اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

زود خراب شدن باطری ها

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    زود خراب شدن باطری ها

    سلام
    من یه موتورسیکلت دارم که خیلی زود باطری ها رو خراب میکنه نهایتا 6 ماه یه باطری نو روش جواب گو هست ولتاز خروجی دینام موتور نهایتن 14 ولت هستش
    ولی به نظر خودم یه مشکلی هست که وقتی موتور روشن هست دینام مدام باطری رو شارژ میکنه و اینکه ایا نباید یه قطعه ای بین باطری و شارژر موتور باشه که وقتی باطری کاملا شارژ شد دیگه نذاره ولتاژ دینام به باطری برسه چون فکر میکنم مدام شارژ کردن باطری باعث زود خراب شدن باطری ها باشه
    و اینکه یه سوال دیگه وقتی باطری فول بشه و به 12 ولت کامل برسه اگه بازم دینام موتور شارژ کنه بازم باطری شارژ میگیره؟

    #2
    پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

    نوشته اصلی توسط آبرنگ نمایش پست ها
    سلام
    من یه موتورسیکلت دارم که خیلی زود باطری ها رو خراب میکنه نهایتا 6 ماه یه باطری نو روش جواب گو هست ولتاز خروجی دینام موتور نهایتن 14 ولت هستش
    ولی به نظر خودم یه مشکلی هست که وقتی موتور روشن هست دینام مدام باطری رو شارژ میکنه و اینکه ایا نباید یه قطعه ای بین باطری و شارژر موتور باشه که وقتی باطری کاملا شارژ شد دیگه نذاره ولتاژ دینام به باطری برسه چون فکر میکنم مدام شارژ کردن باطری باعث زود خراب شدن باطری ها باشه
    و اینکه یه سوال دیگه وقتی باطری فول بشه و به 12 ولت کامل برسه اگه بازم دینام موتور شارژ کنه بازم باطری شارژ میگیره؟
    سلام و درود.
    1- بله این قطعه ای که میفرمایید وجود داره و یه قطعه آلومینیومی
    دارای 4 تا پین هست. بهش اصطلاحا شارژر گفته میشه.به احتمال زیاد
    همین قطعه خراب شده.
    2- ولتاژ بوبین درسته.
    3- ولتاژ باتری 12 ولت شارژ شده، 13.7 ولت هست و نه 12 ولت.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
      سلام و درود.
      1- بله این قطعه ای که میفرمایید وجود داره و یه قطعه آلومینیومی
      دارای 4 تا پین هست. بهش اصطلاحا شارژر گفته میشه.به احتمال زیاد
      همین قطعه خراب شده.
      2- ولتاژ بوبین درسته.
      3- ولتاژ باتری 12 ولت شارژ شده، 13.7 ولت هست و نه 12 ولت.

      ممنون از جوابتون
      ولی سوال اصلی من اینه وقتی باطری خالی هست و دینام اون رو فول میکنه و بعد موتور بازم روشن هست آیا هنوز هم برق اضافی به باطری میرسه؟آیا قطعه ای هست که بین دینام و باطری قرار بگیره و وقتی ولتاژ باطری فول شد برق دینام رو قطع کنه و وقتی دوباره ولتاژ باطری افت کرد دوباره برق دینام رو وصل کنه به باطری؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

          نوشته اصلی توسط آبرنگ نمایش پست ها
          ممنون از جوابتون
          ولی سوال اصلی من اینه وقتی باطری خالی هست و دینام اون رو فول میکنه و بعد موتور بازم روشن هست آیا هنوز هم برق اضافی به باطری میرسه؟آیا قطعه ای هست که بین دینام و باطری قرار بگیره و وقتی ولتاژ باطری فول شد برق دینام رو قطع کنه و وقتی دوباره ولتاژ باطری افت کرد دوباره برق دینام رو وصل کنه به باطری؟
          با درود
          شاید تعمیر کارا بهش ترانزیستور بگن {شارژر }

          نوشته اصلی توسط HS1386
          سلام و درود.
          1- بله این قطعه ای که میفرمایید وجود داره و یه قطعه آلومینیومی
          دارای 4 تا پین هست. بهش اصطلاحا شارژر گفته میشه.به احتمال زیاد
          همین قطعه خراب شده.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
            با درود
            شاید تعمیر کارا بهش ترانزیستور بگن {شارژر }


            ترانزیستور به قطعه سیاه رنگ پلاستیک-
            رزینی گفته میشه و وظیفه اش راه اندازی کویل
            هست و دارای 6 پین هست، اما قطعه ای که
            فرمودم،آلومینیومی ، نقره ای رنگ و
            دارای 4 پین هست و بهش میگن شارژر .
            موفق و پیروز باشید.
            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

              نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
              با درود
              شاید تعمیر کارا بهش ترانزیستور بگن {شارژر }


              درود
              به این قطعه آفتافات میگویند. این قطعه هم در اتوموبیل و هم در موتورسیکلت و هم در هر وسیله ای که از دینام برای شارژ استفاده میکند وجود دارد که در حقیقت یک رگولاتور جریان و ولتاژ است


              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

              نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
              با درود
              شاید تعمیر کارا بهش ترانزیستور بگن {شارژر }


              درود
              به این قطعه آفتامات میگویند. این قطعه هم در اتوموبیل و هم در موتورسیکلت و هم در هر وسیله ای که از دینام برای شارژ استفاده میکند وجود دارد که در حقیقت یک رگولاتور جریان و ولتاژ است

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

                به احتمال فراوان اتصالی بدنه داره!!

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

                  دوست عزیز
                  شارژر موتور سیکلت شما خراب شده اگر همین موضوع رو به موتور ساز بگی میتونه قطعه رو تعویض کنه و مشکل رو حل کنه
                  شارژر موتور همون کار قطع کن رو انجام میده و نیازی به نصب قطعه ی اضافی بین سیم کشی موتور و باتری نداری

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : زود خراب شدن باطری ها

                    این رو برای شروع کار در انجمن میذارم

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    این رو برای شروع کار در انجمن میذارم

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X