اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

واکنش تسمه و پولی در دور بسیار بالا

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    واکنش تسمه و پولی در دور بسیار بالا

    سلام و خسته نباشید
    ببینید دوستان من قراره با یه موتور دور بالا 55000RPM یه محور رو بچرخونم...این دو تا محور یعنی محور اول (شافت موتور) و محور دوم (شافت مورد نظر) هستن...حالا من دو تا راه برای انتقال حرکت به ذهنم رسید...یکی استفاده از چرخ دنده و دیگری استفاده از تسمه و پولی...میخواستم بدونم پیشنهاد شما چیه..فکر نکنم چرخ دنده تو اون سرعت جواب بده و سریعا دنده هاش بشکنه..نظر شما چیه کسی تجربه ای داره تو این زمینه؟؟البته اینم بگم مسیر اصلا تحت فشار خاصی نیست...فقط و فقط بحث چرخوندنه...

    #2
    پاسخ : واکنش تسمه و پولی در دور بسیار بالا

    نوشته اصلی توسط amirhosseinstar10 نمایش پست ها
    سلام و خسته نباشید
    ببینید دوستان من قراره با یه موتور دور بالا 55000RPM یه محور رو بچرخونم...این دو تا محور یعنی محور اول (شافت موتور) و محور دوم (شافت مورد نظر) هستن...حالا من دو تا راه برای انتقال حرکت به ذهنم رسید...یکی استفاده از چرخ دنده و دیگری استفاده از تسمه و پولی...میخواستم بدونم پیشنهاد شما چیه..فکر نکنم چرخ دنده تو اون سرعت جواب بده و سریعا دنده هاش بشکنه..نظر شما چیه کسی تجربه ای داره تو این زمینه؟؟البته اینم بگم مسیر اصلا تحت فشار خاصی نیست...فقط و فقط بحث چرخوندنه...
    با درود
    بستگی به شرایط داره و نقشه میکانیکی تون
    ولی این دو تا مناسب نیستن .. شما باید از رابط شفت یا کوپلینگ استفاده کنید .. که اینم براتون محدودیت های خودشو داره
    چرخدنده که اصاا مناسب نیست وو تسمه هم شای بشه و بستگی به بارتون داره و نوع تسمه
    وقتی شما از چرخدنده و تسمه اسم میبرید بنظرم شرایط استفاده از کوپلینک ندارید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : واکنش تسمه و پولی در دور بسیار بالا

      با سلام به شما ......
      تسمه مناسب دورهای بالا ...از دور ۴۰۰۰ دور به بالا فکر نمی کنم باشد..و شما باید از اینورتر افزایش فرکانس
      برای تست در دوره*ای بالای ۴۰۰۰دور استفاده کنید و دور موتور را کم*کم*بالا ببرید ..تا به دور دلخواه برسید ...
      اگر هم بتوانید از تسمه استفاده کنید ...باید مخصوص دورهای بالا باشد ...و چند تا تسمه با هم استفاده کنید
      ....در غیر اینصورت بنظر می رسد کوپل مستقیم بهترین را باشد ..برای اینکه دور خیلی زیاد است....در کوپل
      مستقیم باید از لرزه گیر استفاده کرد...

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : واکنش تسمه و پولی در دور بسیار بالا

        نوشته اصلی توسط amirhosseinstar10 نمایش پست ها
        سلام و خسته نباشید
        ببینید دوستان من قراره با یه موتور دور بالا 55000RPM یه محور رو بچرخونم...این دو تا محور یعنی محور اول (شافت موتور) و محور دوم (شافت مورد نظر) هستن...حالا من دو تا راه برای انتقال حرکت به ذهنم رسید...یکی استفاده از چرخ دنده و دیگری استفاده از تسمه و پولی...میخواستم بدونم پیشنهاد شما چیه..فکر نکنم چرخ دنده تو اون سرعت جواب بده و سریعا دنده هاش بشکنه..نظر شما چیه کسی تجربه ای داره تو این زمینه؟؟البته اینم بگم مسیر اصلا تحت فشار خاصی نیست...فقط و فقط بحث چرخوندنه...
        کامیون با اون عظمتش سیستم انتقال قدرتش چرخ دنده هست چرا فکر میکنید چرخدنده جواب نمیده.بیشتر ابزارهای صنعتی مثل فرز CNC برای افزایش سرعت تا 15 هزار دور از تسمه استفاده میکنن که بی دردسر جواب میده.حالا بستگی داره شما قراره چه نیرویی رو انتقال بدین که از چرخ دنده و تسمه نا امید شدید.اگه قراره نیروی زیادی با سرعت با انتقال بدید استفاده از چرخ دنده خورشیدی و زنجیر گزینه مناسبیه

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : واکنش تسمه و پولی در دور بسیار بالا

          درود
          شما ذکر نکرده اید که چه نیرویی را میخواهید انتقال دهید ، یعنی توان موتور چقدراست و بار آن چقدر ؟ چون اینها مهم هستند ولی به هر حال برای دور های بالا مثلا 55000 دور باید حتما از کوپلینگ مستقیم استفاده شود چون نه تسمه و نه چرخ دنده در این سرعت جوابگو نیست باید اگر میتوانید شفت موتورو بار را یکی کنید ( محور ها بهم جوش شوند) حتی استفاده از کوپلینگ هم دراین دوربالا اگر کمی لنگی داشته باشد باعث خراب شدن فوری مثلا بلبرینگها خواهدشد.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X