اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کوره القایی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کوره القایی

    سلام بر دوستان. دوست من یک کوره القایی طراحی کرده زمانی که به اداپتور وصل میکنه 12 ولت 15 آمپر مدارش قشنگ کار میکنه اما همین که به باتری ماشین وصل میکنه
    ماسفت ها منفجر میشن یا میسوزن. برای جلوگیری از این اتفاق باید چیکار کنه؟؟ کوره القایی اش حدود 100 وات است با 12 ولت کار میکنه
    ماسفت ها هم irf3205 هستند. آیا باید از مدار محدود کننده جریان استفاده کنه؟ مثلا مداری که اجازه نده از 10 آمپر بیشتر کشیده بشه؟

    #2
    پاسخ : کوره القایی

    نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
    سلام بر دوستان. دوست من یک کوره القایی طراحی کرده زمانی که به اداپتور وصل میکنه 12 ولت 15 آمپر مدارش قشنگ کار میکنه اما همین که به باتری ماشین وصل میکنه
    ماسفت ها منفجر میشن یا میسوزن. برای جلوگیری از این اتفاق باید چیکار کنه؟؟ کوره القایی اش حدود 100 وات است با 12 ولت کار میکنه
    ماسفت ها هم irf3205 هستند. آیا باید از مدار محدود کننده جریان استفاده کنه؟ مثلا مداری که اجازه نده از 10 آمپر بیشتر کشیده بشه؟
    سلام و درود،
    آداپتور از چه نوعی بوده؟ خطی یا سویچینگ؟
    اگه سویچینگ بوده، علت این مشکل این هست که ولتاژ آداپتور 12 ولت سویچینگ
    12.5 ولت هست اما باتری ماشین، در حالت عادی 13.7 ولت هست.
    اگه هم خطی بوده، ولتاژ یه آداپتور خطی 12 ولت، حداقل 15 ولت هست و
    با وصل کردن به باتری ماشین که ولتاژش پایین ترهست، ماسفت ها درست
    روشن نمیشن و در نتیجه به خاطر جریان زیاد، ماسفت منفجر میشه.
    موفق و پیروز باشید.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کوره القایی

      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
      سلام و درود،
      آداپتور از چه نوعی بوده؟ خطی یا سویچینگ؟
      اگه سویچینگ بوده، علت این مشکل این هست که ولتاژ آداپتور 12 ولت سویچینگ
      12.5 ولت هست اما باتری ماشین، در حالت عادی 13.7 ولت هست.
      اگه هم خطی بوده، ولتاژ یه آداپتور خطی 12 ولت، حداقل 15 ولت هست و
      با وصل کردن به باتری ماشین که ولتاژش پایین ترهست، ماسفت ها درست
      روشن نمیشن و در نتیجه به خاطر جریان زیاد، ماسفت منفجر میشه.
      موفق و پیروز باشید.
      سلام/ آداپتور خطی بوده است . با ولتاژهای مختلفdc تست کرده است از 10 ولت تا 17 ولت dc با کمک یک منبع تغذیه خطی که کوره القایی درست کار کرده .... اما به محض اتصال به باتری ماشین منفجر میشه ماسفت ها. راه حل جلوگیری از این انفجارها چیه؟ مدار محدود کننده جریان لازمه؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کوره القایی

        نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
        سلام/ آداپتور خطی بوده است . با ولتاژهای مختلفdc تست کرده است از 10 ولت تا 17 ولت dc با کمک یک منبع تغذیه خطی که کوره القایی درست کار کرده .... اما به محض اتصال به باتری ماشین منفجر میشه ماسفت ها. راه حل جلوگیری از این انفجارها چیه؟ مدار محدود کننده جریان لازمه؟
        اگه آداپتور خطی هست، داخلش خازن هست؟ چند میکرو فاراد؟
        کوره القایی رو به همون آداپتور وصل کنین و آداپتور رو روی کمترین ولتاژ
        بذارین. ولتاژی که به کوره القایی میرسه رو اندازه بگیرین.
        بعدش ولتاژ باتری ماشین رو در حالت بی باری اندازه بگیرین.
        بعدش ولتاژ ها رو اعلام کنین.
        راستی وقتی که کوره القایی به باتری وصله، نباید ماشین روشن باشه
        چون سیستم جرقه زنی و دینام، باعث اختلال در عملکرد ماسفت ها میشه.
        خیر، نیازی به محدود کننده جریان نیست چون جریان اضافه به
        مصرف کننده فشاری وارد نمیکنه و مصرف کننده فقط جریان مورد نیاز
        خودش رو میکشه.
        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کوره القایی

          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
          اگه آداپتور خطی هست، داخلش خازن هست؟ چند میکرو فاراد؟
          کوره القایی رو به همون آداپتور وصل کنین و آداپتور رو روی کمترین ولتاژ
          بذارین. ولتاژی که به کوره القایی میرسه رو اندازه بگیرین.
          بعدش ولتاژ باتری ماشین رو در حالت بی باری اندازه بگیرین.
          بعدش ولتاژ ها رو اعلام کنین.
          راستی وقتی که کوره القایی به باتری وصله، نباید ماشین روشن باشه
          چون سیستم جرقه زنی و دینام، باعث اختلال در عملکرد ماسفت ها میشه.
          خیر، نیازی به محدود کننده جریان نیست چون جریان اضافه به
          مصرف کننده فشاری وارد نمیکنه و مصرف کننده فقط جریان مورد نیاز
          خودش رو میکشه.
          بله اداپتور خطی است. داخلش 2 تا خازن 6800 میکروفاراد وجود داره بعد پل دیود یکسوساز البته. مدارات دیگه ای هم وجود داره برای متغییر کردن ولتاژ خروجی. برای تست باطری ماشین را کامل از خود ماشین جدا کرده بوده اند

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X