اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

    با سلام
    عید همگی مبارک
    بنده توی تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام که دوستم برا تعمیر به بنده داده به مشکل برخوردم و درکش برام یه چالش شده
    کلی روش فک کردم ولی نفهمیدم کاربردش چیه
    گفتم توی انجمن بپرسم شاید دوستان راهنمایی کنن
    عکسش رو میزارم این زیر ولی قبلش یه توضیح مختصر میدم که موضوع رو بفهمین
    تستر باتری برای اطمینان از سلامت باتری و دینام خودرو واین که باتری توان استارت زدن داره یا نه استفاده میشه
    دوتا سوسماری داره یکی قرمز رنگ برای مثبت باتری و یکی سیاه برای زمین باتری ازهر سوسماری هم دو تا سیم رفته به داخل تستر باتری
    از هرسوسماری یه سیم برای تغذیه برد و سنجش میزان باتری خودرو استفاده شده که ما اینجا به اون دوتا سیم کاری نداریم
    ولی اون دوتا سیمی که یکیشون از سوسماری مشکی و یکیشون از سوسماری قرمز رفته به داخل تستردراینجا سیم زمین مستقیما وصل شده به ترانزیستور و سیم 12ولت هم وصل میشه به یه میله آلمینیومی (میله المینیومی دارای وارنیش نسوز است) و طرف دیگرمیله آلمینیوم هم وصل میشه به ترانزیستور دیگه که اسم هر دو ترانزیستور رو با سوهان ساییدن (البته روی برد چاپ سیلیکش نوشته bc558که اسم یه ترانزیستور مثبت هست)حالا تا جایی که بنده از روی برد فهمیدم خروجی ترانزیستوری که یه طرفش به سوسماری مثبت وصله با یه جامپرکلفت (عکسش رو میزام)یک میلیمتری متصل شده به ورودی اونیکی ترانزیستوره و بیس های هر دو هم با مقاومت وصله به میکرو کنترلر حالا این بخش از مدار به چه درد میخوره و کاربردش چیه ؟ 3رو زه دارم روش فکرمیکنم ولی به جایی نرسیدم خواهشا راهنمایی کنین مچکر
    از دوستان میخواستم که این بخش از مدار رو توضیح بدن

    اون دوتا سیمی که توی تصویر قطع هستن و سرشون وارنیش سیاه هست وظیفه تغذیه ی میکرو رو دارن همچنین با توجه بهاین که یک تقسیم مقاومتی هم بر سرراه همین دو سیم هست میشه گفت که تشخیص میزان باتری هم توسط همین دو سیم صورت میگیره
    جدیدترین ویرایش توسط 01mahdi; ۲۰:۵۳ ۱۴۰۰/۰۱/۰۵.

    #2
    پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

    نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
    با سلام
    عید همگی مبارک
    بنده توی تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام که دوستم برا تعمیر به بنده داده به مشکل برخوردم و درکش برام یه چالش شده
    کلی روش فک کردم ولی نفهمیدم کاربردش چیه
    گفتم توی انجمن بپرسم شاید دوستان راهنمایی کنن
    عکسش رو میزارم این زیر ولی قبلش یه توضیح مختصر میدم که موضوع رو بفهمین
    تستر باتری برای اطمینان از سلامت باتری و دینام خودرو واین که باتری توان استارت زدن داره یا نه استفاده میشه
    دوتا سوسماری داره یکی قرمز رنگ برای مثبت باتری و یکی سیاه برای زمین باتری ازهر سوسماری هم دو تا سیم رفته به داخل تستر باتری
    از هرسوسماری یه سیم برای تغذیه برد و سنجش میزان باتری خودرو استفاده شده که ما اینجا به اون دوتا سیم کاری نداریم
    ولی اون دوتا سیمی که یکیشون از سوسماری مشکی و یکیشون از سوسماری قرمز رفته به داخل تستردراینجا سیم زمین مستقیما وصل شده به ترانزیستور و سیم 12ولت هم وصل میشه به یه میله آلمینیومی (میله المینیومی دارای وارنیش نسوز است) و طرف دیگرمیله آلمینیوم هم وصل میشه به ترانزیستور دیگه که اسم هر دو ترانزیستور رو با سوهان ساییدن (البته روی برد چاپ سیلیکش نوشته bc558که اسم یه ترانزیستور مثبت هست)حالا تا جایی که بنده از روی برد فهمیدم خروجی ترانزیستوری که یه طرفش به سوسماری مثبت وصله با یه جامپرکلفت (عکسش رو میزام)یک میلیمتری متصل شده به ورودی اونیکی ترانزیستوره و بیس های هر دو هم با مقاومت وصله به میکرو کنترلر حالا این بخش از مدار به چه درد میخوره و کاربردش چیه ؟ 3رو زه دارم روش فکرمیکنم ولی به جایی نرسیدم خواهشا راهنمایی کنین مچکر
    از دوستان میخواستم که این بخش از مدار رو توضیح بدن

    اون دوتا سیمی که توی تصویر قطع هستن و سرشون وارنیش سیاه هست وظیفه تغذیه ی میکرو رو دارن همچنین با توجه بهاین که یک تقسیم مقاومتی هم بر سرراه همین دو سیم هست میشه گفت که تشخیص میزان باتری هم توسط همین دو سیم صورت میگیره
    سلام و درود فراوان،سال نو رو به شما تبریک میگم،
    سال پر از خوشی رو برای همه آرزو میکنم
    متاسفانه توضیحاتتون واضح نیست،عکس ها هم تو محیط نا مناسب
    گرفته شدن و خوب معلوم نیست چی به چی هست.
    خیلی بهتر بود که از پشت برد عکس میذاشتین.
    در اینصورت بنده قادر هستم که به شما کمک کنم.
    موفق و پیروز باشید.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    بنده تنها چیزی که از توضیحات و عکساتون متوجه شدم و میتونم بگم،
    این هست که کاربرد اون میله ای که دورش وارنیش نسوز هست
    ،به عنوان یه بار مصنوعی موقتی هست که وقتی که جریان بهش
    وصل هست میکرو مقایسه میکنه میبینه ولتاژ باتری هنگام جریان
    کشی چقدر هست.
    مزیت این روش این هست که نتیجه بهتری نسبت به تست معمولی ولتاژ
    باتری نشون میده.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
      سلام و درود فراوان،سال نو رو به شما تبریک میگم،
      سال پر از خوشی رو برای همه آرزو میکنم
      متاسفانه توضیحاتتون واضح نیست،عکس ها هم تو محیط نا مناسب
      گرفته شدن و خوب معلوم نیست چی به چی هست.
      خیلی بهتر بود که از پشت برد عکس میذاشتین.
      در اینصورت بنده قادر هستم که به شما کمک کنم.
      موفق و پیروز باشید.

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      بنده تنها چیزی که از توضیحات و عکساتون متوجه شدم و میتونم بگم،
      این هست که کاربرد اون میله ای که دورش وارنیش نسوز هست
      ،به عنوان یه بار مصنوعی موقتی هست که وقتی که جریان بهش
      وصل هست میکرو مقایسه میکنه میبینه ولتاژ باتری هنگام جریان
      کشی چقدر هست.
      مزیت این روش این هست که نتیجه بهتری نسبت به تست معمولی ولتاژ
      باتری نشون میده.
      با سلام
      عید شماهم مبارکاباشه
      داداش اجرت با خدا میشه این موضوع رو یکم با جزییات تر بهم توضیح بدی فقط دلم میخواد ساختاراصولی این قسمت از مدار رو کامل بفهمم که چی به چیه
      چیزی که از گفته های شما فهمیدم اینه که : برای مدت خیلی کوتاهی مثلا میلی ثانیه میکرو اون ترانزیستور ها رو فعال میکنه و جریان میوفته رو اون میله المینیومی (یه جورایی اتصال کوتاه ) تا از باتری جریان کشیده بشه تا میکرو درهمون لحظه توسط adc از باتری نمونه برداری کنه و ببینه که این باتری توانایی استارت زنی داره یا این که اون ولتاژی که نشون میده الکیه و توان انچنانی نداره؟
      حالااینایی که گفتم درسته یا ...؟
      چند تا سوال همداشتم ممنون میشم راهنمایی کنین..

      1: ایا وقتی که این ترانزیستور ها فعال میشن اتصال کوتاه ایجاد نمیشه ؟اگه نمیشه چرا؟
      2:نمیشد به جای اون المینیوم یه سنسور جریان میزاشتن تا با فعال کردن ترانزیستور(در حد میلی ثانیه) اتصال کوتاه خیلی سریع اتفاق میوفتاد و میکرو توسط اون سنسور میفهمید که این باتری چقدر توانایی جریان دهی داره؟
      3:علت خاصی داره که جنس رو از المینیوم انتخاب کردن؟علتش میتونه به خاطر بیشتر بودن مقاومت المینیوم نسبت به مس باشه که دراین صورت المینیوم گرم بشه نه سیم های مسی؟
      مرسی که وقت گذاشتیو خوندی تشکر فراوان
      جدیدترین ویرایش توسط 01mahdi; ۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۰۱/۰۶.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

        نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
        با سلام
        عید شماهم مبارکاباشه
        داداش اجرت با خدا میشه این موضوع رو یکم با جزییات تر بهم توضیح بدی فقط دلم میخواد ساختاراصولی این قسمت از مدار رو کامل بفهمم که چی به چیه
        چیزی که از گفته های شما فهمیدم اینه که : برای مدت خیلی کوتاهی مثلا میلی ثانیه میکرو اون ترانزیستور ها رو فعال میکنه و جریان میوفته رو اون میله المینیومی (یه جورایی اتصال کوتاه ) تا از باتری جریان کشیده بشه تا میکرو درهمون لحظه توسط adc از باتری نمونه برداری کنه و ببینه که این باتری توانایی استارت زنی داره یا این که اون ولتاژی که نشون میده الکیه و توان انچنانی نداره؟
        حالااینایی که گفتم درسته یا ...؟
        چند تا سوال همداشتم ممنون میشم راهنمایی کنین..

        1: ایا وقتی که این ترانزیستور ها فعال میشن اتصال کوتاه ایجاد نمیشه ؟اگه نمیشه چرا؟
        2:نمیشد به جای اون المینیوم یه سنسور جریان میزاشتن تا با فعال کردن ترانزیستور(در حد میلی ثانیه) اتصال کوتاه خیلی سریع اتفاق میوفتاد و میکرو توسط اون سنسور میفهمید که این باتری چقدر توانایی جریان دهی داره؟
        3:علت خاصی داره که جنس رو از المینیوم انتخاب کردن؟علتش میتونه به خاطر بیشتر بودن مقاومت المینیوم نسبت به مس باشه که دراین صورت المینیوم گرم بشه نه سیم های مسی؟
        مرسی که وقت گذاشتیو خوندی تشکر فراوان

        سلام مجدد،
        بله میشه گفت که برداشت شما درسته فقط چون که از پشت برد و
        روی برد عکس واضح و کاملی نذاشتین،نمیتونم در مورد مقدار زمان انجام عملیات
        چیزی بگم.

        1: خیر اتصال کوتاه پیش نمیاد چون که داخل ترانزیستور و تو
        سیم آلومینیومی یه مقاومت کمی وجود داره و به همین خاطر
        اتصال کوتاهی ایجاد نمیشه .
        2: خیر،چون که مداری که خود کارخونه گذاشته در واقع خودش کار
        یه نوع سنسور جریان رو هم انجام میده !
        3: بله کاملا دقیق حدس زدین چون مقاومت بیشتری نسبت به
        طولش داره و همینطور زود گرم میشه و زود هم سرد میشه و به
        همین خاطر هم دقت اندازه گیری بیشتر میشه ،هم اینکه جریان کمتری
        برای تست مصرف میشه.
        سوال دیگه ای هم داشتین در خدمتم.
        موفق و پیروز و سر بلند باشید.
        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
          سلام مجدد،
          بله میشه گفت که برداشت شما درسته فقط چون که از پشت برد و
          روی برد عکس واضح و کاملی نذاشتین،نمیتونم در مورد مقدار زمان انجام عملیات
          چیزی بگم.

          1: خیر اتصال کوتاه پیش نمیاد چون که داخل ترانزیستور و تو
          سیم آلومینیومی یه مقاومت کمی وجود داره و به همین خاطر
          اتصال کوتاهی ایجاد نمیشه .
          2: خیر،چون که مداری که خود کارخونه گذاشته در واقع خودش کار
          یه نوع سنسور جریان رو هم انجام میده !
          3: بله کاملا دقیق حدس زدین چون مقاومت بیشتری نسبت به
          طولش داره و همینطور زود گرم میشه و زود هم سرد میشه و به
          همین خاطر هم دقت اندازه گیری بیشتر میشه ،هم اینکه جریان کمتری
          برای تست مصرف میشه.
          سوال دیگه ای هم داشتین در خدمتم.
          موفق و پیروز و سر بلند باشید.
          مرسی دوست عزیز واقعا خیلی کمک کردی
          یه عکس هم از پشت برد میزارم اکه تونستی چیزی بفهمی ممنون میشم به من هم یاد بدی
          چند تا سوال دیگه هم داشتم اونم اینکه ایا میکرو میاد این دوتا ترانزیستور رو برای یه لحضه کامل فعال میکنه؟
          مدت زمانی که این ترانزیستور ها فعال میشن حدودا چقدره؟
          و اینکه به نظرتون این ترانزیستور ها نوع خاصی هستن که روشون رو سوهان زدن؟ینی نمیشه به جاشون ازترانزیستور دیگه استفاده کرد اخه اینا پایه هاشون قطع شده و میخوام به جاش ترانزیستور های دیگه بزارم.
          و شمابالادر جواب به سوال من در مورد سنسور جریان گفتین که این قسمت از مدار کار سنسور جریان رو انجام میده میخواستم بدونم چطوری این کار رو انجام میده؟
          دوست عزیز خیلی خیلی ممنونم بابت اینکه راهنمایی کردی ایشالله یه روز این خوبیات به خودت برگرده
          جدیدترین ویرایش توسط 01mahdi; ۰۰:۳۴ ۱۴۰۰/۰۱/۱۱.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

            نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
            مرسی دوست عزیز واقعا خیلی کمک کردی
            یه عکس هم از پشت برد میزارم اکه تونستی چیزی بفهمی ممنون میشم به من هم یاد بدی
            چند تا سوال دیگه هم داشتم اونم اینکه ایا میکرو میاد این دوتا ترانزیستور رو برای یه لحضه کامل فعال میکنه؟
            مدت زمانی که این ترانزیستور ها فعال میشن حدودا چقدره؟
            و اینکه به نظرتون این ترانزیستور ها نوع خاصی هستن که روشون رو سوهان زدن؟ینی نمیشه به جاشون ازترانزیستور دیگه استفاده کرد اخه اینا پایه هاشون قطع شده و میخوام به جاش ترانزیستور های دیگه بزارم.
            و شمابالادر جواب به سوال من در مورد سنسور جریان گفتین که این قسمت از مدار کار سنسور جریان رو انجام میده میخواستم بدونم چطوری این کار رو انجام میده؟
            دوست عزیز خیلی خیلی ممنونم بابت اینکه راهنمایی کردی ایشالله یه روز این خوبیات به خودت برگرده
            سلام مچدد،
            با توجه به عکس پشت برد،عملکرد تستر تقریبا همونی بوده که بنده
            تو توضیحات گفتم.
            بله میکرو ترانزیستور ها رو کامل فعال میکنه.به نظر مدت وصل بودن
            ترانزیستور ها نباید بیشتر از 2 ثانیه باشه.
            و اینکه به نظرتون این ترانزیستور ها نوع خاصی هستن که روشون رو سوهان زدن؟ینی نمیشه به جاشون ازترانزیستور دیگه استفاده کرد اخه اینا پایه هاشون قطع شده و میخوام به جاش ترانزیستور های دیگه بزارم.
            از دست این چینی ها!!
            وقتی میان شماره یه آیسی یا ترانزیستور که ممکنه یکی با نگاه
            کردن بفهمه چه شماره ای هست،باز هم پاک می کنن و می تراشونن،
            این چیزا عجیب نیست!
            ترانزیستور بالایی C945 و ترانزیستور وسطی هم به احتمال 99
            درصد یه ترانزیستور BC558 هست.
            و شمابالادر جواب به سوال من در مورد سنسور جریان گفتین که این قسمت از مدار کار سنسور جریان رو انجام میده میخواستم بدونم چطوری این کار رو انجام میده؟
            خب چطوری بگم توضیحش با کلمات یکمی سخته
            وقتی که جریان از اون سیم آلومینیومی رد میشه،یه افت
            ولتاژی دو سر اون سیم ایجاد میشه.میکرو هم اون افت ولتاژ
            رو اندازه گیری میکنه. متاسفانه بنده دیگه نتونستم واضح تر از
            این توضیح بدم.
            موفق و پیروز باشید.
            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
              سلام مچدد،
              با توجه به عکس پشت برد،عملکرد تستر تقریبا همونی بوده که بنده
              تو توضیحات گفتم.
              بله میکرو ترانزیستور ها رو کامل فعال میکنه.به نظر مدت وصل بودن
              ترانزیستور ها نباید بیشتر از 2 ثانیه باشه.

              از دست این چینی ها!!
              وقتی میان شماره یه آیسی یا ترانزیستور که ممکنه یکی با نگاه
              کردن بفهمه چه شماره ای هست،باز هم پاک می کنن و می تراشونن،
              این چیزا عجیب نیست!
              ترانزیستور بالایی C945 و ترانزیستور وسطی هم به احتمال 99
              درصد یه ترانزیستور BC558 هست.

              خب چطوری بگم توضیحش با کلمات یکمی سخته
              وقتی که جریان از اون سیم آلومینیومی رد میشه،یه افت
              ولتاژی دو سر اون سیم ایجاد میشه.میکرو هم اون افت ولتاژ
              رو اندازه گیری میکنه. متاسفانه بنده دیگه نتونستم واضح تر از
              این توضیح بدم.
              موفق و پیروز باشید.
              ممنواز از پاسخ هاتون از آخرین توضیحتون فهمیدم جریان از چه قراره اومدن مکانیسم امپر متر رو توی این قسمت ازمدار راه اندازی کردن و با افت ولتاژ دو سر المینیوم و به کمک فرمول جریان گذرنده رو اندازه میگیرن.
              یهسوال اخر هم داشتم منظور من از پرسیدن نوع ترانزیستور ها اون ترانزیستور های اس ام دی پشت برد نبود منظورم اون دوتا ترانزیستور بزرگه بودن که تو دستم نگهشون داشته بودم میخواستم نوع اون هارو بدونم

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
                ممنواز از پاسخ هاتون از آخرین توضیحتون فهمیدم جریان از چه قراره اومدن مکانیسم امپر متر رو توی این قسمت ازمدار راه اندازی کردن و با افت ولتاژ دو سر المینیوم و به کمک فرمول جریان گذرنده رو اندازه میگیرن.
                یهسوال اخر هم داشتم منظور من از پرسیدن نوع ترانزیستور ها اون ترانزیستور های اس ام دی پشت برد نبود منظورم اون دوتا ترانزیستور بزرگه بودن که تو دستم نگهشون داشته بودم میخواستم نوع اون هارو بدونم
                اون قطعات اصلا ترانزیستور نیستن و در واقع پین هایی هستن که
                جریان رو دقیق از خودشون عبور میدن.
                موفق و پیروز باشید.
                مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  اون قطعات اصلا ترانزیستور نیستن و در واقع پین هایی هستن که
                  جریان رو دقیق از خودشون عبور میدن.
                  موفق و پیروز باشید.
                  سلام دوست عزیز ببخشین که با سوالاتم وقتتون رو میگیرم
                  ولی دوست عزیز این قطعه ها هر کدوم سه تا پایه داره که من اونارو حین برداشتن از روی برد قطع کردم پایه هاشون روی برد لحیم شده بود
                  اگه اینا ترانزیستور نیستن پس اسمشون چیه؟
                  اخه باتری ماشین 60الی80امپرجریان میده با c945که نمیشه این همه جریان رو سویچ کرد باید یه ترانزیستور و یا ماسفت قدرتی باشه تا بتونه این جریان بالا رو بندازه روی اون قطعه ی المینیومی حالا با اطلاعات ناقصی که دارم فک میکنم که این دوتا قطعه ایکه الان دستمه و روشون سوهان کشیدن ترانزیستور هستن ولی چه نوع ترانزیستوری با چه شماره ای نمیدونم
                  جدیدترین ویرایش توسط 01mahdi; ۲۱:۱۹ ۱۴۰۰/۰۱/۱۴.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                    نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
                    سلام دوست عزیز ببخشین که با سوالاتم وقتتون رو میگیرم
                    ولی دوست عزیز این قطعه ها هر کدوم سه تا پایه داره که من اونارو حین برداشتن از روی برد قطع کردم پایه هاشون روی برد لحیم شده بود
                    اگه اینا ترانزیستور نیستن پس اسمشون چیه؟
                    اخه باتری ماشین 60الی80امپرجریان میده با c945که نمیشه این همه جریان رو سویچ کرد باید یه ترانزیستور و یا ماسفت قدرتی باشه تا بتونه این جریان بالا رو بندازه روی اون قطعه ی المینیومی حالا با اطلاعات ناقصی که دارم فک میکنم که این دوتا قطعه ایکه الان دستمه و روشون سوهان کشیدن ترانزیستور هستن ولی چه نوع ترانزیستوری با چه شماره ای نمیدونم
                    سلامی مجدد،

                    روش ساده ای که هست میتونین تشخیص بدین که قطعه تو دستاتون ترانزیستور
                    هست یا خیر اینه که مولتی مترتون رو در حالت بازر ( بوق) قرار بدین
                    و پراب های مولتی متر رو به پایه های مختلف اون قطعه وصل کنین.( یعنی مثلا پایه وسطی- پایه سمت راست؛ پایه سمت چپ- پایه سمت راست و...)
                    اگه در همه حالت ها مولتی متر بوق زد ،خیالتون راحت که قطعه مورد
                    نظر فقط یه پین ساده هست و لازم نیست نگران باشین.
                    اما اگه مولتی متر به جای بوق زدن عددی 350 تا 800 رو نشون داد،
                    قطعه مورد نظر قطعا یه ترانزیستور هست .
                    البته اگه قطعه یه ترانزیستور بود،موضوع خیلی عجیب و به اصطلاح
                    قمر در عقرب! میشه.
                    موفق و پیروز باشید.

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    البته شما هم درست میگین که جریانی که از سیم آلمومینیومی
                    عبور میکنه رو بعید هست که یه ترانزیستور c945 تحمل کنه.
                    البته باز هم احتمال دیگه ای وجود داره اونم اینکه اصلا ممکنه قطعه
                    مورد نظر نه ترانزیستور باشه و نه پین،بلکه یه دیود قدرت باشه!( که
                    البته باز هم با مولتی متر قابل تشخیصه)
                    موفق و پیروز باشید.
                    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                      سلامی مجدد،

                      روش ساده ای که هست میتونین تشخیص بدین که قطعه تو دستاتون ترانزیستور
                      هست یا خیر اینه که مولتی مترتون رو در حالت بازر ( بوق) قرار بدین
                      و پراب های مولتی متر رو به پایه های مختلف اون قطعه وصل کنین.( یعنی مثلا پایه وسطی- پایه سمت راست؛ پایه سمت چپ- پایه سمت راست و...)
                      اگه در همه حالت ها مولتی متر بوق زد ،خیالتون راحت که قطعه مورد
                      نظر فقط یه پین ساده هست و لازم نیست نگران باشین.
                      اما اگه مولتی متر به جای بوق زدن عددی 350 تا 800 رو نشون داد،
                      قطعه مورد نظر قطعا یه ترانزیستور هست .
                      البته اگه قطعه یه ترانزیستور بود،موضوع خیلی عجیب و به اصطلاح
                      قمر در عقرب! میشه.
                      موفق و پیروز باشید.

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                      البته شما هم درست میگین که جریانی که از سیم آلمومینیومی
                      عبور میکنه رو بعید هست که یه ترانزیستور c945 تحمل کنه.
                      البته باز هم احتمال دیگه ای وجود داره اونم اینکه اصلا ممکنه قطعه
                      مورد نظر نه ترانزیستور باشه و نه پین،بلکه یه دیود قدرت باشه!( که
                      البته باز هم با مولتی متر قابل تشخیصه)
                      موفق و پیروز باشید.
                      سلام دوست عزیز همین الان با مولتی متر تست زدم از هیچکدوم از پایه ها به پایه های دیگه راه نمیده و عدد مولتی متر روی صفر میمونه فقط از پشت بدنه به پایه وسط راه میده اصلا تا حالا به همچین چیزی برنخورده بودم

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                        نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
                        سلام دوست عزیز همین الان با مولتی متر تست زدم از هیچکدوم از پایه ها به پایه های دیگه راه نمیده و عدد مولتی متر روی صفر میمونه فقط از پشت بدنه به پایه وسط راه میده اصلا تا حالا به همچین چیزی برنخورده بودم
                        خیلی عجیبه بنده هم با همچین موردی مواجه نشدم
                        بهتره یه بار دیگه تست رو انجام بدین و فقط جای پراب ها رو عوض کنین،
                        بهتره تمام حالت های اتصال ممکن رو تست کنین.در ضمن مولتی متر رو
                        تو حالت تست دیود یا بازر گذاشتین،نه؟
                        اگه باز هم نتیجه مشابهی حاصل شد،اوضاع واقعا قمر در عقرب
                        میشه.
                        موفق و پیروز باشید.
                        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                          تشکر میکنم بابت تمامی راهنماییایی که کردین واقعا دستتون درد نکنه تا الان قسمتی از برد رو کامل درک کردم فقط مونده این دوتا قطعه رو بفهمم چه نوع قطعه ای هستن همین
                          اگه فهمیدم همین جا میزارمش
                          بازم تشکر استاد

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تحلیل قسمتی از مدار تستر باتری و دینام خودرو

                            نوشته اصلی توسط 01mahdi نمایش پست ها
                            تشکر میکنم بابت تمامی راهنماییایی که کردین واقعا دستتون درد نکنه تا الان قسمتی از برد رو کامل درک کردم فقط مونده این دوتا قطعه رو بفهمم چه نوع قطعه ای هستن همین
                            اگه فهمیدم همین جا میزارمش
                            بازم تشکر استاد
                            خیلی خوشحالم
                            اتفاقا بنده هم علاقه مند هستم که بدونم اون دو تا قطعه چی هستن
                            چون تا به حال با همچین موردی مواجه نشده بودم!
                            لطفا اگه خودتون فهمیدین اون تا قطعه چی هستن،ما رو هم خبر
                            دار کنین.
                            موفق و پیروز باشید
                            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X