اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

    سلام
    سوال اول اینکه ولتاژ یک باتری۱۲ به چند ولت رسید باید حتما دیگه زیر شارژ قرار بدهیم ؟ زیر ۱۲ ولت یا کمتر ؟
    سوال دوم اینکه :
    آیا باید باتری ۱۲ ولت را تا زمانی زیر شارژر قرار دهیم که ولتاژ خود باتری به ۱۳.۸ برسه ؟ و جریان کشی صفر بشه ؟ طبق یک آزمایش یک باتری ۱۲ ولت ۴.۵ آمپر ساعت را با جریان حدود 0.40 آمپر زیر شارژ قرار دادم طبق رابطه باید حدودا 11 ساعت شارژ باتری طول بکشد اما وقتی به خود 11 ساعت هم رسید حدود 240 میلی آمپر باتری جریان می کشید بنابراین شارژر از باتری قطع نکردم و حدودا 9ساعت دیگر زیر شارژ قرار دادم که شد 20ساعت و جریان کشی باتری به 30 میلی آمپر رسید و ولتاژ باتری به حدودا 13.86ولت رسیده بود آیا الان مجاز هستم شارژر را قطع کنم یا مجدد بذارم تا 30 میلی آمپر به 10میلی آمپر برسه ؟

    سوال سوم اینکهروی یک بدنه باتری اسیدی 12 وبلت 4.5 آمپر ساعت نوشته شده بود :
    Floating Voltage : 13.38-13.68 at 25C
    Equalizing Voltage :14.40 at 25C
    این دو جمله چی میگن ؟
    خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

    #2
    پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

    نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
    سلام
    سوال اول اینکه ولتاژ یک باتری۱۲ به چند ولت رسید باید حتما دیگه زیر شارژ قرار بدهیم ؟ زیر ۱۲ ولت یا کمتر ؟
    سوال دوم اینکه :
    آیا باید باتری ۱۲ ولت را تا زمانی زیر شارژر قرار دهیم که ولتاژ خود باتری به ۱۳.۸ برسه ؟ و جریان کشی صفر بشه ؟ طبق یک آزمایش یک باتری ۱۲ ولت ۴.۵ آمپر ساعت را با جریان حدود 0.40 آمپر زیر شارژ قرار دادم طبق رابطه باید حدودا 11 ساعت شارژ باتری طول بکشد اما وقتی به خود 11 ساعت هم رسید حدود 240 میلی آمپر باتری جریان می کشید بنابراین شارژر از باتری قطع نکردم و حدودا 9ساعت دیگر زیر شارژ قرار دادم که شد 20ساعت و جریان کشی باتری به 30 میلی آمپر رسید و ولتاژ باتری به حدودا 13.86ولت رسیده بود آیا الان مجاز هستم شارژر را قطع کنم یا مجدد بذارم تا 30 میلی آمپر به 10میلی آمپر برسه ؟

    سوال سوم اینکهروی یک بدنه باتری اسیدی 12 وبلت 4.5 آمپر ساعت نوشته شده بود :
    Floating Voltage : 13.38-13.68 at 25C
    Equalizing Voltage :14.40 at 25C
    این دو جمله چی میگن ؟
    با درود
    ویژگی باتری ها با هم فرق داره .. اینکه اسیدی باشه یا لیتیوم
    حالا جدای از این اگر ما اسیدی ها رو در نظر داشته باشیم باز امکان داره از باتری این شرکت با شرکت دیگه بازم تفاوت ببینیم
    و ویژگی های یک باتری دقیقا مطابق اطلاعات درج شده روی اون نیست

    شما باید اطلاعات مربوطه به باتری اسیدی رو بدست بیارید که با چه جریانی شارز بشه و چه ولتازی و دیگر پارامتر ها مثل اثر حافظه ای و غیره
    خب
    در رابطه با واتاز تخلیه باتری میشه گفت باتری رو تخلیه کنید و مطمئن بشید که تخلیه ست خب ولتاز باتری میشه همون عدد مورد نظر که تقریبا 11.5 شاید باشه
    چون تو باتری ها مختلف و اگر دوستانی که با باتری اسیدی کار کردن بهتر میدونن
    13.8 ولتاز شارز باتری یه ولتاز مدیوم ولی ولتاز خود باتری نباید به این عدد برسه بلکه چیزی حدود 13.3 باید باشه که اینم تو باتری ها متفاوت
    حتی کهنه یا نو بودن هم روی این اعداد تاثیر میذارن و این شرکت تا اون شرکت
    13.8 واتاز شارژر تو باید باشه که به باتری وصب میشه که تا 14.4 هم میتونی افزایش بدی که در برخی اسیدی ها تا 15 ولت هم شاید بالا ببرن که ولتاز شارز سریع
    حالا همون اعداد که سوال پرسیدی همینه ولتاز شارز سریع 14.4 و ولتاز شارز شناور 13.3
    اگه تو 13.3 به باتری بدی دیگه نگرانی نداری و خودش ارام تر و بهتر شارز میشه و نیاز به قطع کن هم نداره و این میشه شناور که من دوسش دارم
    کاری به جریان مریان نداشته باش ولتاز خود باتری بسنج نه ولتاز شارزر .. یعنی شارزر جدا کن یک ساعت بعد ولتاز بسنج اگه 13.3 بود یعنی فول شارز
    و اگر نبود دوباره وصلش کن
    باتری ها ویزگی های متفاوتی دارن از نظر جریان کشی جریان دهی اثر حافظه ای و غیره که فراموش کردم باید در مورد باتریت اطلاعات لازم کسب کنی
    درضمن یه به باتری سیلد اسیدی خریدم اکبند چند سال پیش بهم 270 داد 7 امپر که بعد فهمیدم از بطن تولد مشکل داره و قلابیه و زود خالی میکنه و دیر شارز میشه واقعا قلابی بود .. اره الیاژهای بکار رفته شون کم زیاد میکنن یا از مواد خیلی بی کیفیت و بازیافتی استفاده میکنن
    راستی از زیر شارز درشبیار کافیشه نیاز نیست تا خرخره پرش کنی .. درشبیار چند ساعت بعد ولتاز خود باتری رو تست کن بالای 13 بود کافیشه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

      نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
      سلام
      سوال اول اینکه ولتاژ یک باتری۱۲ به چند ولت رسید باید حتما دیگه زیر شارژ قرار بدهیم ؟ زیر ۱۲ ولت یا کمتر ؟
      سوال دوم اینکه :
      آیا باید باتری ۱۲ ولت را تا زمانی زیر شارژر قرار دهیم که ولتاژ خود باتری به ۱۳.۸ برسه ؟ و جریان کشی صفر بشه ؟ طبق یک آزمایش یک باتری ۱۲ ولت ۴.۵ آمپر ساعت را با جریان حدود 0.40 آمپر زیر شارژ قرار دادم طبق رابطه باید حدودا 11 ساعت شارژ باتری طول بکشد اما وقتی به خود 11 ساعت هم رسید حدود 240 میلی آمپر باتری جریان می کشید بنابراین شارژر از باتری قطع نکردم و حدودا 9ساعت دیگر زیر شارژ قرار دادم که شد 20ساعت و جریان کشی باتری به 30 میلی آمپر رسید و ولتاژ باتری به حدودا 13.86ولت رسیده بود آیا الان مجاز هستم شارژر را قطع کنم یا مجدد بذارم تا 30 میلی آمپر به 10میلی آمپر برسه ؟

      سوال سوم اینکهروی یک بدنه باتری اسیدی 12 وبلت 4.5 آمپر ساعت نوشته شده بود :
      Floating Voltage : 13.38-13.68 at 25C
      Equalizing Voltage :14.40 at 25C
      این دو جمله چی میگن ؟
      با سلام.به شما........ در مورد شارژ equalizing. voltage خدمتتان عرض کنم
      که این نوع شارژ ......(ترجمه کردم برایتان این مطلب را )..//چیزی بیشتر از یک شارژ حساب شده و آگاهانه و دقیق نیست ..تا بردارد...کریستال*های سولفات* را که روی پلیتها (صفحات) در زمانهای زیاد ایجاد شده است.......
      یک شارژ اکوالایزینگ همچنین معکوس می*کند...لایه بندی اسیدی را.....و یک حالت جائیکه اسید بیشتر متمرکز
      است در ته باتری تا در بالای آن......و قسمتی از تعمیر و بازسازی
      مناسب و عادی است که باید برای باتری های سرب اسیدی
      انجام شود...

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      با سلام مجدد. به شما ....
      اگر دستگاه شارژر شما اتومات است که هیچوقت نباید باتری را
      از زیر شارژر برداری و خود شارژر جریان را قطع می کند ...و در قسمتهای آخر شارژر باید به همین صورت باشد و باتری بصورت قطره ای
      شارژ می شود......اما اگر شارژر غیر خودکار است **وقتی به
      ۱۳.۶ رسید باید باتری را از شارژر جدا کنی .....اگر شارژر دستی
      داری ....یک تایمر براش درست کن ....تا بعد از مدت مشخصی
      باتری را از شارژر قطع کند .....موفق باشید....
      جدیدترین ویرایش توسط فرزاد الکترونیک; ۱۷:۱۰ ۱۴۰۰/۰۳/۱۵.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

        سلام من درمورد شارژ کردن باتری های ماشین تحقیق کردم که شبیه باتری شما هست مطالبی که دوستان گفتن کاملا صحیحه اون 13.8 ولت برای شارژ کامل باتری ماشینه برای باتری شما همون عددی رو که روی باتری نوشته درنظر بگیرید یعنی 13.38 الی 13.68 منتها چون ظرفیت باتری شما کمتره یه کاری رو هم میتونید انجام بدید که من خودم خیلی دوسش دارم. اونم روش شارژ جریان ثابت هست که توی باتری های لیتیومی و ...هم استفاده میشه قضیه اینجوریه که یه رگولاتور خطی مثل lm317 یا یه ماژول رگولاتور سوئیچینگ مثل lm2596 رو توی حالت جریان ثابت تنظیم میکنیم و جریان شارژ مد نظرمون رو پیدا میکینم. و بعد باهاش باتری رو شارژ میکنیم اینجوری دیگه باتری تا لحظه آخر شارژ شدنش با یه جریان ثابت شارژ میشه و بعد از مقداری شارژ شدن باتری جریان افت پیدا نمیکنه و این مشکل به وجود نمیاد.و مطمئن میشید که دقیقا بعد از یازده ساعت باتریتون کامل شارژ شده البته قائدتا مقدار ولتاژ ورودی به ماژول باید بیشتر باشه و البته مواظب باشید که باتری اور شارژ نشه.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

          نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
          سلام من درمورد شارژ کردن باتری های ماشین تحقیق کردم که شبیه باتری شما هست مطالبی که دوستان گفتن کاملا صحیحه اون 13.8 ولت برای شارژ کامل باتری ماشینه برای باتری شما همون عددی رو که روی باتری نوشته درنظر بگیرید یعنی 13.38 الی 13.68 منتها چون ظرفیت باتری شما کمتره یه کاری رو هم میتونید انجام بدید که من خودم خیلی دوسش دارم. اونم روش شارژ جریان ثابت هست که توی باتری های لیتیومی و ...هم استفاده میشه قضیه اینجوریه که یه رگولاتور خطی مثل lm317 یا یه ماژول رگولاتور سوئیچینگ مثل lm2596 رو توی حالت جریان ثابت تنظیم میکنیم و جریان شارژ مد نظرمون رو پیدا میکینم. و بعد باهاش باتری رو شارژ میکنیم اینجوری دیگه باتری تا لحظه آخر شارژ شدنش با یه جریان ثابت شارژ میشه و بعد از مقداری شارژ شدن باتری جریان افت پیدا نمیکنه و این مشکل به وجود نمیاد.و مطمئن میشید که دقیقا بعد از یازده ساعت باتریتون کامل شارژ شده البته قائدتا مقدار ولتاژ ورودی به ماژول باید بیشتر باشه و البته مواظب باشید که باتری اور شارژ نشه.
          با درود
          دوست گرامی 13.8 هم مشکلی نداره و تقریبا ولتاز شارژ معمولی و مدیوم و میتونی ازش استفاده کنی ولی ؟ نیاز به قطع کردن داره و باید در زمان مناسب شارزر قطع بشه
          با توجه به اطلاعات باتری میتونید از ولتاز شناور استفاده کنید و نیاز به قطع کردن نداره
          و مدار شما یک نوع شارژر هست و جریان شارز همیشه ثابت نیست .. در واقع بعد از مدتی شارز جریان شارز افت پیدا میکنه .. ولی مزیتش اینه جریان شارز فراتر از اون نمیره
          ولی جریان شارز حتی با این مدار هم کم کم کاهش پیدا میکنه
          ولی چرا من گفتم جریانش شارز توجه نکنیم .. چون شارز کاذب اطلاعات غلط به ما میده و میگه باتری تو شارز شده ولی در واقع 70 درصد هم شارز نشده
          برای این همیشه باید چند ساعت بعد ارقام در نظر بگیری
          و رفتار باتری ها کمی عجیب .. باید زیر نظر بگیریش تا بفهمی چه نوسانات عجیبی از خودش بروز میکنه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

            این ولتاژ شارژ شناور ۱۳.۳ و ولتاژ شارژ سریع ۱۴.۴ ولت چیه منظور ؟
            و اینکه اگر یک* باتری که قرار است ۱۱ ساعت زیر شارژ قرار بگیره اما برق شارژ قطع میشه یا اگر شارژر خورشیدی باشه و هوا ابری شود و باتری مثلا که فقط ۴ ساعت زیر شارژ باشه ، و مجبور باشیم از آن مقداری که باتری شارژ شده است استفاده کنیم برای باتری مشکلی پیش میاد ؟! و یک روز بعد یا چند ساعت بعد باتری را به شارژر وصل کنیم اشکالی نداره ؟
            و سوال بعد اینکه اگر باتری ۱۲ ولتی که کامل شارژ شده است دایم زیر شارژر باشد زیر شارژ منظور همان ولتاژ۱۳.۸ ولت است مشکلی برای باتری پیش میاد ؟
            جدیدترین ویرایش توسط fmicro; ۲۰:۲۹ ۱۴۰۰/۰۳/۱۵.
            خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

              نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
              این ولتاژ شارژ شناور ۱۳.۳ و ولتاژ شارژ سریع ۱۴.۴ ولت چیه منظور ؟
              و اینکه اگر یک* باتری که قرار است ۱۱ ساعت زیر شارژ قرار بگیره اما برق شارژ قطع میشه یا اگر شارژر خورشیدی باشه و هوا ابری شود و باتری مثلا که فقط ۴ ساعت زیر شارژ باشه ، و مجبور باشیم از آن مقداری که باتری شارژ شده است استفاده کنیم برای باتری مشکلی پیش میاد ؟! و یک روز بعد یا چند ساعت بعد باتری را به شارژر وصل کنیم اشکالی نداره ؟
              شارز که من سریع عنوان کردم ویژگی شارز سریع داره ولی اتفاقات دیگه هم میتونه بیوفته و کاربرد خاصی میتونه داشته باشه که اقای فرزاد به اون اشاراتی کرد
              مدیوم رو در نظر بگیرم میشه همون 13.8
              و شارز شناور یعنی نیاز به قطع نداره
              از روی زمان نمیشه دقیق حساب کرد که باتری کی شارز شده کی نشده و باز بستگی به جریانی که داری به باتری میدی داره که تقریبا میشه اکتسابی حساب بشه
              یعنی باتری تخلیه بشه و با جریان ثابتی شارز بشه و در پایان شارز شدن زمان حساب کنی
              ولی دقیق نیست و در طول زمان متغیر هست و قابل اعتماد نیست
              شما وقتی طبق پیشنهاد اقای فرزاد عمل کنید و شارزر شما اتومات باشه باز مشکلی برای باتری شما ایجاد نمیشه و بعد از شارز شدن و باز جریان نشتی باتری .. بصورت قطره ای شارز شدن ادامه پیدا میکنه
              پس شما نیاز به شارزر اتومات دارید

              شما میتونید با توجه به ویژگی های باتری تون هر وقت لازم بود باتری رو شارز کنید
              ولی نه در همه باتری ها ولی شما میتونید و باتری های اسیدی فکر کنم مشکلی با این موضوع ندارن مثل باتری ماشین که هی شارز و دشارز میشن
              البته مواردی در نظر بگیرید عمر این باتری ها خیلی بیشتر میشن و گاه گاهی به اثر حافظه ی توجه کنید و جریان شارز و جریان کشی از باتری

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                با درود
                دوست گرامی 13.8 هم مشکلی نداره و تقریبا ولتاز شارژ معمولی و مدیوم و میتونی ازش استفاده کنی ولی ؟ نیاز به قطع کردن داره و باید در زمان مناسب شارزر قطع بشه
                با توجه به اطلاعات باتری میتونید از ولتاز شناور استفاده کنید و نیاز به قطع کردن نداره
                و مدار شما یک نوع شارژر هست و جریان شارز همیشه ثابت نیست .. در واقع بعد از مدتی شارز جریان شارز افت پیدا میکنه .. ولی مزیتش اینه جریان شارز فراتر از اون نمیره
                ولی جریان شارز حتی با این مدار هم کم کم کاهش پیدا میکنه
                ولی چرا من گفتم جریانش شارز توجه نکنیم .. چون شارز کاذب اطلاعات غلط به ما میده و میگه باتری تو شارز شده ولی در واقع 70 درصد هم شارز نشده
                برای این همیشه باید چند ساعت بعد ارقام در نظر بگیری
                و رفتار باتری ها کمی عجیب .. باید زیر نظر بگیریش تا بفهمی چه نوسانات عجیبی از خودش بروز میکنه
                با سلام بنده برای شارژ یه باتری ماشین از همین روشی که گفتم استفاده میکنم اگه ولتاژ ورودی به ماژول رگولاتور زیادتر باشه مثلا 16 ولت جریان افت پیدا نمیکنه و به محض اینکه ولتاژ باتری درحال شارژ به 13.8 میرسه شارژ رو قطع میکنم وباتری کاملا فول شارژ میشه و نشانگرش سبز رنگ میشه البته بعد از گذشت 1روزجالبه بدونید من درمورد باتری حرف میزنم که 11 سال!!!! خوابیده بود و نشانگرش قرمز بود و ولتاژش منفی نیم ولت بود که احیاش کردم والان مثل ساعت کار میکنه.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                  باتری شما اگه باتری موتور هست زیاد نسبت بهش حساس نشو.من خودم یدونه 3 امپری دارم که با جریان بالا شارژش میکنم و هربار که مدت زیادی قراره بدون استفاده باشه اسید باتری رو خالی میکنم و باتری رو با اب سرد میشورم تا سالم بمونه.الان حدود 8 ساله خیلی راحت داره کار میکنه و مشکلی نداره.
                  با جریان بالا شارژش کن وقتت رو با جریان پایین هدر نده نهایتت ضررت یه اب باتری هست که من یک لیتری رو خریدم 10 هزار تومن.
                  من با ولتاژ 16 ولت 2 امپر شارژ میکنم

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                    خیر سوالم رو متوجه نشدید ! اصلا بحث استفاده از شارژر اتومات نیست یکبار دیگه بخونید :
                    اگر یک* باتری که قرار است ۱۱ ساعت زیر شارژ قرار بگیره اما برق شارژ قطع میشه یا اگر شارژر خورشیدی باشه و هوا ابری شود و باتری مثلا که فقط ۴ ساعت زیر شارژ باشه ، و مجبور باشیم از آن مقداری که باتری شارژ شده است استفاده کنیم برای باتری مشکلی پیش میاد ؟! و یک روز بعد یا چند ساعت بعد باتری را به شارژر وصل کنیم اشکالی نداره ؟
                    خلاصه بگم :
                    سوال من اینه که اگر یک باتری که مثلا تا نصفه شارژ شده دیگه شارژش نکنیم و بذاریم فردا شارژش کنیم مشکلی داره ؟!! و اینکه اگر تا نصفه شارژ شده ازش استفاده کنیم مشکلی دره ؟
                    خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                      نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
                      خیر سوالم رو متوجه نشدید ! اصلا بحث استفاده از شارژر اتومات نیست یکبار دیگه بخونید :
                      اگر یک* باتری که قرار است ۱۱ ساعت زیر شارژ قرار بگیره اما برق شارژ قطع میشه یا اگر شارژر خورشیدی باشه و هوا ابری شود و باتری مثلا که فقط ۴ ساعت زیر شارژ باشه ، و مجبور باشیم از آن مقداری که باتری شارژ شده است استفاده کنیم برای باتری مشکلی پیش میاد ؟! و یک روز بعد یا چند ساعت بعد باتری را به شارژر وصل کنیم اشکالی نداره ؟
                      خلاصه بگم :
                      سوال من اینه که اگر یک باتری که مثلا تا نصفه شارژ شده دیگه شارژش نکنیم و بذاریم فردا شارژش کنیم مشکلی داره ؟!! و اینکه اگر تا نصفه شارژ شده ازش استفاده کنیم مشکلی دره ؟
                      سلام و درود،
                      سوال من اینه که اگر یک باتری که مثلا تا نصفه شارژ شده دیگه شارژش نکنیم و بذاریم فردا شارژش کنیم مشکلی داره ؟!!
                      خیر مشکلی پیش نمیاد.
                      و اینکه اگر تا نصفه شارژ شده ازش استفاده کنیم مشکلی دره ؟
                      این کار برای یک یا دو بار ایرادی نداره، اما اگه خیلی زیاد تکرار بشه،باتری تنبل میشه
                      یعنی مثلا اگه چندین بار وقتی شارژ به 50 درصد رسید شارژش قطع بشه،
                      باتری دفعات بعد نمیتونه کامل شارژ بشه یا شارژش خیلی بیشتر طول میکشه.
                      موفق و پیروز باشید.
                      مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                      https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                        سلام و درود،

                        خیر مشکلی پیش نمیاد.

                        این کار برای یک یا دو بار ایرادی نداره، اما اگه خیلی زیاد تکرار بشه،باتری تنبل میشه
                        یعنی مثلا اگه چندین بار وقتی شارژ به 50 درصد رسید شارژش قطع بشه،
                        باتری دفعات بعد نمیتونه کامل شارژ بشه یا شارژش خیلی بیشتر طول میکشه.
                        موفق و پیروز باشید.
                        با درود
                        ایا این موضوع مربوط به باتری اسیدی ست که شما فرمودید ؟ یا شاید در رابطه با باتری های دیگیه ست ؟
                        باتری اسیدی همون باتری ماشین که هر لحظه شارز و دشارز میشن و در زمان خاموشی موتور میتونن از باتری بهره برداری بشه و روز ها بعد دوباره شارز بشه
                        و این موضوع مدام تکرار بشه
                        البته که اثر حافظه ای میتونه وجود داشته باشه ولی شاید خیلی خفیف تر باشه در این نوع باتری اسیدی
                        جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۲۳:۵۲ ۱۴۰۰/۰۳/۱۵.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                          اگر یک باتری 12 ولت اسیدی دائم زیر شارژ باشد( به ولتاژ 13.8 ولت متصل باشد) آیا به باتری آسیب می رسد؟ آیا در اینصورت لازم است که هر چند وقت یکبار آب مقطر به باتری اضافه کنیم ؟

                          این شارژر های سریع در باتری های سربی اسیدی چطور عمل می کنند یعنی ساختار مداریشون چطوریه که یک باتری 12 ولت 4.5 آمپر ساعت را در حدود 2 ساعت با جریان شارژ 2 آمپر شارژ می کنند و به باتری آسیب نمی رسونند ؟!
                          خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                            نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
                            با سلام بنده برای شارژ یه باتری ماشین از همین روشی که گفتم استفاده میکنم اگه ولتاژ ورودی به ماژول رگولاتور زیادتر باشه مثلا 16 ولت جریان افت پیدا نمیکنه و به محض اینکه ولتاژ باتری درحال شارژ به 13.8 میرسه شارژ رو قطع میکنم وباتری کاملا فول شارژ میشه و نشانگرش سبز رنگ میشه البته بعد از گذشت 1روزجالبه بدونید من درمورد باتری حرف میزنم که 11 سال!!!! خوابیده بود و نشانگرش قرمز بود و ولتاژش منفی نیم ولت بود که احیاش کردم والان مثل ساعت کار میکنه.
                            دوست عزیز درست میفرماید ولی منظور شما ولتاز شارز که تقریبا ثابت باقی میمونه .. لاکن جریان شارز بعد مدتی رو به کاهش میره ولی هیچ گاه به صفر نمیرسه
                            و اینکه وقتی ولتاز به 13.8 رسید به معنی شارز 100 درصدی نیست و تقریبا 70 درصد شارز شده .. مگه اینکه زمان بیشتری بگذره و شما از یک تایمر و یا جریان رو زیر نظر بگیرید و در زمان معین شارژ قطع کنید
                            امیدوارم اشتباه نکرده باشم
                            جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۱۸:۱۳ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                              نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                              با درود
                              ایا این موضوع مربوط به باتری اسیدی ست که شما فرمودید ؟ یا شاید در رابطه با باتری های دیگیه ست ؟
                              باتری اسیدی همون باتری ماشین که هر لحظه شارز و دشارز میشن و در زمان خاموشی موتور میتونن از باتری بهره برداری بشه و روز ها بعد دوباره شارز بشه
                              و این موضوع مدام تکرار بشه
                              البته که اثر حافظه ای میتونه وجود داشته باشه ولی شاید خیلی خفیف تر باشه در این نوع باتری اسیدی
                              سلام مجدد،
                              دوست گرامی، این موضوع نه تنها برای باتری های اسیدی، بلکه برای اکثر باتری های دیگر هم صدق میکند.

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                              نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
                              اگر یک باتری 12 ولت اسیدی دائم زیر شارژ باشد( به ولتاژ 13.8 ولت متصل باشد) آیا به باتری آسیب می رسد؟ آیا در اینصورت لازم است که هر چند وقت یکبار آب مقطر به باتری اضافه کنیم ؟

                              این شارژر های سریع در باتری های سربی اسیدی چطور عمل می کنند یعنی ساختار مداریشون چطوریه که یک باتری 12 ولت 4.5 آمپر ساعت را در حدود 2 ساعت با جریان شارژ 2 آمپر شارژ می کنند و به باتری آسیب نمی رسونند ؟!
                              با توجه به اینکه هیچ وقت ولتاژ خروجی شارژر و ولتاژ باتری کاملا شارژ شده کاملا یکی نیست( همیشه چند صدم ولت تفاوت هست)
                              باتری ممکنه over charge بشه، یا به مرور به باتری آسیب برسه.
                              شارژر های سریع هم عمل شارژ رو با ولتاژ بالاتر از 14.5 ولت انجام میدن.به مین دلیل شارژشون سریع تره.
                              ولی پیشنهادم اینه که عمل شارژ بین 4 الی 18 ساعت انجام بشه.
                              نه کند تر و نه سریعتر.
                              موفق و پیروز باشید.
                              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X