصلی
                            که ایفا میکنن این هست که نویز های هارمونیک فرکانس بالا رو از برق ورودی
                            تا جای ممکن حذف میکنن.معمولا از خازن سرامیکی نوع Y برا اونجا
                            استفاده میکنن(همون خازن آبی هایی که گفتین) وجود اون خازنا
                            مهمه چون در صورت وجود نداشتن اون خازن ها ممکنه باعث کوتاه
                            تر شدن عمر پل دیود بستگی به محیط مورد نظر و همینطور باعث
                            ایجاد نویز تو بلندگو ها بشه.
                            در ضمن بهتره مدار رو فعلا با یه لامپ ۱۰۰ وات سری شده تست کنین.
                            ،راستی الان مدار کار میکنه؟
                            اگه مدار دوباره کار نکرد و لامپ هم روشن شد،مشکل میتونه از پل
                            دیود یا اون قطعه سه پایه ای که به حرارت گیر پیچ شده باشه.
                            موفق و پیروز باشید.
                            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : شناسایی قطعه و جایگزینی برای آن

                              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                              سلام مجدد دوست عزیز،
                              قرمز:طبق عکس پس اون مقاومتی که عوضش کردین،یه مقاومت
                              شنت بوده که جریان سورس یا امیتر اون قطعه ای که به حرارت گیر
                              پیچ شده رو اندازه میگرفته.(ماسفت یا یه ترانزیستور معمولی هست)
                              سبز ها: به اون خازن ها اصطلاحا خازن فیلتر Y میگن که نقش اصلی
                              که ایفا میکنن این هست که نویز های هارمونیک فرکانس بالا رو از برق ورودی
                              تا جای ممکن حذف میکنن.معمولا از خازن سرامیکی نوع Y برا اونجا
                              استفاده میکنن(همون خازن آبی هایی که گفتین) وجود اون خازنا
                              مهمه چون در صورت وجود نداشتن اون خازن ها ممکنه باعث کوتاه
                              تر شدن عمر پل دیود بستگی به محیط مورد نظر و همینطور باعث
                              ایجاد نویز تو بلندگو ها بشه.
                              در ضمن بهتره مدار رو فعلا با یه لامپ ۱۰۰ وات سری شده تست کنین.
                              ،راستی الان مدار کار میکنه؟
                              اگه مدار دوباره کار نکرد و لامپ هم روشن شد،مشکل میتونه از پل
                              دیود یا اون قطعه سه پایه ای که به حرارت گیر پیچ شده باشه.
                              موفق و پیروز باشید.
                              سلام ممنون از راهنمایتون
                              اون قطعه ماسفتtsf7n60m هستش که سوخته بود عوضش کردم قطعات سوخته شم :مقاومت.دیود شاتکی ، ماسفت، پل دیود بود که عوض کردم البته هنوز تست نکردم ولامپ تست من ۲۰۰ واتی هستش
                              فقط شرمنده من یه چیزی رو خوب متوجه نشدمو اون اینکه با وجود این خازن ها ولتاژ AC و DC باهم ترکیب میشه چون هردو ولتاژ از یک مسیر عبور میکنند
                              امکانش هست بیشتر در موردش توضیح بدید
                              جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X